Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zawartość z najwyższą reputacją


#1002206 Numery katalogowe różnych akcesoriów i dodatków

Napisane przez nightdancer w 13:40, 14.03.2020

Wnętrze
 
 
Światło stopu LED
34270-SNC-A02
 
Listwa bagażnika
74890-TLO-A11 - pasek jasny z otworem na aparat
74890-TL0-A01 - pasek jasny bez otworu na aparat
74890-TL0-G21 - ciemny pasek od Type-S
74890-TP5-H21 - Spirior
 
Tylne światła Spirior
34150-TP5-H61
34155-TP5-H61
33500-HP5-H61
33550-HP5-H61
 
Listwy drzwiowe (zainstalowane na dole drzwi)
08P05-TL0-610
 
Zderzak przedni Modulo
62511-XLL-K0S0-ZZ
 
Osłona przedniego zderzaka Modulo
71110-XLL-K0S0-ZZ
 
Pokrywa tylnego zderzaka Modulo
84111-XLL-K0S0-ZZ
 
Pakiet Modulo ze zderzakami i progami
08P02-TL0-P6P0
 
Dysza wylotowa z S2000
18310-S2A-A02
 
Klapy do błota
08P08-TL0-601 - Przód
08P09-TL0-601 - tył
 
Bagażnik dachowy
S16W_K194W
 
Bagażnik na dachu
08L20-E09-M20
 
Spoilera
08F10-TL0-650A
 
Kratka chłodnicy
08F21TL06P1 - jeden słupek w środku (jest też numer 08F21TL06P0, ale nie wiem, jaka jest różnica)
 
Podświetlenie LED
34110-TY2-A01
 
Owiewki drzwi
08R04-TL0-600
 
Przód/Kokpit
 
Navi
39010-TL0-G02 - Dysk NAVI
39167-TL0-G01 - Przewód RDS
39540-TL0-G04 - Jednostka NAVI (Alpine)
39540-TL0-G02 - system nawigacji
39810-TL0-G12 - Wyświetlacz
39530-TL0-G01 - Kamera 
39530-TL2-A01 - Kamera 
39050-TL0-G01ZA - Panel sterowania (lub 39050-TL0-G01)
39100-TL0-G50 - Zmieniarka CD (lub 39540-TL0-G020)
39770-TLO-G010-M1 - Moduł Bluetooth
39835-TL0-G01 - Antena GPS
32118-TL2-A105 - okablowanie kokpitu z TSX (lub 32118-TLO-E30 - okablowaniekokpitu z Europy lub 32118-TL0-G40 - nie wiem gdzie)
32160-TLO-E40 - okablowanie progowe (lub 32140-TL0-G30)
32140-TL0-A104 - podłącz do bagaznika (lub 32108-TL0-G31)
77901-TL0-G61 - okablowanie do kierownicy
39182-SMA-003 - mikrofon monofoniczny (39180-TA0-A012 - mikrofon stereo)
35890-TL0-E01ZA - przyciski na kierownicy
39010-TL0-G02 - dysk
78518-TL0-A71ZA - pokrywa kolumny kierownicy
 
Progi drzwi
08E12-TL0-621 - czarny z podświetleniem,
08E12-TL0-611 - beż z podświetleniem
08F05-TL0-600 - bez podświetlenia
 
Nakładki na pedały (do MT)
08U74TL0600 - Nakładki OEM
46545-XG5-K2S0 - Nakładki Mugen
 
Czarny przycisk alarmu
35510-TL2-A02
 
Klamki do drzwi ciemnych
72160-TL2-A01ZA
72660-TL2-A01ZA
72120-TL2-A01ZA
72620-TL2-A01ZA
 
Dywaniki
08P15-TL0-611 - Elegancki welur
08P14-TL0-611 - Standard welur
08P14-TL0-621 - Standard welur (nie wiem jaka jest różnica od poprzednich - nie wiem, ale kosztują więcej)
08P15-TL0-621 - lekki welur
08P18-TL0-611A - gumowy przód
08P19-TL0-611A - guma z tyłu
 
Czarny sufit
83200-TL2-A05ZC - płótno główne z wycięciem kreskowania
70600-TL0-G22ZC - szyberdach w komplecie z uchwytem
70611-TAO-AO1ZJ - uchwyt klapy
83280-TLO-G22ZC - lewy wizjer
83230-TLO-G22ZB - prawy daszek
83240-SNA-A01ZE - przednie ramiona sufitowe
83240-SNA-A11ZE - ramiona tylnego sufitu
34252-S5A-003ZL - Światło tylne (TYLKO EXECUTIVE)
88217-TAO-A02ZT - zaczepia osłony przeciwsłoneczne
84151-TLO-G02ZC - Lewy przedni słupek A.
84101-TLO-G02ZC - prawy przedni słup
84161-TLO-G02ZC - Lewy środkowy słupek
84111-TLO-G02ZC - prawy środkowy słupek
84181-TLO-G02ZC - Lewy tylny słupek A.
84131-TLO-G02ZC - prawy tylny słupek
83250-TAO-A01ZE - główna przednia okładka (TYLKO EXECUTIVE)
35830-SVJ-A11ZB - kontroler dachu i oświetlenia
84555-TL0-G01ZC - kratka głośnika na tylnej półce, lewa:
84505-TL0-G01ZC - kratka głośnika na tylnej półce, prawa
84502-TL0-G12ZC - półka, część główna:
84511-TL0-G01ZC - półka, część z tworzywa sztucznego:
84518-TL0-G01ZB - zaślepka na tylnej półce z kotwicą 2 szt .:
84517-TL0-G01ZB - zaślepka na tylnej półce bez kotwy:
84515-TL0-G01ZC - czapka pod pasem bezpieczeństwa:
84566-TL0-G01ZC - zaślepka na tylnej półce umożliwiająca dostęp do tylnego amortyzatora, lewa:
84516-TL0-G01ZC - zaślepka na tylnej półce umożliwiająca dostęp do tylnego amortyzatora, prawa:
Jeśli typ lub 2.0, to 83250-TA0-A51ZJ lub 83250-TAO-A01ZE (duża pokrywa), 34252-S5A-003ZL (mała pokrywa)
 
Uchwyt
08U92TL0610A - akcesoria szare
08U92TL0630B - Accessory Brown
08U92S9A611C - akcesoria czarne
54102TL0000ZB - towar z Type-R
54102SMTE01 - od Type-R (żelazna kula)
 
Uchwyt skrzyni MKP
08U92-TL0-600C
 
Ciemnoszare wykończenie
08Z03-TL2-220A
 
Progi drzwi (które są w środku)
84201-TL0-003ZB i 84251-TL0-003ZB
 
Ciemna plastik obudwy airbagu na kierownicy
78514-TL2-A81ZB
 
Przycisk blokady drzwi pasażera
35760-TP5-H11
 
Plastikowe obwódki głośników
08Z03-TL0-600E
 
Podświetlenie stóp
08E18-TL0-620A - niebieski bez kanałów
08E18-TL0-620B - czerwony bez przewodów
08E18-TL0-620C - niebieski z kanałami
08E18-TL0-620D - czerwony z kanałami powietrznymi
 
Klamki do drzwi
83516-TP5-H21ZA i 83566-TP5-H21ZA - Spirior
83566-TL0-G03ZA i 83516-TL0-G03ZA - na magazynie
 
Kierownica
78501-TL0-A51ZA - kierownica ze skóry
78501-TL0-A51ZD - kierownica inny styl
08U97-TL2-220 - kierownica Acura TSX
08U97-TL0-020 - sportowa kierownica dla Japończyków
08U97-TL0-620 - sportowa kierownica dla Europejczyków
 
Lustro z funkcją automatycznego przyciemniania
08V03-TL0-KIT
 
Zasłony w tylnych oknach
08R10-TL0-600
 
Bagażnik
 
Pasy ładunkowe
08L35S1E600
 
Organizery skrzynek
08U20S9V101
08U20SZA600
 
Torba, światło awaryjne, gaśnica
EMKIT01HMR
 
Zestaw pierwszej pomocy
08865-FAK-100
 
Haki do bagażnika
08L96-TA0-101A
 
Duża siatka bagażnika
08L96-TL0-600
 
2 siatki po bokach
08U12-TL0-600
 
Mata na buty
08U45-TL0-600
 
Techniczne
 
Automatyczne składanie lusterek
08V02-TL0-000
 
Dysze spryskiwaczy przedniej szyby (od zmiany stylizacji)
76810-TL0-003
 
Zawieszenie
 
Zwykłe zawieszenie
51688SDAA01 - Amortyzatory przednie 2 szt.;
51631SV7004 - tuleje, stojak w podpórkach słupów (8 sztuk, przód i tył)
51675TA0A02 - przednie prawe podparcie
51676TA0A02 - Lewe przednie podparcie
51686TA0A01 - uszczelki do sprężyn przednich 2 szt
QH00110600 - przedni lewy słupek
QH00110500 - przedni prawy słupek
QH00210800 - rozpórki tylne (2 szt.)
 
Amortyzatory mugen
50000-XLLB-K0S0
Amortyzatory sport
08W60-TL3-600B
Modulo
08W60-TL3-000
 
Sprężyny z kombi, które nie zwisają:
52441-TL4-E42
 
Teleskopy do maski
74195-TP1-305 i 74145-TP1-305
 
Funkcja odchylania prawego lusterka
76210-TL0-G41
 
Obudowy wycieraczek
76620-TL0-G01
76630-TL0-G01
 
Inne
 
Długopis Honda
20018-324-80001 - biały
20020-267-40001 - ciemnoniebieski
 
Latarka Honda
20012-736-80001 - pomarańczowy
08LAM40EH - szary
 
Kubek Honda
20014-134-00001 - zwykły czarny
 
Butelka wody
HA1047
 
Pluszak Honda
20018–253–50001
 
Małe szczypce
08MES50EH
 
Torba Honda
20020-253-80001 - czarny
08BAG-22EH - czerwony
20018-262-50001 - plecak
 
Kamizelka odblaskowa
08YAA-9R6-600
 
Parasol
08SCH41EH
 
Zegarki
08MLW13GWATMP
 
Temat w trakcie tłumaczenia na Polski 
Oryginalny link

  • 6


#994965 Ruda na wahaczach, sankach, podwoziu, półosiach - prośba o ocenę

Napisane przez backdraft998 w 16:41, 27.12.2019

Zajrzyj w przednie nadkola skoro to nowy zakup.Zdemontuj spinki ostrożnie bo mogą się uszkodzić(radze się zaopatrzyć w narzędzia do demontażu spinek to zmniejszy ryzyko uszkodzenia)Tam pewnie będziesz miał ,,niespodziankę,,

Teraz bez warunków warsztatowych nie zrobisz tego dobrze.Auto trzeba umyć chemią z ciepłą wodą pod ciśnieniem.U mnie jeszcze dodatkowo szorowałem szczotką mimo że użyłem chemii i myjki ciśnieniowej Karcher .Musisz zdemontować wszystkie plastiki po podwoziem i wtedy wszystko umyć.Nadkola z tyłu dokładnie wodą ze szczotką i chemią plus Karcher. Zaopatrz się w komplet spinek (w zamienniku bo oryginał zabije Cię ceną )Ja używam spinek firmy ROMIX

Na ich stronie https://www.romix.pl/ znajdziesz katalog i dobierz wszystko według auta(nie wszystkie spinki są takie same)Musisz dobrać według numerów oryginałów według schematów i rysunków w programie https://7zap.com/en/...onda/brand/22/0   https://japancars.ru/catalogs wpisując numer VIN znajdziesz wszystkie spinki po numerach.

Po umyciu dopiero będziesz wszystko widział jak wygląda spód.Potem to wszystko musi dokładnie wyschnąć(dlatego najlepsza pora na konserwacje to ciepłe dni w lato )Po umyciu wszystko musi dokładnie wyschnąć i odparować .Do konserwacji dokładnie zabezpiecz nadwozie folią malarską z użyciem taśmy aby nic się nie dostało na lakier pod folią bo będziesz miał problem aby dobrze umyć lakier.Tam gdzie możesz to usuń rdze mechanicznie.Tam gdzie nie masz dostępu dobrej chemii (ja np stosuje preparaty firmy FORCH  https://www.forch.pl...hrony-karoserii  ) Wtryśnij preparat w profile zamknięte (w każdy otwór w płycie podłogi żeby nadmiar wyleciał)Otwórz drzwi i zdemontuj w progach plastikowe nakładki (przy użyciu długiej sondy wprowadź tam środek do profili zamkniętych wzdłuż całych progów.Nadmiar powinien wyjść otworami dołem co będziesz widział.Dodatkowo zabezpiecz łączenia blach w przedniej klapie i tylnej.Nie zapomnij o profilach w drzwiach (u dołu masz specjalne otwory na sondę .Zabezpiecz w każdych drzwiach dolne ranty przy użyciu wosku bezbarwnego.U siebie tylne nadkola konserwowałem dwoma środkami.Ostatni środek na pędzel i trzy warstwy bo nie ma nadkoli.https://www.forch.pl...ili-zamknietych  Dobrze zabezpiecz miejsce nad rantami bo tam się zbiera cały syf.

Ostatnio konserwowałem znajomej Hondę Jazz i samo mycie podwozia z demontażem plastików zajęło mi 5 godzin(mycie pod ciśnieniem kilka razy plus chemia i szczotka)Tylko od Twojej dokładności będzie zależało jak to będzie zrobione.


  • 5


#947984 Podniesienie mocy k24

Napisane przez MADMAN w 09:16, 08.11.2018

Znalazlem ciekawy post goscia który po kazdej modyfikacji lecial na hamownie. Auto Accord CL9 z K24A3.

https://www.k20a.org...?t=214793&amp=1

W skrócie:
183KM 199Nm - seria
191KM 213Nm - Hondata Flaspro (+8Km +14Nm)
195KM 213Nm - nowe świece (+4KM 0Nm)
199KM 219Nm - CAI 3" i dolot zimnego powietrza (+4KM +6Nm)
197KM 219Nm - przepustnica 72mm i polerka wejscia ssaka (-2KM 0Nm)
210KM 225Nm - ssak RSP z seryjna przepustnica (+11KM +6Nm)
213KM 232Nm - decat (+3KM +7Nm)
218KM 237Nm - pompa oleju K20 (+5KM +5Nm)
220KM 240Nm - VTC 50° i przepustnica 72mm (+2KM +3Nm)
231KM 252Nm - kolektor wydechowy PLM 421 (+11KM +12Nm)
231KM 252Nm - 3" wydech (0KM 0Nm)
241KM 253Nm - ssak RRC z przepustnica 72mm (+10KM +1Nm wzgledem zmiany z RSP, przy zmianie z serii na RRC trza liczyc pewnie kolo 20KM)
  • 4


#991292 Pompka spryskiwaczy szyby przedniej. Tani zamiennik

Napisane przez Gospeross w 20:39, 13.11.2019

Witam, z racji tego, że padła mi pompka od spryskiwaczy . Poszedłem na poszukiwania zamiennika , używki ,czegoś co będzie pasowało i w miarę nie drogie.

Po poszukiwaniach używki , nowych zamienników do Accorda VIII nie ma.  W Aso chcieli za pompkę 400zł :bojesie: .

Wiec zacząłem szukać podobnej  w internecie i znalazłem  , wygląda tak samo. Pompka do Acco pasuje od forda, kupiłem ja w inter carsie za 32zł. Jak na razie działa.

 

 

Załączone pliki


  • 3


#688479 Czyszczenie komory silnika

Napisane przez Lukas__ w 19:04, 08.10.2015

Ja do wyczyszczenia silnika użyłem Shiny Garage Red Devil oraz IPA,

na plastiki położyłem Koch Chemie Plastar.

Wszystko ręcznie, szmatkami, gąbeczkami, patyczkami do uszu i wacikami, żona trochę jojczyła  :diabelgrin:

 

ale było naprawdę warto

 

7e3a936b196df292med.jpg


  • 3


#661639 Informacja na temat przednich sworzni dolnych w Hondzie

Napisane przez Haparts w 12:10, 01.07.2015

Panowie - nie odbierzcie tego źle, w pewnym sensie "natłukliście" 495 postów o niczym [przyp. moderatora - chodzi o temat Urwany sworzeń podczas jazdy].
 
O niczym, ale jednocześnie o czymś bardzo ważnym i bardzo niezrozumiałym. Temat powinien mieć jeden wątek i jeden post i zostać zamknięty. Powinna znaleźć się w nim informacja następująca:

"Kupiłeś Hondę, której przebiegu lub stanu albo historii napraw nie jesteś pewien? Chcesz zrobić to, do czego w Polsce przyzwyczajony jest każdy świeżo upieczony kierowca nowego automobila - czyli zmienić olej, filtry, zajrzeć w hamulce i ewentualnie rozrząd? Okej, ale nie tędy droga - pierwsze co musisz zrobić w KAŻDEJ Hondzie to wymienić dolne sworznie zwrotnic. Nie sprawdzać ich stanu, tylko wymienić."

To trochę tak jak z rozrządami, naprawdę nie da się czasami odróżnić czy pasek ma przejechane 30 czy 130 tysięcy kilometrów. Zasada jest taka, że nie jesteś pewien, chcesz uniknąć konsekwencji potencjalnej awarii silnika i droższej od wymiany rozrządu naprawy - zmieniasz rozrząd. To w Polsce jest przyjęte jako norma.

Z tym, że silnik najwyżej zgaśnie i uszczupli Ci konto, a urwany sworzeń może Cię zabić. I pisanie, że "Honda chciała mnie zabić", albo "wole opla bo tam nie odpadają koła" jest tylko i wyłącznie konsekwencją DEBILNEGO poziomu wiedzy polskich mechaników, diagnostów i właścicieli samochodów. Z tym, że właściciel samochodu wiedzieć o tym nie musi, skoro ma od serwisowania samochodu ludzi, którym za to płaci, ale skoro samochód wyjeżdża po przeglądzie od kogokolwiek, a kilka tysięcy później kończy na środku drogi z kołem wiszącym tylko na przewodzie hamulcowym - to świadczy o dwóch rzeczach: albo o tym, że mechanicy - o zgrozo - nie potrafią diagnozować samochodów, albo o tym, że stosowane części są tak *cenzura*OWEJ jakości (i pisze to świadomie jako właściciel firmy, która powinna dbać o dobry PR) że rozpadają się chwilę po tym, jak przed chwilą wydawały się być sprawne.
 
To słowem wstępu.

Sprawa druga - skoro jesteśmy na forum HAKPL - będę pisał o Accordach. Accordy posiadają sworznie dolne, ale są to sworznie ZWROTNIC (a nie błędnie nazywane sworznie wahaczy - na czym polega różnica pokażę zaraz), oraz sworznie górne, czyli sworznie WAHACZY.
 
Sworznie zwrotnic nazywane są sworzniami zwrotnic, bo osadzone są w zwrotnicy, a przykręcone do wahacza, a sworznie wahaczy nazywane są sworzniami wahaczy ponieważ osadzone są w wahaczu a przykręcone do zwrotnicy. Easy?
 
Coś takiego jak dolny sworzeń wahacza w Accordach nie istnieje. Ale to tylko tak między słowami gwoli doprecyzowania tematu.

I teraz gdzie jest problem, dlaczego sworznie ZWROTNIC wypadają (a wahaczy praktycznie w ogóle), i dlaczego jest to tak ciężko zdiagnozować i wymieniać należy "po przebiegu", a nie oceniając stan? I dlaczego jak coś stoi okrakiem na środku drogi bez koła to Honda? Albo jeszcze inaczej: dlaczego jedyne co potrafi unieruchomić Hondę to awaria sworznia?

Po kolei, będę posiłkował się tym co dostępne mam prosto od Japońskich braci. Spójrzcie na to:
555bj1.png

Tutaj wyjaśnione jest, że konstrukcyjnie wyróżniamy dwa rodzaje sworzni. Jedne z nich – jak widać, osadzone w wahaczu (po lewej stronie), drugie z nich osadzone w zwrotnicy (po prawej stronie) – GŁÓWNA, NAJWAŻNIEJSZA I ZASADNICZA różnica między nimi jest taka, że sworznie w wahaczu są przez masę samochodu „ściskane”, przez co podczas pracy, wraz z zużywaniem się sworznia nie grozi jego wypadnięciem, ponieważ nie ma siły, która może to spowodować.
 

 
Drugi rodzaj sworzni – te stosowane w Accordach i przeważającej, miażdżącej ilości modeli Hond, są przez konstrukcję zawieszenia i masę samochodu „rozrywane” non stop, podczas pracy wahacz pchany jest w dół przez masę samochodu i amortyzator, a zwrotnica przez dokładnie te same siły wypychana jest do góry. Wniosek jest taki – sworzeń się zużywa, powstaje luz, kilka tysięcy niutonów siły próbuje „wypiąć” sworzeń który się kręci i obraca, w końcu mu się to udaje. I prawie na pewno nie wcześniej niż 200 tysięcy kilometrów po tym, jak samochód wyjechał z fabryki.
 
Problem jest jeden: nie znam się na innych samochodach niż Hondy, ale szacuję, że 99% samochodów (czyli chyba wszystko niejapońskie + sporo japońskich producentów aut), stosuje rozwiązanie sworznia w wahaczu, przez co diagności i mechanicy głupieją („eeeeee, najwyżej jak się wystuka to będzie stukać – klient przyjedzie i zmienimy - to nic groźnego), a po drugie diagnostyka takiego sworznia jest zupełnie inna, ponieważ praktycznie NIE DA się zrobić tego na ziemi (albo po prostu mechanicy tego nie robią) (siły działające na układ zwrotnica/wahacz cały czas go ściskają), najpewniej jest do diagnozy samochód podnieść i dopiero wtedy problemu szukać – kiedy układ jest odciążony i można nim swobodnie poszarpać.
 
Dlatego też samochód jedzie do mechanika, mechanik mówi że jest sprawne (bo on na ziemi luzu nie czuje a w Passacie da się do wyłapać wsadzając mela pomiędzy zwrotnicę i wahacz), a potem gubi koło. Norma. A o tym, że mechanicy nie znają się na mechanice (tak in general), czy chyba tłumaczyć nie muszę?
O tym, że „mam nowy sworzeń” to też pierwsze słowa wróżące awarię już pisać nie chcę…
 
Teraz sprawa druga, czyli typowo handlowa – traktujcie to jako chamską reklamę, promocję, albo po prostu dobre słowo – każdy po swojemu, ale kilka zdań na ten temat się należy. Jestem Hondziarzem od zawsze i piszę to z dobrego serca i biznes też robię szczerze.
 
Jestem facetem, który siedzi w Hondach ponad pół życia i codziennie klnie na to, jak dramatycznej jakości części są sprzedawane i w Hondach używane. Klienci przychodzą do naszego sklepu i mówią, że 10 tysięcy kilometrów po wymianie wypadł im sworzeń firmy XYZ. No to patrzymy na niego i rozmawiamy: ale czego Pan się spodziewał po produkcie producenta, który nawet nie ma swojej strony internetowej? Chciałem pozbyć się problemu, założyłem firmę, staram się importować i sprzedawać tylko i wyłącznie najlepszej jakości graty w śmiesznych cenach – niestety Polski rynek i Polski klient przyjmuje to różnie. Polski klient woli Yamato za 40PLN niż 555 za 70PLN.
 
No ale co zrobić, skoro ktoś mu (potencjelnemu nabywcy) powiedział, że Yamato jest japońskie? A to, że KAŻDA bez wyjątku nasza konkurencja kłamie i handluje śmietnikiem? Nie wiem, nie mam pojęcia. Nie będę rozwodził się na elementach silnikowych, których podróbek oraz chińszczyzny jest równie wiele, skupię się na zawieszeniu.
 
Kilka faktów:
 
Firmy (a bardzo często tylko brandy) które sprzedają sworznie produkowane w chinach lub nie wiadomo gdzie, ale na 100% nie mające NIC wspólnego z Japonią (poza marnym marketingiem i Japońsko brzmiącymi nieraz nazwami) i które naszym zdaniem nie powinny byś stosowane, sprzedawane i montowane bo są niebezpieczne dla zdrowia i życia lub ich kupno jest ekonomicznie nieuzasadnione:
 
YAMATO, ASHIKA, TEKNOROT, NTY, FEBEST, TRW, JAPANPARTS, OYODO, JPN, SERVICE PARTS, JAPKO, SEN, LEMFORDER,
DELPHI, FEBI, MOOG, JC AUTO, MAXGEAR, DOKUJI, JAPAN LINE, RTS, DENCKERMANN, JAF, 4MAX, NIPPARTS, BLUEPRINT

 
Zaraz odezwie się ktoś kto powie, że TRW czy FEBI nie jest takie złe – owszem, ale mając do wyboru za 50PLN „niemieckobrzmiące coś”, albo za 70PLN rdzennego Japończyka – dla mnie wybór nie istnieje.
 
Fakt drugi: Firma, która jako jedyna NIEJAPOŃSKA, która nie zasługuje na naganę, chociaż jej produkty często nie są zwymiarowane tak, jak Hondowskie oryginały: CTR
 
Fakt trzeci: JEDYNA dostępna w Polsce i w Europie JAPOŃSKA firma, która produkuje sworznie w JAPOŃSKIEJ fabryce i tam też je testuje oraz projektuje: SANKEI INDUSTRY CO., LTD., która jest właścicielem brandu 555 (nie znamy przypadku awarii tych sworzni poniżej 100 tysięcy kilometrów).
 
Fakt czwarty dla tych, którzy chcą mieć pełną głowę wiedzy: są też produkty oryginalne Honda (Honda OEM). Dla Hondy sworznie produkuje JAPOŃSKA firma MUSASHI. Mamy dobry kontakt z tą firmą, jednak firma Musashi ma zakaz sprzedawania swoich części na rynek części zamiennych, może dostarczać je tylko Hondzie do fabryk oraz ASO, więc w zamienniku ich nie zobaczymy jeszcze przynajmniej kilak lat (nie znamy przypadku awarii tych sworzni poniżej 200 tysiecy kilometrów).
 
Zmierzając do końca, chciałem tylko powiedzieć, że jeżeli ktoś zamontował sworzeń jednej z firm, której długą listę wymieniłem: nie chcę jechać z nim samochodem, boje się. Nie można mieć pretensji, że sworzeń firmy YAMATO wypadł po 8 tysiącach kilometrów, bo skoro produkt w hurcie kosztuje 1,50 dolara, jest najgorszą możliwą do zamówienia chińszczyzną, a na targach motoryzacyjnych wystawia się na chińskiej hali obok takich firm jak PORSZCHE XEONG PARTS – to wymagać od niego więcej nie można. 8 tysięcy to i tak sporo.
 
Teraz możecie pisać że promuję 555 bo ściągam 555 i handluję 555 i robię sobie reklamę, ale wyobraźcie sobie że jestem wolnym młodym przedsiębiorcą który chce oferować najwyższej jakości części – oryginalne sworznie Honda mamy na zamówienie jako numer 1 jeżeli chodzi o wytrzymałość, ich producent – czyli firma MUSASHI nie może nam ich sprzedać, więc numer trzy to firma 555 i tylko tej firmy sworznie możemy mieć w ofercie. I robimy to. Gdyby dało się lepiej to byśmy to zrobili, ale się nie da. Albo o czymś nie wiem?
 
Co o ich jakości? Testujemy je w kilkudziesięciu samochodach, jeżdżą rajdach w Polsce i za granicą, mamy jeden rajdowy team, który twierdzi nawet, że końcówki drążków i sworznie 555 wytrzymują im dłużej niż oryginalne graty Hondowskie, ale ani my nie traktujemy tego jako wyznacznik, ani nie chcemy tego używać w marketingu – traktujemy to tylko jako potwierdzenie najlepiej możliwej jakości i ciekawostkę.
Jeżeli wszystkie sworznie 555, są dostępne poniżej 100PLN, a za chińszczyznę trzeba zapłacić 40PLN, a jej żywotność jest żadna – no to sorry, jeżeli ludzie będą używać takich części to daleko nie zajadą. Szkoda tylko, że 99% konsumentów nie zwraca uwagi na markę, nie zna się i ufa sprzedawcom.
 
Przez to nie ufają też i nam. Szkoda tylko, że cała reszta kłamie.
 
Jeszcze jedna rzecz od producenta:
 
555bj2.png
 
I wcale nie twierdzimy, że te produkty tyle wytrzymują, ale mam kontakt do Pana Nakamuro który mówi wprost: „jeżeli któryś z naszych produktów ulegnie uszkodzeniu szybciej niż po połowie tego przebiegu – daj mi znać Mr Michał, będziemy szukać problemu i dopracujemy ten produkt tak, żeby to się więcej nie powtórzyło”.


  • 3


#1000724 Wyleciał sworzeń ze zwrotnicy- co wybrać? Ankieta

Napisane przez Statom w 11:04, 26.02.2020

Koledzy (piszę do wszystkich), dalsza przepychanka nie ma żadnego sensu... z dyskusji i odpowiedzi Kolegi gkill wynoszę, że to nie jest sprawa praktyczna, ani techniczna, a filozoficzna.
Nic nam do tego (piszę bez cienia złośliwości) - Kolega ma prawo nie chcieć kupować oryginalnych części, z powodów światopoglądowych i nic nam do tego.
Ja i większość Kolegów podeszliśmy do tematu praktycznie i stąd niezrozumienie idei pytania.
Kolego gkill mogłeś od tego zacząć i wyjaśnić, że części OEM nie będziesz kupował (z takiego czy innego powodu) i to ucięłoby wszelką dalszą dyskusję, a już na pewno moje pytanie.
Zapytałem właśnie dlatego, żeby poznać Twoje pobudki chęci oszczędzenia tych 17zł, ale teraz już je znam.
  • 3


#998195 Tylny nawiew klimatyzacji w VIII w wersji elegance

Napisane przez VTECkick w 19:55, 01.02.2020

Ludzie nie szukajcie problemu tam gdzie go nie ma :D Nie stawiajcie takich tez że Accordy mają słabe grzanie względem innych aut. W tej klasie aut nie ma zauważalnych różnic w sprawności ogrzewania i wentylacji. Ja też ustawiam max 20-22 stopnie i w środku jest ciepło. Jeżeli macie inaczej to znaczy że coś się dzieje w waszym konkretnym egzemplarzu a nie we wszystkich autach :)


  • 2


#1020237 navi Chinskie do VIII

Napisane przez Ślepak w 15:52, 11.11.2020

Bierz spokojnie 2gb ram, tylko jak najnowszy soft. Kup carlink i podlacz telefon. Wtedy radio pełni tylko funkcję wyświetlacza i jego parametry nie są tak ważne bo cała pracę wykonuje telefon.

 

Zawsze jakieś wyjście, tylko nie po to się kupuję taką stację za kilka PLN, żeby za dawcę obrazu robił telefon bo stacja "multimedialna" może przycinać/wieszać się, nie obsługiwać z trzech aplikacji jednocześnie z powodu małej ilości ramu.

Jak kupować to już to co spełni nasze oczekiwania, czyli z zapasem Ramu i dopłacić trochę myślę że warto. 


  • 2


#1019866 Szkoda parkingowa - wycena

Napisane przez gons w 14:27, 05.11.2020

po polerce, mniejsze ubytki lakieru można poprawić zaprawką (groszowe sprawy) i w ogóle śladu by nie było  :diabelmruga: bezgotówkowa naprawa takich uszkodzeń jest bez sensu :zoltek: będziesz potrzebował, to kupisz drugi zderzak za pieniądze z odszkodowania, a obecny i tak Ci zostaje  :diabelfaja:

ja bym się cieszył na Twoim miejscu z tego względu, że:

A) przerysował Ci tylko zderzak, a nie blachy, więc buda jest cacy

B) sprawca się nie oddalił i przyznał się do szkody

większość osób nie ma tyle szczęścia, że ma tylko błotnik trachnięty, a jeszcze mniejszej ilości osób udaje się ustalić sprawcę takiej szkody  :zoltek: ja bym na Twoim miejscu obstawił jakieś lotto jak najszybciej, póki limit szczęścia się nie wyczerpał  :diabelgrin: a nóż widelec ...  :diabelek2:


  • 2


#1017479 Chińska Navi lub CarPC do gen. VII

Napisane przez wolverine5pl w 11:14, 02.10.2020

Witam

Wczoraj rozpocząłem montaż, dzisiaj kończyłem. Opisze co i jak w moim przypadku.

Radio model: PX5, android 9, 8 rdzeni, 4GB RAM, 64 GB.

 

335ce96382f5587emed.jpg

 

Przejściówki:

6d4c075f6906e904med.jpg

 

b17d8106ed7775d6med.jpg

 

Moje autko w którym montowałem to: Honda Accord Kombi 2,2 Tourer Sport 2007 z PSS.

 

c2eb3d1d0731ca6dmed.jpg

 

Pierwsze spostrzeżenia przy montażu:

Od górnej krawędzi przy nawiewach wszystko spasowane, OK. Schody zaczynają się przy dolnych zaczepach. Dolne zaczepy (na całe szczęście przykręcone na dwie male śrubki które można odkręcić) nie pasują do oryginalnych otworów mocujących. Radio trzyma się na górnych śrubach. Dolne zaczepy przykleję w innej pozycji tak aby wchodziły w oryginalne otwory mocujące. Dolna krawędź radia nie jest do końca spasowana z obudową schowka. Przed zakupem wysłałem zdjęcie radia i konsoli i miało być wszystko OK, ale nie jest.

 

3582293e8dc65376med.jpg

 

Podłączenie:

 

Gdy podłączyłem radio przez zieloną przejściówkę dołączoną do zestawu (drugie zdjęcie), panel sterowania klimatyzacji w radiu nie działał, tzn przyciski były podświetlone ale nie reagowały po naciśnięciu. Podłączyłem zatem radio bezpośrednio do oryginalnych wtyczek w aucie, wtedy panel sterowania klimatyzacji w radiu zadziałał.

 

Po podłączeniu radia bezpośrednio do instalacji (oryginalnie mam PSS) nie działa subwoofer, nie ma żadnego dźwięku. Jest jeden przewód wychodzący z radia do subwoofera ale brak kabla/przejściówki. Jak go podłączyć pod wzmacniacz - na razie nie wiem :( .

Jak ktoś ogarnia temat to prośba o info bo bez tego basu to wielka lipa.

 

 

Temperatura pod zegarami i w radiu:

 

Po podłączeniu radia przez zieloną przejściówkę dołączoną do zestawu, wyświetlana temperatura pod zegarami była poprawna, ale później zniknęła, po kolejnym rozłączeniu/podłączeniu.

 

e43b62d6dc5760ffmed.jpg

 

Po podłączeniu radia bezpośrednio do instalacji auta bez zielonej przejściówki, pokazuje błędną temperaturę pod zegarami (28 stopni) i poprawną (chyba) temperaturę na radiu (5 stopni). Po ponownym podłączeniu przez zieloną przejściówkę pod zegarami nie pokazało żadnej temperatury (wykreskowane)

 

8a17dc3aca1d1d21med.jpg

 

Klimatyzacja

Po włączeniu klimatyzacji sprężarka się załącza, obciążenie na silniku standardowo wyczuwalne podczas jazdy, dmucha zimnym powietrzem w kabinie, ale na dworze dzisiaj było zaledwie 12 stopni, wieczorem 5-6. Wiatraki nie uruchomiły się, przynajmniej ich nie słyszałem, nie widziałem żeby się kręciły po podniesieniu maski. Lodu na sprężarce nie widziałem. Auto jeździło około 40 min na włączonej klimie. Chyba trzeba poczekać na cieplejsze dni.. Temperatura klimy podczas testu ustawiona była na 19 st.

 

954bf04ed2c857d7med.jpg

 

Kolory ikon w wersji nocnej są mocno systemowo stonowane.

 

Funkcje:

Radio nie jest zrootowane, android 9. Ma wgranego launcher agma. Z tego co udało mi się przetestować to; nawigacja i GPS, BT  - rozmowy telefoniczne, słuchanie  muzyki  z telefonu, radio z RDS, YouTube, dostęp do sieci przez Wifi, dostęp do sieci przez router Wifi i BT z telefonu, korektory dźwięku, instalowanie apk z google play,

 

7e6bc3dad6a23e72med.jpg

 

Nie przetestowałem:  AUX, Kamery tylnej, rejestratora jazdy, wyjścia obrazu na dodatkowe ekrany (np w zagłówkach) .

 

Pierwsze wrażenie mimo niedociągnięć odnośnie montażu i dolnego spasowania jest i tak duże. Wszystkie przetestowane / zainstalowane aplikacje działają płynnie. Wyświetlacz jest jasny (w świetle dziennym zrobię zdjęcia i dodam do opisu). Łączenie przez Wifi czy BT realizowane jest bezproblemowo. Odnośnie dźwięku pozostaje tylko podłączenie subwoofera - napisałem już do Chińczyka. Kluczowe dwie sprawy tzn: klimatyzacja (mimo że sprężarka się załącza) i wyświetlanie temperatury jeszcze do przetestowania/ustawienia.

 

 

Edycja 09/04/2020 - zrobiłem test tzn:

 

1) Podłączyłem OEM radio z PSS i sprawdziłem jak się zachowują wiatraki i klima

a) nawiew włączony - wiatraki stoją

b) klima włączona - wiatraki od razu się kręcą (oba).

c) sprężarka się załącza

d) temperatura pod zegarami - OK

 

2) Radio Belsee - opcja 1, z podpięciem dwóch adapterów (niebieski i zielony - dwie wtyczki)

a) radio się włącza,

b) panel nawiewu/klimy nie działa,

c) sprężarka się nie włacza

d) temperatura pod zegarami brak, na wyświetlaczu brak

 

3) Radio Belsee - opcja 2, podpiąłem adapter niebieski i zielony - większa wtyczka z adaptera do radia, mniejsza wtyczka zielona z oryginalnej instalacji

a) nawiew włączony - wiatraki stoją

b) klima włączona - wiatraki stoją (oba).

c) sprężarka się włącza

d) temperatura pod zegarami - błędna

 

4) Radio Belsee - opcja 3, podpiąłem adapter niebieski, mniejsza wtyczka zielona z oryginalnej instalacji, większa wtyczka zielona z oryginalnej instalacji

a) nawiew włączony - wiatraki stoją

b) klima włączona - wiatraki stoją

c) sprężarka się włącza

 

d) temperatura pod zegarami - błędna,  temperatura w radiu - niedokładna o jakieś 2-3 stopnie

 

 

35c981037cffb6f4med.jpg

 

Perełka na koniec ;)))

Pojechałem w zestawieniu nr 4) opcja 3, aby testować hehe , klima od początku jazdy włączona.

Po piętnastu minutach na postoju jak strzeliło białym dymem dookoła auta, myślałem ze mnie ktoś odkaża z KOVID-19.  ;)

 

Na całe szczęście chyba tylko zawór bezpieczeństwa zadziałał ?

Zielona jaskrawa maź została na sankach..

Czy to zawór - (od spodu sprężarki)?

 

9baee8956d92a226med.jpg

 

db90bcfac19de347med.jpg

 

 .

 

Mała aktualizacja 01/05/2020

 

Temat z klimatyzacją trochę i zaprzątał głowę i zacząłem jeszcze raz od sprawdzenia.

Po sprawdzeniu okazało się że strzelił jedynie zawór bezpieczeństwa przy sprężarce.

 

Pojechałem do zaprzyjaźnionego serwisu i trochę posprawdzaliśmy ciśnienie w układzie klimatyzacji.

 

  • Radio fabryczne ciśnienie niskie - 1-1,5bar, wysokie - 10-13 bar (przy gazowaniu na postoju),
  • Chińczyk ciśnienie niskie - 1-1,5bara , wysokie po włączeniu AC (wiatraki stoją) urosło z 10 do 19 bar (wyłączyłem) żeby znowu zawór nie szczelił.

 

Kolega ze Słowenii podesłał mi na FB patent na klime w dieslu i zrobiłem tak samo jak on, tzn zmostkowałem piny przekaźnika sprężarki i wiatraków zgodnie ze zdjęciem.

 

338c453a5b1aec1fmed.jpg

 

Chińczyk przy włączonym AC ciśnienie niskie 1-1,5 bar, wysokie 10-14 bar (przy gazowaniu na postoju) oba wiatraki pracują !!!.

 

Klima działa, chłodzi powinno działać ;)Obecnie tak jeżdżę i testuje ;)

Dieslowców zapraszam do testów :)

i jak sie sprawuje radio ? rozumiem ze klima dziala jak nalezy? a dzwiek? subwoofor? udalo ci sie to ogarnoc?


  • 2


#1017139 Co to za przetwornica i na co ją wymienić

Napisane przez pawlik118 w 19:35, 25.09.2020

Jeśli będziesz montował OEM przetwornice to polecam zalać je w środku żelem silikonowym do elektroniki np. https://www.tme.eu/p...osil-n10-310ml/

Pamiętaj też, że przedlift miał inne przetwornice od polifta. 


  • 2


#1010895 Plastikowa osłona klemy plusowej

Napisane przez Ślepak w 20:55, 23.06.2020

Szukałem, szukałem i znalazłem...

 

Proszę:

32418-PND-300

 

s-l1600.jpg

 

Zadzwoń do ASO i zapytaj o cenę. Chyba że masz ebay to dostaniesz.

 

Dobrane do R20A3 2010


  • 2


#1010734 klima, która działa tylko na zimnym aucie

Napisane przez iwan w 17:05, 22.06.2020

Czujniki temp sa 2 szt.
Jeden na obudowie sprezarki drugi w cewce sprzegla.
Warto zczytac kody błędów klimy oraz zapuscic test elektroniki klimy.
  • 2


#1009222 Ocena podwozia Honda Accord VII Sedan

Napisane przez gons w 05:40, 05.06.2020

ze zdjęć przesłanych na samej górze:
do zrobienia podłużnice, podłoga w okolicy tylnej belki, progi, stabilizator, mocowanie stabilizatora i podłoga w okolicach mocowania przewodów sztywnych. jak jest opcja, to można by sanki oddzielnie zabezpieczyć. reszta jest wymienna, a pozostała rdza jest na zgrzewach blach i bez grubszej ingerencji porządnego blacharza nawet nie ma sensu tego dotykać, bo ruda jest w miejscach niedostępnych. trzeba by rozdzielać blachy, a to nie są koszta rzędu 1000 zł, a może pójść w dziesiątkach tysięcy :zoltek: więc bez sensu. to co wypisane u góry, plus dodatkowo profile zamknięte zalać środkiem konserwującym i więcej nic nie dotykać (ile to będzie kosztowało, to ciężko ocenić po samych zdjęciach :zoltek: ). koszt raczej zbliżony do tego, który podał gkill, a jak wyjdą dziury w podłużnicach, podłodze, albo progach, to spokojnie 3000 przekroczy :zoltek: no chyba, że się zrobi na odp****ol  :diabelfaja: większość mógł by zrobić samemu i przygotować podłogę pod blacharza. jeśli będzie robić to kto inny, to kilka kafli pójdzie ... na pewno nie 800 zł  :zoltek: (przykład: porządne malowanie zderzaka to koszt około 300-500 zł zależnie od stanu zderzaka, a tutaj mówimy o wielu elementach podwozia ... no nie ma opcji, bez fuszery zmieścić się w tych 800 zł  :diabelfaja:).


  • 2


#1007410 Felgi do VIII gen. - wygląd na samochodzie (galeria)

Napisane przez Heka w 08:48, 12.05.2020

Bez przesady z tą 50... Bierz 45, bo to chyba najlepszy kompromis pomiedzy balonem a naleśnikiem. Jak wygląda 45 na 18 masz poniżej:

Mx6QX77s.jpg

 

TN17 są ok, ale nie wiem czy do VIII trochę nie za delikatne. Tomasony są fajne, ale większość jest mocno stresogenna przez te wystające ramiona.

Żeby trochę "pożyły", będziesz musiał uważać przy krawężnikach. Przy nich krawężnik jakimś cudem zawsze jest wyższy i bliżej niż powinien.  :diabelmruga:


  • 2


#1005995 Akumulator accord VII gen.

Napisane przez Maxell w 09:22, 29.04.2020

Maxell, fajny ten prostownik. W jakich kosztach się zamknąłeś ze wszystkim? Jakiś schemat?

w chinach kupowałem prawie wszystko, ale ja zbudowałem prostownik do ładowania akumulatorów w ciężarówkach, a Tobie taki nie jest potrzebny, u Ciebie wystarczy tylko ten układ dps5020 który w chinach kosztuje 208zł https://pl.aliexpres....2a075c0fndgVHt , i do tego jakiś zasilacz impulsowy tego typu  https://allegro.pl/o...prap-8859829698 , w chinach jest tego pełno to poszukaj sobie odpowiedni i jeszcze obudowa do tego którą też na aukcji można sobie znaleźć. To wszystko należy zabezpieczyć diodą schotkiego którą wpina się do przewodu plusowego który wychodzi na akumulator. Spinasz to wszystko razem i masz prostownik który ma pod sobą wszystkie automatyczne ładowarki. Z tym że takim prostownikiem musimy ładować dwu etapowo, do 15V ładujemy max. 1/10 pojemności akumulatora (ja ładuje połową tej 1/10), i jak osięgnie 15V to dps5020 już mu sie pozwoli na zwiekszenie napięcie bo tak to ustawimy, nastepnie zmniejszamy prad do 1A i podnosimy nap do 16V i wysycamy elektrolit. Przy budowie swojej ładowarki korzystałem z tego schematu  https://majsterkowo....15-0-15a-0-50v/ z tym że nie dawałem tego warystora, tylko nie zapomnij o tej diodzie schotkiego która zabezpieczy przed napięciem zwrotnym z akumulatora.

ps. przy zastosowaniu zasilacza impulsowego to oczywiście ten schemat zasilacza nie jest potrzebny.  


  • 2


#1008720 Test Konwerterów rdzy - zabezpieczenie podwozia.

Napisane przez rudi0018 w 10:19, 29.05.2020

Siema, postanowiłem przetestować dwa polecane konwertery rdzy: APP R-Stop i Fertan Konwerter Rdzy. Dodatkowo do porównania dorzuciłem hamerrite. 

Blacha była zardzewiała i została oczyszczona szczotką drucianą i włosami murzyna, celowo uniknąłem piaskowania, aby w 100% nie pozbywać się rdzy. 

Blacha leżała przez 1,5 miesiąca w kanale (gdzie jest wilgoć), a następnie w ziemi 2 miesiące. Białe pola to pomalowanie dodatkowo podkładem epoksydowym Novol Under 395, a czarna farba to hammerite. 

 

Tak wygląda blacha po umyciu i wysuszeniu.

Przód: Lewa strona APP a prawa FERTAN: 
ukX0w9M.jpg
ukX0w9M.jpg
 

 

Tył: lewa strona bez środków, a prawa hammerite bez żadnych innych środków:

Q9TfkOq.jpg

 

Tutaj po zerwaniu farby z blachy:

Przód: Lewa strona APP a prawa FERTAN
IMdLhTn.jpg
1cX3PSV.jpg
mPB8LbU.jpg

Tył: lewa strona bez środków, a prawa hammerite bez żadnych innych środków:
C35h1HS.jpg

 

Jak widać najlepiej moim zdaniem poradził sobie duet Fertan+Hammerite, niestety podkład Novola na Fertanie trzymał się bardzo słabo i tutaj też było o wiele więcej rdzy niż na APP+Novol. Co do hammerite, niestety on przepuszcza wodę i trzyma w sobie wilgoć po zerwaniu warstwy farby blacha była mokra, ale o dziwo lepiej poradził z hamowaniem rozwoju rdzy niż APP R-STop w pojedynkę. Resztę wniosków wysuńcie sami, jeśli macie do mnie jakieś pytania to śmiało. 

 

Ja zdecyduje się jak już pisałem w innych tematach na początek na ściągnięcie grubszej rdzy włosami murzyna lub szczotkami drucianymi, następnie piaskarka pod sprężarkę i punktowe piaskowanie ognisk rdzy. Na to pójdzie na pewno Fertan (tym bardziej, że nie jestem wcale zadowolony z APP R-Stop przy robieniu dolnych uchwytów foteli, po roku czasu już masa rdzy), a co pójdzie na fertan nie mam pojęcia, czy będzie to podkład epoksydowy 2K (bo z tego Novola również rezgynuje wcale nie spełnia swojego zadnia (ta sama sytuacja przy fotelach), czy hammerite jeszcze nie wiem. Na na to pójdzie cienka warstwa Tectyla ML lub Innoteca hi-temp wax pro i następnie BodySafe, prawdopodobnie w domowych warunkach nie dam rady położyć Mike'a Sandersa, chociaż dla chcącego nic trudnego. :D


  • 2


IPB Skin By Virteq