Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

"branie oleju" - zapraszam do dyskusji

all_gen

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
1043 odpowiedzi w tym temacie

#1 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:28, 27.01.2009

szukałem tematu na forum i albo źle szukałem albo na ten temat rzeczywiście nie było dyskusji, co poniekąd dziwi.

zapraszam więc do wymiany własnych doświadczeń z problemem "brania oleju".

jak to jest u was?
czy wasze accordy "biorą olej" i ewentulanie ile?
co wpływa na większe lub mniejsze "branie oleju"?
czy to normalne czy też nie?
jakie są normy?
itd.

do wywołania tematu skłoniła mnie konieczność dolania dziś ze dwóch setek oleju po przejechaniu ok. 2kkm od wymiany. mój Accord jeździł w Niemczech na jakimś ichnim półsyntetyku, więc zdecydowałem się wymienić olej też na półsyntetyk Shell Helix Plus 10W40.


  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#2 [H]-CluB-

[H]-CluB-
  • Forumowicz
  • 148 postów
  • Skąd:Międzyrzecz (FMI)
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:32, 27.01.2009

ja zrobiłem na poprzednim oleju ( castrol magnatec full synthetic ) 10tys i musiałem tylko raz dolać ok. 0,3 - 0,4 l - a czasem przyduszałem gaz w podłogę :-P
  • 0

#3 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:46, 27.01.2009

ja po 4kkm dolalem okolo 300ml, ale mozna by uzupelnic. Wedlug instrukcji litr na 1000km miesci sie w normie.
Sadze, ze moj bierze tak ze 100-120 ml na 1000km. Za jakies 2 tygodnie bede robil wymiane, to poobseruje.
I-ctdi podobno lubi olej, dlatego tak cicho pracuje, a jak sie go butuje, to podobno gorna granica normy jest spokojnie osiagalna ;-)
Jak go kupowalem, to pouczyli mnie zeby regularnie sprawdzac olej w tym silniku, bo od wymiany do wymiany (20tys) raczej bez dolewki nie da rady.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#4 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:49, 27.01.2009

cieszy mnie, że temat tak szybko sie rozwija. mam nadzieję, że dołączą do tematu pozostali forumowicze ;-)
  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#5 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 22:55, 27.01.2009

Jeżeli często będziesz śmigał pow 4 tys obr. (czyli VTEC) to wtedy częściej będziesz dolewał olej.
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#6 16v

16v
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:59, 27.01.2009

Narazie od zmiany do zmiany , nie musiałem dolewać nic , ale też nie wyciskam ostatnich potów z silnika , jeżdzę raczej spokojnie.
Odbiję sobie wiosną na motocyklu :mrgreen:
  • 0

#7 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:00, 27.01.2009

Ale Panowie nie ma co tematu rozwijać bo każdy wie,że jak Hondzie ciśniesz to zawsze coś tam weźmie i to jest norma,a jak spokojnie jeździsz dolewasz rzadko.Poza tym od zawsze wiadomo,że silniki produkcji japońskiej zawsze górowały nad pozostałymi.
  • 0

#8 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:05, 27.01.2009

To prawda, przy spokojnej jezdzie oleju ubywa bardzo malo, jak tak spogladalem na bagnet to wydawalo mi sie ze nic nie zuzywa. Potem kilka razy sie nad nim poznecalem ;-) i od razu na bagnecie wyszlo.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#9 suchy

suchy
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Poznań (PZ)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:31, 28.01.2009

1.8 - 161 tys km przebiegu, zalany syntetyk, koło 1l/10 000 km przy codziennej jeździe bez znęcania się... Przy ostrej jeździe po autostradzie w Niemczech bywa o wiele więcej...
  • 0

#10 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:28, 28.01.2009

Jak się spokojnie jezdzi i nie ciśnie to u mnie nic nie ubywa oleju, dopiero jak sie zacznie na vtecu dawac to widac branie oleju. Przez 10k km dolalem ok 0,5l a zalany mam mobil
10w -40
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#11 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:38, 28.01.2009

ja dopóki sporadycznie używałem vtec to zero "brania", ale jak już się do tego vtec troszkę przyzwyczaiłem to trzeba było dolać te 2 setki po 2kkm.
  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#12 andref24

andref24
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140 KM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:23, 28.01.2009

ja po 4kkm dolalem okolo 300ml, ale mozna by uzupelnic. Wedlug instrukcji litr na 1000km miesci sie w normie.
Sadze, ze moj bierze tak ze 100-120 ml na 1000km. Za jakies 2 tygodnie bede robil wymiane, to poobseruje.
I-ctdi podobno lubi olej, dlatego tak cicho pracuje, a jak sie go butuje, to podobno gorna granica normy jest spokojnie osiagalna ;-)
Jak go kupowalem, to pouczyli mnie zeby regularnie sprawdzac olej w tym silniku, bo od wymiany do wymiany (20tys) raczej bez dolewki nie da rady.


Ja też czasami muszę trochę dolać, po 5 kkm dolałem około 300ml (też go trochę pomęczyłem, m. in. hamownia po której trochę ubyło). Ale faktycznie jak się jeździ spokojnie to prawie nie ubywa.
A co do wymiany oleju to w intrukcji jest chyba napisane, że co 10 tys. trzeba wymienić, ja tam wymienię po 15 tys. ale czy 20 tys. to nie za dużo między wymianami? Ja jeżdze na Mobil 1 0W40 Turbo Diesel.
  • 0

andref


#13 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:50, 28.01.2009

Zgodnie z planem serwisowym olej wymienia sie co 20 tys. km lub raz w roku.
Przy "trudnych warunkach eksploatacji" co 10 tys km lub 6 miesiecy.
Tutaj wrzucalem plan serwisowy, z ksiazki gwarancyjnej: http://www.accordklu...opic.php?t=1074
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#14 andref24

andref24
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140 KM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:01, 28.01.2009

Zgodnie z planem serwisowym olej wymienia sie co 20 tys. km lub raz w roku.
Przy "trudnych warunkach eksploatacji" co 10 tys km lub 6 miesiecy.
Tutaj wrzucalem plan serwisowy, z ksiazki gwarancyjnej: http://www.accordklu...opic.php?t=1074


To chyba ja mam sprzeczne informacje. Mam tę grubą instrukcję użytkownika do modelu po faceliftingu (czyli takiego jak Twój) i w Dieslu jest napisane, że co 10tys. , a w trudnych warunkach co 5 tys. Tak samo np. wymiana filtra powietrza jest co 20 tys. a nie 40 tys. Pewnie to z książki gwarancyjnej jest bardziej aktualne?
  • 0

andref


#15 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:14, 28.01.2009

To prawda, w instrukcji obslugi jest tak jak mowisz. Oni chyba sie rabneli piszac ta instrukcje. We wszystkich artykulach w necie na temat accorda i-ctdi, gdzie byla mowa o wymianie oleju padal interwal "co 20 tys".
Jak kupowalem samochod (w Honda Plaza), diler powiedzial: "na przeglad prosze przyjechac przy 60tys lub w lutym, zalezy, co pierwsze wypadnie". Samochod mial wtedy 52 tys, a ostatnia pieczatka z ASO przy 40 tys.

20tys to nie jest duzo, samochody wytwarzane przez konkurencje maja wymiany co 30tys, np Opel.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq