Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Accord Coupe VIg _ stuki


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 yogurt86

yogurt86
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:34, 14.02.2011

Witam serdecznie

Na wstępie napiszę, że przeczytałem większość postów na tym forum w tematyce stuków silnika, niestety znalazłem tylko dużo rożnych sprzecznych teorii i na tą chwile w głowie mam jedynie mętlik, tak czy inaczej chyba lepiej będzie jak opiszę swój przypadek z nadzieją, że ktoś miał podobny problem z tym samym modelem auta.

Samochód to Honda accord coupe `98 VIg. silnik 2L Vtec, świeżo po regulacji zaworów. Auto mam od raptem kilku miesięcy. Niedługo po zakupie, po ochłonięciu z całych emocji, zainteresowała mnie dość głośna praca silnika słyszana we wnętrzu. Mówię tu głównie o ogólnym odgłosie pracy motoru słyszanym przy przyspieszaniu w granicach 2-3 tyś obr. Po zajrzeniu po maskę stwierdziłem "stuki", moim zdaniem,pod pokrywą zaworów w okolicach lewej części silnika. Przy równej pracy silnika na biegu jałowym dźwięk jest niesłyszalny, zdecydowanie odzywa się przy szarpnięciu linki gazu lub jej puszczeniu oraz w okolicach 2 tyś obr., coś jakby wchodziło w wibrację przy zwiększaniu/zmniejszaniu obrotów. Bez większej paniki postanowiłem wyregulować zawory. Niestety to nie pomogło wiec dalej szukam odpowiedzi. Na koniec dodam, że przy zimnym silniku objawy są wyraźniejsze.
  • 0

#2 kowal86

kowal86
  • Forumowicz
  • 319 postów
  • Skąd:WWA
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:16, 14.02.2011

klepie przy schodzeniu, albo wchodzeniu na obroty ? tak około 2000-3000 ? jeśli tak to podejrzewam, że silnik jest po dobrej katacji i sworznie w tłokach się odzywają.
  • 0

#3 yogurt86

yogurt86
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:46, 14.02.2011

hmmm mało optymistyczna wersja, ale możliwa. Mimo to mam nadzieje, że to coś innego. Miałem już auto (Honda Prelude `86) z luzami na sworzniach i panewkach i dźwięk był bardziej "niski" tu jest bardziej "pusty, wyższy" i dochodzi jakby spod pokrywy a nie bloku, stąd moja nadzieja, że to coś innego.

[ Dodano: 2011-02-14, 15:50 ]
co do momentów w których słychać "klepanie" to tak dokładnie wtedy.
  • 0

#4 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:08, 14.02.2011

- puk, puk
- kto tam ?
- panewka !

;-)

Jesteś kolejną osobą z zajeżdżonym Coupe F20B5, pewnie "rozklepała się" panewka korbowodowa
czwartego cylindra ...

Masz taki dźwięk ? :


  • 0

#5 yogurt86

yogurt86
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:35, 14.02.2011

Ok, czyli już jakiś konkret, bo z tego co napisałeś to znana przypadłość. Na szczęście to nie taki dźwięk, taki to miałem w starej Preludzie, no może nie aż tak tragiczny jak na filmach. Można dowidzieć, że pojawia się podobnie jak filmie nr 1 z tym, że jest on delikatniejszy i bardziej w roli pogłosu. Na filmie pojawia się on niemal razem z dodaniem gazu, u mnie jakby po chwili. Możliwe, że to dopiero początki stuku panewek, tak czy inaczej jest to już lepsza opcja niż sworznie.
  • 0

#6 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 08:16, 15.02.2011

nagraj nam ten dzwiek
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#7 uplander

uplander
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:Wroclaw
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:46, 15.02.2011

Witam czy wiecie moze jaka srednice powinny miec panewki np glowne w F20B5? teoretycznie mam ten silnik accord coupe 99 r. ale po wycieciu panewki glowne 55 a korbowodowe 47. pomóżcie?
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq