szukałem tematu na forum i albo źle szukałem albo na ten temat rzeczywiście nie było dyskusji, co poniekąd dziwi.
zapraszam więc do wymiany własnych doświadczeń z problemem "brania oleju".
jak to jest u was?
czy wasze accordy "biorą olej" i ewentulanie ile?
co wpływa na większe lub mniejsze "branie oleju"?
czy to normalne czy też nie?
jakie są normy?
itd.
do wywołania tematu skłoniła mnie konieczność dolania dziś ze dwóch setek oleju po przejechaniu ok. 2kkm od wymiany. mój Accord jeździł w Niemczech na jakimś ichnim półsyntetyku, więc zdecydowałem się wymienić olej też na półsyntetyk Shell Helix Plus 10W40.
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#1
Napisano 22:28, 27.01.2009
"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)
Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0
#2
Napisano 22:32, 27.01.2009
#3
Napisano 22:46, 27.01.2009
Sadze, ze moj bierze tak ze 100-120 ml na 1000km. Za jakies 2 tygodnie bede robil wymiane, to poobseruje.
I-ctdi podobno lubi olej, dlatego tak cicho pracuje, a jak sie go butuje, to podobno gorna granica normy jest spokojnie osiagalna
Jak go kupowalem, to pouczyli mnie zeby regularnie sprawdzac olej w tym silniku, bo od wymiany do wymiany (20tys) raczej bez dolewki nie da rady.
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
#4
Napisano 22:49, 27.01.2009
"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)
Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0
#5
Napisano 22:55, 27.01.2009
Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.
#6
Napisano 22:59, 27.01.2009
Odbiję sobie wiosną na motocyklu
#7
Napisano 23:00, 27.01.2009
#8
Napisano 23:05, 27.01.2009
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
#9
Napisano 00:31, 28.01.2009
#10
Napisano 09:28, 28.01.2009
10w -40
Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK
#11
Napisano 09:38, 28.01.2009
"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)
Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0
#12
Napisano 14:23, 28.01.2009
ja po 4kkm dolalem okolo 300ml, ale mozna by uzupelnic. Wedlug instrukcji litr na 1000km miesci sie w normie.
Sadze, ze moj bierze tak ze 100-120 ml na 1000km. Za jakies 2 tygodnie bede robil wymiane, to poobseruje.
I-ctdi podobno lubi olej, dlatego tak cicho pracuje, a jak sie go butuje, to podobno gorna granica normy jest spokojnie osiagalna
Jak go kupowalem, to pouczyli mnie zeby regularnie sprawdzac olej w tym silniku, bo od wymiany do wymiany (20tys) raczej bez dolewki nie da rady.
Ja też czasami muszę trochę dolać, po 5 kkm dolałem około 300ml (też go trochę pomęczyłem, m. in. hamownia po której trochę ubyło). Ale faktycznie jak się jeździ spokojnie to prawie nie ubywa.
A co do wymiany oleju to w intrukcji jest chyba napisane, że co 10 tys. trzeba wymienić, ja tam wymienię po 15 tys. ale czy 20 tys. to nie za dużo między wymianami? Ja jeżdze na Mobil 1 0W40 Turbo Diesel.
andref
#13
Napisano 14:50, 28.01.2009
Przy "trudnych warunkach eksploatacji" co 10 tys km lub 6 miesiecy.
Tutaj wrzucalem plan serwisowy, z ksiazki gwarancyjnej: http://www.accordklu...opic.php?t=1074
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
#14
Napisano 15:01, 28.01.2009
Zgodnie z planem serwisowym olej wymienia sie co 20 tys. km lub raz w roku.
Przy "trudnych warunkach eksploatacji" co 10 tys km lub 6 miesiecy.
Tutaj wrzucalem plan serwisowy, z ksiazki gwarancyjnej: http://www.accordklu...opic.php?t=1074
To chyba ja mam sprzeczne informacje. Mam tę grubą instrukcję użytkownika do modelu po faceliftingu (czyli takiego jak Twój) i w Dieslu jest napisane, że co 10tys. , a w trudnych warunkach co 5 tys. Tak samo np. wymiana filtra powietrza jest co 20 tys. a nie 40 tys. Pewnie to z książki gwarancyjnej jest bardziej aktualne?
andref
#15
Napisano 15:14, 28.01.2009
Jak kupowalem samochod (w Honda Plaza), diler powiedzial: "na przeglad prosze przyjechac przy 60tys lub w lutym, zalezy, co pierwsze wypadnie". Samochod mial wtedy 52 tys, a ostatnia pieczatka z ASO przy 40 tys.
20tys to nie jest duzo, samochody wytwarzane przez konkurencje maja wymiany co 30tys, np Opel.
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen
all_gen
Mechanik →
Silniki →
Franek k20/k24 nie pali równo na 4 cylindrze.Napisany przez urbiandorbi , 30 mar 2024 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Układ elektryczny →
Do czego ta wtyczka ?. Accord VINapisany przez m_sea , 06 sty 2024 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Silniki →
Nowa benzyna E10, a silniki HondyNapisany przez wodstock , 28 lis 2023 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Silniki →
R18A2 a F18B2Napisany przez SajmonHonda , 13 kwi 2023 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Opony / Felgi →
Eksploatacja - poradniki →
Osprzęt - zestaw TPMS do VII genNapisany przez gzp500 , 29 mar 2023 all_gen, tpms, VII, VII i starsze |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych