Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Swiezo nabita i odgrzybiona klima nie chlodzi! - Pomocy!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
43 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:00, 26.03.2011

Witam,

Jestem posiadaczem Hondy Accord 2004r 2.2 diesel (wersja z navi), po kupnie tego auta zauwazylem ze klimatyzacja choc sie zalacza to nie chlodzi (Minimalna temperatura wynosi ok 18 st C przy ustawieniu "Lo"). Myslalem ze poprostu trzeba ja nabic, ......mylilem sie. Dzisiaj nabito i odgrzybiono klimatyzacje w moim aucie (stacja Kwit Fit - mieszkam w UK) ale niestety dalej nie podaje chlodnego powietrza. Prosze o pomoc w zlokalizowaniu przyczyny zanim zaczne generowacn niepotrzebne wydatki w celu usuniecia tego problemu. Moze ktos juz mial podobny problem? Z gory dziekuje za jakie kolwiek podpowiedzi/rady!

SZX
  • 0

#2 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1638 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:16, 26.03.2011

Ale załącza się i sprężarka i wentylatory? Ja w innym aucie miałem kiedyś tak że mi się wentylatory włączały i myslałem że wszystko ok a nie chłodziło. A okazało się jak stanąłem na zewnątrz auta że sprężarka nie chodzi.
  • 0

#3 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 5129 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:13, 26.03.2011

Zrób to http://www.accordklu...p?p=87282#87282
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:27, 26.03.2011

Mikolaj, nie wiem dlaczego ale u mnie nie moge wyzwolic tymi przyciskami zadnej funkcji. Robilem wszystko zgodnie z ta instrukcja, wciskalem Auto i Off razem nawet ponad minute i nic :-(
Co mozna zaradzic w takiej sytuacji?

Mlun, jutro z rana upewnie sie czy nie jest tak jak ty napisales.
  • 0

#5 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 5129 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:36, 26.03.2011

No to znaczy, że sterownik nie widzi błedu.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#6 kabanix

kabanix
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:hebzia
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 02:47, 27.03.2011

(stacja Kwit Fit - mieszkam w UK)


http://www.kwik-fit....onditioning.asp

Moja rada taka. Wróć do szmaciarzy i niech ci kasę oddają. Zgodnie z tym co piszą, jeśli nie uda im się zmniejszyć temp powietrza o więcej niż 10 % to nie biorą za usługę ani pensa. To bym zrobił na pierwszym miejscu. Bo z tego co piszesz to wydymali Cie na min 49F. Kwik-Fit to nie był dobry wybór, nie powierzyłbym im klimy do nabicia, co najwyżej zmiana opon wyważenie na tym ich wiedza się kończy. Mają automaty do nabijania i po naciśnięciu jednego przycisku wszystko robi się samo, myślą ze są bogami. Schody się zaczynają jak po nabiciu nadal nie chłodzi. W Polsce ludzie którzy zajmują się klimatyzacja profesjonalnie nazywają ich nabijaczami. :mrgreen:

Co się dzieje jak odpalisz klimę? Oprócz tego że nie chłodzi. Czy wentylatory chodzą? Jak wygląda sprawa kompresora? Jeśli masz możliwość, podjędź do kogoś kto ma manometry. Niech sprawdzi ciśnienie na niskim i na wysokim. Wtedy zagadka się rozwikła. A jeśli będziesz w Kwik-Ficie spytaj się tego serwisanta ile gazu wbił. Ma być 475g +/- 25g. Możliwe że się pomylił i wziął dane z VI gen gdzie wchodzi blisko 600g. Co może skutkować na wysokim ciśnieniem w układzie i klima nie będzie banglała.

:najlepsz:
  • 0

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:23, 27.03.2011

Kabanix, nie pobrali odemnie ani pensa poniewaz sami podeszli do sprawy wg instrukcji na ich stronie.
Gazu wbili 475g (wg wydruku z automatu). Ustawienia automatu dokladnie do mojego auta (wg zalecen Hondy).

Gdy wlaczam klime to nastepuje chwilowe zmniejszenie obrotow silnika wiec sprezaka chyba zalacza sie, wentylatory w kabinie zalaczaja sie (chyba ze chodzi o inne to nie slychac aby sie zalaczaly - sorry ale jestem laikiem w tych sprawach :mrgreen:).

Niestety nie mam mozliwosci sprawdzenia manometrem. Jakies sugestie?
  • 0

#8 kabanix

kabanix
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:hebzia
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:27, 27.03.2011

Gdy wlaczam klime to nastepuje chwilowe zmniejszenie obrotow silnika wiec sprezaka chyba zalacza sie, wentylatory w kabinie zalaczaja sie (chyba ze chodzi o inne to nie slychac aby sie zalaczaly - sorry ale jestem laikiem w tych sprawach :mrgreen: ).

Niestety nie mam mozliwosci sprawdzenia manometrem. Jakies sugestie?


Włącz klime i liknij pod maskę. Na kompresorze jest coś ala sprzęgło. Jak klima jest OFF ,to chodzi tylko ta cześć na której jest pasek wielorowkowy. Jak odpala kompresor, to powinna się całość kręcic ,tzn to miejsce gdzie chodzi pasek + "środek" . Wtedy ładnie widać , czy kompresor śmiga. Co do wentylatorów ,to chodziło mi o te 2 pod maską. Muszą pracować jak włączysz klimatyzacje. Na początek to te 2 rzeczy do sprawdzenia.

:najlepsz: :najlepsz:
  • 0

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:57, 28.03.2011

Sprawdzilem, Wentylatory zalaczaja sie :-) ........ale "Srodek" niestety nie kreci sie czyli kompresor mi nie smiga :-(
Co dalej?
  • 0

#10 kabanix

kabanix
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:hebzia
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:19, 28.03.2011

Wygląda na to że z jakiegoś powodu sprzęgło nie załącza kompresora. Niestety nie posiadam żadnych materiałów do Acco VII. Ale podejrzewam, że można by się wesprzeć ESM od VI gena. Tylko że nie jestem tego na 100% pewien. Tak dla pewności jakiej marki kompresor siedzi u Ciebie?
  • 0

#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:42, 28.03.2011

Mam kompresor marki DENSO.

Czy ewentualna wymiana kompresora wiaze sie z koniecznoscia spuszczenia gazu z klimy?
  • 0

#12 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 9184 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 35
Super

Napisano 15:43, 28.03.2011

Wygląda na to że z jakiegoś powodu sprzęgło nie załącza kompresora. Niestety nie posiadam żadnych materiałów do Acco VII. Ale podejrzewam, że można by się wesprzeć ESM od VI gena. Tylko że nie jestem tego na 100% pewien. Tak dla pewności jakiej marki kompresor siedzi u Ciebie?

a w jakim celu tobie potrzebny manual do VII gen - Tym masz VI gen więc ESM do pobrania w dzile Klubowicz lub ze stonki http://hondatech.inf...Manuals/Accord/ pozycja Ab0VE Honda Accord ESM 98-00 CD ISO zip 253.39 MB
pobrac i wypalic na CD lub uruchomic na wirtualnym dysku
  • 0

#13 19marek76

19marek76
  • Klubowicz
  • 258 postów
  • Skąd:Morden, Surrey
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:138+
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:09, 28.03.2011

Sprawdź przekaźnik sprzęgła sprężarki w skrzynce bezpieczników pod maską... ale to wszystko znajdziesz w manualu do VII. Na tej samej stronie co Jarek zasugerował lub w dziele Klubowicz.

Tak, aby wymienić kompresor musisz odessać czynnik z układu, w przeciwnym razie poleci w niebo.
  • 0

Marek

Happy Owners Never Drive Anything else


#14 kabanix

kabanix
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:hebzia
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:46, 28.03.2011

a w jakim celu tobie potrzebny manual do VII gen - Tym masz VI gen więc ESM do pobrania w dzile Klubowicz lub ze stonki http://hondatech.inf...Manuals/Accord/ pozycja Ab0VE Honda Accord ESM 98-00 CD ISO zip 253.39 MB
pobrac i wypalic na CD lub uruchomic na wirtualnym dysku


Tak się składa ze ESM-a do VI gen mam już od dawna. Autor tematu ma VII gen.Chodziło mi o to że może ktoś ma serwisówkę do Acco VII i poda procedurę: jak i co po kolei sprawdzać w przypadku nie załączania sprzęgła sprężarki. Nie miałem do czynienia z VII genem także nie wiem czy jest tak samo jak w poprzedniej generacji czy może coś pozmieniali. Z tej prostej przyczyny nie zamierzam wprowadzać autora tematu w błąd :B

Np. w VI gen na pierwszy ogień sprawdza się bezpieczniki 58(pod maska) i 3(po stronie kierowcy) , dopiero później przekaźnik :B
  • 0

#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:29, 28.03.2011

Bezpieczniki u mnie sa ok, jutro rano sprawdze przekaźnik sprzęgła sprężarki (oby to bylo to :j )
Czy ktos moze podeslac fotke lub diagram obrazujacy lokalizacje tego przekaznika co bym sie przypadkiem nie pomylil :-) ?
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq