Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zawartość z najwyższą reputacją


#613232 Nakładki gumowe pedał sprzegła i hamulca

Napisane przez sin88 w 21:01, 11.02.2015

Wysłane - dajcie znać jak dotrze. Za fatygę poproszę o punkta ;]


  • 5


#947984 Podniesienie mocy k24

Napisane przez MADMAN w 09:16, 08.11.2018

Znalazlem ciekawy post goscia który po kazdej modyfikacji lecial na hamownie. Auto Accord CL9 z K24A3.

https://www.k20a.org...?t=214793&amp=1

W skrócie:
183KM 199Nm - seria
191KM 213Nm - Hondata Flaspro (+8Km +14Nm)
195KM 213Nm - nowe świece (+4KM 0Nm)
199KM 219Nm - CAI 3" i dolot zimnego powietrza (+4KM +6Nm)
197KM 219Nm - przepustnica 72mm i polerka wejscia ssaka (-2KM 0Nm)
210KM 225Nm - ssak RSP z seryjna przepustnica (+11KM +6Nm)
213KM 232Nm - decat (+3KM +7Nm)
218KM 237Nm - pompa oleju K20 (+5KM +5Nm)
220KM 240Nm - VTC 50° i przepustnica 72mm (+2KM +3Nm)
231KM 252Nm - kolektor wydechowy PLM 421 (+11KM +12Nm)
231KM 252Nm - 3" wydech (0KM 0Nm)
241KM 253Nm - ssak RRC z przepustnica 72mm (+10KM +1Nm wzgledem zmiany z RSP, przy zmianie z serii na RRC trza liczyc pewnie kolo 20KM)
  • 3


#688479 Czyszczenie komory silnika

Napisane przez Lukas__ w 19:04, 08.10.2015

Ja do wyczyszczenia silnika użyłem Shiny Garage Red Devil oraz IPA,

na plastiki położyłem Koch Chemie Plastar.

Wszystko ręcznie, szmatkami, gąbeczkami, patyczkami do uszu i wacikami, żona trochę jojczyła  :diabelgrin:

 

ale było naprawdę warto

 

7e3a936b196df292med.jpg


  • 3


#976555 Kompresor HS110R czy ktoś rozbierał?

Napisane przez lbx3046 w 15:09, 13.06.2019

Płukanie i wymiana chłodnicy klimy jest obowiązkowa bo przez jej równoległą budowę radiatorów nie da się jej dobrze wypłukać.
Mi 1 razem kiepsko wypłukało układ i po roku nową sprężarkę szlak trafił.
  • 2


#966037 Hak - Accord VII

Napisane przez iwan w 21:42, 23.03.2019

Montowalem do VII i nie potrzeba modulu. Podlaczylem sie do instal. auta przy 2 bialych kostkach w bagazniku za oparciem t. kanapy.9b149860b154cf76060b404468a49508.jpgc22dccd4c3a64b824424e8cbf96f1478.jpg

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 2


#958913 K20 VS R20A3

Napisane przez senior w 21:59, 07.02.2019

Wlodar nie jest i nie jedzie tak jak k20.

 

Zgadzam się  :cwaniak:

Jeździłem CL7 K20 dziesięć lat po czym trzy lata temu przesiadłem  się na CU1 R20A3. K20 w wersji 5. biegowej był jednak bardziej dynamiczny. Przy jeździe autostradowej przejście z 5. na 4. bieg i wyraźne włączenie i-Vteca przy ok. 4300 rpm  dawało zdecydowanie dynamiczne odejście - co było słychać i widać po nagle zostawionej z tyłu "konkurencji"  :adios: . VIII gen. CU1 R20A3 jest nieco innym sprzętem. Nabrał cech limuzyny. Jest większy i cięższy, zawieszenie jest bardziej komfortowe, jest cichszy oraz nieco bardziej oszczędny (ale chyba minimalnie). Nadaje się do długich tras autostradowych. 6. bieg podczas jazdy autostradą daje ciszę i komfort - kosztem dynamiki  :dobani:. Ażeby nieco mocniej odejść - trzeba przejść na 5. bieg a w razie potrzeby zachowań bardziej dynamicznych - konieczna jest "czwórka" :diabelmruga: . Muszę przyznać, że nie wyczuwam wyraźnie, kiedy silnik przechodzi w tryb VTEC. Jest to piękny samochód, ale nie tak ostry jak CL7 - to jest faktycznie "szlifierka". R20 brzmi zdecydowanie bardziej pokojowo - po prostu "mruczy", oczywiście robiąc swoje, ale to nie K20 z dwoma wałkami i specyficznym nerwem. K20 można dać "ognia" - R20 zadaje się "szyku".


  • 2


#951826 Wibracje przy przyśpieszaniu - prawa półoś

Napisane przez klosz007 w 11:19, 10.12.2018

Wyważenie może być "na zero" a tymczasem felga lub opona może być krzywa/mieć bicie. Wyważyć można na maszynie "na zero" wszystko (kwestia ilości ciężarków), problem w tym, że jeśli coś (opona/felga) będzie krzywe to i tak będą wibracje.

Jeśli same opony były zmieniane i jest to samo to przyjrzał bym się felgom czy są proste.

 

To jest przypadek z mojego auta gdzie wyważałem koła ze 2 czy 3 razy (w tym samym warsztacie) a wibracje były i tak. Problem w tym, że warsztat był zainteresowany braniem pieniądzy za wyważanie kół a nie był zainteresowany zupełnie rozwiązaniem mojego problemu. Pojechałem gdzie indziej i natychmiast okazało się, że mam dwie krzywe felgi.


  • 2


#951716 Inne źródło obrazu na ekranie

Napisane przez mobil77 w 12:17, 09.12.2018



  • 2


#946056 Jak naciągnąć pasek alternatora/kompresora klimy w 6gen ?

Napisane przez vova777 w 20:07, 21.10.2018

Luzujesz śrubę 6, nakretkę 9 od strony paska. Później od strony chłodnicy pod alternatorem) śruba 5 służy do napinania paska , opowiewiedno kręcąc w lewo - luzujesz ; w prawo - napinasz[emoji6]08a90f68f8185416b446c28e78d6f0b3.jpg
b7255504246cbf4ce3020bd8f8e19c41.jpg
  • 2


#944024 Żarówki - dyskusja (wszystkie generacje)

Napisane przez ARTurde w 15:09, 04.10.2018

Poczytałem trochę temat

Trzy strony wcześniej wstawiłem wykaz żarówek - z instrukcji obsługi - siódmej generacji ;)

VII generacja:vQJyVU9.jpg
Pozdrawiam
- Artur


  • 2


#942923 Wymiana oleju w skrzyni manualnej Accord VIII

Napisane przez Edson w 16:38, 25.09.2018

13

18

 

około 2.1 litra


  • 2


#938439 Wymiana chłodnicy - czy amator da radę to zrobić samemu?

Napisane przez gons w 01:03, 17.08.2018

potrzebne do wymiany chłodnicy są:
podnośnik samochodowy

klucze nasadkowe, lub płasko-oczkowe

wkrętak płaski

kombinerki do ściągania metalowych opasek zaciskowych

przynajmniej 5 zapasowych śrub pod nasadkę 10mm i jakieś trytki :D

lejek

płyn 5L Honda

chłodnica :D

 

demontaż starej chłodnicy wydaje się banalny, ale sprawę może utrudnić urwana śruba mocowania chłodnicy, lub wentylatora (rdza), dlatego polecam mieć parę sztuk podczas wymiany, albo chociaż te trytki :D

aby wyjąć starą chłodnicę, należy w pierwszej kolejności odpiąć oba wentylatory i odkręcić je od chłodnicy, następnie odpiąć dwa węże chłodnicy (góra i dół, z czego dół możne być bardziej problematyczny, bo jest dosyć ciasno umiejscowiona opaska zaciskowa), odkręcić górne mocowania, wyjąć starą chłodnice i zabrać z niej gumki montażowe od spodu i korek chłodnicy ;) montaż nowej w odwrotnej kolejności :D

odpowietrzanie układu powinno przebiegać do drugiego uruchomienia wentylatora chłodnicy, przy otwartym korku (tu zalecam lejek, żeby nie zmarnować za dużo płynu chłodniczego ;) ), pod korkiem nie może brakować płynu, szczególnie po otwarciu termostatu :> po odpowietrzeniu, zakręcić chłodnicę i zalać płynu do zbiorniczka wyrównawczego powyżej minimum.

na szybko, można po prostu zalać chłodnicę i zbiorniczek do maxa i po jakimś czasie układ się sam odpowietrzy, ale nie jest to szczególnie zalecane (ale lepiej tak, niż stać autem na jakimś wypiz*owie :D ).


  • 2


#933864 2.4 TypeS, nie wchodzą biegi... wszystkie "dolne"

Napisane przez klosz007 w 14:56, 13.07.2018

Skoro nie wchodzą Ci biegi wajchą do tyłu a do przodu tak to przyczyny upatrywał bym chyba w tzw. zewnętrznym mechanizmie zmiany biegów - wajcha zmiany biegów z jej mechanizmem, linki i mechanizm zamieniający ruch linek na obrót i posuw ośki zmieniającej biegi (znajduje się na zewnątrz skrzyni, od jej góry). Szczególnie w linkach (a raczej jednej z dwóch, tej która odpowiada za przenoszenie do skrzyni ruchu wajchy tył-przód) łączących wajchę ze skrzynią. Albo się coś rozłączyło albo rozregulowało albo może rozciągnęło... Obejrzyj jak działa mechanizm łączący linki ze skrzynią gdy ktoś zmienia biegi ze środka.

W dalszej kolejności podejrzewał bym coś w samej skrzyni.


  • 2


#927883 POMOCY! Problem ze sprzęgłem, nie można wyjąć biegów

Napisane przez przemkowal w 10:40, 02.06.2018

Pompa może nie trzyma ciśnienia. Jeśli wciśniesz u trzymasz sprzęgło na równym bez hamulca i po chwili zaczyna sam jechać to pompa i nie ważne że nie puszcza na zewnątrz.
  • 2


#926662 Poradnik - jak dbacie o lakier

Napisane przez Bojar w 13:35, 27.05.2018

Eurotec się już bardziej nada tylko nie przeginaj z obrotami i naszykuj sie na tydzień odpoczynku dla rąk....

Zestaw pasty pady spoko tylko znowu bez sensu 4000.... Poza tym maja jeszcze stare serię menzerny wiec niezbyt to aktualne...


Jeśli robisz to pierwszy raz to mała rada



Kup 250ml menzerny 1000 i 250ml menzerny 2500/3000 do tego z 2 gąbki białe nata(twarde) 1 średnia(pomarańczowe) i 2 miekkie(czarne)

Zacznij od twardej gąbki i 1000... Jak będzie Ci fajnie szło zrób później jeden przejazd tej samej pasty na średniej gabce i później 2500/3000 na czarnej.... Efekt powinien być fajny

Ustal sobie poprawna kolejność czyli mycie, suszenie, tar&glue, mycie, glinka +vampire, mycie, suszenie, i dopiero zabawa z maszyna.... Po każdej kombinacji past wymywasz resztki pasty IPĄ... Kup sobie trochę porządnych fibr, miękkich, grubych... Do tego naszykuj się że pady się zapychaja wiec stąd potrzebne 2 do cięcia żeby nie czekać bez sensu aż wyschnie po myciu jeden pad.... Na zabezpieczenie na start weź coś z soft99, zależnie jaki chcesz efekt taki wosk można kupić... Kosztują trochę ale warto...

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  • 2


#918037 Instrukcja obslugi navi do accord viii

Napisane przez accord giedlaro w 19:46, 08.04.2018

Na bazie uniwersalnej stacji multimedialnej DVM 130G HD została stworzona szeroka gama modeli dedykowanych do poszczególnych marek samochodów, które wykorzystują fabryczną instalację oraz systemy mocowania.Tak powstała stacja multimedialna DVM-3674G PHANTOM dedykowana do modelu HONDA Accord VIII

Nie mogę zamieścić instrukcji bo zostało 9,21 KB . info na pw to wyslę na pocztę bo instrukcja zawiera 5 MB.

Ja mam taką i wszystko chodzi włącznie z przyciskami na kierownicy

 


  • 2


#913696 LPG do Hondy Accord 2.0 z 2009r 

Napisane przez Drizzit w 13:57, 17.03.2018

Ja mam LPG na starym STAG 4 i wtryskach Barracuda. Przelatałem na tym nieco ponad 50kkm i złego słowa nie powiem. Wymiana filtrów i niepotrzebna regulacja zaworów co rok. Dlaczego niepotrzebna? Bo jak na razie luz nigdy nie wyszedł poza książkową tolerancję. Ale dla świętego spokoju daję do regulacji, bo gdyby tak kiedyś jednak było za ciasno?

Update: Silnik to K20A6


  • 2


#912562 Remapping 2.2 i-DTEC (VIII)

Napisane przez Lewostronny w 19:15, 11.03.2018

Myślę, że ludzie kupują auta z dpfem nie po to, żeby mieć auto z dpfem, ale dlatego, że coraz częściej nie mają innego wyjścia :P
  • 2


#912164 Wałek rozrządu

Napisane przez Sacrum w 18:49, 09.03.2018

To nie stan krytyczny tylko tak bywa.
Jeździć można.

Wymiana wałka Oki, tylko dowiedz się dlaczego komplet łańcucha chce wymienić?

Tzn na jakiej podstawie bo może jest ok i dostaniesz za 400 zł COŚ nic nie wartego.

400 zł za łańcucha, ślizgi i napinacz to cena jak za części z papieru.

Łańcuch i napinacz OEM to koło 1000zl, rzadko kiedy w benzynie ślizgi wymagają wymiany.
  • 2


#643588 Polecane LPG do 2.0 i 2.4

Napisane przez blow w 17:56, 30.04.2015

Jako, że temat ten jako kolejny przerodził się w niekończącą opowieść o wyższości świąt, postanowiliśmy nieco uporządkować wiedzę na temat LPG do VII generacji Acco.

Postaram się tu zawrzeć parę niezaprzeczalnych faktów odnośnie konwersji (wszystkich) samochodów na gaz. Do tego parę szczegółów dotyczących naszych konkretnych silników.

1. Decydując się na montaż, przede wszystkim upewnijmy się najpierw że nasze auto jest w 100% sprawne jeśli chodzi o zasilanie benzyną. Wszelkie niedoskonałości, mogą się pogłębić przy LPG. Czyli: układ zapłonowy mamy sprawny, nie pali nam się żaden CE, sonda działa. Dodatkowo wiemy ile oleju nam ewentualnie ubywa - i to nie w przedziale 1000km, tylko najmniej 15000-20000. Unikniemy wtedy wszelkich problemów, które zwalimy na LPG pogłębiając w ten sposób mity odnośnie tego sposobu zasilania silnika.

2. Ponad połową sukcesu, jest znalezienie ludzi którzy znają się na montażu LPG. Po to jest LPG-FORUM, po to mamy tu osobny temat dla polecanych warsztatów, po to firmy na stronach internetowych zamieszczają galerie z montażu, by było nam łatwiej. Do kogo wolałbyś pojechać - pana Mietka w stodole, który zatrzymał się na polonezie, czy do człowieka który 'gazuje' dzień w dzień samochody wszelkiego typu - od Micry po S-klase? W niektórych zakładach terminy oraz ceny potrafią skutecznie odstraszyć - ale jeśli się zastanowić - jeśli ktoś jest naprawdę dobry, to na pewno nie zaprosi nas tego samego dnia na montaż ciesząc się, że w końcu jakiś klient się znalazł. Co do ceny - fama roznosi się szybko, i specjaliści w tej dziedzinie korzystają na swojej zasłużonej renomie. Robilibyście to samo, każdy chce zarobić. A nie są to jakieś kolosalne różnice - zwykle około 300-500 zł. To jest tyle, ile zapłacilibyście później za poprawki po jakimś partaczu, albo parę razy mniej za awarię silnika związaną z nieprawidłowo zamontowanym gazem. Czyli złota zasada: oszczędzamy po montażu - nie wcześniej. Oczywiście nie mówię, żeby lecieć tam gdzie drożej - każdy ma prawo do rozeznania się w cenach i własnej decyzji.

3. Zaczyna być już trochę technicznie. Kolektor ssący w naszym samochodzie, zgodnie ze sztuką powinien zostać zdjęty. Wyobraźcie sobie, że bierzecie wiertarkę/wkrętarkę i zaraz przed zaworami robicie sobie 4 dziurki. Ilość opiłków może zdziwić. Spadną one do kolektora, a w momencie odpalenia przy zassaniu powietrza rozproszą się one po "górze silnika" i szkoda myśleć gdzie dalej. Tam już nie ma żadnego filtra który je zatrzyma - wpadną i koniec. Możemy się posprzeczać co się dalej z nimi stanie, ale nie o tym temat. Jeśli mamy wybór - lepiej żeby po prostu kolektor został zdjęty i rozwiercony na stole. Kropka.

4. Lubryfikacja. Drażliwy temat. W założeniu ma pomóc w smarowaniu gniazd zaworowych, i ogólnie cud malina. W praktyce, niech każdy przemyśli w jaki sposób jest to podawane, w którym miejscu, i jak ma np. się dostać na zawory wydechowe. Nie chcę być tu sędzią ostatecznym - natomiast ogólnie przyjętym przez "śmietankę" naszego rynku gazowego jest stwierdzenie p. Adama Rogoskiego "Lubryfikacja, jest tak potrzebna jak zającowi dzwonki u jajek na polowaniu". Więc jeśli ktoś zaczyna rozmowę o dopłacie 200zł za magiczny płyn, zastanowiłbym się co do jego kompetencji oraz intencji.

5. Dotrysk benzyny. Tutaj również zdania są podzielone. Wiadomo natomiast, że zakładając gaz chcemy oszczędzać właśnie noPB. Więc po co np. przy 6k obrotów mamy znowu podpierać się benzyną? Prawidłowo założony i zestrojony gaz nie wymaga żadnego wsparcia. Niezależnie od prędkości,obrotów i pogody. Niektórzy monterzy upatrzyli sobie w tym jedyny sposób na to, by auto jechało 'do odcięcia'. Normalni instalatorzy robią wszystko, by auto jechało bez żadnego zająknięcia do końca na gazie. Stosują do tego swoją wiedzę, doświadczenie, sondy AFR oraz czasami hamownie. Nie istnieje regulacja "na postoju".

6. Części.

Sterowniki.

-zdecydowanie najpopularniejszy w naszym kraju jest Stag. warianty 300+,300premium,QBOX,ISA itd. Jeśli kogoś naprawdę interesuje różnica w ich działaniu, zapraszam na stronę producenta, porównywanie procesorów, algorytmów liczących. Jako normalny użytkownik nie odczujesz prawdopodobnie czy masz założonego QBOX'a czy Premiuma.
-druga jest Tech - podobnie jak Stag - czy to będzie 324,czy 224, czy 666 pro obd elo - ci z Was którzy będą chcieli coś dłubać, nie będą zadawać pytań co założyć, tylko świadomie sami poczytają i wyciągną wnioski.
-zenit - znam ludzi, którzy mają i chwalą. nic więcej ponad to co wyżej nie napiszę.
-BRC - o tym troszkę później.

są oczywiście jeszcze inne sterowniki, jednak ta czwórka jest zdecydowanie najpopularniejsza. Jeśli ktoś ma ochotę eksperymentować z czymś innym - proszę bardzo. Ja wolę sprawdzone rozwiązania.


Wtryskiwacze.
-Barracuda - 115l/min i 130l/min. Tabele wydajności przy odpowienich ciśnieniach są dostępne na internecie - kto chce niech obejrzy.
-Hana. w zależności od mocy silnika dobiera się je kolorami. Jeśli chodzi o silnik 2.0 - Hana Zielona. Jeśli 2.4 - Hana Niebieska.swego czasu poszło tego najwięcej stąd moze też głosy o dużej awaryjnosci

-ostatnimi czasy coraz więcej wtryskiwaczy firmy AC. AC W01, WO2, W03 - zakładają i śmigają!
-Napoleon
-Medy
-Keihin - najdroższy chyba, ponoć bardzo wytrzymały i precyzyjny.

Wszystkie wymienione będą działać. Kwestia czy pojedynczo, czy na listwie - zostawcie to już warsztatom polecanym.


Reduktory.
-AC R01 - jeden czarny, drugi czerwony. Odpowiednio jeden do 2.0, drugi do 2.4. Podobnie jak z Hanami, jest tego po prostu najwięcej. Jeździmy i działa.
-KME Silver/Gold - równie popularne rozwiązanie.
-Tomasetto
-Zavoli N/S

Nie wymieniamy wszystkich - znowu najpopularniejsze. Będą śmigać!


Wszystkie wymienione części, odpowiednio pomieszane w swoich kategoriach dają nam zestaw który nadaję się do naszego auta.

Teraz BRC. Nikt nie twierdzi, że jest to zła instalacja. Złą sławą owiane są jedynie niektóre zakłady 'specjalizujące' się we wrzucaniu pod maskę gotowych zestawów. Bez żadnego pomyślunku i uprzedzeń do pocięcia np. osłon. Jeśli chodzi o podzespoły, są to bardzo dobre reduktory oraz wtryskiwacze. Dobiera się cały zestaw w odniesieniu o moc samochodu. Sterownik dużo wybacza, subiektywnie interfejs jest mało czytelny. Serwis BRC, na pewno jest mniejszy od np. Staga lub Techa,mało warsztatów spoza sieci ma interfejs i program do sterownika (płatny).Najczęściej BRC idzie w parze z lubryfikacją - zawsze można powiedzieć "wole bez" i jechać "na sucho" - co kto lubi.


Butle - to już każdego indywidualna sprawa. można walnąć na całe auto 200litrów. można schować w koło, wtedy wchodzi nam około 42-45 l gazu. w każdym zakładzie zobaczycie jak to wygląda, pracownik na pewno coś doradzi.


Reszta rzeczy typu, przewody czy faro czy miedź, spinki, zaciski czy opaski - nie będziemy się rozmieniać. Każdy zakład ma swoje przyzwyczajenia i stosuje to co uważa za stosowne. Póki samemu nie będziemy chcieli czegoś rozbierać, nie powinno nas to interesować. Ważne by było szczelne, i trzymało się kupy.

7. Ceny. W zależności od regionu. Przyjmuje się, że poprawnie dobrana i założona instalacja do VII gen, to od 2700 do 3300. Plus minus 100zł oczywiście. Niektórzy w cenie zawierają koszty uszczelki kolektora (podwójnej), niektórzy każą dopłacać za wlew w klapce, za butle w kole itp itd.


Tyle w temacie polecanego LPG.

Mam nadzieję, że w zwięzły i jasny sposób jest wszystko napisane, a w tym temacie nie będą już się pojawiać po raz 30 pytania typu czy auto pojedzie na Hanie, Stagu 300 i AC R01.


  • 5


IPB Skin By Virteq