Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Filtr powietrza....który wybrać

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
301 odpowiedzi w tym temacie

#241 senior

senior
  • Klubowicz
  • 155 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 19:30, 18.05.2018

Najdziwniejsze jest to, że serwis tak kiepsko podchodzi do interwału wymian jak i oleju tak i filtrów. Olej co 20 tys filtr powietrza co 40 tys itd.

 

Potwierdzam tę ocenę. W manualu VIII gen. podają, że wymiana filtra powietrza w normalnych warunkach - przy 60 tkm  :bag a przy ciężkich - 30 tkm :cyklop: 

Wygląda na to, że w ASO trzymają się tych norm.  I chyba tak jest ustawiony komp do pokazania kodu "8" (wymiana filtra powietrza). U mnie komp pokazał "8"

przy przebiegu ok. 55 tkm. Wyjmuję filtr i ... szok: od dołu tj. od strony doprowadzenia powietrza syf, jakiego jeszcze nie widziałem :killer:

Natychmiast wymieniłem wkład (OEM:  104,- PLN). Hania od dłuższego czasu mi muliła i spalała o ok. 1l więcej. 

Po wymianie jak ręką odjął :aniolek: 

Nie wiem, skąd inżynierowie HONDY, poniekąd wspaniali ludzie - opracowali takie normy :artysta: . Praktyka pokazuje, że w naszych warunkach filtr powietrza 

należy wymieniać co ok. 1 roku lub ok. 20 tkm.


  • 0

Z pozdrowieniami,
Senior

HA CU1 Lifestyle  2015


#242 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 06:52, 19.05.2018

Z tym litrem to poważnie ? Pytam bez sarkazmu, bo to spora różnica
  • 0

#243 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:56, 19.05.2018

Najdziwniejsze jest to, że serwis tak kiepsko podchodzi do interwału wymian jak i oleju tak i filtrów. Olej co 20 tys filtr powietrza co 40 tys itd.


Dużo zależy od samego ASO, w jednym mają wywalone, w innym nie.

W moim ASO mówią, że 20 tys to zdecydowanie za duża przerwa jeśli chodzi o wymianę oleju, chyba, że ktoś naprawdę jeździ same trasy 500 km.
  • 0

#244 senior

senior
  • Klubowicz
  • 155 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 21:48, 20.05.2018

Z tym litrem to poważnie ? Pytam bez sarkazmu, bo to spora różnica

 

No niestety, szczególnie w mieście. 


  • 0

Z pozdrowieniami,
Senior

HA CU1 Lifestyle  2015


#245 wariat

wariat
  • Klubowicz
  • 174 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + (Navi+ACC+LKAS) manual
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 11:25, 30.05.2018

Wymieniam wszystkie filtry zawsze z olejem co 10k km i zawsze jest już przykurzony. Nie mówiąc o kabinówce, gdzie jest totalny syf. Ciekawe co ile ma być wymieniana kabina zgodnie z ASO..


  • 0

#246 BywaSs

BywaSs
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:33, 09.09.2018

U mnie po zakupie auta najbardziej zasyfiony był kabinowy. Wstawiłem filtrona z węglem aktywnym.
  • 0

#247 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 12:34, 13.09.2018

7590874400_1536838287_bigthumb.jpg

 

 

 

Filtr po 16 tysiącach w VII N22. 

Po 60 tysiącach to chyba żadnej przepustowości by nie było.

Także dla 80 zł Januszować nie warto.

 

Montuję na zmianę Oem(Toyo Roki- strona 14 tego tematu)/ Knecht/Mann/Meyle.


Użytkownik ślepak edytował ten post 12:46, 13.09.2018

  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#248 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 16:59, 27.11.2018

Siema, przeczytałem wszystkie strony tematu i postanowiłem zrobić listę filtrów wymienionych w temacie dla kolejnych użytkowników, z opiniami. Oznaczenia przy producentach filtrów oraz ceny są dla Acco VII z silnikiem K20.
Jeśli ktoś chce zakładać sportowy filtr, uważam, że filtry K&N są słusznym wyborem (przerobiłem kilka K&N w motocyklach i zawsze byłem zadowolony), a jeśli mówimy o zwykłych filtrach to warto skupić się na OEM (lecz cena wysoka), Knech/Machle, Mann(niestety cena też dość wysoka), Purflux, Bosch. Jeśli uważacie, że nie wymieniłem jakiegoś filtru godnego uwagi, lub uważacie, że błędnie coś napisałem, to proszę dać znać i będziemy poprawiać posta. ;)

Sportowy:

K&N 33-2276 (190zł) (polecany, wykonany z bawełny w oplocie)
Simota OH-009 (110zł)
Pipercross PP1601 (90zł) (niepolecany, pękająca lub opuszczająca się gąbka - na początku tematu sporo osób go zakładało i polecało, ale jednak z czasem użytkowania trafiały się negatywne opinie)

Zwykły:

OEM Honda 17220RAA505 (Toyo Raki) (115zł)
Mann C 3434 (70zł) (polecany, jednak krążą opinie, że są robione w tej samej fabryce co filtrony)
Knecht/Mahle LX 1945 (40-45zł) (polecany, wiele osób je zakłąda i zbiera pozytywne opinie.) 
Purflux A1263 (50zł) (polecany, wiele osób wypowiada się pozytywnie, wysoka jakość wykonania)
Bosch 1 987 429 192 (40zł) ( polecany, kilka osób je zakładało w temacie, brak negatywnych opinii) 
Filtron AP 102/3 (40zł) (przez część osób polecany przez część nie, w ostateczności można go założyć, ale w tych pieniądzach można kupić już produkt lepszej jakości)
Japanparts FA-435S (25-30zł) (niepolecany, bardzo słaba jakość filtrów)
JC Premium B24053PR (30zł) (niepolecany, bardzo słaba jakość filtrów)
Blue Print ADH22252 (25zł) (niepolecany, ogranicza dopływ powietrza, deformuje się)

Użytkownik rudi0018 edytował ten post 14:58, 28.11.2018

  • 0

#249 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 17:32, 27.11.2018

JapanParts to nie tania chinszczyzna? Za lekko ponad 20 zł chodzą. Podobnie jak Ashika.
  • 0

#250 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 17:40, 27.11.2018

Tego nie wiedziałem, więc JapanParts odpada z polecanych filtrów. Już zaktualizowałem posta, dlatego jeśli macie dalej wątpliwości co do mojego postu to proszę się wypowiadać i będziemy dalej tworzyć idealną listę. ;) 


  • 0

#251 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 21:28, 27.11.2018

Filtron AP 102/3 (40zł)

Japanparts FA-435S (25-30zł)

JC Premium B24053PR (30zł) (niepolecany, bardzo słaba jakość filtrów)

Blue Print ADH22252 (25zł) (niepolecany, deformuje się)

 

Te filtry to do niepolecanych można zapisać. Chodź jeszcze filtrona jako powietrza filtr od biedy bym zostawił.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#252 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 22:47, 27.11.2018

Rzeczywiście Pipercross pęka ?
Ja spotkałem pozytywne opinie.
  • 0

#253 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 23:19, 27.11.2018

Panowie rozważam zakup Simota OH-009 + https://allegro.pl/z...7695867603.html

Jak myślicie - warto? Zastanawiam się ile razy można "zregenerować" tę Simotę. Goście na aukcji piszą że nawet kilkunastokrotnie.. https://allegro.pl/w...7352205378.html


  • 0

#254 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 13:19, 28.11.2018

Filtron AP 102/3 (40zł)

Japanparts FA-435S (25-30zł)

JC Premium B24053PR (30zł) (niepolecany, bardzo słaba jakość filtrów)

Blue Print ADH22252 (25zł) (niepolecany, deformuje się)

 

Te filtry to do niepolecanych można zapisać. Chodź jeszcze filtrona jako powietrza filtr od biedy bym zostawił.

 

Post poprawiony. ;) 

 

Rzeczywiście Pipercross pęka ?
Ja spotkałem pozytywne opinie.

 

Tak, w tym temacie były takie opinie i nawet zdjęcia pękniętej gąbki są wstawione.

 

Panowie rozważam zakup Simota OH-009 + https://allegro.pl/z...7695867603.html

Jak myślicie - warto? Zastanawiam się ile razy można "zregenerować" tę Simotę. Goście na aukcji piszą że nawet kilkunastokrotnie.. https://allegro.pl/w...7352205378.html

 

Nie mam żadnej opinii na temat Simoty, czy to w tym aucie, czy w innych pojazdach. Ale K&N przerobiłem w nie jednym motocyklu i zawsze byłem zadowolony. 70-80 zł drożej, ale masz gwarancję dożywotnią i go "regenerujesz" ile razy chcesz, tak naprawdę. Chętnie usłyszał bym opinie osób, które już jakiś czas użytkują Simotę, bo sam niedługo będę stał przed wyborem filtra. ;)  


  • 0

#255 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 15:55, 28.11.2018

Rzeczywiście Pipercross pęka ?
Ja spotkałem pozytywne opinie.

U mnie nie pękła gąbka, ale mocno się 'wygięła'... używałem 2-3 lata, ale zabawa w czyszczenie skutecznie mnie zniechęciła (jestem leniwy z natury)...

Pozdrawiam
Tomek
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq