Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Nierównomierne zużycie tarcz.


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#1 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • SkÄ…d:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 19:24, 03.04.2011

Zmieniałem we wrześniu klocki hamulcowe z tyłu. W marcu odkryłem, że tarcze nie nadają się do niczego (odpryski) mimo odpowiedniej grubości. Zmieniłem tarcze i zostawiłem klocki zamontowane we wrześniu. Problem jest taki, że nie cała szerokość tarczy bierze udział w hamowaniu. Na obydwu tarczach jest identycznie. Moje pytanie brzmi: czy muszę wymienić też klocki? Czy klocki zetrą się i będą brać całą szerokością? Mogę przeszlifować klocki papierem aby wyrównać powierzchnię?
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#2 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • SkÄ…d:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:30, 03.04.2011

zetra sie to beda brac cala szerokoscia, mozesz tez klocki dotrzec sam, kiedys tak robilem, generalnie jednak zaleca sie nowe klocki do nowych tarcz
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#3 Daniel_wafel

Daniel_wafel
  • Forumowicz
  • 530 postów
  • SkÄ…d:Otwock/Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:55, 03.04.2011

W mnie po zimie też to zauwazylem na prawej tylnej tarczy.

Jakaś 1/4 tarczy tylko hamuje, reszta powierzchni jest dość mocno pokryta rdzą. Lewa jest Ok.

Byłem u swojego mechanika i powiedział ,że zacisk jest do regeneracji.
Muszę również tarcze i klocki wymienić bo są już na wykończeniu.

Powiedział też ,że po wymianie tarcz, klocków i regeneracji zacisku wreszcie powinienem mieć w acco reczny jak należy.

W piątek się umówiłem na naprawe i zobaczymy co i jak.

[ Dodano: 2011-04-03, 21:05 ]
pablo.see jakiej firmy tarcze założyłeś ?
Ja się przymierzam do zakupu brembo. Sa w miarę tanie i myślę, że powinny być Ok.
  • 0

#4 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • SkÄ…d:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 20:07, 03.04.2011

Tarcze blueprint, klocki zimmermann
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#5 Kondzio

Kondzio
  • Forumowicz
  • 514 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:51, 03.04.2011

jak zostawiasz stare klocki do nowych tarcz powinienes je zrownac np papierem sciernym i malym ziarnie ale jak juz wczesniej kolega napisal zaleca sie wymiane klockow na nowe a te mozeszz sobie zalozyc pozniej jak te nowe sie zetra :)
  • 0

#6 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 22:11, 03.04.2011

rozumiem, że zaciski pływające chodzą jak masełko?
a dużo powierzchni nie bierze? i ile zrobiłeś na tych tarczach nowych?
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#7 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • SkÄ…d:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 17:01, 04.04.2011

Prowadnice są wyczyszczone i nasmarowane. Na tarczy widać, że bierze 2/3, a 1/3 nie tknięta. Na tarczach zrobiłem 300km.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#8 matman

matman
  • Forumowicz
  • 308 postów
  • SkÄ…d:Mazury
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 06:55, 24.05.2011

Witka!
To że na prowadnicach działa i chodzą płynnie to nie znaczy że jak dociśniemy hamulec to bedzie ok. Jeśli prowadnice są wyrobione i jest ciut za duży luz to w pewnym momencie może lekko krzywić zacisk i wtedy klocki będą brać nierówno.

O hamulce z tyłu trzeba niestety dbać. Dobrze jak raz na pół roku np. przy zmianie kół odkręcić zacisk i wkręcić tłoczek aby go rozruszać aby się nie zapiekł, sprawdzić ruchomość prowadnic i ewentualnie nasmarować . Nie ma co się dziwić, że coś nie działczy jak praktycznie żaden użytkownik tego nie robi tylko przy okazji wymiany klocków. Przy zakładaniu trzeba oczywiście tak ustawić tłoczek aby wcięcie na tłoczku wpasowało się w wypust na klocku bo jak sie tego nie ustawi to wtedy ścina klocek w klin.

Pozdrawiam!
  • 0

#9 BeBicO

BeBicO
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • SkÄ…d:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:19, 24.01.2021

witam! przed wymiana tarcza wygladala tak
f4abfbce8dc4469dmed.jpg

 

po wymianie tarcz i klockow tak teraz bierze. to sie dotrze i bedzie cala szerokoscia bralo czy cos jest nie tak ?

b601b825a539f294med.jpg

5bf76c9b1fd66eabmed.jpg


  • 0

#10 Åšlepak

Åšlepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • SkÄ…d:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 20:45, 24.01.2021

http://www.accordklu...ii/#entry992565

 

A dobrze klocek został zamontowany? tzn trafiłeś bolcem w miejsce na tłoczku?

JeÅ›li tak to daj temu jeszcze 1000 km to siÄ™ uÅ‚oży. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#11 BeBicO

BeBicO
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • SkÄ…d:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:53, 24.01.2021

http://www.accordklu...ii/#entry992565

 

A dobrze klocek został zamontowany? tzn trafiłeś bolcem w miejsce na tłoczku?

JeÅ›li tak to daj temu jeszcze 1000 km to siÄ™ uÅ‚oży. 

tak - ustawilem wciecie prostopadle do osi kola. robilem to pierwszy raz po obejrzeniu filmikow na youtube. tam gosc odkrecil odpowietrznik przy wciskaniu tloczka. moj odpowietrznik nie ma gumowej nasadki i byl zasyfiony ze nic przez niego nie szlo. tak dlugo luzowalem, az go calkiem wykrecilem :/ mozliwe ze go jakos zapowietrzylem i ma teraz mniejsza sile docisku ?

p.s. prosze po mnie nie jechac ;)


Użytkownik BeBicO edytował ten post 20:53, 24.01.2021

  • 0

#12 Åšlepak

Åšlepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • SkÄ…d:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 20:59, 24.01.2021

tak - ustawilem wciecie prostopadle do osi kola. robilem to pierwszy raz po obejrzeniu filmikow na youtube. tam gosc odkrecil odpowietrznik przy wciskaniu tloczka. moj odpowietrznik nie ma gumowej nasadki i byl zasyfiony ze nic przez niego nie szlo. tak dlugo luzowalem, az go calkiem wykrecilem :/ mozliwe ze go jakos zapowietrzylem i ma teraz mniejsza sile docisku ?

p.s. prosze po mnie nie jechac ;)

 

Nikt tu po nikim jechać nie bÄ™dzie, każdy jest omylny, a takie filmiki z YT tylko robiÄ… zamieszanie widzÄ™...  

 

Wystarczyło odkręcić korek od zbiorniczka z płynem hamulcowym i wtedy wkręcić tłoczek.

Masz ABS/ESP także tutaj odpowietrza się za pomocą "podciśnienia" lub zasysania przez odpowietrznik stary płyn żeby nie zapowietrzyć układu.

Bardzo prawdopodobne że jak wykręciłeś całkiem odpowietrznik to układ się zapowietrzył.

 

Także masz okazjÄ™ przy okazji wymienić caÅ‚y pÅ‚yn hamulcowy, który wymienia siÄ™ regularnie, także w dziale regionalnym proponujÄ™ znaleźć polecany warsztat i pojechać na wymianÄ™ pÅ‚ynu hamulcowego. 

Pozdrawiam. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#13 BeBicO

BeBicO
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • SkÄ…d:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:24, 24.01.2021

Nikt tu po nikim jechać nie bÄ™dzie, każdy jest omylny, a takie filmiki z YT tylko robiÄ… zamieszanie widzÄ™...  

 

Wystarczyło odkręcić korek od zbiorniczka z płynem hamulcowym i wtedy wkręcić tłoczek.

Masz ABS/ESP także tutaj odpowietrza się za pomocą "podciśnienia" lub zasysania przez odpowietrznik stary płyn żeby nie zapowietrzyć układu.

Bardzo prawdopodobne że jak wykręciłeś całkiem odpowietrznik to układ się zapowietrzył.

 

Także masz okazjÄ™ przy okazji wymienić caÅ‚y pÅ‚yn hamulcowy, który wymienia siÄ™ regularnie, także w dziale regionalnym proponujÄ™ znaleźć polecany warsztat i pojechać na wymianÄ™ pÅ‚ynu hamulcowego. 

Pozdrawiam. 

no ja jezdze 12 lat bez zagladania do hamulcow


  • 0

#14 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 22:05, 24.01.2021

Dobrze kombinowałeś z odkręcaniem odpowietrznika bo syf wyleci a nie zostanie cofnięty w układ. Mało kto i tym pamięta.

Co do zużycia to nigdy tak mi się nie zrobiło ale ja za każdym zdjęciem zacisku smaruje prowadnice i dokładam smaru pod tłoczek. Może już pora na regenerację zacisków?

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#15 BeBicO

BeBicO
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • SkÄ…d:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:08, 24.01.2021

mam kolesia w warsztacie ale tam maja maszynke do tego zalana ate sl6 , a Wy polecacie typ200 do zwyklego abs czy jednak nie jest to takie wazne i moge oddac zaufanemu mechanikowi ?


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq