XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#31
Napisano 10:59, 20.01.2010
Chodzi np o ten guzik przedniej szyby. Włączamy go i całe powietrze jest skierowane na przednią szybę + A/C ON. Więc włączenie klimy powinno być wymuszone, a nie działać w trybie AUTO. Tak by było dla mnie logiczne.
Bywa to uciążliwe w wilgotne dni gdy na przedniej szybie jest dużo pary. Oczywiście można jeździć non stop bez klimy i wtedy para się nie zbiera, albo minimalnie zbiera, ale nie o to chodzi. Zwłaszcza, ze używanie klimy od czasu do czasu jest wskazane, dla dobra układu.
#32
Napisano 11:14, 20.01.2010
Przy funkcji A/C ON wszystkie nastawy robisz ręcznie.
Jest jeszcz mozliwosc ustawień skrajnych climatronica - jezeli nastawisz temperaturę 18st lub 32st to układ bedzie chodził non stop, chłodzenie lub grzanie. Przy takich nastawch nie działa regulacja temperatury.
To wszystko jest opisane w instrukcji obsługi.
#33
Napisano 21:41, 25.01.2010
A powiedzcie mi czemu jak ustawie pokrętło na 18st to włącza mi się obieg wewnętrzny?
Mnie ogólnie zniechęca używanie funkcji FULL AUTO bo po pierwsze głośno mam wtedy w aucie przez cały czas a poza tym jak mi się ma klima włączać to podziękuje. Jak potrzebuje to sam sobie ustawie bieg nadmuchu i miejsce gdzie mi ma najbardziej dmuchać.
Jeśli chodzi o nadmuch na samą szybe bez klimy to dzięki za porady bo dzięki Wam odkryłem, że faktycznie jest możliwość żeby dmuchało tylko na szybe i bez klimy. Wcześniej myślałem - i tak robiłem - że albo przednia szyba z klimą albo nogi + szyba a wtedy fatalnie mi odparowywała szyba :-/ dzięki za porady
Honda... szybsza niż wygląda.......
#34
Napisano 23:25, 25.01.2010
ja mam jeszcze jedną wątpliwość
- czy włączenie opcji FULL AUTO w zimie automatcznie włącza klimę, czy jedynie wtedy włącza klimę, gdy temperatura na zewnątrz jest wyższa niż w autku?
Niezależnie czy mamy włączoną opcję FULL AUTO, czy włączymy sobie przyciskiem A/C ON, to i tak przy takiej temperaturze sprężarka się nie włącza. Dopóki czujnik nie poda sygnału do sterowania sprężarką, że w samochodzie jest temperatura wyższa niż zadana na sterowniku sprężarka się nie włączy Jedynym wyjątkiem jest odszranianie, wilgotność powietrza jest wysoka, a temperatura niższa i wtedy załącza sprężarkę żeby osuszyć trochę powietrze, ale prawdopodobnie w Hondzie tego nie ma.
Dla niedowiarków - można sobie przeprowadzić mały test, ustawiamy sobie 32°C na sterowniku, nagrzewamy na fula, zjeżdżamy pokrętłem do 18° C i wtedy załączy nam się obieg zamknięty, obroty silnika na chwilę spadną i się unormują (czujnik ze sprężarki poda do ECU korekcję) i wtedy dopiero działa.
Nie prawda , że jazda na A/C ON lub FULL AUTO wpływa na spalanie w zimę , jedyne co może na to wpływać znacząco to włączone grzanie tylnej szyby i podgrzewanie foteli bo to duże odbiorniki.
#35
Napisano 23:30, 25.01.2010
jestem ma 99% pewien, ze u mnie klima sie zalacza, kiedy ma ochote, czy grzeje czy chlodze, wszystko jedno.
dodatkowo w dieslu jest cos takiego jak system ogrzewania gazem. I jestem coraz bardziej przekonany, ze klima zalacza sie( w zaleznosci od nastawionej temp.) nawet wtedy, gdy mam wcisniete a/c off, a "system" uzna, ze grzanie ciecza chlodzaca bedzie nieoptymalne/nieodpowiednie, bo silnik jest za zimny.
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
#36
Napisano 23:30, 25.01.2010
A powiedzcie mi czemu jak ustawie pokrętło na 18st to włącza mi się obieg wewnętrzny?
Mnie ogólnie zniechęca używanie funkcji FULL AUTO bo po pierwsze głośno mam wtedy w aucie przez cały czas a poza tym jak mi się ma klima włączać to podziękuje.
1- bo sterownik wykorzystuje tą funkcję aby jak najszybciej schłodzić we wnętrzu (włączona sprężarka)
2- odpowiedź powyżej
[ Dodano: 2010-01-25, 23:34 ]
michael79, masz na mysli w ogole "w hondzie tego nie ma", czy w VI gen acco?
jestem ma 99% pewien, ze u mnie klima sie zlacza, kiedy ma ochote, czy grzeje czy chlodze, wszystko jedno.
W sprężarce jest sprzęgło które ją załącza tylko jak jest potrzeba chłodzenia, jak jest wyłączona obraca się tylko koło pasowe i wałek.
Tłumaczył mi kumpel co to naprawia.
Co do odszraniania to nie jestem pewien co do VII i VIII gena, ale w VI nie ma na 100%
[ Dodano: 2010-01-25, 23:37 ]
michael79, masz na mysli w ogole "w hondzie tego nie ma", czy w VI gen acco?
jestem ma 99% pewien, ze u mnie klima sie zalacza, kiedy ma ochote, czy grzeje czy chlodze, wszystko jedno.
dodatkowo w dieslu jest cos takiego jak system ogrzewania gazem. I jestem coraz bardziej przekonany, ze klima zalaczana jest nawet wtedy, gdy mam wcisniete a/c off, ale "system" uzna, ze grzanie ciecza chlodzaca bedzie nieoptymalne/nieodpowiednie, bo silnik jest za zimny.
W tych nowocześniejszych być może tak jest, zaraz poszperam. Z tym grzaniem gazem to ciekawa sprawa, nie wiedziałem że jest taka opcja.
#37
Napisano 23:39, 25.01.2010
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
#38
Napisano 23:57, 25.01.2010
Wnioskuje to po tym, ze silnik sobie chodzi, a/c off, ustawiam temp na 16 i zaczynam krecic gala, dajac wieksza temperature, i pojawia sie w pewnym momencie, "cyk", tak jak przy zalaczaniu klimy i tak jakby wiatr sie gdzies tam przeciskal.
Masz rację, są bardziej rozbudowane układy i pewnie taki masz, jest tam jakiś dodatkowy obwód który nie jest w istocie klimatyzacją tylko z tym współpracuje, zapytam kumpla to mi może podeśle schemat blokowy tego to się trochę podedukujemy na przyszłość
Ale nie wiedziałem o tym i nie miałem z tym do czynienia, wiem natomiast na pewno, że te nowoczesne diesle (nie chodzi mi o japończyki), mają poważne problemy z ogrzewaniem przy takich temperaturach. Miałem okazję doświadczyć to w pewnym wytworze włoskiej myśli technicznej wyposażonej w klimatronik, jak na trasie Warszawa - Lubin z kartonem przed chłodnicą nie udało się osiągnąć 22°C w środku, a wiało jak w listopadową noc.
W VI genie jest tego typu sprężarka - SPRĘŻARKA - Najczęściej stosowane są sprężarki tłokowe (z tłokami ustawionymi rzędowo lub osiowo) albo łopatkowe. Sprężarka napędzana jest przez pasek klinowy od silnika, a prędkość obrotowa sprężarki jest regulowana przez sprzęgło elektromagnetyczne (jest po prostu odłączana i przyłączana). Sprężarka jest urządzeniem, które ma części pozostające w ciągłym ruchu, dlatego wymaga smarowania. Z tego powodu czynnik chłodniczy jest wymieszany z odpowiednią ilością oleju.
#39
Napisano 00:11, 26.01.2010
http://www.accordklu...opic.php?t=7619
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
#40
Napisano 00:20, 26.01.2010
Nie prawda , że jazda na A/C ON lub FULL AUTO wpływa na spalanie w zimę
Klima to klima, jeśli jest włączona to czy jest to lato czy zima to obrotuy są podwyższone a co za tym idzie spalanie się zwiększa, przynajmniej tak mi się wydaje.
Honda... szybsza niż wygląda.......
#41
Napisano 07:05, 26.01.2010
Właśnie włączanie się klimy w trybie FULL AUTO jest dla mnie bez sensu, no chyba, że w upał. Klima zazwyczaj działa po to żeby szybko zrobiło się chłodno w aucie w upalne dni, poco mi klima zimą?
no niestety muszę Cie rozczarować klimatyzacja to nie tylko chłodzenie - klimatyzacja to automatyczny układ stosowany do utrzymania odpowiednich warunków klimatycznych w pomieszczeniach zamkniętych. Najzwyklejszą klimatyzacje masz w lodówce - ta przystosowana jest tylko i wyłącznie to chłodzenia. Natomiast bardziej skomplikowanym układem klimatyzacji jest klimatyzacja samochodowa - ten układ potrafi grzać i chłodzić, a jego głównym zadaniem jest dostosowanie warunków temperaturowych i wilgotnościowych w samochodzie. I tu znowu możemy powiedzieć o prostym i bardziej skomplikowanym układzie. Prosty to taki który gwałtownie reaguje na nastawy temperatury czyli mamy w samochodzie 40st a chcemy mieć 20st układ na maksymalnej wydajności wali lodem z nawiewów aby szybko schłodzić temperaturę w samochodzie dopiero jak przewali to zacznie się zastanawiac czy nie przesadził i zacznie grzać. Natomiast układ bardziej skomplikowany działa troszke inaczej - w trakcie schładzania tak dobiera swoja pracę że abyy schłodzić - chłodzi i grzeje - robi to tak delikatnie że praktycznie nie odczuwa się bardzo zimnego powiewu powietrza podczas chłodzenia i goracego podczas grzania.
#42
Napisano 07:39, 26.01.2010
FULL AUTO.
Jak mamy A/C ON to zależnie od programu mamy możliwość ręcznej bądź automatycznej intensywności dmuchawy, a kierunki regulujemy ręcznie. W tym systemie nie ma możliwości sterowania całkowicie manualnie chłodzeniem (jak osiągnie +/- 18°C) wyłączy bądź zmniejszy moc sprężarki.
#43
Napisano 08:44, 26.01.2010
Mogę ale nie muszę. Może być półauto. Przynajmniej u mnie.Przy funkcji A/C ON wszystkie nastawy robisz ręcznie.
tzn: Mam włączone FULL AUTO, wciskam przycisk A/C co powoduje wyświetlenie A/C OFF, wciskam drugi raz i mam A/C ON. Ale cała reszta jest sterowana automatycznie. Zarówno prędkość wiatraków, jak i nastawienie kierunku wiania.
Cały czas zastanawia mnie fakt dlaczego jak dam A/C ON (nie mówię teraz w zimie tylko w lecie) to klima włącza się i wyłącza - działa właściwie tak samo jak przy FULL AUTO. Wg mnie powinna być non stop ON. I nie mówcie mi o prędkości wiatraków, nastawieniu kierunku wiania itp, bo nie o tym piszę już któryś raz
Zastanawia mnie to dlatego, że gdy włączę przycisk szyba, to mam wianie w 100% na przednią szybę plus A/C ON i wtedy para powinna pięknie z szyby zejść. A u mnie przy tym nastawieniu klima a to się włącza a to wyłącza, zupełnie jakby pracowała w trybie FULL AUTO.
W końcu chyba po to jest ten przycisk A/C? Żebym sobie mógł zdecydować czy chce klimę włączyć czy wyłączyć. A on u mnie działa tak, że albo klime wyłącza albo włącza automatycznie i wyłącza.. bezsens.
Piszę o tym bo nie wiem czy coś u mnie padło, jakiś czujnik i mam naprawiać, czy po prostu tak dziwnie i bez sensu to jest i już.
Co do wilgotności to pogrzebcie w ESM /jak znajde chwile to tez poszukam/ - wydaje mi się, że coś tam było na ten temat w związku z określaniem momentu włączania się klimatyzacji. Oczywiście przy spełnionym warunku, że temp otoczenia jest wyższa niż "zimowa" nie pamiętam ile to *C...
przestrzegaj Regulamin Forum pkt2.1
#44
Napisano 09:18, 26.01.2010
Tak sobie konstruktor wymyślił i tak musi pozostać ja jestem zadowolony z jego pracy.
#45
Napisano 10:17, 26.01.2010
funkcja A/C ON i A/C OFF jest opisana w instrukcji strona 131 - chyba nie sa potrzebne nasze elaboraty na ten temat. Nie zmienimy zasady działania climatronica w naszych autach:))
Tak sobie konstruktor wymyślił i tak musi pozostać ja jestem zadowolony z jego pracy.
Ja też jestem zadowolony i nie mam problemu z wyregulowaniem. Nie ma co wymagać zbyt wiele, samochody z tych lat mają bardzo podobne klimatroniki, a ten i tak działa bardzo fajnie. Jeśli ktoś miał do czynienia z np. z Laguną zrozumie o co chodzi.
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII
|
VII
Mechanik →
Silniki →
JAKI ROZRZĄD HONDA ACCORD VII 2.2 ICDTINapisany przez alvargo , 21 kwi 2024 VII |
|
|
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Honda Accord VII 2.0 2006 - Kręci nie pali.Napisany przez mieszkos , 18 kwi 2024 VII |
|
|
||
VII
Mechanik →
Zawieszenie →
Tuleje wahacza dolnego tyl kombiNapisany przez hudy , 15 kwi 2024 VII |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Szarpanie silnika 2.2 i-cdti 7 genNapisany przez kowalski19 , 14 kwi 2024 VII |
|
|
|
|
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
błąd p26 honda accord 2.0Napisany przez wojtek1n , 12 kwi 2024 VII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych