Skocz do zawartości


Zawartość z najwyższą reputacją


#613232 Nakładki gumowe pedał sprzegła i hamulca

Napisane przez sin88 w 21:01, 11.02.2015

Wysłane - dajcie znać jak dotrze. Za fatygę poproszę o punkta ;]




#833569 Accord VII 2.4 By KDG - Instalacje LPG

Napisane przez beasdazel w 18:57, 25.02.2017

Witajcie,
Trafiła mi się forumowa "Siódemka" 2.4
 
1. Części użyte do montażu:
- STAG Q-Box Plus
- AC R01 250
- Barracuda 130 Nl/min
- Bormech 360/875 80L Walec
 
montaż typowy... poza zbiornikiem! naprawdę dużo pracy poświęciłem na jego montaż, ale właściciel zadowolony z zasięgu, a butla weszła jak szyta (spawana) na miarę.
 
2. Zakład montujący: KDG - Instalacje LPG
 
3. Czy Polecasz ten warsztat? Tu się wypowie właściciel
 
4. Przejechany dystans: <1500km
 
5. Ewentualne awarie: na razie brak
 
6. zdjęcia: 
 
 
330zcdz.jpg
 
14491tw.jpg
 
314w4f8.jpg
 
96i7tj.jpg
 
2iitmyv.jpg
 
np17ki.jpg
 
sfbjhc.jpg
 
wthj80.jpg
 
2dqu1bp.jpg
 
16c8c51.jpg
 
8xvjo4.jpg
 
1z4vivn.jpg
 
29nt1me.jpg
 
2iljv4o.jpg
 
wkgsk4.jpg
 
2nbwr41.jpg
 
261ottu.jpg
 
519d7a.jpg
 
2ng4svo.jpg
 
jrrxfp.jpg
 
e8qvsj.jpg

 


  • 2


#696412 Czyszczenie komory silnika

Napisane przez podlez w 21:00, 05.11.2015

ja od zawsze stosuje ten sam sposób.

Na początek preparat K2 do mycia silników. Psikam brudy i jade pędzlem i psikam wodą z aplikatora, np z butelki po myciu szyb

Następnie raz jeszcze wszsytko co wiszę psikam K2 jadę, pędzlem odczekuję ok 10 minut i atakuje karcherem.

Zakrywam tylko aparat zapłonowy.

Nigdy nie miałem problemu z elektryką czy odpalaniem

Tak tez jakis czas temu robilem w Logo

było
DSC_0601_zpsihqzbgsn.jpg
jest:
DSC_0609_zpsx37ctnvg.jpg

 

 

Jak wyschnie wycieram do sucha irchą i można nabłyszczać.

Gumy silikonem w sprayu - aplikuję na gołą dłon i rozprowadzam, ciepło z dloni pomaga.

Plastiki juz chemią do plastików, MAM Hondowski produkt to plastików zewnętrznych, mam poorboys natural look.I jest git :D


  • 2


#688479 Czyszczenie komory silnika

Napisane przez Lukas__ w 19:04, 08.10.2015

Ja do wyczyszczenia silnika użyłem Shiny Garage Red Devil oraz IPA,

na plastiki położyłem Koch Chemie Plastar.

Wszystko ręcznie, szmatkami, gąbeczkami, patyczkami do uszu i wacikami, żona trochę jojczyła  :diabelgrin:

 

ale było naprawdę warto

 

7e3a936b196df292med.jpg


  • 2


#646812 Felgi do VIII gen. - wygląd na samochodzie (galeria)

Napisane przez Heka w 18:03, 11.05.2015

Wszelkiej maści konfiguratory mają charakter iście poglądowy i nie oddają rzeczywistego wyglądu felg na samochodzie. Wiele teoretycznie fajnych felg, po założeniu zwyczajnie nie pasuje do samochodu.

Podczas poszukiwań odpowiednich felg do mojej VIII, przeglądając zdjęcia w internecie, postanowiłem je archiwizować. Dzięki temu powstały poniższa galeria przykładów.

 

Niektóre rodzaje mogą się powtarzać z dwóch powodów:

1. przeoczenie.

2. ta sama felga wygląda inaczej w zależności od koloru lakieru.

 

W miarę możliwości podałem też nazwy i rozmiary. Rozrzut wizerunkowy jest dość spory. Od świetnych, przez normalne do tragicznych. Te ostatnie są tu ku przestrodze, ponieważ nigdy nie powinny zostać założone na VIII. ;)

 

Jeśli któryś z Was Koledzy będzie znał nazwy tych nieopisanych, to niech pisze. Ogólnie wszelkie sugestie mile widziane. :)

Mam nadzieję, że pomoże Wam to w wyborze. ;)

 

OEM HONDA:

 

sigma%20typ_zpsy5kk8ci5.jpg

delta%20oem%20tempo%20quartz_zpsnbglp9bs

rage%20sen%20001_zpscapldi7e.jpg

1. Sigma  - R18x7,5

2. TypeS przedlift  - r18

3. TypeS polift  -R18

4. Civic TypeR  - R18

5. Delta  -R18x7,5

6. Standard (czarne)  -R17x7,5

7. Tempo  - R16

8. Quartz  - R17x7,5

9. Radium

10. Rage  - R19x7,5

10a. Thunder Flash  - R18x8

 

INNE:

 

11-20_zpso22pwmg6.jpg

21-30_zpsxxecfoea.jpg

31-38_zpsvgcjrnft.jpg

39-40_zpsynt1vl6r.jpg

41-49_zpsbr7fiey0.jpg

11          

12.  Lenso Miami        

13   MSW 6 polished by OZ    

14          

15. Enkei Rajin  - R18x8 ET45  235/45

16. Zuname Barracuda Racing Wheels  - R19      

17. Advan 833 RS        

18. Dotz Freeride Peak - R17      

19. Momo Strike        

20          

21  BORBET XL 18''x8 5x114,3      

22. Weds Leonis VX        

23. Volk Racing Progressive TE  - R19x8,5 ET43  9,5x45   245/40

24. Versus Campionato SS7  - R19x8 ET40  

25. OZ Ultraleggera  - R18x8 ET48    235/45

26. Oxigin16 Sparrow  - R19x8,5 ET48    235/35

27          

28          

29          

30          

31. VOSSEN CV5 Silver Polished        

32. Ronal  - R16      

33. TSW Rivage  - R19x8 ET40    225/40

34          

35. MoTec Pantera  - R19x8,5 ET40  

36          

37          

38. Ronal R41        

39. Mugen XJ        

40. Rays Versus  - R18x8 ET45    245/40

41. Tomason TN6         

42. DOTZ Rapier Shine  - R18     225/45

43. Mille Miglia EVO5 c  - R18     225/45 

44. DOTZ Hanz        

45. Arteria ATRADA  - R18      

46. Kronprinz Magma Pulsio  - R19      

47          

48. Marcello MR-38        

49          

50-59_zpszqv8f3f2.jpg

60-69_zpsx9edq4p3.jpg

70-79_zpsmicxxyb6.jpg

80-89_zps9jmkgrgt.jpg

90-99_zpscfvidrbr.jpg

50. Ronal G57

51. RAYS HOMURA  - R19x8,5 ET45

52. PDW 539 Nova MB

53. MKW MK-F34  - R20

54

55

56

57

58

59

60. Prodrive GC-05F  - R18x8,5 ET39

61. B.I.M. ZEIT SS  - R19x8 ET45

62. AVS Model T5

63. Anhelo  - R19x8,5 ET45   245/40

64

65

66

67

68

69

70. VOSSEN VVSCV1 Matte Graphite  - R20

71. OZ  MONACO HLT   - R19   235/35                   ???

72. ROTA GTR

73. Schmidt Jackline  - R20

74. OZ PALLADIO  - R19

75

76

77. Fierro Palermo  - R19x8,5 ET45

78

79

80. Volk GT-C  - R19x8,5 ET38

81. Enkei  - R19x8,5 ET50

82. Enkei GTC01

83. Tomason TN7  - R19

84. DEZENT RB

85. Borbet X10

86. BARRACUDA  - R20

87. AXIS Elite  - R19

88

89

90. Work Varianza T1S  - R19x8,5 ET45

91. Weds ZEA SS  -R19x8 ET42   245/40

92. Vindeta Milano  - R18

93. Vindeta  - R18x8,5 ЕТ45   245/25

94. PRODRIVE GC-010e  - R18x7,5 ET30

95

96. Enkei SC18

97. Federal 595  - R19   225/35

98

99

100-109_zpsbjgo4mnc.jpg

110-119_zps1tizohey.jpg

120-129_zps50wh0gvc.jpg

130-139_zps2tqlqjuz.jpg

140-149_zpscrisnu2j.jpg

100. ZEIT SS  - R19x8 ET38

101. WORK EMOTION XT 7  - R18x7,5 ET48

102. Vosen Cv7

103. Tomason TN7

104. Racing Wheels H-412

105. Oz

106. Hinodex Stern RG-R  - R18x8 ET42

107. Advan Kreuzer Series V  -R18x8 ET45

108.

109. ALUTEC Grip Polar  ?

110. Vossen

111. Oz Super Turismo LM

112. Oxigin 18 Concave BFP  - R19

113. BBS RG  - R19x8 ET38, 18x9 ET45

114. AVS model T7  - R19

115. ADVAN RS  - R18x8,5 ET50

116.

117.

118.

119.

120. TSW Jarama  - R20x8,5 ET40    255/35

121. Tomason

122. Oxigin 14 Oxrock BFP  - R19x8,5 ET42

123. Tomason  - R18

124. Kosei K3N+

125.

126.

127.

128.

129. BBS RC MOTORSPORT EDITION  - R18x8 ET38, 18x9 ET35

130. Work Varianza A6S

131. Tomason TN4

132. Tomason TN1

133. Oxigin 15 Vtwo BFP  - R19

134. Tenzo-R Concept 10  - R19x9,5 ET20

135. Momo

136. Advan Racing RCIII  - R18x7,5 ET45

137.

138. Carmani 5 Arrow Black  - R17x7,5 ET48

139.

140. Tomason  - R18

141. Work Schwert SC1

142. MAK  - R17   235/50

143.

144. Nippon TYPE C  - R17

145.

146. Bridgestone Avangrade Touring Type 063  - R19x8 ET39, 18x9 ET36

147. PREMIX Amalfi

148. Oxigin 18 Concave GFP  - R18x8,5 ET42   225/45

149. Calibre CC  - R19x8,5 ET45

150-159_zpse3ylotvn.jpg

160-169_zpsgkxy2rxx.jpg

170-179_zpsihbynbub.jpg

180-191_zpsw88rg3gu.jpg

192-199_zpsnbtdvjx0.jpg

150. Work Emotion XT-7  - R18x8,5 ET46

151.

152. Weds SA 55M  - R18x9 ЕТ36   235/45

153. Tomason TN5  - R18x8,5 ET40

154. TSW Nurburgrings

155.

156.

157.

158.

159.

160. Weds Sport TC105N  - R18x8 ET42

161. Verde Parallax V39

162. Tomason TN4  - R17

163. Rc Design  - R17x8,5 ET 38

164. Rays Volk Racing GT-U  - R18x8 ET38, 18x9 ET44

165. MoTec Pantera  - R20

166. AZ Sport - R20   235/30

167. Borbett  - R18

168.

169.

170. Oz Racing Paladio

171.

172.

173.

174.

175.

176.

177. Alutec Grip

178. Leycross Bello Primo Strada  - R19x8,5 ET38

179. Dotz Touge Graphite  -R18

180. WORK Emotion XC8

181. AEZ - R18

182. Tomason TN7  - R18x 8,5 ET40

183. Alutec Shark Black  - R18x8 ET45

184. Borbet  - R17   225/50

185. Tomason TN6  - R19

186.

187.

188.

189.

190.

191.

192.

193. Vindeta Presto  - R18

194.

195.

196. AME  - R20x8  ET45

197.

198. SSR Executor EX01

199. Work Gnosis HS-202  - R20x9 ET25, 20x9,5 ET25


  • 2


#614230 Poliuretan na przód

Napisane przez ASTERIXMIX w 01:36, 14.02.2015

Założyłem cały tył i z przodu silentblok prawy i lewy !!

 

http://poliuretany.o...pl/honda_accord  

 

Nic nie piszczy ,nic nie skrzypi !!  

Auto sztywniejsze . -Wyglądają poliuretanki  kosmicznie . Jak landrynki malinowe. Pycha . Polecam

PS: robią tylko te gumy do accorda jak i innych aut co do których mają pewność że będą wytrzymałe.

Fajny kontakt z nimi i do tego dostałem u nich ekspresową dostawę w awaryjnej mocno sytuacji - Oscar za dobre serce i przychylność.

W zestawach był smar specjalny montażowy gratis.... :ckm: :ckm: :ckm: :ckm:




#611108 Renowacja aluminiowej gałki zmiany biegów

Napisane przez dejwiss11 w 18:50, 06.02.2015

Zrobiłem jak pisaliście wyżej. Efekt wyszedł taki: 
d556d9532bd5028b.png




#610359 Parowanie telefonu z car VIII gen

Napisane przez Heka w 19:37, 04.02.2015

Na polski nie ma szans, ale na angielski jak najbardziej. a leci to tak:

1 naciśnij i przytrzymaj strzałkę do góry, na kierownicy.

2 gdy na wyświetlaczu pojawią się hmm... "okienka" strzałkami wybrać język (langłydż) :) i zatwierdzić przyciskiem SEL na kierownicy

3 w nowym menu strzałkami wybrać docelowy język i potwierdzić SEL

4 chwilę pomyśli i wyświetli to co w nr.2

5 strzałkami zjechać na wyjście - ostatnia opcja w menu, i nacisnąć SEL.

Koniec.




#605906 Przewody hamulcowe

Napisane przez Czarnota w 22:52, 23.01.2015

Uff, przy okazji usunąłem kurz z posadzki :)

Zatem długości są następujące:

1. Do prawego tylnego połączenia z końcówką gumową/elastyczną   - 400cm,

2. Do lewego    tylnego połączenia z końcówką gumową/elastyczną   - 310cm,

3. Średnica zewnętrzna miedzi 5mm, nie stosować innej średnicy, bo nie spasuje z zatrzaskami prowadnic.

 

 

 

Można dodać jakieś 20cm i w razie nadmiaru zrobić gustowny łuczek w miejscu pomarańczowych plastikowych spinek na te przewody umieszczonych w podłodze na lewo i na prawo od tłumika środkowego. Moje mają parę pętelek, tak, że w razie co można skrócić.

 

Od strony silnika przewody kończą się na "rozdzielaczu", pokazanym na zdjęciach (zaznaczone na żółto):

 

619ddcd0ee5aa897med.jpg

 

f05e614ccdb31701med.jpg




#595802 Olej skrzyni biegów

Napisane przez Haparts w 01:00, 22.12.2014

Szanowni forumowicze - mimo, że nie wypada mi się wtrącać do rozmowy (ze względu na to, że jestem właścicielem "Hapartsu" to bardzo często jestem oskarżany o działanie stricte zarobkowe mimo, że to zupełna bzdura. Niestety tok rozumowania w Polsce jest taki: sprzedawca -> oszuka -> wciśnie -> zarobi - Pan się męcz dalej), to chciałbym dodać kilka słów, ponieważ niestety bardzo dużo o olejach tematów, a większość opiera się na plotkach lub nieprawdziwych domysłach.

 

Sprawa pierwsza: Odnosząc się do tematu do którego odnośnik podał damian83. - jest tam napisane o olejach do skrzyń automatycznych sporo, głównie to, że oferowany przez Honda of America na rynek USA olej Honda ATF-DW1 nie jest syntetyczny, a kanadyjski i oferowany przez Honda Motor Europe (czyli także u dealerów w Polsce) jest syntetyczny.

 

1) Nie ma żadnej oficjalnej wiedzy na temat tego, który olej jest syntetyczny, a który nie. Wynika to z trzech rzeczy:
       a) Oddziały Hondy na całym świecie zapytane o ta sprawę zasłaniają się tajemnicą - "nie ujawniamy składów oraz właściwości naszych płynów, to tajemnica",

       b) napis na kanadyjskiej butelce oleju "Full Synthetic" głównie wywołał zamieszanie, że to ON jest syntetyczny, a ten w USA to już nie. Tego nie wiem, ale należy wziąć pod uwagę dwie rzeczy: po pierwsze samą naukową definicję "olej syntetyczny" (w jaki sposób jest otrzymywany, jakie spełnia parametry itp.) porównać należy z definicją marketingową. Tak jak telewizory HD Ready nie są "HD", a "bez cukru" nie znaczy "niesłodzony", tak samo oleje z dumnym napisem "Full Synthetic" nie musza być wcale syntetykami zgodnie z deifnicją  - mogą bazować na syntetykach, mieć syntetyczne właściwości lub - tutaj pojawia się sprawa druga - jeden o ten sam olej może być nazywany olejem syntetycznym w USA a w Kanadzie już nie, ponieważ precyzują to dokładnie lokalne przepisy (każdy kraj ma swoje) - które mówią ile takiej a takiej bazy musi posiadać dany olej, żeby legalnym było umieszczenie na jego etykiecie w danym kraju napisu "syntetyczny". I nie piszę tu wcale tego, żeby obalić teorię, że kanadyjski jest syntetyczny, a amerykański to badziewie tylko ja go sprzedaje - po prostu nie oceniajcie płynu po pudełku i cenie - bo pudełko to tylko pudełko, a cena w takiej korporacji jak Honda niewiele ma wspólnego z jego zawartością. Tak, wiem, to może być trudne i niezrozumiałe, ale cena produktu rzadko kiedy ma cokolwiek wspólnego z kosztami jesgo wytworzenia & dystrybucji.

 

2) Pojawiła się w tamtym temacie informacja, że olej Honda ATF-DW1 oferowany przez polskich dealerów Hondy posiada na etykiecie informację, że jest syntetyczny - chciałbym zdementować, to nieprawda. Taki napis nie istnieje.

 

Sprawa druga na którą chciałem zwrócić uwagę - może wydać się wam mało istotna lub mało realna - ze wszystkich trzech istotnych rynków, na których działa Honda - czyli Azja, Europa oraz Ameryka Północna - w Europie realizuje około 5% swojej całej sprzedaży samochodów oraz części. To jest dla nich bardzo biedny rynek, na którym jest kiepska sprzedaż bardzo często części gorszej jakości, ponieważ na siłę szukają podwykonawców, żeby ciąć koszty i nie angażować w Europę Ameryki i Japonii. Nie mówię tutaj, że jest jakaś masakra, ani że mamy gorsze oleje (może mamy lepsze??), ale na pewno to nie na nasz rynek idzie kasa na jakość. My jesteśmy przy okazji.

 

Sprawa trzecia - co mogę napisać ja jako właściciel Haparts i pasjonat Hond: Wybrane autoryzowane salony Honda kupują wszystkie oleje od nas (więc kto wie, czy nie jedziecie do ASO płacąc 123PLN brutto detal litr za DW1 i serwis nie wlewa Wam do skrzyni ATF-DW1, który kupuje u nas?), w tym momencie sami sprzedajemy prawdopodobnie więcej ATF-DW1 niż sprzedaje go Honda w oficjalnej sieci dystrybucji w kraju. My wprowadziliśmy ATF-DW1 na rynek dwa lata temu (w zastępstwie za Z1), Honda Poland zrobiła to dopiero latem tego roku, jeżdżą na nich Ridgeline'y, Odyseye, Accordy, Civici, Legendy, kilkanaście ton rozeszło się po rynku bez żadnych złych wieści... Chyba można być spokojnym o olej, skoro pochodzi z rynku, na którym sprzedaje się 20 razy więcej Hond, i używany jest tam przy przeglądach, wiedząc, że jak coś złego stanie się tam, to będzie kosztowało bardzo, bardzo dużo? :)

 

Mam nadzieję, że chociaż trochę rozjaśniłem - jeżeli macie jakieś pytania to śmiało, postaram się powiedzieć coś więcej na tyle, na może wiedzieć człowiek, którego od noszenia oryginalnych Hondowskich płynów bolą plecy ;)




#593845 zawor FITV

Napisane przez lipson w 21:32, 15.12.2014

Z ta sila roznie, zalezy jakie chcesz miec obroty na zimnym silniku. Tak jak Ty zrobiles jest optymalnie. Odpal na zimnym i spr. jakie ma obroty. Wazne zeby po rozgrzaniu silnika zawor ten byl calkowicie zamkniety.




#592413 Jaki kupić parownik ?

Napisane przez wolek w 18:08, 11.12.2014

wymienić ustawić ciśnienie i strojenie pelne trzeba robić czyli kalibracja i mapa. po przejechaniu 1000 km sprawdzenie ciśnienia reduktora czy nie zjechało i czy jest stabilne




#862756 hankook czy yokohama

Napisane przez ARTurde w 23:27, 16.06.2017

No właśnie w takim razie po co te etykiety

Europejski standard emisji spalin.

"Tomasz Młodawski, Michelin Polska: Głównym celem wprowadzenia tej regulacji był aspekt środowiskowy czyli zmniejszenie emisji CO2"

"Justyna Banaszek, Goodyear Polska: Wytyczne, które przyświecały ustawodawcom to przede wszystkim bezpieczeństwo użytkownika, ale i ochrona środowiska naturalnego.
Goodyear testuje każdą oponę pod kątem minimum 50 parametrów zanim trafi ona do kierowców, tak więc oferowane przez nas ogumienie charakteryzuje się wysokimi osiągami w tych wszystkich obszarach, które są najważniejsze z punktu widzenia bezpieczeństwa, a na etykiecie są prezentowane 3, wskazane przez UE."

"Przemysław Trzaskowski, Continental Opony Polska: Etykieta sprowadza właściwości opon jedynie do 3 wybranych kryteriów, dlatego informacje na niej zawarte mogą nam pomóc tylko przy wstępnej ocenie danego produktu"

Różne opony z identyczną etykietą:
"Jak porównać różne opony z tymi samymi klasami na etykietach? Pytanie zadaliśmy naszym ekspertom. Etykiety mają pomóc klientom w wyborze opon. Wydaje się jednak, że może to nie być takie proste: jak porównać ze sobą opony o takich samych wynikach na etykietach? Przykładowo: mamy dwie opony w tym samym rozmiarze, o tych samych indeksach prędkości i nośności pochodzące z klasy ekonomicznej i premium – obie te opony z różnych klas mają na etykietach np. „A – B - B”. Czym więc się różnią? Tomasz Młodawski, Michelin Polska: Teoretycznie taka sytuacja może mieć miejsce, a w przypadku opon zimowych opony budżetowe na etykiecie mogą wyglądać nawet lepiej od opon marek premium! W przypadku opon letnich posiadających identyczne parametry na etykiecie różnica może polegać na: osiąganych przebiegach (może być nawet dwukrotna), trwałości osiągów w czasie – znamy opony, które już w drugim sezonie wyraźnie tracą swoje osiągi, przyczepności na suchej nawierzchni, przyczepności w zakręcie na suchej i mokrej drodze – wg regulacji europejskiej test hamowania odbywa się na prostej. Poważni producenci biorą także pod uwagę niebezpieczne sytuacje na zakrętach. formie zużywania się bieżnika, nieregularne formy przyspieszają zużycie i powodują wzrost hałasu, szybkości starzenia się mieszanek gumowych. W celu pełnej oceny i porównania opon niezbędne będą testy pozostałych osiągów przez profesjonalne organizacje testujące motoryzację: ADAC, TUV SUD Automotive, DEKRA, IDIADA. Justyna Banaszek, Goodyear Polska: Każda marka opon to określone parametry, rozwiązania, technologie i innowacje, a często też długa historia (np. Goodyear może się pochwalić ponad 110-letnim doświadczeniem, Dunlop to już ponad 125 lat historii, a Dębica – ponad 70). Na etykietach są prezentowane jedynie trzy parametry, a warto pamiętać, że zwykle badanych jest ok. 15 parametrów ogumienia – w ramach testów w mediach czy prowadzonych przez organizacje konsumenckie, instytuty badawcze (np. TUV SUD). Firma Goodyear bada każdą oponę pod kątem minimum 50 parametrów zanim trafi ona na rynek. Tak więc produkty na pierwszy rzut oka bardzo podobne, mogą się znacznie różnić. Przy doborze opony do pojazdu trzeba pamiętać, że każdy kierowca to inny styl jazdy, inny pojazd, odmienne potrzeby w zależności od typu pojazdu, liczby przejeżdżanych kilometrów w ciągu roku, rodzaju pokonywanych dróg (ruch miejski, transport długodystansowy itd.). Jeśli kierowca ma być zadowolony z ogumienia, to powinien wziąć pod uwagę więcej niż trzy parametry opony, warto też zasięgnąć porady w autoryzowanym serwisie. Przemysław Trzaskowski, Continental Opony Polska: Na etykiecie znajdą się trzy wybrane kryteria klasyfikujące opony. Ocena opon na podstawie tylko tych trzech parametrów jest więc w dużym stopniu uogólniona. Musimy również pamiętać o innych parametrach opony, które są równie ważne i istotnie wpływają na poprawę bezpieczeństwa oraz komfort jazdy, jak chociażby, np. hamowanie na suchej nawierzchni, odporność na aquaplaning, czy jakże ważne a pominięte na etykiecie właściwości zimowe opon. Informacje podane na etykiecie mogą nam pomóc tylko przy wstępnej ocenie wartości danego produktu. Dużo dokładniejszych informacji dostarczają nam testy opon prowadzone przez profesjonalne ośrodki badawcze i pisma motoryzacyjne, które uwzględniają od kilkunastu do kilkudziesięciu istotnych parametrów bieżnika. Dlatego przy wyborze opon należy korzystać również z innych źródeł informacji, takich jak testy opon, materiały producentów, porady sprzedawców, które pozwolą na kompleksową ocenę. W oponach klasy premium zawsze stosowane są najnowsze technologie oraz wdrażane są najnowsze rozwiązania, które dla opon klasy ekonomicznej są niedostępne. Opony Continental wykonane są z najnowocześniejszych mieszanek, które umożliwiają stosowanie głębszych bieżników, bez zwiększania oporów toczenia. Dzięki temu opona charakteryzuje się krótszą drogę hamowania, dużo większymi przebiegami i poprawą wielu innych parametrów, których nie ma na etykiecie."

I najciekawsze na koniec:
"Ponadto różnica pomiędzy osiągami opon posiadających tę samą wartość na etykiecie może sięgać 20%."

http://www.oponeo.pl...-odpowiedzi-faq

Pozdrawiam
- Artur

PS
moje Advany - na etykiecie - wyglądają jeszcze gorzej ;)
https://www.sklepopo...rt-v105,p-54438
  • 1


#860309 Pomocy. Czy da się uratować te alufelgi?

Napisane przez marco30 w 21:06, 04.06.2017

Pasta K2 aluchrom I troche cierpliwosci.

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka
  • 1


#860165 Pomocy. Czy da się uratować te alufelgi?

Napisane przez Pete w 21:22, 03.06.2017

I tak jest masakra, więc spokojnie możesz wypróbować skuteczność mocarnych kwasów typu Tenzi Alux i jemu podobnych. Nic nie stracisz bo w obecnej formie felgi i tak nadają się do renowacji.
Kup takiego kwasiora, rękawice ochronne i spróbuj.
  • 1


#860135 Pomocy. Czy da się uratować te alufelgi?

Napisane przez mlun w 16:28, 03.06.2017

Dużo dobrego środka i samozaparcie powinno pomoc. Ale walka nie będzie łatwa.
  • 1


#859281 Opony 19. Miękkie.

Napisane przez ARTurde w 13:09, 30.05.2017

A jaki treadwear mają zimówki?

Nie dotyczy.

"UTQG (Uniform Tire Quality Grading - Jednorodna Klasyfikacja Jakości Opon)
(...)
Jest to północnoamerykański standard zgodny z normami FMVSS(Federal Motor Vehicle Safety Standards). Standard ten ma zastosowanie do wszystkich opon do samochodów osobowych, z wyjątkiem opon kolcowanych, zimowych, 4x4-offroad, do kół zapasowych i o średnicy osadzenia mniejszej niż 12 cali.
Oznaczenia UTQG muszą być umieszczone na wszystkich oponach osobowych sprzedawanych w USA. Oficjalnie oznaczenia te nie obowiązują w Europie, więc ani producenci, ani dystrybutorzy nie kładą dużego nacisku na informowanie kierowców o ich znaczeniu. Warto jednak je znać, bo na rynku europejskim pojawia się dużo opon z USA.
(...)
składają się z trzech elementów: TREADWEAR – indeks odporności zużycia bieżnika, TRACTION – indeks przyczepności na mokrej nawierzchni i TEMPERATURE – indeks odporności na przegrzanie."

http://www.opony.com...h-utqg/?id=1097

Pozdrawiam
- Artur
  • 1


#858956 Opony 19. Miękkie.

Napisane przez grzybu w 22:10, 28.05.2017

Teoretycznie opona o niższym parametrze treadwear będzie bardziej miękka.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 1


#858146 felgi 19" - jaka opona?

Napisane przez rhaegar w 20:52, 24.05.2017

Panowie czy poniższy zestaw będzie pasować do Honda Accord VIII 2.4 CU2 ? Czy może ktoś ma taką felgę u siebie ?

 

http://allegro.pl/fe...6738082192.html

 

http://www.oponeo.pl...fs-mo#143242903

 

Tak ta felga wygląda w BMW M4:

 

https://www.tuningbl...-tuning-161475/

 

Tej dokładnie tutaj na forum jeszcze nie widziałem ale już inne Tomasony o dokładnie tych samych parametrach ET i szerokości mają ludzie w VIII gen. i wszystko pasuje. Chociaż przód to już pewnie z minimalnym naddatkiem ale nie na tyle aby ktoś się o to czepiał.


  • 1


#857771 Lakier w naszych haniach a w szczególności czarny...

Napisane przez ARTurde w 12:01, 23.05.2017

Collinite 845 na 'czarną dziurę'?
Nie myślałeś o jakimś Natty'sie?

Moje ulubione to:
vsaDL6F.jpg
Mirror Shine - szklisty połysk!
Authentic Premium - głęboka, mokra czerń!

Pozdrawiam
- Artur
  • 1


IPB Skin By Virteq