Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Honda Accord coupe 3.0 VTEC błąd skrzyni biegów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 bobek997

bobek997
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Jantar
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:39, 21.02.2011

Witam,

2 tygodnie temu kupiłem honde accord coupe 3.0 VTEC z automatyczna skrzynia biegów.Sprzedawca zjechal z ceny z powodu skrzyni.. Mam taki objaw ze wystepuje lekkie szarpniecie z 1 na 2 przelozenie.Pierwsze co zorbilem to wymiana oleju w skrzyni w serwisie hondy:) drogo nie wzieli wiec sie zgodzilem.Szarpniecie stalo sie lzejsze.Dziwilo mnie ze raz bylo a raz nie.Skrzynia czasami chodzila tak ze nie bylo czuc nawet ze zmienia wszystkie 4 biegi.Dzisiaj wymienialem rozrzad i mechanik przypadkiem zahaczyl o jakis czujnik ktory idzie do skrzyni.Problem wyglada tak ze mruga mi kontrolka D4.Zrozumiale bo czujnik jest odlaczony.Ale skrzynia pracuje idealnie!nie czuc w ogole ze zmienia biegi i teraz nie wiem czy mam sie cieszyc bo mechanik uszkadzajac czujnik mogl odkryc wade skrzyni;) czujnik zamowie i tak i tak ale byl podobno pordzewialy.Dodam co mnie jednoczesnie martwi ze jak dalem jej gaz do dechy to nie zrobila zadnej redukcji:/ przyspiesza niby normlanie ale jak sie cisnie to nie redukuje.Czy tak dziala tryb awaryjny?Drugie pytanie czy jest mozliwe ze szrpniecia powodowal zardzewialy czujnik?Oczywiscie napisze wam jak go wymienie i podlacze komputer czy wszystko hula.Jezeli okaze sie ze od poczatku wina za szarpniecie nie odpowiadal olej tylko czujnik to mam nadzieje ze niektorym uzytkownikom pomoge i zaczna sprawdzac te czujniki.

Pozdrawiam i czekam na sugestie:)
  • 0

bObEk:)


#2 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 13:01, 24.02.2011

Dziwna sprawa :-/ Z jakim przebiegiem kupiłeś samochód jeśli można wiedzieć.
Napisz jeszcze gdzie ten czujnik się znajduje to przy okazji zerknę jak u mnie on wygląda.
  • 0

#3 bobek997

bobek997
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Jantar
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:20, 24.02.2011

Male sprostowanie z mojej strony.Okazalo sie ze czujnik jest dobry,zle to opisalem.Wtyczka jest zla.Po prostu mechanik ja przychaczyl i sie wylamala.Juz mi ja kumpel szuka w jakims centrum czesci uzywanych.Facet sciaga tylko czesci do hondy lub rozbite samochody.Mam nadzieje ze ja dostane.Wtyczka ta i czujnik odpowiadaja za przekazanie do skrzyni informacji o obrotach silnika kiedy ma przerzucic bieg itd.Dlatego skrzynia teraz chodzi w trybie awaryjnym i nie redukuje.Trojan jak otworzysz maske to te czujniki znajduja sie na dole zaraz za chlodnica,dokladnie znajduja sie w poczatku skrzyni i z gory zobaczysz dwa kable ktore do niej ida.Pierwsza wtyczka ma kolor brazowy druga czarny.Z tego co sie dowiedzialem to jest mozliwe ze przez taki czujnik lub zasniedziala wtyczke skrzynia moze miec szarpniecia poniewaz blednie podaje informacje do skrzyni.Honde jak kupowaelm to okazalo sie ze stala nie ruszana pol roku a to nie dobrze dla samochodu.Przebieg mam 159 tysiecy.Sciagnieta byla ze szwajcarii musialem tylko blachy zmienic.Gdy ja kupowalem sprawdzilem ja u kumpla na serwisie czy nie byla bita i stan techniczny.Okazalo sie ze wszystko jest okey dlatego sie na nia zdecydowalem.Balem sie tylko o skrzynie z powodu wyzej opisanego szarpniecia.Jak wymienialem olej to okazalo sie ze na szczescie nie byl czarny itd.Mial kolor czerwony i troche syfu bylo na srubie.W serwisie po wymianie powiedzieli mi zebym w miare szybko do nich przyjechal i wymienil jeszcze raz.maksymalnie 3 wymiany i bedzie dobrze.Acha dodam iz odradzaja tak zwane "dynamiczne" spuszczanie oleju czyli calkowite.Moze uszkodzic skrzynie i bedzie do wymiany.Jak dostane ta wtyczke i wszystko zrobie to napisze czy to cos zmienilo jesli chodzi o szarpanie:)
  • 0

bObEk:)


#4 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 16:14, 24.02.2011

Juz mi ja kumpel szuka w jakims centrum czesci uzywanych

W ASO pytałeś o dostępność i cenę? Czasami mogą zaskoczyć jakąś 'ludzką' ceną(ale rzadko :j )
  • 0

#5 bobek997

bobek997
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Jantar
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:54, 24.02.2011

heh nie pytalem;) mam 2 kumpli co maja sklep z czesciami i nie moga dojsc do tego czujnika.Dzwonili do Hondy to powiedziano im ze nie wiedza o co chodzi(mysle ze bardzo dobrze wiedza) i zebym przyjechal na komputer i wtedy zobacza o co sie dzieje;] tylko ze domyslam sie jaka cene mi rzuca;) na razie musze cierpliwie czekac na telefon od kolegi czy dostal ta wtyczke.
  • 0

bObEk:)


#6 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 17:18, 24.02.2011

Nie ma jakiegoś nr.części na tym czujniku żeby im przez tel w ASO podać :?:
  • 0

#7 Pawel_Aerodeck

Pawel_Aerodeck
  • Forumowicz
  • 446 postów
  • Skąd:pl
  • Silnik:F20
  • Wersja:T
  • KM:+250hp
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:ce2
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:04, 24.02.2011

W serwisie po wymianie powiedzieli mi zebym w miare szybko do nich przyjechal i wymienil jeszcze raz.maksymalnie 3 wymiany i bedzie dobrze.Acha dodam iz odradzaja tak zwane "dynamiczne" spuszczanie oleju czyli calkowite.

Ciekawe dlaczego tak powiedzieli, wytłumaczyli to jakoś czy tylko tym żeby przyjechać i zrobić 3 wymiany bo tak będzie najlepiej ?
  • 0

http://www.accordklu...r-1-sezon-2014/

 

- mój temat, zapraszam.


#8 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:22, 24.02.2011

Ja też tak wymieniałem olej po zakupie,ja wymieniłem 2 razy.( Wymiana,przejechałem 1000km i kolejna. )
Przy jednorazowej wymianie spuszcza się tylko ok.3L oleju a jest prawie 7 z tego co pamiętam.Jest to jakaś alternatywa dla wymiany dynamicznej,która może kosztować ponad 1200PLN.(osobiście nie słyszałem nigdy ,żeby ta metoda powodowała uszkodzenia skrzyni)
  • 0

#9 bobek997

bobek997
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Jantar
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:01, 26.02.2011

Czestotliwosc wymiany zalezy on wygladu oleju gdy go wymieniasz pierwszy raz po kupnie.Jak jest czarny jak w silniku to zostaje modlitwa;) ja mialem troche syfu i dlatego tak jak Trojan wspomnial wymienia sie ponownie w krotkim odstepie czasu.chyba okolo 7 litrow wchodzi a wymienia sie 2,9 litra.Dynamiczna wymiana zalezy jakim sposobem.Normalnie powinny byc 2 przewody gdzie tworzy sie obieg zamkniety i plucze sie skrzynie dolewajac i zlewajac olej.Trojan ma racje ze jest wysoki koszt poniewaz przy tej operacji wykorzystuje sie spora ilosc oleju ktory jak wiemy nie jest tani;] Niektorzy "fachowcy" maja inny sposob czyli zlanie oleju przy wlaczonym silniku gdzie pompa ma go wyrzucic do zera i tutaj podejrzewam ze skrzynia moze zakonczyc swoj zywot. Numeru czesci niestety nie ma.Najprawdopodobniej znajduje sie na czujniku ale on znajduje sie w skrzyni a mi chodzi tylko o wtyczke.Juz ja Trojan znalazlem:) znajac nasza poczte dostane ja w poniedzialek.Wtedy napisze Wam jak poszlo i czy wszystko hula tak jak powinno:)
  • 0

bObEk:)


#10 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 22:18, 03.03.2011

bobek997, co tam, jak tam :?: Ogarnąłeś furę :roll:
  • 0

#11 bobek997

bobek997
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Jantar
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:18, 04.03.2011

no wlasnie jeszcze nie:/ koles dzwonil do mnie ze wyslal mi ta wtyczke w poniedzialek.. mamy piatek i jeszcze jej nie ma:/ podejrzewam ze wyslal mi listem ekonomicznym i dlatego to sie tak ciagnie.

[ Dodano: 2011-03-12, 18:00 ]
Wtyczka do mnie nie dotrze:/ kurier twierdzi ze mi ja dostarczono a ja na oczy jej nie widzialem:/ i tak minely 2 tygodnie jak honda stoi.Szukalem tej wtyczki ale nikt jej nie ma.W poniedzialek jade do hondy dowiedziec sie czy u nich ja dostane i za jaka kwote.Mam do Was pytanie czy ten model skrzyni byl montowany w innych modelach hondy?np legend?moze tak ja latwiej znajde:) Pozdrawiam i dam znac jak w koncu ogarne samochod.

[ Dodano: 2011-03-22, 11:43 ]
Po 3 tygodniach znalazlem wtyczke:) obdzownilem pol Polski:) wczoraj zostala zalozona.Skrzynia chodzi po staremu.Czyli czasem delikatnie szarpnie z 1 przelozenia na 2 a czasem nic.Dziwne to ale co zrobic.Po wymianie oleju w skrzyni zrobilem dopiero 150km wiec zobaczymy dalej.Teraz mysle ze jeszcze raz zmienie olej w kwietniu:) maksymalnie do 3 razy w przerwach co tysiac kilometrow.Zastanawiam sie jeszcze na podlaczenie do komputera i zobaczenia czy wszystko gra moze tam cos jest namieszane.Bede pisal na biezaco co z tych zabiegow wyszlo:) pozdrawiam!
  • 0

bObEk:)


#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:14, 16.04.2011

I jak tam skrzynka? Po problemie? Zaznacze tylko ze mam ten sam problem.

Tyle ze moja skrzynka byla po calkowitej renowacji i nie wymienilem tylko eletrozaworow cisnienia bo i tak juz zaplacilem prawie 4k a ten elektrozawor prawie nastepny tysiac kosztowal.

Pzdr
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq