Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

swiatła dzienne połaczone z modułem automatycznego śwaiteł


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
207 odpowiedzi w tym temacie

#46 hubbu

hubbu
  • Forumowicz
  • 363 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:40, 22.03.2011

Ponad 700PLN + montaż? To strasznie drogo - za tyle samo można mieć LEDowe Helli.
Jeśli chodzi o zwykłą żarówkę, to mnie na przykład wkurzają żółte pozycyjne przy białych xenonach. Jeszcze mi tylko niebieskiego i zielonego brakuje i choinka jak się patrzy :>
O homologację się też nie martwię (wg katalogu spełnia normy ECE, więc na Europę wystarczy), ale przeciwmgielne w naszych Accordach mają skośną szybkę, którą trzeba by zostawić a na niej nie ma symbolu RL. Jeśli spojrzymy przez tą szybkę na szybkę Helli to jedyne co widać to napis Hella (potrzebny w Accordzie jak dyszel). I teraz kłóć się z każdym nadgorliwym, że to jednak światła dzienne i pokazuj każdemu homologację (jedna rzecz więcej do wożenia)!
W Mitsubishi jest RL napisane na kloszu.
Pomysł mi się wprawdzie podoba, ale zanim kupię chcę je zobaczyć/wziąć do ręki, dlatego najpierw pojeżdżę po sklepach i ich poszukam.
  • 0

#47 ntgale

ntgale
  • Forumowicz
  • 122 postów
  • Skąd:SC/WB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:31, 23.03.2011

hubbu, pewnie jest jak piszesz, ale jeszcze taniej i łatwiejszy montaż zapewniają TE lampy Philips. Tylko pierwotnie chyba chodziło o jak najmniejsze ingerowanie w wygląd.
Pisałeś jeszcze o szybce. Wg mnie to ta szybka jest nieodłączną częścią oryginalnego halogena, co oznacza, że przy jego demontażu i ona by została usunięta. Lampy muszą mieć homologację na szkle, więc i ta Hella pewnie ma. Ale nie znalazłem dobrego zdjęcia jak wygląda "na żywo".
Najważniejsze to miejsce montażu lamp dziennych w VIII gen. W zderzaku w okolicach tablicy rejestracyjnej światła będą zainstalowane prawie zgodnie z przepisami. Najtrudniej spełnić wymóg umieszczenia lampy nie dalej niż 40 cm od krawędzi. Brakuje co prawda bardzo niewiele, ale jednak. Teoretycznie te Philipsy co wyżej podałem (DRL 4 led) da się zainstalować poprawnie, ale tylko maksymalnie rozsuwając na zewnątrz, przy czym mi tu po prostu płaskie ledy nie pasują. Lepsze byłyby okręgłe, np. TAKIE ale te już trzeba zainstalować niżej, czyli więcej niż 40 cm od brzegu.
Idealnym miejscem na okrągłe lampy jest ta zaślepka obok halogenów. Trzeba:
1. Zobaczyć jak ją zdjąć
2. Zobaczyć co za nią jest
3. Czy jest jakiś element, do którego można lampę przykręcić
A najlepiej pobawić się w modelarza i dorobić całą zaślepkę na halogeny i dzienne i wówczas można kupić dzienne + drogowe i podpiąć je pod długie. Byłoby ładnie, porządnie i podwójnie funkcjonalnie (P.S. Hella ma jeszcze w ofercie halogeny z funkcją doświetlania zakrętów, więc takie podwójne lampy mogłyby działać jako: dzienne + halogeny + doświetlanie zakrętów + dodatkowe długie. Ech rozmarzyłem się)
Ja najpierw dobiorę się do zderzaka a później zobaczę co dalej.

Ponawiam pytanie czy ktoś wie jak zdejmuje się te plastyki przy halogenach w VIII gen?
  • 0
C4 Grand Picasso 2.0 Hdi Exclusive automat 2011 brun hickory
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey

#48 hubbu

hubbu
  • Forumowicz
  • 363 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:51, 23.03.2011

Właśnie mnie paski też nie współgrają, dlatego szukam. Jeśli chodzi o demontaż to wg ESM należy zdjąć zderzak, żeby wymienić przeciwmgielne. Ta zaślepka obok - po wewnętrznej - jest częścią tej kratki poniżej tablicy rejestracyjnej. Co ciekawe widziałem kiedyś na ulicy model DIESLA, który miał tę kratkę inaczej zbudowaną niż mój i tam można było zajrzeć. U mnie się nie da, ale ponieważ trochę tam kombinowałem odkryłem, że:
- właśnie u mnie jest tam dojście z boku,
- miejsca jest tam dostatek,
- nie wiadomo do czego przykręcić, bo nie zdejmowałem jeszcze zderzaka.

Ja osobiście tego podświetlania zakrętów nie lubię jeśli odbywa się dolnymi światłami. Kumpel w Focusie ma ruszające się lampy mijania - to jest dość fajne na zakręty na drodze do 80km/h (ale nie 90stopni w mieście). Do zakrętów ostrych w mieście lepsze są światła jakie testowałem w Renault Clio, które świecą wyżej, tak że naprawdę oświetlają na poziomie od kolan do pasa czyli tam gdzie różne przeszkody m.in. rowerzyści i piesi są narażone na kontakt z błotnikami ;-) Nowe reflektory Accorda mają w miejscu dawnego kierunkowskazu żarówkę halogenową, więc wnioskuję, że to właśnie do tej funkcji. Honda jak zwykle z opóźnieniem ale pewnie wybrała najlepszą opcję ;-)

Czy można używać podwójnych długich? Znaczy fabrycznych i dodatkowych?
  • 0

#49 ntgale

ntgale
  • Forumowicz
  • 122 postów
  • Skąd:SC/WB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:35, 23.03.2011

Trochę to zdejmowanie zderzaka mi nie pasuje. W jaki sposób masz dojście z boku?
W Accordzie po facelifcie wydaje mi się, że zewnętrzna lampa to dalej jest kierunkowskaz tyle, że biały (ale tu nie jestem pewien) natomiast do doświetlania jest wykorzystane miejsce po długich w naszych lampach. Na to wskazuje wyprofilowanie odblasku - przynajmniej to tak wygląda ze zdjęć.
Z dodatkowymi długimi raczej nie powinno być problemu bo i tak można ich używać jak się nikogo nie oślepia. Zresztą są chyba w przepisach uwzględnione reflektory dalekosiężne.
  • 0
C4 Grand Picasso 2.0 Hdi Exclusive automat 2011 brun hickory
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey

#50 hubbu

hubbu
  • Forumowicz
  • 363 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:26, 23.03.2011

Przepraszam za nieścisłość z tym "dojściem z boku". nie mogę narysować więc postaram się opisać:

Gdyby w tej zaślepce po wewnętrznej stronie przeciwmgielnego zrobić dziurę, to powietrze przelatując przez nią byłoby skierowane przez drugą ścianę (pod kątem 45°) na chłodnicę, czyli do środka. I to o tę stronę mi chodziło: jest to taka komora dostępna od wewnętrznej strony (czyli nie od strony przeciwmgielnego). I tam przy pomocy noża i prostych narzędzi można zrobić dostatecznie dużo miejsca. Bez zdjęcia zderzaka się jednak nie obejdzie.

[ Dodano: 2011-03-23, 13:35 ]
Ten plastik wokół przeciwmgielnego trzyma się na dwóch wkrętach od strony światła przeciwmgielnego właśnie => najpierw trzeba odkręcić przeciwmgielne, które trzyma się w specjalnej ramce na trzech wkrętach w zderzaku.

[ Dodano: 2011-03-23, 13:41 ]
Właśnie się dopatrzyłem, że alternatywnie można odpiąć przednią część nadkola (osłonę pod spodem przy zderzaku, to są tylko trzy spinki) i powinno być na tyle miejsca, żeby co najmniej wymontować przeciwmgielne, więc przy odrobinie samozaparcia i dostępie do podnośnika albo kanału można pójść tą drogą.
  • 0

#51 msnet

msnet
  • Forumowicz
  • 411 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:44, 24.03.2011

Co do wymiany halogenów przeszedłem przez ten etap i obyło się bez zdejmowania zderzaka. Wystarczy opuścić nadkola (4 spinki na stronę) i dostęp do śrub od halogenów jest (po 3 śruby na krótki krzyżakowy wkrętak). Robiłem to w garażu bez kanału więc lekka gimnastyka była - z kanałem byłoby wygodniej. Widziałem też na Allegro okrągłe halogeny z dodatkowymi ledami na obwodzie do dziennych. Tak z tydzień temu rzuciło mi się w oczy ale ponieważ teraz temat to koła więc nie wgłębiałem się w te dzienne światła.
  • 0

#52 ntgale

ntgale
  • Forumowicz
  • 122 postów
  • Skąd:SC/WB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:00, 24.03.2011

msnet, hubbu, dzięki za informacje.
msnet, wymieniałeś halogeny całe, czy tylko żarówki? Masz może takie niezamontowane halogeny aby je pomierzyć?
  • 0
C4 Grand Picasso 2.0 Hdi Exclusive automat 2011 brun hickory
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey

#53 msnet

msnet
  • Forumowicz
  • 411 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:16, 24.03.2011

Chyba wyrzuciłem bo oba były po kontakcie z kamieniami.

[ Dodano: 2011-03-24, 17:20 ]
Kurcze, wprowadziłem Was w błąd. Znalazłem jeden. Co chcecie wiedzieć/co mam mierzyć?
  • 0

#54 ntgale

ntgale
  • Forumowicz
  • 122 postów
  • Skąd:SC/WB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:32, 24.03.2011

Chyba wyrzuciłem bo oba były po kontakcie z kamieniami.

[ Dodano: 2011-03-24, 17:20 ]
Kurcze, wprowadziłem Was w błąd. Znalazłem jeden. Co chcecie wiedzieć/co mam mierzyć?

Świetna wiadomość.
TU są wymiary tych lamp Helli. Jak byś mógł porównać te wymiary będzie super.
Z góry dzięki.

Edit..
Głownie chodzi o głębokość lampy oraz średnicę, mocowania są mniej istotne.
  • 0
C4 Grand Picasso 2.0 Hdi Exclusive automat 2011 brun hickory
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey

#55 kuzek

kuzek
  • Forumowicz
  • 205 postów
  • Skąd:Wawa okolice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:15, 25.03.2011

jezeli bylby ok, to jak wyglada ich instalacja, czy jest to typu p&p czy trzeba jednak ingerowac w instalacje ?
  • 0

#56 hubbu

hubbu
  • Forumowicz
  • 363 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:46, 25.03.2011

Mocowanie to też trochę kombinacji pewnie będzie - tutaj oryginalne lampy Hondy:

Dołączona grafika

Pytałem w Mitsubishi - za jedną samą lampę chcą 110Euro (czyli 220 za dwie) do tego dochodzi jakaś automatyka Helli plus okablowanie i montaż.
Wyszłoby jeszcze drożej niż lampy Helli. Jedyne co mnie martwi to ten symbol RL - chcę żeby był dobrze widoczny (na wszelki wypadek).
  • 0

#57 ntgale

ntgale
  • Forumowicz
  • 122 postów
  • Skąd:SC/WB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:48, 25.03.2011

kuzek, to raczej montaż typu "plug and pray" :mrgreen:
Niestety nie wygląda to różowo. Oryginalna instalacja to tylko do halogenów, ale i tu trzeba podmienić wtyczki z oryginalnych na Hella. Potem zostaje jeszcze instalacja do dziennych, przy czym tu można na alledrogo kupić moduł za 60 zeta i tylko podłączyć 4 kable i je jakoś zamocować. Można też kupić przekaźnik, kilka metrów kabla i kilka oczek do kabli - wyjdzie pewnie z 20 zeta.
hubbu, z Mitsu dostałem informację, że lampy kosztują 941 zł, czyli bardzo podobnie.
Jeśli chodzi o mocowanie to wygląda na konieczność dorobienia takiego stelaża jak po prawej stronie zdjęcia. Najgorsze, że z tego co widzę bez zdjęcia zderzaka się nie obejdzie.
Jak szukałem tych lamp to natknąłem się na forum Chevroleta z Niemiec. Tam ktoś te lampy założył. Można poprosić go o informację jak bardzo widoczny na lampie jest symbol RL.
  • 0
C4 Grand Picasso 2.0 Hdi Exclusive automat 2011 brun hickory
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey

#58 msnet

msnet
  • Forumowicz
  • 411 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:57, 25.03.2011

Halogeny a Acco to lekkie jajo. Szkło ma 83x88. Z pierścieniem który zamyka szkło to 98x105.
Patrząc na konstrukcję Helli to należy dorobić odpowiedni wspornik do samej ramki oryginalnego halogena. Zabawa dla ślusarza - w domowych warunkach to lipa choć jestem majsterkowicz to zabawę widzę przednią w tym temacie.
Zderzaka zdejmować powtarzam nie ma potrzeby. Co do głębokości to luz - do tyłu jest miejsce bo to właśnie od tyłu wkładamy halogen.
Ale ja mam pomysła - taniej, ładniej i nowocześniej.
Jak Wam pisałem jestem po wymianie obu halogenów. Ich koszt to ok. 250PLN za komplet - mam źródło. Więc kupujemy taki komplet a do tego elastyczne ledowe światła dzienne na alledrogo. Halogeny są rozbieralne tzn. jest możliwość zdemontowania szkła. Wkładamy po obwodzie kupione LED i po sprawie. Mamy halogen i dzienne w jednym.
Próbę można przeprowadzić na moich z dziurką.

[ Dodano: 2011-03-25, 20:30 ]
Popieram pomysł przykładem

Dołączona grafika
Dołączona grafika

Ale cały czas mam przed oczami coś w tym stylu gotowego - tylko gdzie ja to widziałem?
  • 0

#59 ntgale

ntgale
  • Forumowicz
  • 122 postów
  • Skąd:SC/WB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 02:14, 26.03.2011

msnet, właśnie ze względu na tą zabawę ze wspornikiem pisałem o zdemontowaniu zderzaka. Zdecydowanie nie jest to banalne.
Co do pomysłu z ledami w halogenie tu problemem jest homologacja RL. Bez homologacji to lepiej poszukać jakiegoś adaptera z HB3 na H15 i wstawić taką żarówkę w lampę od długich.
Ale. Skoro szkło halogena się demontuje to może da się po prostu zamontować żarówkę H15 - tą z dodatkowym żarnikiem 15W i podmienić szkło aby miało napis RL. Może nawet mając te lampy helli i halogeny dało by radę z dwóch lamp zrobić jedną.
  • 0
C4 Grand Picasso 2.0 Hdi Exclusive automat 2011 brun hickory
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey

#60 msnet

msnet
  • Forumowicz
  • 411 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:03, 26.03.2011

Wycofuję się z demontażu samego szkła.
Co do zderzaka. Nie masz racji. Wspornik będziesz pasował do zdemontowanego halogena który jest przykręcony do ramki którą razem z halogenem odkręcisz od zderzaka (3 wkręty widoczne na rysunku), więc robić to będziesz na biurku i demontaż zderzaka nic nie da i nic nie ułatwi - ale jak masz taką potrzebę to proszę bardzo.
Wieczorkiem wpadłem na inny pomysł i jak go wprowadzę w życie to dam znać.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq