XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
swiatła dzienne połaczone z modułem automatycznego śwaiteł
#16
Napisano 00:31, 06.03.2011
Jeśli tak jest to:
Czy światła zapalają się od razu po przekręceniu stacyjki?
Jeśli tak, to stawiam na zasłonięty czujnik. Jeśli zapalają się po upływie kilku sekund, lub po odpaleniu silnika, to stawiam na dodatkowy moduł. Popatrz pod maską koło puszki bezpieczników, czy nie masz jakiegoś dodatkowego pudełecza i kabelków.
Nie wydaje mi się możliwe, żeby była to prosta funkcja przeprogramowanego kompa, bo w żadnym serwisie nie dawali takiej opcji a raczej wszędzie twierdzili, że jest to niemożliwe.
Jeśli światła zapalają się niezależnie od pozycji przełącznika, to ktoś spiął na krótko - opcja oferowana przez niektóre salony Hondy (o ile oczywiście dobrze zrozumiałem wyjaśnienia, ale ponieważ uważam tę ich opcję za co najmniej nieprofesjonalną to nie bardzo słuchałem :>).
ntgale, Dzięki za info - zaraz poszukam. Skoro to Mitsubishi to powinno mieć odpowiednią jakość. Do tej pory widziałem takie lampki tylko jako badziewie prawie nie świecące - bardziej do robienia choinki z auta :> Zasadniczo do VIII potrzeba 9cm średnicy (o ile mnie pamięć nie myli), ale podejrzewam, że 7cm też dałoby się estetycznie zainstalować.
Edit:
Właśnie poczytałem i do Mitsubishi ASX znalazłem jako DRL tylko diodowy pasek montowany poniżej przeciwmgielnych.
Możesz podać jakieś źródło, ew. jakieś fotki albo linka do tych świateł?
#17
Napisano 19:13, 06.03.2011
Off - odpalamy silnik i wlaczaja sie mijania nie mozna wylaczyc chyba ze jest mroz to przez chwilke mozna wlaczyc pozycyjne
"Pozycyjne" - odpalamy auto ,swieca sie pozycyjne aby wlaczyc mijania przestawiam na OFF lub na pozycje mijania ,potem juz wylaczyc sie nie da.
Pozycji AUTO u mnie nie ma OFF>Pozycyjne>Mijania
Bylem u elektromechanika szukal modulu w obudowie kierownicy i cos kolo bezpiecznikow. - Nie ma i powiedzial ze jak dla niego to jest komp. tak zaprogramowany bo jak on podlaczyl swoj komp. to mogl wlaczac i wylaczac swiatla.
Pomyslem o tym czujniku bo u mnie np. nie dziala tez czujnik deszczu, wycieraczki w trybie Auto chodza nawet jak nie pada a tym pierscieniem reguluje sie tylko czestotliwosc.
Komputer razcej wykluczylem bo przeciez nie reagowalby na mroz prawda?
Moze ten modul jest zalozony za ten plastik przy kolanach ze schowkiem na monety..?
Jest : Honda CBR 600 RR i inne...
Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL
#18
Napisano 23:54, 06.03.2011
Jest to element seryjnie montowany w ASX, więc info szukałbym w serwisie Mitsu. Ewentualnie w rozbitkach na aukcjach. Nie jestem pewien czy każda wersja ASX z halogenami ma dzienne, ale póki co nie widziałem aby zewnętrznie te lampy się różniły. Można też podpytać na forum Mitsumaniaków.
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey
#19
Napisano 23:07, 09.03.2011
Bez przekaźnika to wystarczy jak masę świateł led podłączysz do plusa idącego na światła mijania. Przy zgaszonych światłach mijania ledy wezmą masę przez żarówkę, ich pobór prądu jest tak mały, że żarówka się nie będzie świecić. Jak włączysz światła mijania to ledy będą wpięte pomiędzy +12V i +12V więc zgasną. Czyli ledy podłączasz: + 12V po kluczyku i zamiast masy dajesz +12V idące na światła mijania.
Z przekaźnikiem identycznie - cewka pomiędzy +12V po kluczyku i +12V świateł mijania a styki to wiadomo.
#20
Napisano 17:56, 10.03.2011
Tak na zdrowy rozum - zasłonięty czujnik deszczu raczej nie włączałby w ogóle wycieraczek (?). O ile się nie mylę to cudo mierzy kąt odbicia promienia światła. Jeśli go zasłonisz to kąt pozostaje niezmieniony (lustro, 45stopni). Dopiero woda powoduje załamanie i załącza wycieraczki.
Z tego co opisałeś trochę to pachnie tym Hondowskim "sposobem" (żenującym nieco) oferowanym w VIII. Oni mianowicie robią
OFF - zapalone mijania (+pozycyjne) ze stacyjką
POZ - zawsze zapalone pozycyjne
ON - zawsze zapalone mijania (+pozycyjne)
Mnie w Hondzie powiedzieli, że w VIII nie można zmienić zachowania przełączników komputerem.
Sądząc po ich "zaawansowanym" sposobie, jest to jakieś połączenie "na twardo". Nie jestem mocny w elektryce, ale na moje oko to mógłby być zwykły przekaźnik, załączający obwód świateł mijania po prądzie ze stacyjki - prześledź kable zaczynając od reflektorów, może znajdziesz. Jeśli nie to musisz zapytać tego, co to robił, bo inaczej to igła w stogu siana, jak mówią.
@ntgale
to muszę pójść do Mitsubishi, bo w necie oferują światła dzienne LEDowe w formie paska jako dodatek do ASX => nie każda wersja to ma w standardzie.
#21
Napisano 18:36, 10.03.2011
#22
Napisano 18:39, 10.03.2011
Wracajac do swiatel to co to za hondowski sposob ze na OFF swieca mijania ? Chce to zlikwidowac a tak jak wspomnialem mechanik na szybko sie nie polapal. Strzelil ze albo modul albo komp. Powiedzial ze tam jest jakis modul ktory steruje calym oswietleniem tak jak w Fordach i on jest zaprogramowany na non stop mijania.
Wiec jak ten sposob hondy wyglada ze na OFF swieca sie mijania z pozycyjnymi ? Zebym wiedzial jak naprowadzic elektryka na ta sprawe.
Jest : Honda CBR 600 RR i inne...
Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL
#23
Napisano 20:44, 10.03.2011
#24
Napisano 23:02, 10.03.2011
Chyba sobie zaprzeczasz. Albo masz czujnik deszczu i regulujesz czułość wycieraczek w zależności od opadów (całkowicie się gubi jeśli pada śnieg) albo masz zwykłą regulację przerywacza.Czujnik deszczu mam bo na wlaczniku wycieraczek mam opcje Auto i na tym pierscieniu od obrotow tez mam auto. Tylko ze to dziala tylko jako regulacja czestotliwosci pracy wycieraczek a nie czulosci.
...
Powiedz jeszcze z jakiego rynku masz auto. Już to kiedyś pisałem, że są wersje skandynawskie, gdzie nie ma czujnika zmierzchu a światła mijania świecą się już po przekręceniu kluczyka w pozycji OFF. Za to nie przyciemniają się wskaźniki w aucie.
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey
#25
Napisano 23:54, 10.03.2011
Off/Poz/AUTO/mijania i tylko i wyłącznie w pozycji AUTO światła zapalają się same jak jest ciemno (tunel, wieczór itd).
W pozycji OFF są zawsze zgaszone, w pozycji POZYCYJNE i MIJANIA, zawsze świecą się odpowiednie światła.
Może rzeczywiście jest to wersja skandynawska - łatwo sprawdzić:
w skrzynce bezpieczników po stronie kierowcy w VIII jest miejsce na bezpiecznik DRL. Sprawdź u siebie i jeśli coś tam siedzi - wyjmij i zobacz co się stanie.
Inna możliwość to wyjąć przekaźnik świateł dziennych, który w VIII jest powyżej i na lewo od pedału hamulca (u mnie jest tylko jeden, ale w wersji ze światłami do jazdy dziennej są tam dwa przekaźniki, z których ten większy jest odpowiedzialny za światła dzienne).
Sprawdź najpierw wszystkie bezpieczniki i wyjmij wszystko co jest opisane jako DRL.
[ Dodano: 2011-03-10, 23:58 ]
Gdybyś miał pozycję AUTO na światłach to mógłby być czujnik (patrz wyżej), ale tak to nie wiem.
A zdjąłeś tę plastikową obudowę i zaglądałeś tam koło lusterka? (trzeba to robić delikatnie, bo to jest przyklejone do szyby na takiej dużej taśmie dwustronnej, ale z wyczuciem da się zrobić) może ktoś tam jakieś kabelki odpiął, albo czymś zasłonił?
[ Dodano: 2011-03-10, 23:59 ]
Ellipsis, no wiem, ale mówię przez analogię. Może u Ciebie też są takie bezpieczniki.
[ Dodano: 2011-03-11, 00:03 ]
Ellipsis, Tam może po prostu siedzieć jakiś kawałek papieru, plastiku. Tak jak msnet zrobił (patrz wyżej).
Ale zacząłbym naprawdę z bezpiecznikami, bo Czesi mogli mieć wersję skandynawską...
#26
Napisano 23:54, 10.03.2011
Ja mam VII a nie VIII
Nie ,nie probowalem sie dostac do tej puszki, nie jestesm elektrykiem wiec pewnie i tak by mi to nic nie dalo, elektryk cos patrzyl w bezpieczniki ale nic nie wymyslil.
Jest : Honda CBR 600 RR i inne...
Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL
#27
Napisano 00:06, 11.03.2011
Czesi mieli skandynawska? Niby jakim cudem Auto kupione w czeskim salonie.
Jest : Honda CBR 600 RR i inne...
Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL
#28
Napisano 00:09, 11.03.2011
To, że rano możesz je wyłączyć raczej potwierdza opcję skandynawską - oszczędzanie aku na rozruch zimą.
Czesi robią różne rzeczy :> ale serio to oni chyba mieli obowiązek świateł w dzień przed nami. Może dlatego.
Moja V generacja była skandynawska kupiona w Niemczech. Mam sentyment.
#29
Napisano 00:13, 11.03.2011
Jest : Honda CBR 600 RR i inne...
Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL
#30
Napisano 00:22, 11.03.2011
Powinno być napisane gdzieś DRL. Skrzynki bezpieczników są takie same - u mnie te miejsca były puste.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych