XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
swiatła dzienne połaczone z modułem automatycznego śwaiteł
#46
Napisano 22:40, 22.03.2011
Jeśli chodzi o zwykłą żarówkę, to mnie na przykład wkurzają żółte pozycyjne przy białych xenonach. Jeszcze mi tylko niebieskiego i zielonego brakuje i choinka jak się patrzy :>
O homologację się też nie martwię (wg katalogu spełnia normy ECE, więc na Europę wystarczy), ale przeciwmgielne w naszych Accordach mają skośną szybkę, którą trzeba by zostawić a na niej nie ma symbolu RL. Jeśli spojrzymy przez tą szybkę na szybkę Helli to jedyne co widać to napis Hella (potrzebny w Accordzie jak dyszel). I teraz kłóć się z każdym nadgorliwym, że to jednak światła dzienne i pokazuj każdemu homologację (jedna rzecz więcej do wożenia)!
W Mitsubishi jest RL napisane na kloszu.
Pomysł mi się wprawdzie podoba, ale zanim kupię chcę je zobaczyć/wziąć do ręki, dlatego najpierw pojeżdżę po sklepach i ich poszukam.
#47
Napisano 09:31, 23.03.2011
Pisałeś jeszcze o szybce. Wg mnie to ta szybka jest nieodłączną częścią oryginalnego halogena, co oznacza, że przy jego demontażu i ona by została usunięta. Lampy muszą mieć homologację na szkle, więc i ta Hella pewnie ma. Ale nie znalazłem dobrego zdjęcia jak wygląda "na żywo".
Najważniejsze to miejsce montażu lamp dziennych w VIII gen. W zderzaku w okolicach tablicy rejestracyjnej światła będą zainstalowane prawie zgodnie z przepisami. Najtrudniej spełnić wymóg umieszczenia lampy nie dalej niż 40 cm od krawędzi. Brakuje co prawda bardzo niewiele, ale jednak. Teoretycznie te Philipsy co wyżej podałem (DRL 4 led) da się zainstalować poprawnie, ale tylko maksymalnie rozsuwając na zewnątrz, przy czym mi tu po prostu płaskie ledy nie pasują. Lepsze byłyby okręgłe, np. TAKIE ale te już trzeba zainstalować niżej, czyli więcej niż 40 cm od brzegu.
Idealnym miejscem na okrągłe lampy jest ta zaślepka obok halogenów. Trzeba:
1. Zobaczyć jak ją zdjąć
2. Zobaczyć co za nią jest
3. Czy jest jakiś element, do którego można lampę przykręcić
A najlepiej pobawić się w modelarza i dorobić całą zaślepkę na halogeny i dzienne i wówczas można kupić dzienne + drogowe i podpiąć je pod długie. Byłoby ładnie, porządnie i podwójnie funkcjonalnie (P.S. Hella ma jeszcze w ofercie halogeny z funkcją doświetlania zakrętów, więc takie podwójne lampy mogłyby działać jako: dzienne + halogeny + doświetlanie zakrętów + dodatkowe długie. Ech rozmarzyłem się)
Ja najpierw dobiorę się do zderzaka a później zobaczę co dalej.
Ponawiam pytanie czy ktoś wie jak zdejmuje się te plastyki przy halogenach w VIII gen?
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey
#48
Napisano 11:51, 23.03.2011
- właśnie u mnie jest tam dojście z boku,
- miejsca jest tam dostatek,
- nie wiadomo do czego przykręcić, bo nie zdejmowałem jeszcze zderzaka.
Ja osobiście tego podświetlania zakrętów nie lubię jeśli odbywa się dolnymi światłami. Kumpel w Focusie ma ruszające się lampy mijania - to jest dość fajne na zakręty na drodze do 80km/h (ale nie 90stopni w mieście). Do zakrętów ostrych w mieście lepsze są światła jakie testowałem w Renault Clio, które świecą wyżej, tak że naprawdę oświetlają na poziomie od kolan do pasa czyli tam gdzie różne przeszkody m.in. rowerzyści i piesi są narażone na kontakt z błotnikami Nowe reflektory Accorda mają w miejscu dawnego kierunkowskazu żarówkę halogenową, więc wnioskuję, że to właśnie do tej funkcji. Honda jak zwykle z opóźnieniem ale pewnie wybrała najlepszą opcję
Czy można używać podwójnych długich? Znaczy fabrycznych i dodatkowych?
#49
Napisano 12:35, 23.03.2011
W Accordzie po facelifcie wydaje mi się, że zewnętrzna lampa to dalej jest kierunkowskaz tyle, że biały (ale tu nie jestem pewien) natomiast do doświetlania jest wykorzystane miejsce po długich w naszych lampach. Na to wskazuje wyprofilowanie odblasku - przynajmniej to tak wygląda ze zdjęć.
Z dodatkowymi długimi raczej nie powinno być problemu bo i tak można ich używać jak się nikogo nie oślepia. Zresztą są chyba w przepisach uwzględnione reflektory dalekosiężne.
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey
#50
Napisano 13:26, 23.03.2011
Gdyby w tej zaślepce po wewnętrznej stronie przeciwmgielnego zrobić dziurę, to powietrze przelatując przez nią byłoby skierowane przez drugą ścianę (pod kątem 45°) na chłodnicę, czyli do środka. I to o tę stronę mi chodziło: jest to taka komora dostępna od wewnętrznej strony (czyli nie od strony przeciwmgielnego). I tam przy pomocy noża i prostych narzędzi można zrobić dostatecznie dużo miejsca. Bez zdjęcia zderzaka się jednak nie obejdzie.
[ Dodano: 2011-03-23, 13:35 ]
Ten plastik wokół przeciwmgielnego trzyma się na dwóch wkrętach od strony światła przeciwmgielnego właśnie => najpierw trzeba odkręcić przeciwmgielne, które trzyma się w specjalnej ramce na trzech wkrętach w zderzaku.
[ Dodano: 2011-03-23, 13:41 ]
Właśnie się dopatrzyłem, że alternatywnie można odpiąć przednią część nadkola (osłonę pod spodem przy zderzaku, to są tylko trzy spinki) i powinno być na tyle miejsca, żeby co najmniej wymontować przeciwmgielne, więc przy odrobinie samozaparcia i dostępie do podnośnika albo kanału można pójść tą drogą.
#51
Napisano 08:44, 24.03.2011
#52
Napisano 10:00, 24.03.2011
msnet, wymieniałeś halogeny całe, czy tylko żarówki? Masz może takie niezamontowane halogeny aby je pomierzyć?
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey
#53
Napisano 17:16, 24.03.2011
[ Dodano: 2011-03-24, 17:20 ]
Kurcze, wprowadziłem Was w błąd. Znalazłem jeden. Co chcecie wiedzieć/co mam mierzyć?
#54
Napisano 23:32, 24.03.2011
Świetna wiadomość.Chyba wyrzuciłem bo oba były po kontakcie z kamieniami.
[ Dodano: 2011-03-24, 17:20 ]
Kurcze, wprowadziłem Was w błąd. Znalazłem jeden. Co chcecie wiedzieć/co mam mierzyć?
TU są wymiary tych lamp Helli. Jak byś mógł porównać te wymiary będzie super.
Z góry dzięki.
Edit..
Głownie chodzi o głębokość lampy oraz średnicę, mocowania są mniej istotne.
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey
#55
Napisano 12:15, 25.03.2011
#56
Napisano 13:46, 25.03.2011
Pytałem w Mitsubishi - za jedną samą lampę chcą 110Euro (czyli 220 za dwie) do tego dochodzi jakaś automatyka Helli plus okablowanie i montaż.
Wyszłoby jeszcze drożej niż lampy Helli. Jedyne co mnie martwi to ten symbol RL - chcę żeby był dobrze widoczny (na wszelki wypadek).
#57
Napisano 18:48, 25.03.2011
Niestety nie wygląda to różowo. Oryginalna instalacja to tylko do halogenów, ale i tu trzeba podmienić wtyczki z oryginalnych na Hella. Potem zostaje jeszcze instalacja do dziennych, przy czym tu można na alledrogo kupić moduł za 60 zeta i tylko podłączyć 4 kable i je jakoś zamocować. Można też kupić przekaźnik, kilka metrów kabla i kilka oczek do kabli - wyjdzie pewnie z 20 zeta.
hubbu, z Mitsu dostałem informację, że lampy kosztują 941 zł, czyli bardzo podobnie.
Jeśli chodzi o mocowanie to wygląda na konieczność dorobienia takiego stelaża jak po prawej stronie zdjęcia. Najgorsze, że z tego co widzę bez zdjęcia zderzaka się nie obejdzie.
Jak szukałem tych lamp to natknąłem się na forum Chevroleta z Niemiec. Tam ktoś te lampy założył. Można poprosić go o informację jak bardzo widoczny na lampie jest symbol RL.
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey
#58
Napisano 19:57, 25.03.2011
Patrząc na konstrukcję Helli to należy dorobić odpowiedni wspornik do samej ramki oryginalnego halogena. Zabawa dla ślusarza - w domowych warunkach to lipa choć jestem majsterkowicz to zabawę widzę przednią w tym temacie.
Zderzaka zdejmować powtarzam nie ma potrzeby. Co do głębokości to luz - do tyłu jest miejsce bo to właśnie od tyłu wkładamy halogen.
Ale ja mam pomysła - taniej, ładniej i nowocześniej.
Jak Wam pisałem jestem po wymianie obu halogenów. Ich koszt to ok. 250PLN za komplet - mam źródło. Więc kupujemy taki komplet a do tego elastyczne ledowe światła dzienne na alledrogo. Halogeny są rozbieralne tzn. jest możliwość zdemontowania szkła. Wkładamy po obwodzie kupione LED i po sprawie. Mamy halogen i dzienne w jednym.
Próbę można przeprowadzić na moich z dziurką.
[ Dodano: 2011-03-25, 20:30 ]
Popieram pomysł przykładem
Ale cały czas mam przed oczami coś w tym stylu gotowego - tylko gdzie ja to widziałem?
#59
Napisano 02:14, 26.03.2011
Co do pomysłu z ledami w halogenie tu problemem jest homologacja RL. Bez homologacji to lepiej poszukać jakiegoś adaptera z HB3 na H15 i wstawić taką żarówkę w lampę od długich.
Ale. Skoro szkło halogena się demontuje to może da się po prostu zamontować żarówkę H15 - tą z dodatkowym żarnikiem 15W i podmienić szkło aby miało napis RL. Może nawet mając te lampy helli i halogeny dało by radę z dwóch lamp zrobić jedną.
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey
#60
Napisano 11:03, 26.03.2011
Co do zderzaka. Nie masz racji. Wspornik będziesz pasował do zdemontowanego halogena który jest przykręcony do ramki którą razem z halogenem odkręcisz od zderzaka (3 wkręty widoczne na rysunku), więc robić to będziesz na biurku i demontaż zderzaka nic nie da i nic nie ułatwi - ale jak masz taką potrzebę to proszę bardzo.
Wieczorkiem wpadłem na inny pomysł i jak go wprowadzę w życie to dam znać.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych