Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Zużyty katalizator - co w jego miejsce?

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
119 odpowiedzi w tym temacie

#106 slasz129

slasz129
  • Klubowicz
  • 1151 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:227KM 247Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 12:32, 04.02.2019

Zamienniki katow padają jak muchy. Nic nie szukajcie niektore katy padną nawet po roku .
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#107 rafisz

rafisz
  • Forumowicz
  • 861 postów
  • Skąd:RZE, WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exeS MT
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 13:18, 04.02.2019

też obstawiam że ten zamiennik nie wyrabia... oryginał w aso z tego co pamiętam kosztuje coś w okolicach 4k zł, zakładając że jakieś 50% tej kwoty to znaczek H i koszty logistyczne, wychodzi że sam kat to koło 2k, więc porównanie do niego jakiegoś zamiennika za 400 zł nie wróży super jakości/ trwałości, nie wiem może się mylę, ale skądś ta cena oryginału też wynika... wiem jedno - najlepszy wybór to używany oryginał z niewielkim przelotem, który nie widział gazu (chodzi mi tu o źle wyregulowaną instalację)


Użytkownik rafisz edytował ten post 13:28, 04.02.2019

  • 0

#108 gkill

gkill
  • Klubowicz
  • 299 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:51, 04.02.2019

A ja bym wolał nowy zamiennik 10 razy tańszy od originału czy nawet oryginalny katalizator używany. Zaryzykowałem i kupiłem do mojego CU1 sonde lambda regulacyjną na alieexpress na 128 zł z wysyłką. Sonda działa, zresztą postawiłem złą diagnozę bo stary oryginał też działa a polecano mi kupić oryginalną używkę lub dedykowaną denso. Co prawda dopiero na tej chińskiej zrobiłem około 500km ale zobaczymy, jestem dobrej myśli że polata długo.


  • 0

#109 slasz129

slasz129
  • Klubowicz
  • 1151 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:227KM 247Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 18:35, 04.02.2019

Znam dwie osoby co padł im zamiennik po nie całych dwóch latach. Czyli lepiej zamiennik i wydawać co dwa lata 400-600zł?

a właśnie ta jedna osoba zrobiła z 10tys na tym kacie i sie rozleciał.


Użytkownik slasz129 edytował ten post 18:36, 04.02.2019

  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#110 Roni0127

Roni0127
  • Forumowicz
  • 55 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:07, 05.02.2019

Tak nawiązując jeszcze do tego co napisał przemkowal odnośnie tego "czy pierwsze sonda nie ma już dość?".

Właśnie wyszukałem fakturę z jej wymiany. Była wymieniona dokładnie 30 października 2015 r. a więc rok przed wymianą całego  wydechu. Czyli pracowała przez rok jak był jeszcze stary oryginalny katalizator i praktycznie kolejny rok na zamienniku i w tym czasie (jak i nadal) nie miałem z nią żadnych problemów. Analizując historię w CEPIKu jestem w stanie oszacować że do dzisiaj przejechałem na niej jakieś ok 40 tyś km (przebieg rozkłada mi się na dwa auta stąd roczne przebiegi Acco są stosunkowo nie duże). Dodatkowo jest to sonda firmy Denso - myślę że raczej w zgodnej opinii użytkowników to porządna firma, zatem wątpię aby po tak niedużym przebiegu miała "paść" nie dając żadnych oznak awarii, ale tak jak piszę szpecem nie jestem.

 

Co do rozwiązania problemu to wymiana kata na nowy oryginalny rzecz jasna nie wchodzi w grę  :mrgreen: . Cena jest nie adekwatna do wieku auta, wręcz abstrakcyjna  :-D . Tak inwestycja byłaby chyba opłacalna  jedynie w przypadku stanu kolekcjonerskiego tego pojazdu a mój na pewno do takich się już nie zalicza  :-P . Zatem w grę wchodzi wspomniana oryginalna używka lub  dalej jakiś zamiennik który chociaż ze dwa przeglądy by zaliczył pozytywnie  :mrgreen:  a do tego czasu myślę ze znajdę następcę wysłużonego Acco, aczkolwiek o tego chciałbym zadbać tym bardziej że jest szansa że trafi w znajome ręce do turlania się jeszcze przez jakiś czas.

Jednak fakt faktem to irytujące jest że z tego co czytam zamienniki to szajs i tak szybko się kończą. No chyba że u mnie problem wynika z jakiegoś niewłaściwie przebiegającego procesu spalania lub tego wspomnianego poboru oleju, chodź nie mam dobitnych przesłanek ku temu aby tak sądzić.

 

Jest jeszcze jedna alternatywa. Dzisiaj z piwnicy wytaszczyłem odkopany ze sterty bałaganu (wstyd się przyznać z tym bałaganem  :-P ) stary katalizator  :mrgreen: . Tak, jest, zachował się chodź wydawało mi się że się go pozbyłem ze stertą innych części. Oczywiście tak jak pisałem w pierwszym poście, jest uszkodzony, przynajmniej pod względem wizualnym ale tak jak wspominałem mimo tych uszkodzeń nigdy na nim nie wywalało mi check'a  II sondy i nie miałem problemu ze spalinami. Może w przeciągu dwóch, trzech tygodni uda mi się podskoczyć do znajomego na kanał i ponownie zamontować ten stary oryginalny kat (w warsztacie wymyślili sobie za to 100 pln'ów  :shock:  - no bez żartów). W sumie nic nie tracę poza paroma spalonymi litrami paliwa na dojazd odrobiną czasu i postawieniem piwka znajomemu za udostępnienie kanału   :-D . Jeżeli ta stara używka nie zda egzaminu to wtedy albo inna oryginalna używka lub jakiś zamiennik. Coś się wymyśli.


  • 0
Roni0127

#111 gkill

gkill
  • Klubowicz
  • 299 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:18, 05.02.2019

Pamiętaj że jeżeli silnik spala olej to również zakleja katalizator, więc nie ma się co dziwić że zamiennik nie wytrzymał. Ale na to jest sposób, wymycie  i przepchanie kata kretem, gorącą wodą i zimną pod ciśnieniem, u mnie to się sprawdziło.


  • 0

#112 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7206 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 66
Super

Napisano 07:47, 05.02.2019

Jak masz starego kata i możesz podmienić to próbuj.

 

A co do sondy - ja miałem uniwersalną sondę denso która padła po 2 miesiącach. Najpierw czasami się zawieszała i przestawała dawać sygnał a później przy strojeniu akurat wywaliła napięcie na 5V i umarła.

Aktualnie mam dedykowana denso i jak na razie działa ale czekam aż się zrobi cieplej żeby pomodzić kompa coby się dało podglądnąć jej parametry.


  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#113 Hank

Hank
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:18, 05.02.2019

W moim acco VI też miałem zamiennik za 550 zł. Padł po roku (tydzień po gwarancji). Teraz raczej szukałbym dobrej używki, bo zamienniki to zwykły szajs.


  • 0

#114 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7206 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 66
Super

Napisano 09:10, 05.02.2019

W moim acco VI też miałem zamiennik za 550 zł. Padł po roku (tydzień po gwarancji). Teraz raczej szukałbym dobrej używki, bo zamienniki to zwykły szajs.

Zamiennik sondy czy kata?


  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#115 Hank

Hank
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:22, 05.02.2019

Zamiennik sondy czy kata?

Kata. Dodam że auto robiło dużo tras, a ubytek oleju był minimalny.


  • 0

#116 Roni0127

Roni0127
  • Forumowicz
  • 55 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:48, 05.02.2019

gkill - z tego "zaklejania" kata przy spalaniu oleju przez silnik to zdaję sobie sprawę dlatego konsultując mój problem na forum nie upiększam tylko piszę jak jest, czyli wg. moich obserwacji u mnie silnik "wypije" te 0,2-0,3 l oleju na 1000 km. Jednak wg wielu osób z którymi obgadywałem temat, w przypadku Hondy to nie jest ponoć tragedia. Poza tym, jak juz pisałem, gdy przez dłuższy czas moim Acco żądziła małżonka, ubytek oleju był chyba znikomy albo żaden bo wogóle nie dostrzegłem rożnicy na bagnecie po jej delikatnym traktowaniu auta. Zatem myślę że nie ma chyba takiej tragedi z tym olejem. Ponadto pisałem też że na przestrzeni 10 lat eksploatacji tego Accorda nie zauważylem jakiejś istotnej zmiany/rożnicy w poborze oleju. Pozostaje mi zatem przetestować czy stary oryginalny katalizator jeszcze się do czegoś nada a jak nie to szukać innego używanego bo z tego co pisze Hank wygląda na to,. . . a w zasadzie jest kolejną osobą ktora potwierdza marną jakość zamienników. No chyba że źródłem problemu okaże się nie kat a właśnie usterka/defekt w procesie spalania mieszanki lub/i oleju.

Użytkownik Roni0127 edytował ten post 23:55, 05.02.2019

  • 0
Roni0127

#117 refugees

refugees
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:Zduńska Wola
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:00, 24.02.2019

witam, poproszę linki do jakiś sprawdzonych strumienic/tłumików które wstawiliście zamiast kata. 

Mam Accorda VI 2000r przed lift 1.8.

Z góry dzieki


  • 0

#118 Adun94

Adun94
  • Forumowicz
  • 44 postów
  • Skąd:Łęczna
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:41, 07.06.2019

czy taka sama strumienica bedzie pasować  do  1.8 i 2.0? 


Użytkownik Adun94 edytował ten post 20:42, 07.06.2019

  • 0

#119 Melonik222

Melonik222
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:32, 09.09.2019

Ja sie nie pierdzieliłem kupiłem puchę z funkcją zawirowania spalin do 1.8 f18b2 (jedna sonda, brak błędu bo jest przed katem). Wydech chodzi cichutko, a starego kata sprzedałem za... 2300 pln  :zakaz:  :gitara:  :cwaniak: i to w skupie.

Ceny żelastwa w katach poszły ostro w górę, przynajmniej w przypadku accorda VI. Dwa lata temu znajomy sprzedał za 300zł


  • 0

#120 klaus

klaus
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:12, 11.09.2019

Pochwal się gdzie jest ten skup, właśnie rozkręcam/złomuję swoją hondę i chętnie sprzedam kata za tyle;)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq