Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Regulacja zaworów w HA 2.4 na LPG


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 fontgombault

fontgombault
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:wawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:43, 25.02.2011

Ponieważ info jak w temacie jest rozproszone po wielu wątkach chciałem zreakapitulować wiedzę i doświadczenie w jednym miejscu.
Za tydzień montuję na Modlińskiej LR do HA 2.4 '08 i w trakcie uzgadniania terminu montażu p. Marek odpowiadając na pytanie o kontrolę zaworów powiedział, że zgodnie z książką serwisową hondy. Ponieważ w HA VIII to komputer podpowiada terminy serwisowe, a nie książka, zadzwoniłem do Hondy i dowiedziałem się, że w K24 regulacja zaworów co 40kkm, a z LPG co 20kkm. W moich dotychczasowych hondach (civic aero 1.4, 2x civic aero 1.8 Vti, HA 2.3, Acura TSX) regulowałem zawory co 15kkm, a w Acura TSX nawet co 10 kkm i w ostatnim przypadku (K24) za każdym razem zawory (i ssące i wydechowe) były mniej lub więcej (kilka/kilkanaście 100tek mm) poza tolerancją, jednak bez żadnej reguły jeżeli chodzi o kolejność i błąd.
W związku z powyższym by nie przedobrzyć (tj. nie regulować za często i nie wydawać niepotrzebnie pieniędzy i nie tracić czasu w serwisie), ani też niczego nie zaniedbać (np. wymiana głowicy po 100 kkm na LPG) chciałbym spytać, co ile regulować zawory ?
Tak na marginesie, to ciekaw jestem na ile wystarczy tej regulacji, bo ona przecież jest też ograniczona.
Chętnie także usłyszałbym o "rekordach" przebiegu na LPG, ale tylko HA.

Dziękuję za informację i pozdrawiam,
Tomek
  • 0

#2 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 12:48, 25.02.2011

co 10- 15 tys km
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#3 Migi

Migi
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:12, 25.02.2011

ja sobie to tak wymyslilem że co 15 tysiecy bede robił za jednym zamachem:
- wymiane oleju
- regulacje zaworow
- wymiane filterkow gazowych
Czy waszym zdaniem jest to wystarczajace?
  • 0

#4 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 15:33, 25.02.2011

Spokojnie starczy.. jak będziesz już czuł że przed 15 tyś km ciężej ci pali albo obroty zaczynają falować wtedy będziesz regulował zawory częściej
  • 0

#5 darek2218

darek2218
  • Forumowicz
  • 86 postów
  • Skąd:TOS
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Ex
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:37, 25.02.2011

to w takim nowym aucie nie ma hydraulicznej regulacji zaworów???
  • 0

#6 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:40, 25.02.2011

W benzyniakach nie ma.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#7 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 23:24, 25.02.2011

Nie sprawdza się w silnikach wysokoobrotowych. Zresztą nawet w tych co się sprawdza to wg. mnie na dłuższą metę więcej z tym problemu niż pożytku. Raz na dziesiąt tysięcy nie problem to sprawdzić i wyregulować - ja np. sobie sam reguluję zawory.
BTW, silniki benzynowe V6 Hondy w Legendach mają kasowniki hydrauliczne.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#8 aikon.ok

aikon.ok
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Ciechanów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:17, 12.08.2013

Post stary ale temat nadal aktualny.
Na LPG przejechałem w 3 lata 112 tys. km. teraz mam 213k km.
Brak odczuwalnych różnic LPG/PB (instalacja taka jak polecana na forum STAG 300 Premium, Hana 2000)
Minusem jest konieczność częstej regulacji zaworów max co 20 tys. km. - czuć że auto gorzej pali i drży na wolnych obrotach.

Pytanie:
Czy w przypadku instalacji LPG z lubryfikacją regulacja zaworów też jest tak częsta.
To by rozwiało wątpliwości co do sensu montażu lubryfikacji.

Pochwalcie się przebiegami na LPG
  • 0
Radek

#9 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 16:50, 13.08.2013

Czy w przypadku instalacji LPG z lubryfikacją regulacja zaworów też jest tak częsta.


regulacja zaworów i kontrola mieszanki-map to podstawa
lubryfikacja to opcja
  • 0

#10 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:52, 13.08.2013

lubryfikacja to opcja

...to nie potrzebna opcja :!:
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq