Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

swiatła dzienne połaczone z modułem automatycznego śwaiteł


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
207 odpowiedzi w tym temacie

#16 hubbu

hubbu
  • Forumowicz
  • 363 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 00:31, 06.03.2011

Ellipsis, W VIII jest możliwość zasłonięcia tego czujnika, więc w VII podejrzewam, że też. Zasłonięty czujnik zapali światła tylko w położeniu AUTO. Możesz zgasić światła wyłączając je (poz. OFF).
Jeśli tak jest to:
Czy światła zapalają się od razu po przekręceniu stacyjki?
Jeśli tak, to stawiam na zasłonięty czujnik. Jeśli zapalają się po upływie kilku sekund, lub po odpaleniu silnika, to stawiam na dodatkowy moduł. Popatrz pod maską koło puszki bezpieczników, czy nie masz jakiegoś dodatkowego pudełecza i kabelków.
Nie wydaje mi się możliwe, żeby była to prosta funkcja przeprogramowanego kompa, bo w żadnym serwisie nie dawali takiej opcji a raczej wszędzie twierdzili, że jest to niemożliwe.

Jeśli światła zapalają się niezależnie od pozycji przełącznika, to ktoś spiął na krótko - opcja oferowana przez niektóre salony Hondy (o ile oczywiście dobrze zrozumiałem wyjaśnienia, ale ponieważ uważam tę ich opcję za co najmniej nieprofesjonalną to nie bardzo słuchałem :>).

ntgale, Dzięki za info - zaraz poszukam. Skoro to Mitsubishi to powinno mieć odpowiednią jakość. Do tej pory widziałem takie lampki tylko jako badziewie prawie nie świecące - bardziej do robienia choinki z auta :> Zasadniczo do VIII potrzeba 9cm średnicy (o ile mnie pamięć nie myli), ale podejrzewam, że 7cm też dałoby się estetycznie zainstalować.

Edit:
Właśnie poczytałem i do Mitsubishi ASX znalazłem jako DRL tylko diodowy pasek montowany poniżej przeciwmgielnych.
Możesz podać jakieś źródło, ew. jakieś fotki albo linka do tych świateł?
  • 0

#17 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:13, 06.03.2011

U mnie jest tak.

Off - odpalamy silnik i wlaczaja sie mijania nie mozna wylaczyc chyba ze jest mroz to przez chwilke mozna wlaczyc pozycyjne
"Pozycyjne" - odpalamy auto ,swieca sie pozycyjne aby wlaczyc mijania przestawiam na OFF lub na pozycje mijania ,potem juz wylaczyc sie nie da.
Pozycji AUTO u mnie nie ma OFF>Pozycyjne>Mijania

Bylem u elektromechanika szukal modulu w obudowie kierownicy i cos kolo bezpiecznikow. - Nie ma i powiedzial ze jak dla niego to jest komp. tak zaprogramowany bo jak on podlaczyl swoj komp. to mogl wlaczac i wylaczac swiatla.
Pomyslem o tym czujniku bo u mnie np. nie dziala tez czujnik deszczu, wycieraczki w trybie Auto chodza nawet jak nie pada a tym pierscieniem reguluje sie tylko czestotliwosc.

Komputer razcej wykluczylem bo przeciez nie reagowalby na mroz prawda? :D
Moze ten modul jest zalozony za ten plastik przy kolanach ze schowkiem na monety..?
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#18 ntgale

ntgale
  • Forumowicz
  • 122 postów
  • Skąd:SC/WB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:54, 06.03.2011

hubbu, hmmm źródło powiadasz...
Jest to element seryjnie montowany w ASX, więc info szukałbym w serwisie Mitsu. Ewentualnie w rozbitkach na aukcjach. Nie jestem pewien czy każda wersja ASX z halogenami ma dzienne, ale póki co nie widziałem aby zewnętrznie te lampy się różniły. Można też podpytać na forum Mitsumaniaków.
  • 0
C4 Grand Picasso 2.0 Hdi Exclusive automat 2011 brun hickory
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey

#19 msnet

msnet
  • Forumowicz
  • 411 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:07, 09.03.2011

@kuzek, odpowiedź na Twoje podstawowe pytanie. Połączenie jest proste. Są dwie metody, z przekaźnikiem lub bez.
Bez przekaźnika to wystarczy jak masę świateł led podłączysz do plusa idącego na światła mijania. Przy zgaszonych światłach mijania ledy wezmą masę przez żarówkę, ich pobór prądu jest tak mały, że żarówka się nie będzie świecić. Jak włączysz światła mijania to ledy będą wpięte pomiędzy +12V i +12V więc zgasną. Czyli ledy podłączasz: + 12V po kluczyku i zamiast masy dajesz +12V idące na światła mijania.
Z przekaźnikiem identycznie - cewka pomiędzy +12V po kluczyku i +12V świateł mijania a styki to wiadomo.
  • 0

#20 hubbu

hubbu
  • Forumowicz
  • 363 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:56, 10.03.2011

Ellipsis, hmmm... to znaczy właściwie, że nie masz czujnika deszczu i zmierzchowego, bo inaczej jest pozycja AUTO. Szczerze mówiąc ten czujnik deszczu to bardziej mnie denerwuje niż pomaga. Jeśli zostawię wycieraczki w pozycji auto to czasem się po prostu kontrolnie przelecą po szybach - tak dla jaj, bo nie pada :k a pokrętłem reguluję przy jakiej ilości wody na szybie, się włączają. Tutaj efekt trochę lepszy.
Tak na zdrowy rozum - zasłonięty czujnik deszczu raczej nie włączałby w ogóle wycieraczek (?). O ile się nie mylę to cudo mierzy kąt odbicia promienia światła. Jeśli go zasłonisz to kąt pozostaje niezmieniony (lustro, 45stopni). Dopiero woda powoduje załamanie i załącza wycieraczki.

Z tego co opisałeś trochę to pachnie tym Hondowskim "sposobem" (żenującym nieco) oferowanym w VIII. Oni mianowicie robią
OFF - zapalone mijania (+pozycyjne) ze stacyjką
POZ - zawsze zapalone pozycyjne
ON - zawsze zapalone mijania (+pozycyjne)

Mnie w Hondzie powiedzieli, że w VIII nie można zmienić zachowania przełączników komputerem.
Sądząc po ich "zaawansowanym" sposobie, jest to jakieś połączenie "na twardo". Nie jestem mocny w elektryce, ale na moje oko to mógłby być zwykły przekaźnik, załączający obwód świateł mijania po prądzie ze stacyjki - prześledź kable zaczynając od reflektorów, może znajdziesz. Jeśli nie to musisz zapytać tego, co to robił, bo inaczej to igła w stogu siana, jak mówią.

@ntgale
to muszę pójść do Mitsubishi, bo w necie oferują światła dzienne LEDowe w formie paska jako dodatek do ASX => nie każda wersja to ma w standardzie.
  • 0

#21 msnet

msnet
  • Forumowicz
  • 411 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:36, 10.03.2011

hubbu, zasłaniasz czujnik zmierzchu i masz mijania po kluczykach. Od nowości tak zrobiłem i o światłach zapomniałem. Wiem wiem, podświetlenie licznika jest słabsze w dzień bo auto myśli, że jest noc. Coś za coś.
  • 0

#22 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:39, 10.03.2011

Czujnik deszczu mam bo na wlaczniku wycieraczek mam opcje Auto i na tym pierscieniu od obrotow tez mam auto. Tylko ze to dziala tylko jako regulacja czestotliwosci pracy wycieraczek a nie czulosci.

Wracajac do swiatel to co to za hondowski sposob ze na OFF swieca mijania ? Chce to zlikwidowac a tak jak wspomnialem mechanik na szybko sie nie polapal. Strzelil ze albo modul albo komp. Powiedzial ze tam jest jakis modul ktory steruje calym oswietleniem tak jak w Fordach i on jest zaprogramowany na non stop mijania.

Wiec jak ten sposob hondy wyglada ze na OFF swieca sie mijania z pozycyjnymi ? Zebym wiedzial jak naprowadzic elektryka na ta sprawe.
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#23 msnet

msnet
  • Forumowicz
  • 411 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:44, 10.03.2011

Nastąpiło przekłamanie. Ta pierwsza pozycja to jest automatyczne włączanie świateł mijania po kluczyku jak jest zmierzch.
  • 0

#24 ntgale

ntgale
  • Forumowicz
  • 122 postów
  • Skąd:SC/WB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:02, 10.03.2011

Czujnik deszczu mam bo na wlaczniku wycieraczek mam opcje Auto i na tym pierscieniu od obrotow tez mam auto. Tylko ze to dziala tylko jako regulacja czestotliwosci pracy wycieraczek a nie czulosci.
...

Chyba sobie zaprzeczasz. Albo masz czujnik deszczu i regulujesz czułość wycieraczek w zależności od opadów (całkowicie się gubi jeśli pada śnieg) albo masz zwykłą regulację przerywacza.
Powiedz jeszcze z jakiego rynku masz auto. Już to kiedyś pisałem, że są wersje skandynawskie, gdzie nie ma czujnika zmierzchu a światła mijania świecą się już po przekręceniu kluczyka w pozycji OFF. Za to nie przyciemniają się wskaźniki w aucie.
  • 0
C4 Grand Picasso 2.0 Hdi Exclusive automat 2011 brun hickory
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey

#25 hubbu

hubbu
  • Forumowicz
  • 363 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:54, 10.03.2011

U mnie na włączniku świateł jest kolejno:
Off/Poz/AUTO/mijania i tylko i wyłącznie w pozycji AUTO światła zapalają się same jak jest ciemno (tunel, wieczór itd).
W pozycji OFF są zawsze zgaszone, w pozycji POZYCYJNE i MIJANIA, zawsze świecą się odpowiednie światła.
Może rzeczywiście jest to wersja skandynawska - łatwo sprawdzić:
w skrzynce bezpieczników po stronie kierowcy w VIII jest miejsce na bezpiecznik DRL. Sprawdź u siebie i jeśli coś tam siedzi - wyjmij i zobacz co się stanie.
Inna możliwość to wyjąć przekaźnik świateł dziennych, który w VIII jest powyżej i na lewo od pedału hamulca (u mnie jest tylko jeden, ale w wersji ze światłami do jazdy dziennej są tam dwa przekaźniki, z których ten większy jest odpowiedzialny za światła dzienne).
Sprawdź najpierw wszystkie bezpieczniki i wyjmij wszystko co jest opisane jako DRL.

[ Dodano: 2011-03-10, 23:58 ]
Gdybyś miał pozycję AUTO na światłach to mógłby być czujnik (patrz wyżej), ale tak to nie wiem.
A zdjąłeś tę plastikową obudowę i zaglądałeś tam koło lusterka? (trzeba to robić delikatnie, bo to jest przyklejone do szyby na takiej dużej taśmie dwustronnej, ale z wyczuciem da się zrobić) może ktoś tam jakieś kabelki odpiął, albo czymś zasłonił?

[ Dodano: 2011-03-10, 23:59 ]
Ellipsis, no wiem, ale mówię przez analogię. Może u Ciebie też są takie bezpieczniki.

[ Dodano: 2011-03-11, 00:03 ]
Ellipsis, Tam może po prostu siedzieć jakiś kawałek papieru, plastiku. Tak jak msnet zrobił (patrz wyżej).
Ale zacząłbym naprawdę z bezpiecznikami, bo Czesi mogli mieć wersję skandynawską...
  • 0

#26 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:54, 10.03.2011

Nie zaprzeczam tylko podejrzewam ze moze cos byc kombinowane z czujnikiem. Auto jest z Czech. Mam czujnik bo puszka jest na szybie kolo lusterka a na dzwigni wycieraczek jak i na pierscieniu jest pozycja AUTO tylko ze ona nie dziala. Pierscien sluzy do regulacji czestotliwosci a nie czulosci u mnie. Tak jak by czujnik byl wylaczony i moze to jakos wplywa na wlaczanie sie swiatel odrazu po odpaleniu auta.

Ja mam VII a nie VIII :)

Nie ,nie probowalem sie dostac do tej puszki, nie jestesm elektrykiem wiec pewnie i tak by mi to nic nie dalo, elektryk cos patrzyl w bezpieczniki ale nic nie wymyslil. :)
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#27 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:06, 11.03.2011

No moze i cos siedzi.. ale kurde jak jest mroz to z rana po odpaleniu moge wylaczyc mijania przez pare min na pozycyjne..
Czesi mieli skandynawska? Niby jakim cudem Auto kupione w czeskim salonie.
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#28 hubbu

hubbu
  • Forumowicz
  • 363 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 00:09, 11.03.2011

Nawet doświadczony elektryk nie myśli od razu o wszystkim :) a przynajmniej nie zawsze. Dlatego każdy nowy pomysł jest dobry. ntgale napisał o wersji skandynawskiej i to wygląda prawdopodobnie.
To, że rano możesz je wyłączyć raczej potwierdza opcję skandynawską - oszczędzanie aku na rozruch zimą.
Czesi robią różne rzeczy :> ale serio to oni chyba mieli obowiązek świateł w dzień przed nami. Może dlatego.
Moja V generacja była skandynawska :) kupiona w Niemczech. Mam sentyment.
  • 0

#29 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:13, 11.03.2011

No w czechach to bardzo mandaty sie sypaly za brak swiatel. Czyli jak nie przysloniety czujnik i nie modul dolozony tylko wersja skandynawska to nic sie z tym nie zrobi?
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#30 hubbu

hubbu
  • Forumowicz
  • 363 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 00:22, 11.03.2011

No spróbuj te bezpieczniki wyciągnąć. W VIII są w sumie chyba dwa bezpieczniki plus ten przekaźnik. Zgłębiałem temat, bo szukam świateł dla siebie, ale jest drobna różnica w instalacji (podłączenie pozycyjnych w jeden obieg) i u mnie nie działało. Ale może w drugą stronę się dać.
Powinno być napisane gdzieś DRL. Skrzynki bezpieczników są takie same - u mnie te miejsca były puste.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq