Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Pierścień centrujący


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
36 odpowiedzi w tym temacie

#31 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 07:44, 03.10.2012

http://allegro.pl/pi...2635923630.html

Ja kupiłem od niego. Podajesz średnicę otworu felgi i dorabia. Trwałość bdb.
  • 0

#32 jaca

jaca
  • Forumowicz
  • 976 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 09:06, 03.10.2012

ja do swoich niby dokupiłem rozmiarem idealne, plastikowe no i po tyg. zaczęło lekko telepać.....zdejmuje koło no i pierścień wypadł. Plastik jakby się rozbił.

To znaczy, że prawdopodobnie miałeś źle założone i dokręcone koło. Przy dobrze założonym kole na pierścień nie działają żadne siły i choćby był z galaretki, nie powinien się rozbić ;-)
  • 0

#33 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 11:11, 04.10.2012

na pierścień nie działają żadne siły


No tutaj się nie zgodzę. Gdyby tak było to pierścienie nie były by potrzebne bo koło samo by się na szpilkach ułożyło.
  • 0

#34 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:58, 04.10.2012

accord034, nie ulozy Ci sie samo. tzn owszem ulozy ale musialbys dokrecac sruby po przekatnej i przekladac co cwierc obrotu. pierscien jest tylko po to aby ktos kto dokreci pierw jedna apotem druga obok mial tez dobrze dokrecone. tak samo jesli chodzi o zaklady gumiarskie gdzie dokrecaja pneumatem.

przeciez przy nacisku 500kg a w przypadku przywalenia w dziure przy predkosci 100km/h na kolo dzialalaby taka sila ze z tych plastikowych piersceini mialbys proszek.
  • 0

#35 jaca

jaca
  • Forumowicz
  • 976 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 11:59, 04.10.2012

No tutaj się nie zgodzę. Gdyby tak było to pierścienie nie były by potrzebne bo koło samo by się na szpilkach ułożyło.

accord034, dobrze myślisz ;-) Koło z innym otworem centrującym samo raczej się dobrze nie ułoży (choć słyszałem o magikach, którzy potrafią i takie rzeczy).

Koło potrzebuje korekty otworu centrującego właśnie w postaci pierścienia centrującego. Dokładność pierścienia powinna być - przynajmniej w teorii - do dziesiątej części milimetra. Dzięki temu, że koło siądzie na szpilkach równo, będzie można przykręcić je w odpowiedniej pozycji. Jak już zostanie dobrze przykręcone - będzie się trzymało się jedynie na szpilkach i nakrętkach i nie powinno się ruszać. Natomiast jeśli koło zostało źle przykręcone już na tym etapie (np. pierścień miał zły rozmiar, śruby zostały niedokładnie lub nierówno dokręcone), reszta to już wyłącznie skutki, m.in. bicie czy zmiażdżenie pierścienia.
Gdyby było inaczej, przy siłach jakie działają na koła, plastikowe pierścienie powinny praktycznie nie istnieć.

ja kupilem platikowe i juz drugi sezon jest spokojnie, to ma za zadanie ustawic kolo w osi i tyle :-P

A jak widać, jest inaczej.
  • 0

#36 Kwazer

Kwazer
  • Forumowicz
  • 186 postów
  • Skąd:ap
  • Silnik:25
  • Wersja:pb
  • KM:25
  • Paliwo:PB
  • Rok:2525
  • Nadwozie:25
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:39, 05.10.2012

jak najbardziej jest wszystko ok
malo tego jak kupilem kolka to poprzedni wlasciciel tez mial plasitkowe
i po umyciu wygladalyby jak nowki, wiec o co tyle szumu?
kolo trzymaja szpilki i nakretki, a sama nazwa mowi: pierscien "centrujacy" ;-)
  • 0

#37 lepo

lepo
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:peryferyjne WuWuA :)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Emeryt sport z plusem
  • KM:240
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Back to black in hatch back :)
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:53, 05.10.2012

jaca, ma racje. Pierścień centrujący służy do wyśrodkowania felgi w osi obrotu. Za jej właściwe utrzymanie odpowiadają nakrętki dokręcone po właściwym ustawieniu koła - właśnie dzięki pierścieniowi centrującemu daje się to osiągnąć.
  • 0

było m.in: N22A1 (dłubany na 170KM), 2ZS-FE , CAYC, 1AD-FTV, 2ZR-FE; DW10BTED4 i mój emeryt 2ZR-FAE: http://www.accordklu...emeryt-od-lepo/
Jest wciąż DW10FC





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq