Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

swiatła dzienne połaczone z modułem automatycznego śwaiteł


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
207 odpowiedzi w tym temacie

#1 kuzek

kuzek
  • Forumowicz
  • 205 postów
  • Skąd:Wawa okolice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:01, 03.03.2011

czesc,
chciałbym zamontowac swiatła dzienne Hella DayFlex Led , ale w taki sposób aby kiedy automatycznie zapalą się swiatła mijania to światła dzienne same się wyłączą.
Czy wiecie jak to można podłaczyć pod instalację ?
  • 0

#2 ntgale

ntgale
  • Forumowicz
  • 122 postów
  • Skąd:SC/WB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:28, 03.03.2011

Poza kompletem lampek musisz dokupić komplet instalacyjny od Helli. Będziesz miał tam wszystko łącznie z przekaźnikiem i zapewne schematem połączenia (m.in. podłączasz pod przekaźnik na którym jest napięcie po stacyjce, - oraz światła pozycyjne). Niestety o ile nic się nie zmieniło to akurat ten zestaw jest bez wiązek a kablami wychodzącymi z tych lampek nawet poza zderzak nie wyjdziesz. Akurat połączenie tego to połowa sukcesu. Ale gdzie to zamontować? Ta kratka w zderzaku tak słabo się trzyma, że spodziewam się, iż przymocowane do niej lampki będą drżeć na dziurach co nadjeżdżających z przeciwka może denerwować/śmieszyć.
Fajniejszy sposób podłączenia elektrycznego (mocowanie również) robi Philips w swoich lampach DRL. Te podłączasz tylko do akumulatora (bezpośrednio do + i -) i kabla od świateł pozycyjnych. Gdy w pozycjach pojawia się napięcie dzienne się wyłączają a włączają gdy ich automat wykryje ładowanie akumulatora (z tego co pamiętam). Niestety robili je do tej pory tylko jako listwy 4/5 diod, nic okrągłego.
  • 0
C4 Grand Picasso 2.0 Hdi Exclusive automat 2011 brun hickory
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey

#3 kuzek

kuzek
  • Forumowicz
  • 205 postów
  • Skąd:Wawa okolice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:29, 04.03.2011

masz na mysli takie , jak montuja w aso hondy w szczecinie i nie stracic gwarancji.
http://honda.szczeci...tla-dzienne-led

tylko miejsce ich zamontowania mi nie pasuje. Chociaz.... - czy wg. prawa mozna je umiesic niżej np. tu
Dołączona grafika
  • 0

#4 hubbu

hubbu
  • Forumowicz
  • 363 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:08, 04.03.2011

Jeśli chodzi o LEDayFlex to są dwie wersje:
1. dzienne z pozycyjnymi
2. dzienne bez pozycyjnych.

podłącza się je jak wszystkie inne światła dzienne pod zasilanie i kabelek sterujący pod pozycyjne.
wersja 1. zostaje jako pozycyjne (przy czym musisz odłączyć pozycje oryginalne)
wersja 2. gaśnie wraz z zapaleniem pozycyjnych oryginalnych.

Do każdego modułu LEDayflex jest dołączona skrzyneczka sterująca (znaczy są dwie: po jednej na każdą stronę).
I tyle w pudełku. Kabelki z tego co widzę trzeba do tego dokupić jako akcesorium. I to właśnie te kabelki podłączasz dokładnie tak, jak mówi ntgale: +/-/pozycja.

Jeśli chodzi o te światła ze Szczecina to przecież one są niezgodne z przepisami (!?) odstęp między światłami musi być co najmniej 60cm. To chyba lepiej w ogóle nie mieć niż płacić 500 i jeszcze zbierać mandaty :>

Przepisy w skrócie:
odległość od ziemi od 25cm do 150cm (możesz sobie pomierzyć)
odległość między światłami - minimalnie 60cm
Jeśli wybierzesz wersję z pozycyjnymi to odległość od krawędzi samochodu nie może być mniejsza niż 40cm
  • 0

#5 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:13, 04.03.2011

Panowie, a jak jest w końcu z tylnymi pozycjami? Słyszałem o przypadkach kiedy policja przyczepiała się do tego, że tył nie świeci razem z akcesoryjnym przodem.

Jeśli chodzi o samą Hellę, po obejrzeniu tego



zainteresowałem się raczej Philipsem.
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#6 kuzek

kuzek
  • Forumowicz
  • 205 postów
  • Skąd:Wawa okolice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:25, 04.03.2011

Teraz juz wystarcza swiata z przodu. Zmieniły sie przepisy.
swiatla dzienne przepisy
  • 0

#7 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:36, 04.03.2011

kuzek, Dzięki za wyjaśnienie :B
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#8 hubbu

hubbu
  • Forumowicz
  • 363 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:07, 04.03.2011

tosztotomasz, dzięki za ciekawy filmik, ale sorry - ten gość trochę nie wie o czym mówi.
Opowiada, że nie przygasają jak się zapala światła mijania i że istnieją 4 lampkowe.
Przygasanie uważam jest dobre dla Audi. Bez obrazy dla dobrej jakości samochodów, ale Audi to dla mnie auta bez polotu. Jakbym chciał mieć takie przygasające paseczki to bym sobie Audi kupił a nie jeździł Accordem.
Na Niemieckiej stronie Helli, jest wszystko opisane i jak ktoś chce to kupić to najpierw się dowiaduje, że:
jest 4 razy po dwie wersje to daje w sumie 8 wersji produktu a gość pokazał jedną z nich, wytykając jako wady mi.in. brak funkcji, które występują w czterech innych wersjach i wspominając wersję, która nie istnieje.
Jes od 5 do 8 lampek, w wersji świateł dziennych i świateł dziennych z pozycyjnymi. Ta jego strona, o której wspomina to chyba Amerykańska jest, bo w Niemczech jest zabronione używanie świateł pozycyjnych (aftermarketowych) równocześnie ze światłami do jazdy dziennej, więc to musi być tak jak jest, mimo że jemu się nie podoba. Ja szukając takiego produktu w sieci (nic jeszcze nie zamawiając) miałem instrukcję obsługi, w której wyraźnie jest napisane, co jest w pudełku i że trzeba samemu dorabiać wsporniki - to jest w gruncie rzeczy zaleta, bo jeśliby dali wspornik jak na rysunku, to lepiej po prostu sprzedać gotową lampę (!). Chodzi o to, żeby samemu sobie ułożyć dokładnie jak się chce. Chyba się temu gostkowi pomyliły światła z myszką USB - plug and play.

Jedyne w czym ma rację to brak tych kabli i może jakichś szablonów. I mogłoby być tylko jedno pudełko sterujące, bo tak trzeba dwa montować. Ale tak sobie myślę, że to pewnie ze względu na fakt, że Niemieckie samochody zapalają pozycyjne z jednej strony i może jakimś pokrętnym sposobem wymyślili, że lepiej dwa pudełka.
  • 0

#9 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:17, 04.03.2011

hubbu, i bardzo fajnie, że konstruktywnie stajesz w opozycji do tego filmu, przyznam się, że nie miałem (nadal nie mam czasu) samodzielnie zgłębiać dokładnie tematu, stąd poszukiwanie gotowych opinii. Twoja wypowiedź jest w związku z tym bardzo cenna. :ok
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#10 hubbu

hubbu
  • Forumowicz
  • 363 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:39, 04.03.2011

Cieszę się, że pomagam ;)
w związku z moimi poszukiwaniami, wybieram się na salon do Genewy - może ktoś coś fajnego wymyślił. Jak na razie te LEDayflexy to jedyne rozsądne rozwiązanie. Odstrasza mnie cena i kłopotliwy montaż.
Wyjściem ciekawym, ale bardzo zawodnym (brakuje jakościowo dobrych świateł) byłoby podwójne światło przeciwmgielne, które działałoby jako dzienne w dzień a jako przeciwmgielne z włączonymi pozycyjnymi/mijania. Szukam koniecznie homologowanych i dobrej jakości. Niestety jak mówię - nie znalazłem.
  • 0

#11 19marek76

19marek76
  • Klubowicz
  • 167 postów
  • Skąd:Morden, Surrey
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:138+
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:31, 04.03.2011

a tu filmik z montażu Philips...

  • 0
<p>Marek<br><br><strong>H</strong>appy <strong>O</strong>wners <strong>N</strong>ever <strong>D</strong>rive <strong>A</strong>nything else</p>

#12 hubbu

hubbu
  • Forumowicz
  • 363 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:13, 04.03.2011

hiszpański rozumiem piąte przez dziesiąte, ale podobny filmik jest w polskiej wersji (przetłumaczony z angielskiej) na:

http://www.swiatla-d...rl.pl/daylight/

Tak samo prosty jest montaż prostych modeli Helli (istnieje dość szeroki wybór)

Wszystko pięknie, tylko gdzie to umieścić na VIII Accordzie? Od razu powiem, że nie podobają mi się za blisko siebie (na tej Alfie mi osobiście nie odpowiada, na Audi spoko)

No i paski to naprawdę ostateczność - na Audi to wygląda jak trzeba, ale na Accordzie wg mnie nie.
  • 0

#13 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:17, 04.03.2011

Wszystko pięknie, tylko gdzie to umieścić na VIII Accordzie


Nad tym samym zastanawiam się w VII
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#14 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:15, 04.03.2011

Sorki ze sie podpinam do tematu ale tematyka podobna. Czy w VII mozna jakos zaslonic, przeprogramowac czujnik deszczu i zmroku ktory jest w jednej puszcze na szybcie tak aby swiatla zawsze same zapalaly sie? Bo kurcze zastanawiam sie co jest u mnie ze zawsze jak odpale auto swiatla mijania wlaczaja sie i nie moge ich wylaczyc. Mechanik powiedzial ze albo jest komp. zaprogramowany tak albo jest dolozony modul do swiatel. Zastanawiam sie czy przypadkiem cos nie jest kombinowane z tym czujnikiem na szybie przedniej?

Jest taka mozliwosc?
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#15 ntgale

ntgale
  • Forumowicz
  • 122 postów
  • Skąd:SC/WB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:44, 05.03.2011

masz na mysli takie , jak montuja w aso hondy w szczecinie i nie stracic gwarancji.
http://honda.szczeci...tla-dzienne-led

tylko miejsce ich zamontowania mi nie pasuje...

Powiedzmy, ale to co montują w Szczecinie to raczej z Philipsem, poza kształtem, nic wspólnego nie ma.
Mi to miejsce też nie pasuje i to poza kształtem to są dwa powody dla których ich jeszcze nie mam.
To miejsce, które proponujesz jest za nisko.

[ Dodano: 2011-03-05, 15:48 ]

...
Wyjściem ciekawym, ale bardzo zawodnym (brakuje jakościowo dobrych świateł) byłoby podwójne światło przeciwmgielne, które działałoby jako dzienne w dzień a jako przeciwmgielne z włączonymi pozycyjnymi/mijania. Szukam koniecznie homologowanych i dobrej jakości. Niestety jak mówię - nie znalazłem.

Są takie lampy. Od Mitsubishi ASX. Tam w okrągłych halogenach są żarówki do świateł dziennych. Jak ktoś ma czas zgłębić ten temat to zachęcam. Chyba tylko do VIII gen. średnica nie pasuje, ale to tak na oko stwierdzam, bez żadnych pomiarów (nie miałem ze sobą miarki jak to auto oglądałem :) ).
  • 0
C4 Grand Picasso 2.0 Hdi Exclusive automat 2011 brun hickory
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq