Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Zużyty katalizator - co w jego miejsce?

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
241 odpowiedzi w tym temacie

#226 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 15:09, 13.03.2021

dziś wykręciłem katalizator z mojego accorda 2.0 1999r. i na jego miejsce wstawiłem coś takiego https://allegro.pl/o...2-0-10207737953 , zaraz po odpaleniu od razu wyskoczył błąd na desce rozdzielczej, więc usunąłem tą zwężkę co jest w zestawie i wkręciłem sondę bezpośrednio bez tej zwężki, i po odpaleniu auta wszystko było cacy, następnie pojechałem na autostradę aby przegonić auto i zobaczyć czy nie zaświeci się check engine, zrobiłem autem ok. 100km z prędkościami 180 - 200km/h i nawet trochę jechałem na czerwonym polu obrotomierza i nic się nie zaświeciło, także u mnie działa bez tej zwężki. Sonda została ta oem co była od nowości. 

DSC-0529.jpg


Użytkownik Maxell edytował ten post 15:19, 13.03.2021

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#227 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 21:11, 13.03.2021

hmmm sonda przy max obciążeniach nie działa, tzn. komp ma w d..ie jej wskazania, przy max bucie komp leje z mapy i resztę ma w poważaniu ( a przy 200km/h na bank lało z mapy), także lepiej bedzie jak pojeździsz w ruchu miejskim/ podmiejskim żeby ocenić


  • 0

#228 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 21:37, 13.03.2021

po mieście też jeździłem i na wolnych obrotach też chodził kilkanaście minut, ale dzięki za rady, będę obserwował i jak coś będzie się działo to napiszę. Tylko dziwne że u mnie z tą zwężką kilka sekund po odpaleniu i to na wolnych obrotach wyskakuje check engine, a u innych zwężka działa. 


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#229 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 13:05, 14.03.2021

hehe, no bo to tak jest, pozbywasz się kata to trzeba doświadczalnie dobrać średnicę emulatora, w jednym przypadku działa 2 mm, w innym 3 mm a nawet 4 mm, w Twoim przypadku możliwe że będzie dobrze bez niego, tutaj też może mieć wpływ (nienowa przecież) sonda


  • 0

#230 Powered

Powered
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:TSA
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147?
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:13, 14.03.2021

No ale, podobno check od 2giej sondy nic nie zmienia w pracy silnika. 

@Maxwell a odpinałeś aku przy wypinaniu kostki od sondy ? 


  • 0

#231 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 14:38, 14.03.2021

tak, odpiąłem akumulator przed demontażem katalizatora, dlatego zdziwiłem się, że jak podpiąłem ponownie aku. to zaraz po opaleniu zaświecił się check, dziś pojeździłem jeszcze trochę po mieście i na razie nic się nie dzieje. 


Użytkownik Maxell edytował ten post 14:41, 14.03.2021

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#232 coppi

coppi
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Marki/Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:138
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:36, 19.03.2021

16 stron wątku i w zasadzie nie ma prawie nic o solidnych zamiennikach. Albo tłumiki, albo nic, albo emulatory. A jak chce się zrobić tak, żeby był spokój na przeglądzie i z CheckEngine to mało informacji.

Jedyna firma w miarę polecana, która się pojawia to AWG Polonez. Tłumikarz też mi tylko tą firmę poleca, dodatkowo jeszcze w normie Euro 4 (która jest od 2005 roku), a VI gen w 2002 zakończyła się Euro 3. W EURO 4 koszt takiego kata z montażem w okolicach 800-1000zł. Euro 3 o połowę tańszy - czyli różnica spora. Ale na Euro 3 majster nie bierze odpowiedzialności, że będzie ok z sondą i CheckEngine i na badaniach. 

Tak po mojemu jest tak, że faktycznie ten Euro4 jak jest dwukrotnie droższy, to może coś jest na rzeczy.

Ogólnie chcę zrobić raz i mieć spokój.


  • 0

#233 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 20:02, 19.03.2021

nie ma info, bo tak na prawdę nie ma dobrego zamiennika, co byś nie zamontował to i tak nie masz pewności że będzie dobrze, sam znam przypadek że po zamontowaniu zamiennika, acco 7 ledwie badania przeszedł, a znany błąd (P0420) i tak się pojawiał od czasu do czasu...


  • 0

#234 coppi

coppi
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Marki/Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:138
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:39, 20.03.2021

nie ma info, bo tak na prawdę nie ma dobrego zamiennika, co byś nie zamontował to i tak nie masz pewności że będzie dobrze, sam znam przypadek że po zamontowaniu zamiennika, acco 7 ledwie badania przeszedł, a znany błąd (P0420) i tak się pojawiał od czasu do czasu...

 

Pewności nie ma nigdy, to wiadomo.

Ale nikt albo prawie nikt sensownego zamiennika (W wyższej normie, np. Euro4) nie montował. Wszystko to raczej rozwiązania alternatywne.

Dlatego pytam, czy koś zamontował sensowny zamiennik (np. ten AWG Polonez) w normie Euro4 - kosztuje w okolicach 800-1000zł - i czy faktycznie nic to nie warte. Takich opcji nie znalazłem. Może będę przecierał ścieżkę ;) 


  • 0

#235 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 09:20, 21.03.2021

no i dupa, dzis wyskoczył mi błąd silnika, także bez tej zwężki się nie obejdzie, muszę coś z tą dziurą w zwężce pokombinować (rozwiercić)? bo na fabrycznej od razu błąd wyskakuje po zapaleniu silnika. 


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#236 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:57, 21.03.2021

Pany, ku przestrodze - weżcie dokładnie te katy swoje obejrzyjcie. Moje auto poszło na kata, teraz patrzę że za kat od acco z sondą w skupie można około 6000 pln dostać. Nie wiem jakie w 6 generacji były montowane. Może lepiej ori wyjąć, sprzedać i zamiennik kupić. Spać spokojnie.

 

@Maxell ten Twój to chyba 500 zł.

 

https://katalizatory-skup.pl/p/cennik


Użytkownik Lukasz_wrocek edytował ten post 14:02, 21.03.2021

  • 0

#237 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 17:29, 21.03.2021

taaaaa, 500zł  :hehe , mój jest tu  https://katalizatory...ccord-unilab-2/ i cena co chwila się zmienia, na tą chwilę to 5808zł, ale tydzień temu było 4800zł, pallad zdrożał to i cena do góry poszła, tu macie wykres palladu jak zmienia się cena  https://pl.tradingvi.../TVC-PALLADIUM/


Użytkownik Maxell edytował ten post 17:31, 21.03.2021

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#238 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:12, 22.03.2021

a sorry, to pewnie ten typ co niby w acco siedzi. 4 i 3 kreski. Może na forum ramka powinna wyskakiwać z cenami katalizatorów :P Nie wiedziałem że to tyle kosztuje. Może jeszcze w nowszym aucie bym się spodziewał - wyższe normy, musi być więcej metali szlachetnych.


Użytkownik Lukasz_wrocek edytował ten post 16:14, 22.03.2021

  • 0

#239 coppi

coppi
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Marki/Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:138
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:40, 27.03.2021

Mój oryginalny katalizator poszedł na skup. Aż strach napisać w jakiej cenie. I teraz już wiem, po co NBP wprowadził banknoty 500zł - moja pierwsza styczność i w takiej miłej atmosferze. Właściciele skupów muszą być szczególnie wdzięczni, że nie muszą w plecakach tej gotówki nosić.

A zamiennik zamontowałem AWG Polonez w normie Euro 4 - model CO20 na rurę fi50. Sondę wykręcili bez większych problemów ze starego, zamontowali i na razie się nie świeci. Kwota za wszystko to 950zł (sam katalizator ok. 800zł).

Analizy spalin nie robiłem i pewnie nie zamierzam. Chyba, że na przeglądzie wymyślą. Ogólnie nic innego za bardzo lepszego włożyć nie można, bo nie ma. A jest w normie wyższej (niż Euro 3 z rocznika produkcji).

Ogólnie szalenśtwo z tymi katalizatorami.


Użytkownik coppi edytował ten post 20:46, 27.03.2021

  • 0

#240 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 20:48, 27.03.2021

heh, pasowałoby dać naklejkę na szybę że nie masz ori kata, bo jakiś "zbieracz złomu" który nie wie jak wygląda oryginał to i ten ci wytnie...


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq