Skocz do zawartości


Zawartość z najwyższą reputacją


#613232 Nakładki gumowe pedał sprzegła i hamulca

Napisane przez sin88 w 21:01, 11.02.2015

Wysłane - dajcie znać jak dotrze. Za fatygę poproszę o punkta ;]


  • 5


#688479 Czyszczenie komory silnika

Napisane przez Lukas__ w 19:04, 08.10.2015

Ja do wyczyszczenia silnika użyłem Shiny Garage Red Devil oraz IPA,

na plastiki położyłem Koch Chemie Plastar.

Wszystko ręcznie, szmatkami, gąbeczkami, patyczkami do uszu i wacikami, żona trochę jojczyła  :diabelgrin:

 

ale było naprawdę warto

 

7e3a936b196df292med.jpg


  • 3


#906297 Dobór felg na lato do Accorda VII

Napisane przez gali w 16:54, 03.02.2018

Ja polecam Ci od siebie zamianę opon na 205/50r17
Są węższe od standardowych 225/45r17 i nie zmyła tak auta.
  • 2


#904859 Składanie lusterek

Napisane przez TRAFO w 22:22, 24.01.2018

No to tak;

Fabryczny sterownik działa tylko przy kluczyku przekręconym na II.
Zgodnie ze schematem blokowym;


blokowy.jpg

i na podstawie serwisówki;

serwisowka.jpg

 

Fabryczny przycisk podając napięcie na sterownik w drzwiach kierowcy "rozkazuje" złożyć lub rozłożyć lusterka. Sterownik w drzwiach kierowcy łączem cyfrowym steruje lusterkiem w drzwiach pasażera.
Jeżeli zostanie zainicjowany proces składania/rozkładania i wjego trakcie zostanie wyjęty kluczyk ze stacyjki, lusterka dokończą proces składania/rozkładania.
Niestety bez dostępu do samochodu muszę opierać się tylko na informacji uzyskanych telefonicznie. Od elektryka który montował pierwszą wersję dowiedziałem się, że w czasie spoczynku ze sterownika na obydwa przewody zasilające silnik lusterka podawana jest masa samochodu.
W zależności od tego czy lusterko ma się złożyć czy rozłożyć, przez ok. 7 sekund na jeden z przewodów podawany jest plus 12V. Przy składaniu na zielony a przy rozkładaniu na niebieski. Po czasie ok. 7 sek. znowu na obydwu przewodach pojawia się masa.

Ponieważ obydwa lusterka połączone są cyfrowo a nie jestem w stanie tego przeskoczyć, konieczne będzie zamontowanie dwóch sterowników.

Z informacji otrzymanych przez "Wariata" wiem, że realny czas składania i rozkładania lusterek wynosi ok. 2 sekundy, dlatego czas mojego sterownika będzie ustawiony na ok. 3 sekundy.

Ustawiony Czas pracy zegarów w sterowniku zależy od rezystancji opornika, który zostanie dobrany doświadczalnie.
Schemat sterownika;

schemat.jpg

Układ ma działać w taki sposób, że po podaniu impulsu z siłownika centralnego zamka na "Zamknij" sterownika, włączy się zegar podając +12V na silnik lusterka, który złoży lusterko. Po czasie ok. 3 sek. napięcie "zniknie".
Podobnie przy otwarciu drzwi, impuls z siłownika podaje sygnał na drugi człon sterownika inicjalizując rozłożenie lusterek.
Przekaźnik PK1 służy do odstawienia układu po przekręceni kluczyka na II. Dzięki temu podczas jazdy zamknięcie/otwarcie zamków drzwi nie będzie miało wpływu na pozycję lusterek.

Jedyną wadą jaką w tej chwili widzę jest to, że jeżeli np. w trakcie składania lusterka wciśniemy przycisk "otwórz" w pilocie, to lusterka się zatrzymają, po czym po upływie krótkiego czasu zaczną się otwierać. W zależności od tego w którym miejscu lusterka staną, zostaną albo otwarte całkowicie, albo nie otworzą się do końca. W przypadku kiedy lusterka zatrzymają się w momencie kiedy ledwie zaczęły się zamykać, domkną się a napięcie będzie na nie (moduł automatycznego składania) podawane dłużej niż fabrycznie.
I podobnie w odwrotnej sytuacji, kiedy w trakcie rozkładania lusterek wciśnie się pilotem na "Zamknij".
 

Żeby takiej niedogodności uniknąć, trzeba pilnować, żeby nie wciskać przycisków na pilocie częściej niż co 3-4 sekundy.
Myślę, że cyfrowy, odpowiednio zaprogramowany sterownik może nie mieć takiej wady.

Jak widać na schemacie, dzięki zastosowaniu przekaźników, w spoczynku sterownik nie pobiera żadnego prądu.
Do tego trzeba oczywiście dołożyć jakiś bezpiecznik i wyłącznik.

Wyłącznik "odstawiający" układ można zamontować np. na przewodzie +12V z akumulatora zasilającym sterownik.
Można też zastosować podwójny wyłącznik wpięty w przewody sterujące z centralnego zamka;
 

wyl_podwojny.jpg

Gdyby ktoś chciał, żeby lusterka tylko automatycznie się składały a rozkładały przy przekręceniu kluczyka w stacyjce na II, nie powinien podpina przewodu ze sterownika do sygnału "Otwórz" z centralnego zamka lub zastosować taki podwójny wyłącznik - dzięki temu kiedy się rozmyśli będzie mógł przejść na pełne sterowanie.


  • 2


#903801 Filtr powietrza....który wybrać

Napisane przez przemkowal w 21:16, 18.01.2018

Bez jaj - minimalne ciśnienie na wolnych to 1,7bar, kontrolka zapala się przy ok 0,3 bar.

To ma powodować filtr? Prędzej jakiś badziew a nie filtr da takie spadki.

 

Poniżej mój własny przykład.

Ciśnienie 1,7 bar mierzone na wolnych obrotach i temperaturze oleju powyżej 90 stopni.

Ostatnio zmieniałem filtr po przebiegu jakoś 3000 km (nie zakładałem drugi raz filtra dla spokoju, że będzie podciekać po rozkręceniu).

Przed i po zmianie ciśnienie oleju na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku się nie zmieniło - 1,7-1,8bar

Na zimnym różnica 1 bar - było 6 bar a jest 7 bar na nowym filtrze.

Oczywiście filtr Knecht / Mahle OC617 przed i po.

 

Jak ktoś bardzo chce, to wrzucę filtrona na kilka km następym razem to zrobi się szybkie porównanie.

 

Każda marka ma produkty które są kontrolowane dużo mocniej i prawie wcale.

Wiem, bo akurat lekko jestem związany z automotive.

 

I zakończmy na tym temat filtrów oleju w temacie o filtrach powietrza. :D


  • 2


#902121 Wosk na zimę - dwa do wyboru

Napisane przez Bojar w 18:51, 10.01.2018

Fk1000p dłużej wytrzyma

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  • 2


#897853 Sprzęgło kompresora klimatyzacji - wielkość szczeliny

Napisane przez Masterbb w 09:35, 16.12.2017

W instrukcji serwisowej
 
Sprężarka 
 
Luz koło pasowe - tarcza sprzęgła   -    0,35−0,65 mm  (Wartość nominalna lub nowa )

  • 2


#897590 reflektory przednie parownie - O tym jak Honda załatwia parujące reflektory!

Napisane przez NEO NFS w 17:37, 14.12.2017

wojciechowski.a woreczki osuszające są przyklejane na bocznej ściance wewnętrznej za deklem świateł drogowych.

Ze 3miesiace temu wykonana następna regeneracja reflektorów+ mod. przeciw parowaniu u kolegi kenyon6. Efekt taki;

Załączone pliki


  • 2


#894671 Korozja w VI gen

Napisane przez Seth w 11:09, 27.11.2017

Zasada to jest taka- większosć twierdzi, że nie ma rdzy, nie bierze oleju i pali 5l LPG

Raz mi się trafiła perła z forum-cód miód malina........

po 10 minutach oglądania ............

samochód w stanie agonalnym

 

rdza straszna- jak się wie gdzie patrzeć

mechanicznie masakra , pół samochodu do wymiany

 

Więc pamiętajcie, wszystko co ktoś pisze lub mówi trzeba podzielić razy dwa , przesiadz przez sito, przefiltrować i jeszcze spasteryzować :D

 

A podsumowując, tak , kupno 6 bez rdzy to nie lada wyzwanie i mało tego nawet jeśli taką kupimy to może się okazać ,że za rok wyjdzie rdza ze zdwojoną siłą - to już bardzo stare samochody do tego mające problem z rdzą w dziwnych miejscach . Bo karoseria w 6 nie rdzewieje dlatego można się zdziwić ( oczywiście mówie o autach bezwypadkowych i nie stojących po szyby w wodzie)


  • 2


#893468 Kamera samochodowa

Napisane przez ARTurde w 21:55, 20.11.2017

A119 czy A119S

Sprawdź to https://wr24support....fo-a119-i-a119s
może pomoże w wyborze ;)

Tu masz możliwości A119S:
""
A119 bez STARVISA nie poradziłaby sobie z odczytaniem numerów, dlatego ja wybrałbym A119S.

https://m.banggood.c...-p-1153895.html
Tu jest dostępna za 277 złotych ;)

Pozdrawiam
- Artur
  • 2


#893466 2.4 dotrysk benzyny

Napisane przez piotrficek w 21:41, 20.11.2017

Instalacja musi być tak zestrojona aby AFR na LPG w żadnym zakresie nie był większy niż 15,3. Wtedy nie ma potrzeby dotrysków benzyny. 

 

AFR w pętli zamkniętej (CL) powinien być około 14.6, ale tu się stroi na korekty STFT i LTFT, a w pętli otwartej (OL) nie więcej niż 12.4. Dla (OL) wartość 15,3 to mega ubogo.


  • 2


#889417 Opony na lato w rozmiarze 225/45 18 co wybrać?

Napisane przez Pete w 22:48, 29.10.2017

OK, akurat przykład na zimówkach ale etykieta to etykieta:
Auto Motor i Sport nr 11/2017, test opon zimowych 225/45R18.

Wg etykiet:

Conti TS850P - E/C, 72 dB
Cooper Weathermaster E/B 70 dB

Kierując się tylko etykietami należałoby wybrać Coopera...
Test wygrały Conti, Cooper był ostatni.
Nawet biorąc poprawkę na zwyczajową "bezinteresowną" miłość AMiS do Continentala czwarte miejsce zajął Michelin Pilot Alpin PA 4 - E/C, 70dB, czyli "etykietowo" nadal gorzej niż Cooper. Groteska.

Etykiety zawierają dane, które w teorii mają ułatwić wybór konsumentom (powiedzmy wprost: tym kompletnie niezorientowanym w tematyce), tymczasem pomijają z tysiąc drobnych niuansów, które oddzielają dobrą oponę od złej.
Widocznie okrągły kawałek gumy nie da się opisać tylko trzema parametrami ;)

Olewam i polecam to samo.
  • 2


#833582 Accord VII 2.4 By KDG - Instalacje LPG

Napisane przez blow w 20:07, 25.02.2017

A ja sie przyczepie...

Jak wyglada zmiana filtra fazy cieklej? Trzeba oslone dolna sciagac,i w kanal wjezdzac?do czego ten reduktor jest przyczepiony?
  • 2


#833569 Accord VII 2.4 By KDG - Instalacje LPG

Napisane przez beasdazel w 18:57, 25.02.2017

Witajcie,
Trafiła mi się forumowa "Siódemka" 2.4
 
1. Części użyte do montażu:
- STAG Q-Box Plus
- AC R01 250
- Barracuda 130 Nl/min
- Bormech 360/875 80L Walec
 
montaż typowy... poza zbiornikiem! naprawdę dużo pracy poświęciłem na jego montaż, ale właściciel zadowolony z zasięgu, a butla weszła jak szyta (spawana) na miarę.
 
2. Zakład montujący: KDG - Instalacje LPG
 
3. Czy Polecasz ten warsztat? Tu się wypowie właściciel
 
4. Przejechany dystans: <1500km
 
5. Ewentualne awarie: na razie brak
 
6. zdjęcia: 
 
 
330zcdz.jpg
 
14491tw.jpg
 
314w4f8.jpg
 
96i7tj.jpg
 
2iitmyv.jpg
 
np17ki.jpg
 
sfbjhc.jpg
 
wthj80.jpg
 
2dqu1bp.jpg
 
16c8c51.jpg
 
8xvjo4.jpg
 
1z4vivn.jpg
 
29nt1me.jpg
 
2iljv4o.jpg
 
wkgsk4.jpg
 
2nbwr41.jpg
 
261ottu.jpg
 
519d7a.jpg
 
2ng4svo.jpg
 
jrrxfp.jpg
 
e8qvsj.jpg

 


  • 2


#761062 VII gen K24A3 - www.migaz-s.com.pl

Napisane przez blow w 22:10, 26.05.2016

Jest ktoś w stanie to racjonalnie wyjaśnić?

 

śpieszę z próbą wyjaśnienia!

 

ad1. może ktoś nie ma ochoty by ktokolwiek, kiedykolwiek z zewnątrz czy ze środka dowiedział się że jeździ na LPG?

ad2. może ktoś uważa, że przełączniki LPG nie są zbyt estetyczne i nie chce ich mieć obok OEMowych guzików?

ad3. może ktoś nie chce dziurawić swojego samochodu wewnątrz w zbyt widocznym miejscu,tylko po to by umiejscowić tam przełącznik?

ad4. może ktoś myśli, że lepiej schowany przełącznik to lepiej założona instalacja?

 

jak widzisz prób wytłumaczenia tego zjawiska może być wiele. jednak najlepszą odpowiedzią na to pytanie jest wg mnie:

subiektywne poczucie estetyki i funkcjonalności - dla każdego będzie inne.

 

więc akurat kwestia przełącznika B/G nie budzi jakoś moich większych emocji...


  • 2


#696412 Czyszczenie komory silnika

Napisane przez podlez w 21:00, 05.11.2015

ja od zawsze stosuje ten sam sposób.

Na początek preparat K2 do mycia silników. Psikam brudy i jade pędzlem i psikam wodą z aplikatora, np z butelki po myciu szyb

Następnie raz jeszcze wszsytko co wiszę psikam K2 jadę, pędzlem odczekuję ok 10 minut i atakuje karcherem.

Zakrywam tylko aparat zapłonowy.

Nigdy nie miałem problemu z elektryką czy odpalaniem

Tak tez jakis czas temu robilem w Logo

było
DSC_0601_zpsihqzbgsn.jpg
jest:
DSC_0609_zpsx37ctnvg.jpg

 

 

Jak wyschnie wycieram do sucha irchą i można nabłyszczać.

Gumy silikonem w sprayu - aplikuję na gołą dłon i rozprowadzam, ciepło z dloni pomaga.

Plastiki juz chemią do plastików, MAM Hondowski produkt to plastików zewnętrznych, mam poorboys natural look.I jest git :D


  • 2


#624375 Podświetlenie radia Accord VII

Napisane przez domino.pl w 07:34, 10.03.2015

1*  Tak

2* dostep do żarówek jest jak na foto wyżej.

3* zwykłe białe diody barwy zimnej 3mm z płaską soczewką

4* na co dzień podświetlony, ale bez podświetlenia też OK. cyfry świecą na biało. tło tak jak na foto wyżej. (może to być też kwestia samej folii)

5* taniej mnie wyszło dioda + rezystor. są diody 12v po 1 zł sztuka.


  • 2


#614230 Poliuretan na przód

Napisane przez ASTERIXMIX w 01:36, 14.02.2015

Założyłem cały tył i z przodu silentblok prawy i lewy !!

 

http://poliuretany.o...pl/honda_accord  

 

Nic nie piszczy ,nic nie skrzypi !!  

Auto sztywniejsze . -Wyglądają poliuretanki  kosmicznie . Jak landrynki malinowe. Pycha . Polecam

PS: robią tylko te gumy do accorda jak i innych aut co do których mają pewność że będą wytrzymałe.

Fajny kontakt z nimi i do tego dostałem u nich ekspresową dostawę w awaryjnej mocno sytuacji - Oscar za dobre serce i przychylność.

W zestawach był smar specjalny montażowy gratis.... :ckm: :ckm: :ckm: :ckm:


  • 2


#611108 Renowacja aluminiowej gałki zmiany biegów

Napisane przez dejwiss11 w 18:50, 06.02.2015

Zrobiłem jak pisaliście wyżej. Efekt wyszedł taki: 
d556d9532bd5028b.png


  • 2


#610359 Parowanie telefonu z car VIII gen

Napisane przez Heka w 19:37, 04.02.2015

Na polski nie ma szans, ale na angielski jak najbardziej. a leci to tak:

1 naciśnij i przytrzymaj strzałkę do góry, na kierownicy.

2 gdy na wyświetlaczu pojawią się hmm... "okienka" strzałkami wybrać język (langłydż) :) i zatwierdzić przyciskiem SEL na kierownicy

3 w nowym menu strzałkami wybrać docelowy język i potwierdzić SEL

4 chwilę pomyśli i wyświetli to co w nr.2

5 strzałkami zjechać na wyjście - ostatnia opcja w menu, i nacisnąć SEL.

Koniec.


  • 2


IPB Skin By Virteq