Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Wymiana tylnych klocków hamulcowych


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
133 odpowiedzi w tym temacie

#106 thembol

thembol
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • SkÄ…d:PiÅ‚a
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:14, 09.08.2018

1 -  tak. to mechanizm z samokasowaniem luzu.Tak by to mozna bylo okreÅ›lić.

 

2. w mechanizmie recznego gdzie tloczek glowny dziala jako reczny zawsze jest taki mechanizm. Nawet jak mamy reczny elektryczny to i tak tam jest taki sam mechanizm jedynie elektrycznie jest zaciskany ( np vw tiguan ) Tak wiec nie ma sytuacji w ktorej mozesz wciskac tloczek przy takim hamulcu recznym. Jedyna opcja gdzie mozna wciskac to tarczobÄ™bny ( ja mam tak w VII tourer )  Konstrukcja tloczka jest identyczna jak przedniego.  Tloczek wciska sie na tyle Å‚atwo ze nie ma sensu kombinować z dodatkowym kreceniem nim. ByÅ‚o by to tez dość trudne bo tloczek nie ma na czole "uchwytu" do narzÄ™dzia. Wiec za bardzo nie ma jak go okrÄ™cić.


  • 0

#107 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • SkÄ…d:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 11:11, 09.08.2018

Może  znajdÄ™  nawet  zapieczony  zacisk  i  go  rozbiorÄ™  aby  dokÅ‚adnie  to  obadać. Albo  jakieÅ›  rysunki  w  necie  poszukam - zanim  klocki  bÄ™dÄ™  wymieniaÅ‚.

 

No  to  dalej  ad 1.

Jak  wiÄ™c  ma  siÄ™  sprawa  lewego  i  prawego  zacisku  ?

RÄ™czny (linki) ciÄ…gnÄ…Å‚  ramiÄ™  przy  zacisku  w  różne  strony - to  znaczy  w  innÄ…  na  lewej  stronie  w  innÄ…  na  prawej.

Czy  zatem  wciskajÄ…c  tÅ‚oczek  i  krÄ™cÄ…c  też  trzeba  robić  to  w  różne  strony  w  zależnoÅ›ci  czy  lewy  czy  prawy ?


  • 0

#108 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 12:48, 09.08.2018

Tarczobęben - wciskamy

Pozostałe wkręcamy


  • 0

#109 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 13:14, 09.08.2018

Piasek101 nie

Oba sa w ta sama strone wykrecane/wkrecane co ty piszesz:) to jakbys napisal ze lewe kolo sie odkreca w jedna strona a prawe w przeciwna :D

Wkreca sie zgodnie z ruchem wskazowek zegara, wykreca przeciwnie. Chyba ze masz tzw lewy gwint no w butli gazowej pod kuchenka


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#110 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • SkÄ…d:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 20:14, 09.08.2018

Czekaj - zaciski sÄ…  symetryczne (przynajmniej tak mi siÄ™ wydaje z patrzenia, jeszcze ich nie ruszaÅ‚em).

Chyba nie  można  zamienić  lewego na prawy ?

 

[edit]

... to jakbys napisal ze lewe kolo sie odkrec w kedna strona z prawe w przeciwna :D
 

Jak nie masz opon kierunkowych to narysuj sobie kredą strzałkę w którą się obraca i zamień lewe na prawe.


Użytkownik piasek101 edytował ten post 21:17, 09.08.2018

  • 0

#111 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 12:09, 10.08.2018

serio nie wiem o czym piszesz, a ty nie rozumiesz o czym ja pisze

 

ale powtórze - jeÅ›li coÅ› odkrÄ™casz to robisz to w lewo a jeÅ›li zakrÄ™casz to w prawo ( z wyjÄ…tkiem lewego gwintu) 


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#112 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • SkÄ…d:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 15:02, 10.08.2018

Piasek, zaciski są prawy i lewy(lustrzane odbicie). A tłoczki w zaciskach wkręcaja się tak jak Seth pisze.
  • 0

#113 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • SkÄ…d:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 19:10, 10.08.2018

SÄ…  lustrzane a w obu wkrÄ™cajÄ… siÄ™ w tÄ™ samÄ… stronÄ™ - czyli prawÄ… ?

 

Właśnie dla mnie jest to dziwne - stąd zadałem pytanie - niczego nie stwierdzałem.

 

 

Nadal mam wątpliwości - więc proszę o wyjaśnienie.

 

W zacisku  lewym gdy zaciÄ…gamy  rÄ™czny to ramiÄ™  (tam gdzie zaczepiona jest linka) przekrÄ™ca  oÅ›kÄ™  w  lewo.

Natomiast w zacisku  prawym  gdy zaciÄ…gamy  rÄ™czny to ramiÄ™  (tam gdzie zaczepiona jest linka) przekrÄ™ca  oÅ›kÄ™  w  prawo.

(jak trzeba to szkice zamieszczÄ™)

 

Dlaczego  wiÄ™c  wciskajÄ…c  tÅ‚oczek  polecane  jest (w obu zaciskach) krÄ™cenie w prawo, skoro :

- oÅ›ki  od  rÄ™cznego  poruszajÄ…  siÄ™  w  różnych  kierunkach

- tÅ‚oczki sÄ…  gÅ‚adkie (tak jak Å›cianki cylindra), wiÄ™c kierunek obrotu jest bez znaczenia ?

 

Nie  wiem (stÄ…d pisaÅ‚em wczeÅ›niej, że może poszukam rysunków lub zużytego zacisku) jak popychany jest tÅ‚oczek przez pokrÄ™canÄ…  oÅ›kÄ™ - ale skoro zaciski sÄ… lustrzane to (tak podejrzewam) przeniesienie ruchu obrotowego oÅ›ki na tÅ‚oczek też.


  • 0

#114 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 19:32, 10.08.2018

Jako kolejny Ci napiszÄ™.

 

Kręcisz w obu przypadkach w tą samą stronę - mając tłoczek przed sobą to kręcisz w prawo.

Tyle, nie ważne w którą stroną porusza się ramię od mocowania linki.


  • 0

#115 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • SkÄ…d:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 19:51, 10.08.2018

Niczego mi nie wyjaśniacie.

Zaciski są lustrzane - więc logicznym jest lustrzana ich obsługa.

 

Skoro taka nie jest  to chciaÅ‚em wiedzieć dlaczego - bo mam podejrzenie (dopiero po rozebraniu zacisku, a najlepiej obu miaÅ‚bym pewność), że  kierunek obrotu (a może i samo obracanie) nie ma znaczenia. Tak przyjÄ™to, że w prawo - ale nikt nie potrafi mi napisać dlaczego - skoro tÅ‚oczek jest gÅ‚adki i nie ma gwintu.

 

Więc jeśli ktoś następny ma zamiar napisać - ,,wkręcamy w prawo" to niech lepiej nic nie pisze.


  • 0

#116 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 21:41, 10.08.2018

Samoregulator w środku tłoczka ma gwint lewy / prawy.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#117 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • SkÄ…d:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 21:48, 10.08.2018

Już lepiej - ale tak powinno  być  bo  sÄ…  lustrzane (muszÄ™ to przetrawić, bo na szybkiego jak oba tÅ‚oczki krÄ™cimy w prawo to jeden samoregulator wkrÄ™camy a drugi wykrÄ™camy).


  • 0

#118 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 22:46, 10.08.2018

kurde kolego, najpierw nie zadajesz precyzyjnych pytan- skad ja mam wiedziec ze chodziÅ‚o ci o budowÄ™ zacisku? 

 

i kompletnie nie rozumiesz dalej - to w którą stronę cos się kręci czy porusza zależy tylko od punktu odniesienia

jeÅ›li wezmiesz zacisk do rÄ™ki prawy czy lewy i spojrzysz na niego od tyÅ‚u to nie ma to znaczenia, wkrÄ™ca siÄ™ w prawo, wykrÄ™ca w lewo 

Nie wiem jak mam ci to jasniej wytÅ‚umaczyć- jak stoisz na prost koÅ‚a samochodu to odkrÄ™casz sruby na nim w lwo i dokrÄ™casz je w prawo - ale jeÅ›li  spojrzysz na przeciwlegÅ‚e koÅ‚o to dla ciebie bÄ™dzie odkrÄ™caÅ‚o siÄ™ w prawo a dokrÄ™caÅ‚o w lewo- ale z twojej perspektywy, bo jak już podejdziesz do niego to dalej zakrÄ™ca siÄ™ w prawo i odkrÄ™ca w lewo


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#119 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • SkÄ…d:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 19:37, 11.08.2018

kurde kolego, najpierw nie zadajesz precyzyjnych pytan- skad ja mam wiedziec ze chodziło ci o budowę zacisku?

WystarczyÅ‚o  poprosić o dodatkowe wskazówki. Chociaż uważam, że pisaÅ‚em precyzyjnie.

 

 


i kompletnie nie rozumiesz dalej - to w którą stronę cos się kręci czy porusza zależy tylko od punktu odniesienia

jeśli wezmiesz zacisk do ręki prawy czy lewy i spojrzysz na niego od tyłu to nie ma to znaczenia, wkręca się w prawo, wykręca w lewo

Tak nie rozumiem.

Oto szkic (trochÄ™ nieudolny) zacisków - od tyÅ‚u. Czerwona strzaÅ‚ka oznacza  kierunek zaciÄ…gania  rÄ™cznego, niebieska  obrót  ,,oÅ›ki"  podczas  tej  operacji.

e2375cbe0d944c5c.gif

Lustrzane odbicie - kierunki obrotu różne.

Stąd moje wątpliwości.


  • 0

#120 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • SkÄ…d:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 21:38, 11.08.2018

SprawdziÅ‚em w ESM - wkrÄ™cić tÅ‚oczki zgodnie z ruchem wskazówek zegara. WiÄ™c wszystkie powyższe porady sÄ… poprane. 

Niemniej jednak, sam też siÄ™ zastanawiam jak to jest, że ruchem prawoskrÄ™tnym wkrÄ™camy "lewoskrÄ™tny" gwint na tÅ‚oczku? 


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq