Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Wymiana tylnych klocków hamulcowych


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
133 odpowiedzi w tym temacie

#91 seiko

seiko
  • Forumowicz
  • 470 postów
  • Skąd:południe
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:20, 13.05.2013

jump23, Smar do tłoczków nie będzie dobry bo to smar który rozpuszcza się w wodzie. Do prowadnic stosuje się smar wysokotemperaturowy nierozpuszczalny w wodzie - typu plastilube/CeraTec i żaden inny (słomkowy kolor smaru)


miałeś na mysli, ze smar plastilube czy ceratec ma słomkowy kolor? czy nie używać zadnego innego który ma słomkowy kolor?
  • 0

#92 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:55, 13.05.2013

jump23, Smar do tłoczków nie będzie dobry bo to smar który rozpuszcza się w wodzie. Do prowadnic stosuje się smar wysokotemperaturowy nierozpuszczalny w wodzie - typu plastilube/CeraTec i żaden inny (słomkowy kolor smaru)


miałeś na mysli, ze smar plastilube czy ceratec ma słomkowy kolor? czy nie używać zadnego innego który ma słomkowy kolor?

Tak, plstilube i ceratec mają słomkowy kolor :B
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#93 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:29, 13.05.2013

Dzis go uzywalem (ate), slomkowo moczowy kolorek, pozdr
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#94 seiko

seiko
  • Forumowicz
  • 470 postów
  • Skąd:południe
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:43, 14.05.2013

to taki sam jak bosch superfit do hamulców.
  • 0

#95 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:29, 14.05.2013

bosch mi poki co w rece nie wpadl ;-) , pozdr
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#96 lenio1

lenio1
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Zambrów (Bruksela)
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Elegace
  • KM:153
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:44, 18.06.2013

Panowie pomocy! byłem dziś na przeglądzie serwisowym ale na pewno już ostatni raz.Zostało mi jeszcze rok gwarancji ale dam sobie już spokój z ich przeglądamy. Kiedyś pisałem że mieli mi zmienić hamownie,zrozumiałem że razem z taczamy a okazało się że za same klocki zażyczyli sobie 350 euro więc zmieniłem w innym warsztacie klocki kupiłem w Polsce i cala operacja wyniosła mi 120 euro.No ale tu zaczął się problem.Pojechałem teraz na serwis i stwierdzili że ktoś kto mi zakładał źle wciskał tłoczek w lewym tylnym kole i zblokowało tłok i zżarło mi klocki bo się w pewnym momencie zablokowały.Tylko nie mogę zrozumieć jakim cudem tłok wychodził a się nie cofał co przyczyniło się do starcia klocka. Mądrale stwierdzili że do wymiany zacisk z tłoczkiem za jedyne 430 euro.Poniosły mnie nerwy kazałem poskładać i powiedziałem że za takie pieniądze to ja zbroje dwa koła razem z tarczami i z tłokami ale i tak za przegląd skosili 380 euro.Zastanawia mnie tylko dlaczego tłok się nie cofa czy może to być przyczyna hamulca ręcznego, sam nie wiem .Kiedyś w Galancie ręczny tak mi blokował tył ale czy tu tez taki sam problem.czekam na sugestie bo nie wiem czy zamawiać cały zacisk z tłokiem czy może sam zestaw naprawczy a jak tak to jaki idzie do sedana 2009
  • 0

#97 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:32, 19.06.2013

Mógł się mechanizm ręcznego zapiec/zniszczyć i blokuje. Mogły gumki popękać i tłoczek się zatarł. Trzeba rozebrać i zobaczyć, wyczyścić, nasmarować dać nowy zestaw naprawczy i ewentualnie tłoczek i będzie hulać.
  • 0

#98 seiko

seiko
  • Forumowicz
  • 470 postów
  • Skąd:południe
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:49, 19.06.2013

mógł tez ktoś uszkodzić tłoczek przy tej wymianie klocków, jesli nie wiedział, że tłoczek się wkręca i wciska. jak tylko wciskał to go zniszczył.
  • 0

#99 lenio1

lenio1
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Zambrów (Bruksela)
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Elegace
  • KM:153
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:58, 29.06.2013

Czy mógłby ktoś polecić mi zestaw naprawczy do Accorda VIII najlepiej z tłoczkiem
  • 0

#100 thembol

thembol
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Piła
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:28, 08.08.2018

To nie wina klocków tylko zacierającego się zacisku lub/i nie starcia bolca który jest na klocku bo producenci mają źle skatalogowane klocki do VII Tourer i dobierają od V gen w których jest bolec...

 

Czy wy tez macie zle skatalogowane klocki?

Kupilem juz jakis czas temu od Was caly komplet zimermana do mojego tourera. Niestety przeoczylem owe bolce - nie spodziewalem sie ze klocki do mojego modelu nie beda pasowaly. Zamontowalem. Ostatnio rozebralem tył bo dochodziły dosc dziwne dzwieki. Klocek wewnetrzny zuzyty do blachy sciety do połowy....   Bylem w lekkim szoku.   Kupiłem nowe klocki. Zamontowalem. Efekt ten sam ale juz nie dopusciłem do takiego zuzycia. Poczytalem troche forum i .. bingo.   Zarowno klocki od Was jak i nowe "jakieśtam" mają owe bolce. Bolec juz wbił sie w tłoczek i nieco go odkształcił...     Nie wiem jak w innych tourerach ale u mnie sprawa wyglada nastepujaco.  Nie trzeba scinac zadncych bolców! Klocek z bolcami jest potrzebny ale nie od strony tłoczka ( bo bolec gorny wbija sie w brzeg tloczka i kosi klocek )  a od strony zewnetrznej! Jesli klocek zewn. nie ma bolcow to bedzie krzywo szedł po tarczy. Zacisk w miejscu przylegania klocka zewnetrznego  nie jest osiowo wzgledem tarczy hamucowej. Musi byc tam zamontowany klocek z bolcami ( tymi na dole . gorny nie ma znaczenia )  Bolce dolne opieraja sie o zacisk i sa idealnie osiowo z tarczą. Natomiast od wewnetrznej strony musi byc klocek bez bolca.      Reasumujac -  W pudełku mamy 2 klocki. Zewn bez bolcow i wewn z bolcami i z metalowym czujnikiem zuzycia.  Ucinamy czujnik zuzycia i klocek wewnetrzny z bolcami montujemy na zewnatrz a klocek zewnetrzny bez bolcow montujemy wewnatrz.    DZIALA!! klocki ida idealnie rowno po tarczy....


Użytkownik thembol edytował ten post 09:30, 08.08.2018

  • 0

#101 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 12:12, 08.08.2018

Z różnych wersji tu ludzie pisali  i  bolce (bolec - jak u mnie w VIII) są  różne (właśnie zależnie od wersji, a może i od typu zacisku - tego dokładnie nie wiem).

Wystarczy zakładać  tak  jak  przewiduje instrukcja  i  po kłopocie.

 

Np u mnie klocek z jednym  bolcem  idzie  od  strony  tłoczka - w tłoczku  jest  miejsce (rowki) aby  tam  trafił.

 

[edit] A o  ,,Twoich" klockach  było  już  w  tym  wątku - mogłeś  poczytać (tak jak ja  teraz).


 

 

Ponieważ  chcę poruszyć  inną  sprawę  potraktujcie  to  jako  nowy  post.

 

Mianowicie - wiele  osób  podaje  aby  przy  wciskaniu  tylnych  tłoczków  obracać  je, a bez  obracania  nie  wciskać.

 

Czym  to  jest  podyktowane  ?

 

Przecież  tłoczek  jest  gładki  (+ uszczelka) i  jego  cylinder  też.

Podczas  wychodzenia  tłoczka  nie  obraca  się  on  - bolec  na  klocku (u  mnie  tak  jest) to  uniemożliwia.


Użytkownik piasek101 edytował ten post 12:13, 08.08.2018

  • 0

#102 thembol

thembol
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Piła
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:21, 08.08.2018

Tylnych tłoczków nie trzeba obracać wciskając. Przecież reczny jest osobno i tylne tłoczki niczym nie rożnią sie w budowie od przednich. 

 

ps. Dzieki za wskazówke . Prześledze  temat..  

U mnie wlasnie i jedne klocki i drugie nie mogly byc zalozone zgodnie z instrukcją.


  • 0

#103 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 12:24, 08.08.2018

U mnie ręczny jest razem - ale to nic nie zmienia w stosunku do tłoczka.


  • 0

#104 thembol

thembol
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Piła
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:29, 08.08.2018

Jesli z tyłu jest tarczobeben to tloczek mozna wcisnac. Jesli jest hamulec reczny ktory działa poruszajac mechanicznie tłoczkiem hamulcowym - wtedy tłoczek trzeba wkrecić jednocześnie wciskając.

 

Co do mojego problemu.  Owszem byl poruszany temat wypustków na klockach. Tylko ze u mnie jest nieco inaczej. Ja aby klocki szly  rownolegle wzgledem tarczy musze wsadzic klocek z wypustkami na zewnatrz...   Jesli na zewnatrz wsadze zwykły bez wypustek klocek zewnetrzny sciera sie pod kątem.  O klocku wewnetrznym to sprawa jasna. Wypustek miec nie moze bo zawadza ona o tłoczek i przekasza klocek.

 

Tu fota - tak musze miec aby klocek zewn szedl  ok. I z jednej i z drugiej strony. Oczywiscie zacisk ok.prowadnice eleganckie z obu stron bez luzu itp itd. 

 

https://photos.app.g...f3HPDL3jhTJBwq8

 

 

edit. Sprawdzilem. OEM klocki nie mają cycków. Takze nie wiem z jakiego powodu musze miec zalozony klocek z cyckami na zewnatrz aby klocek szedl rownolegle... Z obu stron identyko. Wszystko proste. Klocki nowe..


Użytkownik thembol edytował ten post 13:43, 08.08.2018

  • 0

#105 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 20:16, 08.08.2018

Jesli z tyłu jest tarczobeben to tloczek mozna wcisnac. Jesli jest hamulec reczny ktory działa poruszajac mechanicznie tłoczkiem hamulcowym - wtedy tłoczek trzeba wkrecić jednocześnie wciskając.

Prosiłem o podanie ,,dlaczego".

 

Teraz sam spróbuję odpowiedzieć - tylko gdybam, więc można mnie poprawić.

Ręczny podczas zaciągania  popycha  tłoczek (tłoczek nie obraca się) ,,mechanizmem  gwintowym", prawdopodobnie samohamownym. Chcąc  wcisnąć  tłoczek powinniśmy  go  obracać (,,wkręcać")  aby  gwint  w  mechanizmie  ręcznego  został  wkręcony a nie  zniszczony.

Czy  tak ? (1)

 

Ale  jeśli  gwint  nie  jest  samohamowny  to  można  wciskać  tłoczek  bez  kręcenia.

Samo  kręcenie  w  tym  przypadku  sprawia  nieco  łatwiejsze  wciskanie  tłoczka.

Czy tak ? (2)


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq