Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

ogrzewanie FULL AUTO

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
69 odpowiedzi w tym temacie

#31 Kitos

Kitos
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:59, 20.01.2010

Z tego co napisałeś wynika, że automatyczne włączanie/wyłączanie klimatyzacji w trybie AUTO oraz A/C ON niczym się nie różni. Co by było bezsensu.
Chodzi np o ten guzik przedniej szyby. Włączamy go i całe powietrze jest skierowane na przednią szybę + A/C ON. Więc włączenie klimy powinno być wymuszone, a nie działać w trybie AUTO. Tak by było dla mnie logiczne.

Bywa to uciążliwe w wilgotne dni gdy na przedniej szybie jest dużo pary. Oczywiście można jeździć non stop bez klimy i wtedy para się nie zbiera, albo minimalnie zbiera, ale nie o to chodzi. Zwłaszcza, ze używanie klimy od czasu do czasu jest wskazane, dla dobra układu.
  • 0
"The faster you go, the shorter you are. "

#32 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 11:14, 20.01.2010

FULL AUTO to funkcja przy załaczeniu której Ty nie masz wpływu na sposób pracy klimatyzacji - tylko nastawiasz temperature. Pozostałe funkcje czyli prędkość wentylatora, kierunki nawiewu załaczanie obiegu wew/zew załacza sie sama - układ dazy do maksymalnie szybkieko uzyskania temperatury nastawionej.
Przy funkcji A/C ON wszystkie nastawy robisz ręcznie.
Jest jeszcz mozliwosc ustawień skrajnych climatronica - jezeli nastawisz temperaturę 18st lub 32st to układ bedzie chodził non stop, chłodzenie lub grzanie. Przy takich nastawch nie działa regulacja temperatury.
To wszystko jest opisane w instrukcji obsługi.
  • 0

#33 Technics

Technics
  • Forumowicz
  • 185 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:41, 25.01.2010

Właśnie włączanie się klimy w trybie FULL AUTO jest dla mnie bez sensu, no chyba, że w upał. Klima zazwyczaj działa po to żeby szybko zrobiło się chłodno w aucie w upalne dni, poco mi klima zimą? Nie wspomne, że dużo więcej pali... W Avensisie T22 nie było climatronica - jedynie pół automat i tam na pokrętle ustawiało się np AUTO i temperature ale osobny przycisk służył do włączenia klimy - jeśli się go nie włączyło to działało AUTO zawsze bez klimy.
A powiedzcie mi czemu jak ustawie pokrętło na 18st to włącza mi się obieg wewnętrzny?

Mnie ogólnie zniechęca używanie funkcji FULL AUTO bo po pierwsze głośno mam wtedy w aucie przez cały czas a poza tym jak mi się ma klima włączać to podziękuje. Jak potrzebuje to sam sobie ustawie bieg nadmuchu i miejsce gdzie mi ma najbardziej dmuchać.

Jeśli chodzi o nadmuch na samą szybe bez klimy to dzięki za porady bo dzięki Wam odkryłem, że faktycznie jest możliwość żeby dmuchało tylko na szybe i bez klimy. Wcześniej myślałem - i tak robiłem - że albo przednia szyba z klimą albo nogi + szyba a wtedy fatalnie mi odparowywała szyba :-/ dzięki za porady ;-)
  • 0

Honda... szybsza niż wygląda.......


#34 michael79

michael79
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:TST/WOT/WT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lancer Sport/Intense + T z EVO
  • KM:136 do ok. 180
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:25, 25.01.2010

ja mam jeszcze jedną wątpliwość
- czy włączenie opcji FULL AUTO w zimie automatcznie włącza klimę, czy jedynie wtedy włącza klimę, gdy temperatura na zewnątrz jest wyższa niż w autku?


Niezależnie czy mamy włączoną opcję FULL AUTO, czy włączymy sobie przyciskiem A/C ON, to i tak przy takiej temperaturze sprężarka się nie włącza. Dopóki czujnik nie poda sygnału do sterowania sprężarką, że w samochodzie jest temperatura wyższa niż zadana na sterowniku sprężarka się nie włączy :!: Jedynym wyjątkiem jest odszranianie, wilgotność powietrza jest wysoka, a temperatura niższa i wtedy załącza sprężarkę żeby osuszyć trochę powietrze, ale prawdopodobnie w Hondzie tego nie ma.

Dla niedowiarków - można sobie przeprowadzić mały test, ustawiamy sobie 32°C na sterowniku, nagrzewamy na fula, zjeżdżamy pokrętłem do 18° C i wtedy załączy nam się obieg zamknięty, obroty silnika na chwilę spadną i się unormują (czujnik ze sprężarki poda do ECU korekcję) i wtedy dopiero działa.

Nie prawda , że jazda na A/C ON lub FULL AUTO wpływa na spalanie w zimę :!: , jedyne co może na to wpływać znacząco to włączone grzanie tylnej szyby i podgrzewanie foteli bo to duże odbiorniki.
  • 0

#35 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:30, 25.01.2010

michael79, masz na mysli w ogole "w hondzie tego nie ma", czy w VI gen acco?
jestem ma 99% pewien, ze u mnie klima sie zalacza, kiedy ma ochote, czy grzeje czy chlodze, wszystko jedno.

dodatkowo w dieslu jest cos takiego jak system ogrzewania gazem. I jestem coraz bardziej przekonany, ze klima zalacza sie( w zaleznosci od nastawionej temp.) nawet wtedy, gdy mam wcisniete a/c off, a "system" uzna, ze grzanie ciecza chlodzaca bedzie nieoptymalne/nieodpowiednie, bo silnik jest za zimny.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#36 michael79

michael79
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:TST/WOT/WT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lancer Sport/Intense + T z EVO
  • KM:136 do ok. 180
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:30, 25.01.2010

A powiedzcie mi czemu jak ustawie pokrętło na 18st to włącza mi się obieg wewnętrzny?

Mnie ogólnie zniechęca używanie funkcji FULL AUTO bo po pierwsze głośno mam wtedy w aucie przez cały czas a poza tym jak mi się ma klima włączać to podziękuje.


1- bo sterownik wykorzystuje tą funkcję aby jak najszybciej schłodzić we wnętrzu (włączona sprężarka)

2- odpowiedź powyżej

[ Dodano: 2010-01-25, 23:34 ]

michael79, masz na mysli w ogole "w hondzie tego nie ma", czy w VI gen acco?
jestem ma 99% pewien, ze u mnie klima sie zlacza, kiedy ma ochote, czy grzeje czy chlodze, wszystko jedno.


W sprężarce jest sprzęgło które ją załącza tylko jak jest potrzeba chłodzenia, jak jest wyłączona obraca się tylko koło pasowe i wałek.

Tłumaczył mi kumpel co to naprawia.

Co do odszraniania to nie jestem pewien co do VII i VIII gena, ale w VI nie ma na 100%

[ Dodano: 2010-01-25, 23:37 ]

michael79, masz na mysli w ogole "w hondzie tego nie ma", czy w VI gen acco?
jestem ma 99% pewien, ze u mnie klima sie zalacza, kiedy ma ochote, czy grzeje czy chlodze, wszystko jedno.

dodatkowo w dieslu jest cos takiego jak system ogrzewania gazem. I jestem coraz bardziej przekonany, ze klima zalaczana jest nawet wtedy, gdy mam wcisniete a/c off, ale "system" uzna, ze grzanie ciecza chlodzaca bedzie nieoptymalne/nieodpowiednie, bo silnik jest za zimny.


W tych nowocześniejszych być może tak jest, zaraz poszperam. Z tym grzaniem gazem to ciekawa sprawa, nie wiedziałem że jest taka opcja.
  • 0

#37 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:39, 25.01.2010

Wnioskuje to po tym, ze silnik sobie chodzi, a/c off, ustawiam temp na 16 i zaczynam krecic gala, dajac wieksza temperature, i pojawia sie w pewnym momencie, "cyk", tak jak przy zalaczaniu klimy i tak jakby wiatr sie gdzies tam przeciskal.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#38 michael79

michael79
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:TST/WOT/WT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lancer Sport/Intense + T z EVO
  • KM:136 do ok. 180
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:57, 25.01.2010

Wnioskuje to po tym, ze silnik sobie chodzi, a/c off, ustawiam temp na 16 i zaczynam krecic gala, dajac wieksza temperature, i pojawia sie w pewnym momencie, "cyk", tak jak przy zalaczaniu klimy i tak jakby wiatr sie gdzies tam przeciskal.


Masz rację, są bardziej rozbudowane układy i pewnie taki masz, jest tam jakiś dodatkowy obwód który nie jest w istocie klimatyzacją tylko z tym współpracuje, zapytam kumpla to mi może podeśle schemat blokowy tego to się trochę podedukujemy na przyszłość :-)
Ale nie wiedziałem o tym i nie miałem z tym do czynienia, wiem natomiast na pewno, że te nowoczesne diesle (nie chodzi mi o japończyki), mają poważne problemy z ogrzewaniem przy takich temperaturach. Miałem okazję doświadczyć to w pewnym wytworze włoskiej myśli technicznej wyposażonej w klimatronik, jak na trasie Warszawa - Lubin z kartonem przed chłodnicą nie udało się osiągnąć 22°C w środku, a wiało jak w listopadową noc.

W VI genie jest tego typu sprężarka - SPRĘŻARKA - Najczęściej stosowane są sprężarki tłokowe (z tłokami ustawionymi rzędowo lub osiowo) albo łopatkowe. Sprężarka napędzana jest przez pasek klinowy od silnika, a prędkość obrotowa sprężarki jest regulowana przez sprzęgło elektromagnetyczne (jest po prostu odłączana i przyłączana). Sprężarka jest urządzeniem, które ma części pozostające w ciągłym ruchu, dlatego wymaga smarowania. Z tego powodu czynnik chłodniczy jest wymieszany z odpowiednią ilością oleju.
  • 0

#39 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 00:11, 26.01.2010

Zrobilem drugi watek na temat tego systemu, bo ten jest w sumie o VI.
http://www.accordklu...opic.php?t=7619
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#40 Technics

Technics
  • Forumowicz
  • 185 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 00:20, 26.01.2010

Nie prawda , że jazda na A/C ON lub FULL AUTO wpływa na spalanie w zimę


Klima to klima, jeśli jest włączona to czy jest to lato czy zima to obrotuy są podwyższone a co za tym idzie spalanie się zwiększa, przynajmniej tak mi się wydaje.
  • 0

Honda... szybsza niż wygląda.......


#41 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 07:05, 26.01.2010

Właśnie włączanie się klimy w trybie FULL AUTO jest dla mnie bez sensu, no chyba, że w upał. Klima zazwyczaj działa po to żeby szybko zrobiło się chłodno w aucie w upalne dni, poco mi klima zimą?


no niestety muszę Cie rozczarować klimatyzacja to nie tylko chłodzenie - klimatyzacja to automatyczny układ stosowany do utrzymania odpowiednich warunków klimatycznych w pomieszczeniach zamkniętych. Najzwyklejszą klimatyzacje masz w lodówce - ta przystosowana jest tylko i wyłącznie to chłodzenia. Natomiast bardziej skomplikowanym układem klimatyzacji jest klimatyzacja samochodowa - ten układ potrafi grzać i chłodzić, a jego głównym zadaniem jest dostosowanie warunków temperaturowych i wilgotnościowych w samochodzie. I tu znowu możemy powiedzieć o prostym i bardziej skomplikowanym układzie. Prosty to taki który gwałtownie reaguje na nastawy temperatury czyli mamy w samochodzie 40st a chcemy mieć 20st układ na maksymalnej wydajności wali lodem z nawiewów aby szybko schłodzić temperaturę w samochodzie dopiero jak przewali to zacznie się zastanawiac czy nie przesadził i zacznie grzać. Natomiast układ bardziej skomplikowany działa troszke inaczej - w trakcie schładzania tak dobiera swoja pracę że abyy schłodzić - chłodzi i grzeje - robi to tak delikatnie że praktycznie nie odczuwa się bardzo zimnego powiewu powietrza podczas chłodzenia i goracego podczas grzania.
  • 0

#42 michael79

michael79
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:TST/WOT/WT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lancer Sport/Intense + T z EVO
  • KM:136 do ok. 180
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:39, 26.01.2010

Dokładnie tak, układ kilmatronika sczytuje wskazania z czujników w kabinie i steruje mocą sprężarki za pomocą wymienionego sprzęgiełka elektromagnetycznego i odpowiednio reguluje kierunek i intensywność nawiewów ciepłych i zimnych. Układ reguluje też wilgotność.
FULL AUTO.

Jak mamy A/C ON to zależnie od programu mamy możliwość ręcznej bądź automatycznej intensywności dmuchawy, a kierunki regulujemy ręcznie. W tym systemie nie ma możliwości sterowania całkowicie manualnie chłodzeniem (jak osiągnie +/- 18°C) wyłączy bądź zmniejszy moc sprężarki.
  • 0

#43 Kitos

Kitos
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:44, 26.01.2010

Przy funkcji A/C ON wszystkie nastawy robisz ręcznie.

Mogę ale nie muszę. Może być półauto. Przynajmniej u mnie.
tzn: Mam włączone FULL AUTO, wciskam przycisk A/C co powoduje wyświetlenie A/C OFF, wciskam drugi raz i mam A/C ON. Ale cała reszta jest sterowana automatycznie. Zarówno prędkość wiatraków, jak i nastawienie kierunku wiania.

Cały czas zastanawia mnie fakt dlaczego jak dam A/C ON (nie mówię teraz w zimie tylko w lecie) to klima włącza się i wyłącza - działa właściwie tak samo jak przy FULL AUTO. Wg mnie powinna być non stop ON. I nie mówcie mi o prędkości wiatraków, nastawieniu kierunku wiania itp, bo nie o tym piszę już któryś raz :)
Zastanawia mnie to dlatego, że gdy włączę przycisk szyba, to mam wianie w 100% na przednią szybę plus A/C ON i wtedy para powinna pięknie z szyby zejść. A u mnie przy tym nastawieniu klima a to się włącza a to wyłącza, zupełnie jakby pracowała w trybie FULL AUTO.
W końcu chyba po to jest ten przycisk A/C? Żebym sobie mógł zdecydować czy chce klimę włączyć czy wyłączyć. A on u mnie działa tak, że albo klime wyłącza albo włącza automatycznie i wyłącza.. bezsens.
Piszę o tym bo nie wiem czy coś u mnie padło, jakiś czujnik i mam naprawiać, czy po prostu tak dziwnie i bez sensu to jest i już.

Co do wilgotności to pogrzebcie w ESM /jak znajde chwile to tez poszukam/ - wydaje mi się, że coś tam było na ten temat w związku z określaniem momentu włączania się klimatyzacji. Oczywiście przy spełnionym warunku, że temp otoczenia jest wyższa niż "zimowa" nie pamiętam ile to *C...

przestrzegaj Regulamin Forum pkt2.1
  • 0
"The faster you go, the shorter you are. "

#44 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 09:18, 26.01.2010

funkcja A/C ON i A/C OFF jest opisana w instrukcji strona 131 - chyba nie sa potrzebne nasze elaboraty na ten temat. Nie zmienimy zasady działania climatronica w naszych autach:))
Tak sobie konstruktor wymyślił i tak musi pozostać :ok ja jestem zadowolony z jego pracy.
  • 0

#45 michael79

michael79
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:TST/WOT/WT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lancer Sport/Intense + T z EVO
  • KM:136 do ok. 180
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:17, 26.01.2010

funkcja A/C ON i A/C OFF jest opisana w instrukcji strona 131 - chyba nie sa potrzebne nasze elaboraty na ten temat. Nie zmienimy zasady działania climatronica w naszych autach:))
Tak sobie konstruktor wymyślił i tak musi pozostać :ok ja jestem zadowolony z jego pracy.


Ja też jestem zadowolony i nie mam problemu z wyregulowaniem. Nie ma co wymagać zbyt wiele, samochody z tych lat mają bardzo podobne klimatroniki, a ten i tak działa bardzo fajnie. Jeśli ktoś miał do czynienia z np. z Laguną zrozumie o co chodzi.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq