Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

"branie oleju" - zapraszam do dyskusji

all_gen

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
1043 odpowiedzi w tym temacie

#31 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:42, 04.02.2009

nic ująć :db

Mnie również pan o specjalizacji Honda uczulił na olej.
Z moich notatek wynika ze wyszedl jakis 1l na 7000km, jazda różna, raz pała, raz lans ;)

Do tego nie rozumiem jak można sprawdzać olej podczas tankowania, przecież silnik
jest cieply, a olej sprawdzamy na zimnym, co nie?

Co do wymian co 20kkm, to jestem w szoku, przecież pisze ze co 10kkm i taka jest
generalnie zasada te 10-12kkm. Zresztą zwróćcie uwagę jak wyglada wasz olej na
bagnecie juz po 7kkm. Ja widze różnicę gołym okiem, jest taki jakis ciemniejszy i gęstszy.

Mam shella 10W-40.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#32 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:47, 04.02.2009

Do tego nie rozumiem jak można sprawdzać olej podczas tankowania, przecież silnik
jest cieply, a olej sprawdzamy na zimnym, co nie?


Olej sprawdza sie na cieplym silniku, ale po 3-5 minutach, zeby dac mu czas splynac do miski.

W VIIgen olej nalezy zmieniac co 20tys. lub raz w roku. Tak stanowi karta gwarancyjna/przegladow, ktora posiadam, gdzie miejsca na stemple tak sa wlasnie opisane. Co 10tys lub co pol roku przy "trudnych warunkach eksploatacji". To samo powiedzieli mi w ASO.

[ Dodano: 2009-02-04, 22:48 ]

Zresztą zwróćcie uwagę jak wyglada wasz olej na
bagnecie juz po 7kkm. Ja widze różnicę gołym okiem, jest taki jakis ciemniejszy i gęstszy.


W dieslu juz po tygodniu jest czarny praktycznie.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#33 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 23:19, 04.02.2009

Nie wiem jak u ciebie Mikołaj ale ja już naczytałem się i zawsze wszyscy mówią że olej sprawdza się na zimnym silniku, albo na ciepłym ale jak postoi min 30 minut.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#34 crisinho

crisinho
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:WWY
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:23, 04.02.2009

u mnie w moim starym technologicznie dieslu zmieniam olej systemetycznie co 10tyś km więc 3-4 razy w roku
leje shell 10w40
pobiera od wymiany do wymiany jakieś 0,5-0,75 litra
  • 0

#35 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 23:26, 04.02.2009

Nie wiem jak u ciebie Mikołaj ale ja już naczytałem się i zawsze wszyscy mówią że olej sprawdza się na zimnym silniku, albo na ciepłym ale jak postoi min 30 minut.


masz rację Seth, ale różnica pomiędzy sprawdzeniem poziomu oleju po 5 minutach a po pół godzinie to max 2 mm na bagnecie. sprawdzałem u siebie. to nie jest jakiś problem, jak się utrzymuje poziom w połowie znacznika.
  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#36 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:29, 04.02.2009

Cytuje instrukcje obslugi do accorda VII: "Sprawdzic, czy silnik jest rozgrzany, a pojazd jest zaparkowany na poziomej nawierzchni. Przed sprawdzeniem poziomu oleju nalezy wylaczyc silnik i odczekac okolo 3 minuty"
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#37 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:09, 05.02.2009

No to z instrukcją się nie kłócę.

Ale wróćmy do tematu, bo gadamy o wymianie, a ma być branie.

EOT
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#38 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:14, 26.04.2009

odgrzeję temat :B :-)

pacjent z przebiegiem 2000 km.
Pierwszy 1k km spokojnie - powiedzmy coś na kształt docierania (takie zboczenie ;-) ) drugi 1k już ostrzej i objaw końca oleju.
Wątpliwość: dolać czy wymienić ??

Tak BTW w civic'u VIII 1,8 koniec oleju (zejscie z max do min) objawiał co ok 7000 km a teraz troche jakby szybko...
  • 0

#39 yarasss

yarasss
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:ZSZ
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:02, 27.04.2009

u mnie przy pałowaniu znika olej bardzo szybko, chociaż po zmianie na 10w60 dużo mniej. Rozmawiałem z gościem, który kiedyś jeździł ATRem na torze i mówił, że musieli dolewać 1litr na okrążenie :shock:
  • 0

#40 Grzehu

Grzehu
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Skąd:Września
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:12, 29.04.2009

u mnie przy pałowaniu znika olej bardzo szybko, chociaż po zmianie na 10w60 dużo mniej. Rozmawiałem z gościem, który kiedyś jeździł ATRem na torze i mówił, że musieli dolewać 1litr na okrążenie :shock:


ee litra na okrążenie ?? cos dluuuuuugie to okrążenie musial chyba być.
  • 0

#41 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 12:16, 29.04.2009

Może nurburgring nordschleife :mrgreen:
  • 0

#42 Driv3r

Driv3r
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:25, 29.04.2009

rawys, o kurde... ja mam 9k km i nie sprawdzalem... :k
  • 0
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel...

#43 yarasss

yarasss
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:ZSZ
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:39, 29.04.2009

u mnie przy pałowaniu znika olej bardzo szybko, chociaż po zmianie na 10w60 dużo mniej. Rozmawiałem z gościem, który kiedyś jeździł ATRem na torze i mówił, że musieli dolewać 1litr na okrążenie :shock:


ee litra na okrążenie ?? cos dluuuuuugie to okrążenie musial chyba być.


napisałem tylko co powiedział, a nie sądzę żeby zmyślał bo to nie ten typ. Facet pracował ileś lat w hondzie i to było na jakiś imprezach firmowych.
  • 0

#44 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
  • Skąd:W-wa / WB / WPR
  • Silnik:4.2
  • Wersja:A8
  • KM:335
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Limo
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:14, 29.04.2009

Moze leciał na jakims 5W-30. Podobno do wysokoobrotowych silników takie sa lepsze bo nie ma takich oporów przy wysokim RPM ale za to olej znika baaaardzo szybko przy palowaniu.

Byla duzo rozkminka na ten temat na: http://passwordjdm.pl i niektórzy w Integrach przerzucili sie na 5W-40 i 5W-30 ze swoich 5W-50 i 10W-60 :-P

Ja latam na VR1 5W-50 i np po ostatnim spocie accordów gdy upalalem samochód non-stop 0-140 pozniej jeszcze na miescie etc to zeszlo mi moze 50-80ml (tak na oko na bagnecie)

Po upalaniu baaardzo wazne jest zeby pozwolic silnikowi sie schłodzić (1 - 2 zalaczenia wentylatora) => inaczej pierścienie szybo padna :/ Dobrze ze mi wjazd do garazu zajmuje 5 min ;)
  • 0

#45 yarasss

yarasss
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:ZSZ
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:25, 29.04.2009

Moze leciał na jakims 5W-30. Podobno do wysokoobrotowych silników takie sa lepsze bo nie ma takich oporów przy wysokim RPM ale za to olej znika baaaardzo szybko przy palowaniu.

Byla duzo rozkminka na ten temat na: http://passwordjdm.pl i niektórzy w Integrach przerzucili sie na 5W-40 i 5W-30 ze swoich 5W-50 i 10W-60 :-P

Ja latam na VR1 5W-50 i np po ostatnim spocie accordów gdy upalalem samochód non-stop 0-140 pozniej jeszcze na miescie etc to zeszlo mi moze 50-80ml (tak na oko na bagnecie)

Po upalaniu baaardzo wazne jest zeby pozwolic silnikowi sie schłodzić (1 - 2 zalaczenia wentylatora) => inaczej pierścienie szybo padna :/ Dobrze ze mi wjazd do garazu zajmuje 5 min ;)


50-80 ml to ile milimetrów na bagnecie?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq