Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Wymiana tylnych klocków hamulcowych


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
131 odpowiedzi w tym temacie

#121 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 282 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:50, 11.08.2018

Od początku nie negowałem wkręcania w prawo - jednak ta lustrzana budowa spowodowała  u  mnie wątpliwości.

Jak na razie nikt  ich nie rozwiał.

 

Może ktoś  znajdzie jakiś filmik (albo zdjęcia) z regeneracji  takiego zacisku - chodzi oczywiście o elementy samoregulacji  i  ręcznego - dużo by to pomogło. Mi się na razie nie udało znaleźć.

 

Ps. Na tłoczku nie ma gwintu, a jest na samoregulacji - chociaż  nadal nie wiem jak to jest rozwiązane.

[edit1 - 11.08 godz. 22.54] Chociaż może jest i na tłoczku (wewnątrz) i na samoregulacji - tylko gdybam.

 

[edit2- 12.08 godz 21.36] Obejrzałem  co  nieco - gwint  jest  na  ośce  i  na  tłoczku  (wewnątrz).

Lewy i prawy, tak pisaliście i tak wynika z różnych kierunków obracania osiek.

 

Jutro  chyba  ,,pobawię" się  tymi  zaciskami.


Użytkownik piasek101 edytował ten post 20:42, 12.08.2018

  • 0

#122 Gutek1966

Gutek1966
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Gryfino
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Komfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:47, 15.08.2018

Witam. W moim przednim aucie ( Fiat Bravo II ) sam wymieniałem tarcze i klocki tylne i tam, przy lewym kole trzeba było kręcić w lewo ( w stronę przodu auta ) a w prawym kole w prawo ( w stronę przodu auta ).

Jak jest w Hondzie to jeszcze nie wiem, myślę, że jest tak samo.


  • 0

#123 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 6656 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:148
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 53
Super

Napisano 18:16, 15.08.2018

Witam. W moim przednim aucie ( Fiat Bravo II ) sam wymieniałem tarcze i klocki tylne i tam, przy lewym kole trzeba było kręcić w lewo ( w stronę przodu auta ) a w prawym kole w prawo ( w stronę przodu auta ).

Jak jest w Hondzie to jeszcze nie wiem, myślę, że jest tak samo.

Nie, nie jest tak samo.

Tutaj kręcisz w prawo i przy lewym i przy prawym kole.


  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#124 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2407 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 24
Super

Napisano 18:16, 15.08.2018

Nie jest tak samo, miałem Fiata Stilo i tam się wkrecało jak piszesz. W Hondzie się wkręca w prawo niezależnie od strony auta.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#125 accord034

accord034
  • Administrator
  • 3073 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 19:35, 15.08.2018

Nigdy nie rozkminiałem jak to jest rozwiązane ale oba tłoczki wkręca się w prawo. Myk będzie raczej w samoregulatorze.
  • 0

#126 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1020 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 21:54, 15.08.2018

Ciekawe czy (w Hondzie) dałoby się je też wkręcić w lewo - być może trzeba kręcić w obojętnie którą stronę.. 

W Hondzie w odróżnieniu do części innych aut, poza wkręcaniem tłoczka, trzeba go jeszcze wciskać. 


  • 0

#127 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2412 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 53
Super

Napisano 22:19, 15.08.2018

Nie da się, kręcąc w lewo wykrecasz tloczek

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#128 Seth

Seth
  • Administrator
  • 6571 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 47
Super

Napisano 12:05, 16.08.2018

budowa mechanizmu ręcznego

jest tak skonstruowany że zakladasz go w prawy lub lewy zacisk jak chcesz, mechanizm w tłoczku tak samo- nie ma prawy czy lewy

z tego co pamiętam to lewy zacisk możesz założyć na prawą strone i będzie działał poprawnie - az sprawdzę, może to rozwieje wasze dywagacje


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#129 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 282 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 12:09, 16.08.2018

Tak jak pisałem (chociaż wszystko zaczęło się od moich wątpliwości) - jeśli  gwint na ośce, która wchodzi w tłoczek nie jest samohamowny  (a trochę na taki wygląda) to da  się. Ale  osobiście  nigdy  na  zacisku, którego będę  używał, nie  będę  tego  sprawdzał - zbyt  duże  jest  prawdopodobieństwo  uszkodzenia  gwintu.

 

Co  do  wciskania  (podczas  kręcenia) - jeśli  zacisk  jest  całkowicie  sprawny, to  tłoczek  swobodnie  wchodzi  (w prawo) i  wychodzi (w lewo)  gdy  go  kręcimy.

A  tak  jak  wspomniałem  wcześniej - specjalnie  się  tym  pobawiłem.

 

[edit] Jak pisałem ostatniego posta jeszcze nie było.

Nie powinno  dać  się  zamienić  zacisku - bo kierunek obrotu  ośki (patrz mój  szkic)  jest  inny.


Użytkownik piasek101 edytował ten post 12:12, 16.08.2018

  • 0

#130 Gutek1966

Gutek1966
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Gryfino
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Komfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:22, 16.08.2018

OK będę kręcił w prawo,jak przyjdzie czas, na razie klocki mam w porządku.


  • 0

#131 Seth

Seth
  • Administrator
  • 6571 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 47
Super

Napisano 17:51, 16.08.2018

Tak jak mowilem, lewy zacisk mozna sobie zamontowac na prawym kole zmienic polozenie blaszki na osce ktora mocuje linke hamulcowa i dziala.
Niewazne czy oska zacisku krecisz prawo czy lewo zawsze tloczek sie bedzie wykrecal, bo tak zbudowany jest mechanizm recznego w zacisku i tloczku, ze strony nie maja znaczenia.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#132 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 282 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 19:43, 16.08.2018

Jeśli  sprężyna  odbijająca  działa  w  obie  strony  to  tak.

 

Ale  odpowietrznik  wtedy  będzie  na  dole.


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq