Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

"branie oleju" - zapraszam do dyskusji

all_gen

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
1043 odpowiedzi w tym temacie

#16 andref24

andref24
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140 KM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:25, 28.01.2009

Aha, to w sumie dobra wiadomość, że nie trzeba tak często wymieniać :) Ja w takim razie też będe wymieniał co 20 kkm, bo też mi się wydawało że 10 kkm to trochę za często.
  • 0

andref


#17 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:29, 28.01.2009

Olej trzeba zmieniac raz w roku, o ile nie robisz wiecej niz 20 tys w tym czasie. I to jest jedyna zasada. tzn mozna czesciej, jak ktos lubi ;-) lub ma te ciezkie warunki eksploatacji.
Ja jestem na granicy, bo robie male odcinki, okolo 10km do pracy. Ale moj roczny przebieg to ok 12-14 tys, wiec juz nie bede sie wyglupial i wymienial co 6-7 tys, wiec robie raz w roku.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#18 andref24

andref24
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140 KM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:13, 28.01.2009

Spoko, ja w roku może zrobię 15-20 tys. więc, jak raz na rok wymienie to będzie ok :)
  • 0

andref


#19 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:18, 28.01.2009

fajnie tak mało jeździć, ja w roku robie 30-40kkm niestety.
  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#20 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:32, 28.01.2009

na 3000km po niemieckich autostradach przy prędkościach min 180km/h a nie raz bardzo długo powyżej 200km/h wlałem niecały litr oleju. natomiast w polsce od wymiany do wymiany nie dolewam wogóle zawsze leję na max po 10tyś km jak wymieniam na bagnecie jest więcej niż 3/4 stanu na podziałce.
  • 0
F1

#21 Marecki

Marecki
  • Forumowicz
  • 531 postów
  • Skąd:Ełk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Z dokładkami
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:46, 28.01.2009

Ja po ponad 6 tys nie wnikania wlałem 2litry do max. a wniknołem jak po zbutowaniu na chwile zaświeciła mi się kontrolka oleju :mrgreen:
  • 0

#22 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 20:48, 28.01.2009

Przy mocno wyczynowej jeździe, to olej trzeba wymieniać co 5-6tys km. No, ale nas to nie dotyczy, bo my kanapowcami jeździmy :mrgreen:

Z resztą zobaczcie co mówią o zmianie oleju na VTEC Club
http://pl.youtube.co...h?v=3ATk8TIx_-Y
(krzaczki, ale z angielskimi napisami)
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#23 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:57, 28.01.2009

Ja po ponad 6 tys nie wnikania wlałem 2litry do max. a wniknołem jak po zbutowaniu na chwile zaświeciła mi się kontrolka oleju :mrgreen:

:wow: :wow: :wow:
  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#24 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:55, 28.01.2009

Ja po ponad 6 tys nie wnikania wlałem 2litry do max. a wniknołem jak po zbutowaniu na chwile zaświeciła mi się kontrolka oleju :mrgreen:


No to Marecki dales czadu :lol:
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#25 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:29, 28.01.2009

ja zalalem pelny syntetyk 5W-40 firmy gulf, podobno dobry olej...moj accord ma przejechane 179000 km zrobilem 2,5 tys km oleju bylo zalane pod max i teraz mam troszke powyzej min. a powiem ze bardzo czesto uzywam "dziela sztuki" zwanego V-TEC :mrgreen: wczesniej mialem civica 1.5 90HP i on poprostu polykal ten olej juz nie patrzylem ile przejechalem kilometrow tylko co sobote byla dolewka :lol: pozdro!!!
  • 0

#26 Grzehu

Grzehu
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Skąd:Września
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:20, 29.01.2009

o kurde ale burza na temat brania oleju !!! :mrgreen:
Honda bierze olej, jest to jej przypadłość, ale moim zdaniem mogli ją zrobić tak żeby nie brała tego oleju, skoro inne marki mogą to dlaczego honda nie ?? jeździłem wieloma autami służbowymi, niektóre poprostu katowałem krótko mówiąc ale żaden nie brał oleju ani kropli !!
A moja honda to zimą nie weźmie nic, bo jezdze spokojnie i baaaardzo rzadko daje w palnik, ale latem jeżdze dynamiczniej to tak 100 na 1000km weźmie niekiedy.
Ja gdybym jeździł moja honda czesto po autostradzie ze znacznymi prędkościami to poprostu zmienił bym na auto w którym nie musiał bym się martwić ze co tankowanie musze patrzeć na bagnet :-P tak w ogole to producent VI napisał że olej podczas autostradowej jazdy należ własnie sprawdzać co tankowanie !
Jak ja otwieram maske w mojej hani to wstyd troche bo sąsiedzi ciągle widza jak " ten znowu mache otwiera, ma honda a ciagle coś tam robi... " :-D
  • 0

#27 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 12:11, 29.01.2009

Tak sąsiedzi pod maskę nie zaglądają tylko od razu stawiają do warsztatu. :-P
"ma honda a ciągle coś tam robi... " - nie robi tylko dopieszcza :-D To, że pod maskę często zaglądasz, to tylko dobrze świadczy o tobie jako kierowcy.

Zrobić eksperyment: postawić Hondę oraz auta innych marek i katować na odcięciu. Ciekawe w którym aucie padnie silnik? Zapewniam, że Honda wytrzyma długo, może najdłużej. Na YT można zaleźć filmy jak debile zajeżdżają Hondy, ale widać, że zajechać silnik w Hondzie to ciężka sprawa i wytrzymują one długo. Pomijam takie kwiatki jak brak oleju.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#28 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 13:29, 29.01.2009

Zrobić eksperyment: postawić Hondę oraz auta innych marek i katować na odcięciu.


Słuszna uwaga, ja tam wolę dolewać i mieć żywotniejszy silnik niż nic nie dolewać i mieć o połowę krótsze użytkowanie.
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#29 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:38, 03.02.2009

Ja tam co prawda wielkiej wiedzy nie mam na temat silnikow ale zacytuje mojego mechanika(cytat nie doslowny,bardziej chodzi mi o przekaz)

A wiec, dobrze ze podpiera olej, jako ze czyni to tylko przy wysokich obrotach.
Smarowanie silnika jest normalnie przez paliwo ale jak wszyscy wiemy paliwo jest suche.
Tak ze po prostu to prosty i skuteczny sposob by silnik mial smarowanie przy wysokich obrotach(ahh ci wspaniali faceci w swych wysokoobrotowych kanapowcach :r )

Zauwazcie, ze przy jezdzie bez V-ki olej nie schodzi - samo paliwo wystarcza.

I to by bylo na tyle. Jesli sie ja (i moj spec) mylimy - nie krzyczcie. :B
  • 0

#30 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:53, 03.02.2009

Ja tam co prawda wielkiej wiedzy nie mam na temat silnikow ale zacytuje mojego mechanika(cytat nie doslowny,bardziej chodzi mi o przekaz)

A wiec, dobrze ze podpiera olej, jako ze czyni to tylko przy wysokich obrotach.
Smarowanie silnika jest normalnie przez paliwo ale jak wszyscy wiemy paliwo jest suche.
Tak ze po prostu to prosty i skuteczny sposob by silnik mial smarowanie przy wysokich obrotach(ahh ci wspaniali faceci w swych wysokoobrotowych kanapowcach :r )

Zauwazcie, ze przy jezdzie bez V-ki olej nie schodzi - samo paliwo wystarcza.

I to by bylo na tyle. Jesli sie ja (i moj spec) mylimy - nie krzyczcie. :B


nic dodać :B :db
  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych


    Bing (1)
IPB Skin By Virteq