Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Wymiana tylnych klocków hamulcowych


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
133 odpowiedzi w tym temacie

#121 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • SkÄ…d:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 21:50, 11.08.2018

Od poczÄ…tku nie negowaÅ‚em wkrÄ™cania w prawo - jednak ta lustrzana budowa spowodowaÅ‚a  u  mnie wÄ…tpliwoÅ›ci.

Jak na razie nikt  ich nie rozwiaÅ‚.

 

Może ktoÅ›  znajdzie jakiÅ› filmik (albo zdjÄ™cia) z regeneracji  takiego zacisku - chodzi oczywiÅ›cie o elementy samoregulacji  i  rÄ™cznego - dużo by to pomogÅ‚o. Mi siÄ™ na razie nie udaÅ‚o znaleźć.

 

Ps. Na tÅ‚oczku nie ma gwintu, a jest na samoregulacji - chociaż  nadal nie wiem jak to jest rozwiÄ…zane.

[edit1 - 11.08 godz. 22.54] Chociaż może jest i na tłoczku (wewnątrz) i na samoregulacji - tylko gdybam.

 

[edit2- 12.08 godz 21.36] ObejrzaÅ‚em  co  nieco - gwint  jest  na  oÅ›ce  i  na  tÅ‚oczku  (wewnÄ…trz).

Lewy i prawy, tak pisaliście i tak wynika z różnych kierunków obracania osiek.

 

Jutro  chyba  ,,pobawiÄ™" siÄ™  tymi  zaciskami.


Użytkownik piasek101 edytował ten post 20:42, 12.08.2018

  • 0

#122 Gutek1966

Gutek1966
  • Nowy
  • 8 postów
  • SkÄ…d:Gryfino
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Komfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:47, 15.08.2018

Witam. W moim przednim aucie ( Fiat Bravo II ) sam wymieniałem tarcze i klocki tylne i tam, przy lewym kole trzeba było kręcić w lewo ( w stronę przodu auta ) a w prawym kole w prawo ( w stronę przodu auta ).

Jak jest w Hondzie to jeszcze nie wiem, myślę, że jest tak samo.


  • 0

#123 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8876 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 18:16, 15.08.2018

Witam. W moim przednim aucie ( Fiat Bravo II ) sam wymieniałem tarcze i klocki tylne i tam, przy lewym kole trzeba było kręcić w lewo ( w stronę przodu auta ) a w prawym kole w prawo ( w stronę przodu auta ).

Jak jest w Hondzie to jeszcze nie wiem, myślę, że jest tak samo.

Nie, nie jest tak samo.

Tutaj kręcisz w prawo i przy lewym i przy prawym kole.


  • 0

#124 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 18:16, 15.08.2018

Nie jest tak samo, miałem Fiata Stilo i tam się wkrecało jak piszesz. W Hondzie się wkręca w prawo niezależnie od strony auta.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#125 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • SkÄ…d:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 19:35, 15.08.2018

Nigdy nie rozkminiałem jak to jest rozwiązane ale oba tłoczki wkręca się w prawo. Myk będzie raczej w samoregulatorze.
  • 0

#126 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • SkÄ…d:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 21:54, 15.08.2018

Ciekawe czy (w Hondzie) daÅ‚oby siÄ™ je też wkrÄ™cić w lewo - być może trzeba krÄ™cić w obojÄ™tnie którÄ… stronÄ™.. 

W Hondzie w odróżnieniu do części innych aut, poza wkrÄ™caniem tÅ‚oczka, trzeba go jeszcze wciskać. 


  • 0

#127 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • SkÄ…d:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 22:19, 15.08.2018

Nie da się, kręcąc w lewo wykrecasz tloczek

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#128 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 12:05, 16.08.2018

budowa mechanizmu ręcznego

jest tak skonstruowany że zakladasz go w prawy lub lewy zacisk jak chcesz, mechanizm w tłoczku tak samo- nie ma prawy czy lewy

z tego co pamiętam to lewy zacisk możesz założyć na prawą strone i będzie działał poprawnie - az sprawdzę, może to rozwieje wasze dywagacje


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#129 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • SkÄ…d:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 12:09, 16.08.2018

Tak jak pisaÅ‚em (chociaż wszystko zaczęło siÄ™ od moich wÄ…tpliwoÅ›ci) - jeÅ›li  gwint na oÅ›ce, która wchodzi w tÅ‚oczek nie jest samohamowny  (a trochÄ™ na taki wyglÄ…da) to da  siÄ™. Ale  osobiÅ›cie  nigdy  na  zacisku, którego bÄ™dÄ™  używaÅ‚, nie  bÄ™dÄ™  tego  sprawdzaÅ‚ - zbyt  duże  jest  prawdopodobieÅ„stwo  uszkodzenia  gwintu.

 

Co  do  wciskania  (podczas  krÄ™cenia) - jeÅ›li  zacisk  jest  caÅ‚kowicie  sprawny, to  tÅ‚oczek  swobodnie  wchodzi  (w prawo) i  wychodzi (w lewo)  gdy  go  krÄ™cimy.

A  tak  jak  wspomniaÅ‚em  wczeÅ›niej - specjalnie  siÄ™  tym  pobawiÅ‚em.

 

[edit] Jak pisałem ostatniego posta jeszcze nie było.

Nie powinno  dać  siÄ™  zamienić  zacisku - bo kierunek obrotu  oÅ›ki (patrz mój  szkic)  jest  inny.


Użytkownik piasek101 edytował ten post 12:12, 16.08.2018

  • 0

#130 Gutek1966

Gutek1966
  • Nowy
  • 8 postów
  • SkÄ…d:Gryfino
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Komfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:22, 16.08.2018

OK będę kręcił w prawo,jak przyjdzie czas, na razie klocki mam w porządku.


  • 0

#131 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 17:51, 16.08.2018

Tak jak mowilem, lewy zacisk mozna sobie zamontowac na prawym kole zmienic polozenie blaszki na osce ktora mocuje linke hamulcowa i dziala.
Niewazne czy oska zacisku krecisz prawo czy lewo zawsze tloczek sie bedzie wykrecal, bo tak zbudowany jest mechanizm recznego w zacisku i tloczku, ze strony nie maja znaczenia.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#132 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • SkÄ…d:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 19:43, 16.08.2018

JeÅ›li  sprężyna  odbijajÄ…ca  dziaÅ‚a  w  obie  strony  to  tak.

 

Ale  odpowietrznik  wtedy  bÄ™dzie  na  dole.


  • 0

#133 BeBicO

BeBicO
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • SkÄ…d:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:58, 08.01.2021

Czy w cl7 nie ma żadnych blaszek prowadzących klocki w jarzmie ?
  • 0

#134 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • SkÄ…d:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 07:48, 08.01.2021

Nie ma
  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq