Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Wymiana lamp na xenony . Czy to mozliwe?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:08, 12.03.2011

Witam . Jestem własnie co po zakupie 2 hondy w domu. To ACCORD 2006 po lifcie. Wersja wyposażona w fabryczne spryskiwacze lamp przednich. Co dziwne nie ma xenonów (wersja duńska). Aż się prosi włożyć xenony. Tym bardziej że reflektory sa sfatygowane - parują. PYTANIE: Czy można bez większych przeróbek włożyć org. lampę xenon. ? pzdr. Piotr
  • 0

#2 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 11:24, 12.03.2011

poszukaj sobie w tym dziale - jest juz mowa na ten temat.
  • 0

#3 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:12, 12.03.2011

Kolega się dopiero aklimatyzuje więc proszę:
http://www.accordklu...highlight=xenon
ale na przyszłość proszę użyć opcji "szukaj"
  • 0

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:43, 12.03.2011

Dzięki koledzy za odpowiedzi , ale to co do tej pory jest na forum w temacie przeróbki światel polegajacej na wlozenie żarników w zwykłe światła to nie to o co mi chodzi.
Chcę założyć oryginalne kompletne lampy xenonowe , nie chińskie żarowki pod H1 .

Pytam wiec czy to się uda , są modele samochodów że się da. (+ zmiana parametrów w komputerze)

Podstawowe pytanie to czy ręczna reg wysokości swiateł będzie współpracowała z lampa xenonową.

pzdr.
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:46, 12.03.2011

faktycznie były w sprzedaży wersje ze spryskiwaczami bez xenonów. Oczywiście nie można założyć samych żarówek bo xenon musi mieć układ samopoziomujący. Co za tym idzie nie może współpracować z ręczną regulacją wysokości. Jedynym rozwiązaniem jest kupno całych reflektorów z wersji Executive (miały xenon w standardzie). Niebawem rozpoczyna się kampania serwisowa w ASO Honda. Części oryginalne tańsze są o ok 35%.
  • 0

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:21, 12.03.2011

Dziękuje za konkretną odpowiedź. W takim razie zaczynam drążyć temat dalej. Z postów doczytałem że jest szansa na wymianę mojego oświetlenia ( zaparowane i biały osad) w ramach akcji serwisowych. Gdyby do tego nie doszło dołożę i kupię oryginały reflektory. Ostatecznie będę miał 2 kpl reflektorów. Pomyślałem sobie o przełożeniu układu sterowania wysokością od lamp zwykłych do xenonowych. Rozmawiałem z diagnostą , w takim rozwiązaniu : fabryczne oświetlnie + spryskiwacze = nie ma problemów z przeglądami. Uważam się za świadomego kierowcę - używającego regulacji wysokości świateł. Choć z tą regulacją wysokości to jakaś europejska mania - owszem potrzebna . Mam też ODYSSEYA 2007 SPR. z USA i powiem tylko że auto nie ma ani samopoziomowania ani ręcznej regulacji świateł. To samo większość modeli zza oceanu. Jak tam ci kierowcy sobie radzą ?
  • 0

#7 hubbu

hubbu
  • Forumowicz
  • 363 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:15, 18.05.2011

To samo większość modeli zza oceanu. Jak tam ci kierowcy sobie radzą ?


Teraz dopiero znalazłem temat i nie wiem czy wynika to ze złego poziomowania czy raczej z tej kwadratowej charakterystyki (że obie strony świecą na jedną odległośc, podczas gdy w Europie strona kierowcy świeci bliżej) ale odpowiem, bo to było zmorą jazdy wieczorem:
radzą sobie, bo nie wiedzą, że może być lepiej.

Ci jadący z przeciwka o dziwo nie przeszkadzają za bardzo, bo drogi są szerokie ;)
ale samochody jadące za tobą dają tak niesamowicie po lusterkach, że nie da się wytrzymać. Ja wieczorem i w nocy cały czas musiałem mrużyć oczy. Doszło to tego, że opuszczałem lusterko i w razie potrzeby przekręcałem łeb na lewo. To wewnętrzne to jeszcze jakoś szło, bo można opuścić i tylko schylić się od czasu do czasu, żeby w nie spojrzeć. Słowem dla mnie taka jazda to klęska.
  • 0

#8 Roman Czyżak

Roman Czyżak
  • Forumowicz
  • 74 postów
  • Skąd:Nakło nad Notecią
  • Silnik:2,0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:23, 20.05.2011

Jest jeden problem w instalowaniu świateł xsenonowych klasyczna instalacja nie jest przystosowana do przepływu tak wysokiego napięcia.
W TVN Turbo podawano przykłady pożarów samochodów spowodowane przepaleniem się przewodów.
Przeinstalowanie wykonane było przez serwis, a mimo to serwis nie chciał p;okryć kosztów napraw samochodów. Twierdząc, że to ryzyko właściciela.
Wprawdzie nie przytaczano przykładu HONDY, ale ....
R.
  • 0

#9 HAWARD

HAWARD
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 12:37, 20.05.2011

klasyczna instalacja nie jest przystosowana do przepływu tak wysokiego napięcia.


W instalacji samochodowej masz zawsze 12V czy przy xenonach czy nie. Napięcie zmienia się dopiero za przetwornica (do żarówki wyładowczej).
Co do przekładania soczewki ze zwykłej na xenonową to uperdliwy diagnosta lub policjant bedzie robił problem bo na obudowie lampy jest symbol oznaczający lampę xenonową lub zwykła. Wymiana któregokolwiek elementu pozbawia lampę homologacji :mrgreen:
  • 0
Karawan by HAWARD www.antenybielsko.pl

#10 radam5

radam5
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • Skąd:WWY
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:14, 20.05.2011

Dokładnie 12v to to 12v.
A to w tvn T to było na przykładnie Navary, w której koleś z tego co pamiętam kazał założyć xeny ale nie były one oryginalne tylko pewnie chińskie HID
  • 0

#11 balllus

balllus
  • Forumowicz
  • 381 postów
  • Skąd:Southampton
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:-
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:19, 10.11.2014

faktycznie były w sprzedaży wersje ze spryskiwaczami bez xenonów. Oczywiście nie można założyć samych żarówek bo xenon musi mieć układ samopoziomujący. Co za tym idzie nie może współpracować z ręczną regulacją wysokości. Jedynym rozwiązaniem jest kupno całych reflektorów z wersji Executive (miały xenon w standardzie). Niebawem rozpoczyna się kampania serwisowa w ASO Honda. Części oryginalne tańsze są o ok 35%.

 

witam. wlasnie przymierzam się do wymianu żarówek i post powyższy mnie troszkę zdezorientował. mam Accorda z 2006r w wersji executive ( anglik ) i mam spryskiwacze, lecz nie mam xenonow. a przynajmniej tak wnioskuje bo mam reczne regulacje świateł góra-dół, a dodatkowo barwa świateł jest raczej zółta nie tak jak przy xenonach - biała. Czy takie wersje też opuszczały fabryki ? jestem w 95% pewny że samochód nie był kombinowany w zaden sposob.


  • 0

#12 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 14:28, 10.11.2014

Hej :-)
Z tego co pamiętam to zdarzały się takie wersje w krajach skandynawskich (ktoś pisał o tym na forum), ale jakbyś chciał zmienić żarówki H1 na ksenony to musisz jeszcze pamiętać o samopoziomowaniu, żeby było na 100% zgodne z prawem...

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z mojego fona przy użyciu Tapatalka
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq