Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zawartość z najwyższą reputacją


#1002206 Numery katalogowe różnych akcesoriów i dodatków

Napisane przez nightdancer w 13:40, 14.03.2020

Wnętrze
 
 
Światło stopu LED
34270-SNC-A02
 
Listwa bagażnika
74890-TLO-A11 - pasek jasny z otworem na aparat
74890-TL0-A01 - pasek jasny bez otworu na aparat
74890-TL0-G21 - ciemny pasek od Type-S
74890-TP5-H21 - Spirior
 
Tylne światła Spirior
34150-TP5-H61
34155-TP5-H61
33500-HP5-H61
33550-HP5-H61
 
Listwy drzwiowe (zainstalowane na dole drzwi)
08P05-TL0-610
 
Zderzak przedni Modulo
62511-XLL-K0S0-ZZ
 
Osłona przedniego zderzaka Modulo
71110-XLL-K0S0-ZZ
 
Pokrywa tylnego zderzaka Modulo
84111-XLL-K0S0-ZZ
 
Pakiet Modulo ze zderzakami i progami
08P02-TL0-P6P0
 
Dysza wylotowa z S2000
18310-S2A-A02
 
Chlapacze
08P08-TL0-601 - Przód
08P09-TL0-601 - tył
 
Bagażnik dachowy
S16W_K194W
 
Bagażnik na dachu
08L20-E09-M20
 
Spoiler klapy bagażnika
08F10-TL0-650A
 
Grill
08F21TL06P1 - jeden pasek w środku (jest też numer 08F21TL06P0, ale nie wiem, jaka jest różnica)
 
Podświetlenie LED tablicy rejestracyjnej
34110-TY2-A01
 
Owiewki szyb bocznych
08R04-TL0-600
 
Lampy przeciwmgielne LED 
33950-TEY-Y01
 
Przód/Kokpit
 
NAWIGACJA 
39010-TL0-G02 - Dysk NAVI
39167-TL0-G01 - Przewód RDS
39540-TL0-G04 - Jednostka NAVI (Alpine)
39540-TL0-G02 - system nawigacji
39810-TL0-G12 - Wyświetlacz
39530-TL0-G01 - Kamera 
39530-TL2-A01 - Kamera 
39050-TL0-G01ZA - Panel sterowania (lub 39050-TL0-G01)
39100-TL0-G50 - Zmieniarka CD (lub 39540-TL0-G020)
39770-TLO-G010-M1 - Moduł Bluetooth
39835-TL0-G01 - Antena GPS
32118-TL2-A105 - okablowanie kokpitu z TSX (lub 32118-TLO-E30 - okablowaniekokpitu z Europy lub 32118-TL0-G40 - nie wiem gdzie)
32160-TLO-E40 - okablowanie progowe (lub 32140-TL0-G30)
32140-TL0-A104 - podłącz do bagaznika (lub 32108-TL0-G31)
77901-TL0-G61 - okablowanie do kierownicy
39182-SMA-003 - mikrofon monofoniczny (39180-TA0-A012 - mikrofon stereo)
35890-TL0-E01ZA - przyciski na kierownicy
39010-TL0-G02 - dysk
78518-TL0-A71ZA - pokrywa kolumny kierownicy
 
Progi drzwi
08E12-TL0-621 - czarny z podświetleniem,
08E12-TL0-611 - beż z podświetleniem
08F05-TL0-600 - bez podświetlenia
 
Nakładki na pedały (do MT)
08U74TL0600 - Nakładki OEM
46545-XG5-K2S0 - Nakładki Mugen
 
Nakładki na pedały (do AT)
08U74TL0600A
 
Czarny przycisk alarmu
35510-TL2-A02
 
Klamki do drzwi ciemnych
72160-TL2-A01ZA
72660-TL2-A01ZA
72120-TL2-A01ZA
72620-TL2-A01ZA
 
Dywaniki
08P15-TL0-611 - Elegancki welur
08P14-TL0-611 - Standard welur
08P14-TL0-621 - Standard welur (nie wiem jaka jest różnica od poprzednich - nie wiem, ale kosztują więcej)
08P15-TL0-621 - lekki welur
08P18-TL0-611A - gumowy przód
08P19-TL0-611A - guma z tyłu
 
Czarny sufit
83200-TL2-A05ZC - płótno główne z wycięciem kreskowania
70600-TL0-G22ZC - szyberdach w komplecie z uchwytem
70611-TAO-AO1ZJ - uchwyt klapy
83280-TLO-G22ZC - lewy wizjer
83230-TLO-G22ZB - prawy daszek
83240-SNA-A01ZE - przednie ramiona sufitowe
83240-SNA-A11ZE - ramiona tylnego sufitu
34252-S5A-003ZL - Światło tylne (TYLKO EXECUTIVE)
88217-TAO-A02ZT - zaczepia osłony przeciwsłoneczne
84151-TLO-G02ZC - Lewy przedni słupek A.
84101-TLO-G02ZC - prawy przedni słup
84161-TLO-G02ZC - Lewy środkowy słupek
84111-TLO-G02ZC - prawy środkowy słupek
84181-TLO-G02ZC - Lewy tylny słupek A.
84131-TLO-G02ZC - prawy tylny słupek
83250-TAO-A01ZE - główna przednia okładka (TYLKO EXECUTIVE)
35830-SVJ-A11ZB - kontroler dachu i oświetlenia
84555-TL0-G01ZC - kratka głośnika na tylnej półce, lewa:
84505-TL0-G01ZC - kratka głośnika na tylnej półce, prawa
84502-TL0-G12ZC - półka, część główna:
84511-TL0-G01ZC - półka, część z tworzywa sztucznego:
84518-TL0-G01ZB - zaślepka na tylnej półce z kotwicą 2 szt .:
84517-TL0-G01ZB - zaślepka na tylnej półce bez kotwy:
84515-TL0-G01ZC - czapka pod pasem bezpieczeństwa:
84566-TL0-G01ZC - zaślepka na tylnej półce umożliwiająca dostęp do tylnego amortyzatora, lewa:
84516-TL0-G01ZC - zaślepka na tylnej półce umożliwiająca dostęp do tylnego amortyzatora, prawa:
Jeśli typ lub 2.0, to 83250-TA0-A51ZJ lub 83250-TAO-A01ZE (duża pokrywa), 34252-S5A-003ZL (mała pokrywa)
 
Drążek zmiany biegów
08U92TL0610A - akcesoria szare
08U92TL0630B - Accessory Brown
08U92S9A611C - akcesoria czarne
54102TL0000ZB - towar z Type-R
54102SMTE01 - od Type-R (żelazna kula)
 
Mieszek drążka skrzyni MKP
08U92-TL0-600C
 
Ciemnoszare wykończenie wnętrza
08Z03-TL2-220A
 
Progi drzwi (które są w środku)
84201-TL0-003ZB i 84251-TL0-003ZB
 
Ciemny plastik obudwy airbagu na kierownicy
78514-TL2-A81ZB
 
Przycisk blokady drzwi pasażera
35760-TP5-H11
 
Plastikowe obwódki głośników
08Z03-TL0-600E
 
Podświetlenie stóp
08E18-TL0-620A - niebieski bez kanałów
08E18-TL0-620B - czerwony bez przewodów
08E18-TL0-620C - niebieski z kanałami
08E18-TL0-620D - czerwony z kanałami powietrznymi
 
Klamki do drzwi
83516-TP5-H21ZA i 83566-TP5-H21ZA - Spirior
83566-TL0-G03ZA i 83516-TL0-G03ZA - na magazynie
 
Kierownica
78501-TL0-A51ZA - kierownica ze skóry
78501-TL0-A51ZD - kierownica inny styl
08U97-TL2-220 - kierownica Acura TSX
08U97-TL0-020 - sportowa kierownica dla Japończyków
08U97-TL0-620 - sportowa kierownica dla Europejczyków
 
Lusterko z funkcją automatycznego przyciemniania
08V03-TL0-KIT
 
Zasłony przeciwsłoneczne w tylnych oknach
08R10-TL0-600
 
System rozrywki dla pasażerów z tyłu
08A23-0K6-600 / 600A - słuchawki RES
08A23-0K6-210 - pierwszy monitor
08A23-0K6-100 - drugi monitor
08A23-0K6-300 - moduł połączeniowy •
08B23-TL0-600 / 600A - zestaw montażowy RES
08А23-0К6-700 - pilot
 
Bagażnik
 
Pasy załadunkowe
08L35S1E600
 
Organizery skrzynek
08U20S9V101
08U20SZA600
 
Torba, światło awaryjne, gaśnica
EMKIT01HMR
 
Zestaw pierwszej pomocy
08865-FAK-100
 
Haki do bagażnika
08L96-TA0-101A
 
Duża siatka bagażnika
08L96-TL0-600
 
2 siatki po bokach
08U12-TL0-600
 
Mata na buty
08U45-TL0-600
 
Techniczne
 
Automatyczne składanie lusterek
08V02-TL0-000
 
Dysze spryskiwaczy przedniej szyby (od zmiany stylizacji)
76810-TL0-003
 
Teleskopy do maski
74195-TP1-305 i 74145-TP1-305
 
Funkcja obniżania przy cofaniu prawego lusterka
76210-TL0-G41
 
Obudowy wycieraczek
76620-TL0-G01
76630-TL0-G01
 
Stalowe zabezpieczenie silnika od spodu
08P46-TL1-600 - 2,0
08P46-TL3-600 - 2,4
 
Uchwyt do większego akumulatora
Plastikowe pudełko
31531-TA0-A10
31521-TA0-A10
Uchwyt
31512-TP1-A00
Kołki
31513-SDA-A00
31513-SP0-010
 
Osłona zacisków klema dodatnia
32418-PLA-300 (jeśli chcesz mieć małą)
32418-PND-300 (jest natywna)
 
Osłona zacisku ujemnego (od GM)
96452251
 
Zawieszenie
 
Zwykłe zawieszenie
51688SDAA01 - Amortyzatory przednie 2 szt.;
51631SV7004 - tuleje, stojak w podpórkach słupów (8 sztuk, przód i tył)
51675TA0A02 - przednie prawe podparcie
51676TA0A02 - Lewe przednie podparcie
51686TA0A01 - uszczelki do sprężyn przednich 2 szt
QH00110600 - przedni lewy słupek
QH00110500 - przedni prawy słupek
QH00210800 - rozpórki tylne (2 szt.)
 
Amortyzatory MUGEN
50000-XLLB-K0S0
Amortyzatory sport
08W60-TL3-600B
Modulo
08W60-TL3-000
 
Sprężyny z kombi, które nie zwisają:
52441-TL4-E42
 
Stabilizator tylny Acura TL (19 mm)
52300-TK4-A02 - sam stabilizator
52306-TK4-A01 - tuleje (2 sztuki)
 
Wachacze z Accord VII
51460-SEA-E01 - lewe (analog z CTR - CQHO-23L )
51450-SEA-E01 - prawe (analog z CTR - CQHO-23R )
 
 
Inne
 
Długopis Honda
20018-324-80001 - biały
20020-267-40001 - ciemnoniebieski
 
Latarka Honda
20012-736-80001 - pomarańczowy
08LAM40EH - szary
 
Kubek Honda
20014-134-00001 - zwykły czarny
 
Butelka wody
HA1047
 
Pluszak Honda
20018–253–50001
 
Małe szczypce
08MES50EH
 
Torba Honda
20020-253-80001 - czarny
08BAG-22EH - czerwony
20018-262-50001 - plecak
 
Kamizelka odblaskowa
08YAA-9R6-600
 
Parasol
08SCH41EH
 
Zegarki
08MLW13GWATMP
 
Temat w trakcie tłumaczenia na Polski 
Oryginalny link

  • 7


#994965 Ruda na wahaczach, sankach, podwoziu, półosiach - prośba o ocenę

Napisane przez backdraft998 w 16:41, 27.12.2019

Zajrzyj w przednie nadkola skoro to nowy zakup.Zdemontuj spinki ostrożnie bo mogą się uszkodzić(radze się zaopatrzyć w narzędzia do demontażu spinek to zmniejszy ryzyko uszkodzenia)Tam pewnie będziesz miał ,,niespodziankę,,

Teraz bez warunków warsztatowych nie zrobisz tego dobrze.Auto trzeba umyć chemią z ciepłą wodą pod ciśnieniem.U mnie jeszcze dodatkowo szorowałem szczotką mimo że użyłem chemii i myjki ciśnieniowej Karcher .Musisz zdemontować wszystkie plastiki po podwoziem i wtedy wszystko umyć.Nadkola z tyłu dokładnie wodą ze szczotką i chemią plus Karcher. Zaopatrz się w komplet spinek (w zamienniku bo oryginał zabije Cię ceną )Ja używam spinek firmy ROMIX

Na ich stronie https://www.romix.pl/ znajdziesz katalog i dobierz wszystko według auta(nie wszystkie spinki są takie same)Musisz dobrać według numerów oryginałów według schematów i rysunków w programie https://7zap.com/en/...onda/brand/22/0   https://japancars.ru/catalogs wpisując numer VIN znajdziesz wszystkie spinki po numerach.

Po umyciu dopiero będziesz wszystko widział jak wygląda spód.Potem to wszystko musi dokładnie wyschnąć(dlatego najlepsza pora na konserwacje to ciepłe dni w lato )Po umyciu wszystko musi dokładnie wyschnąć i odparować .Do konserwacji dokładnie zabezpiecz nadwozie folią malarską z użyciem taśmy aby nic się nie dostało na lakier pod folią bo będziesz miał problem aby dobrze umyć lakier.Tam gdzie możesz to usuń rdze mechanicznie.Tam gdzie nie masz dostępu dobrej chemii (ja np stosuje preparaty firmy FORCH  https://www.forch.pl...hrony-karoserii  ) Wtryśnij preparat w profile zamknięte (w każdy otwór w płycie podłogi żeby nadmiar wyleciał)Otwórz drzwi i zdemontuj w progach plastikowe nakładki (przy użyciu długiej sondy wprowadź tam środek do profili zamkniętych wzdłuż całych progów.Nadmiar powinien wyjść otworami dołem co będziesz widział.Dodatkowo zabezpiecz łączenia blach w przedniej klapie i tylnej.Nie zapomnij o profilach w drzwiach (u dołu masz specjalne otwory na sondę .Zabezpiecz w każdych drzwiach dolne ranty przy użyciu wosku bezbarwnego.U siebie tylne nadkola konserwowałem dwoma środkami.Ostatni środek na pędzel i trzy warstwy bo nie ma nadkoli.https://www.forch.pl...ili-zamknietych  Dobrze zabezpiecz miejsce nad rantami bo tam się zbiera cały syf.

Ostatnio konserwowałem znajomej Hondę Jazz i samo mycie podwozia z demontażem plastików zajęło mi 5 godzin(mycie pod ciśnieniem kilka razy plus chemia i szczotka)Tylko od Twojej dokładności będzie zależało jak to będzie zrobione.


  • 5


#643588 Polecane LPG do 2.0 i 2.4

Napisane przez blow w 17:56, 30.04.2015

Jako, że temat ten jako kolejny przerodził się w niekończącą opowieść o wyższości świąt, postanowiliśmy nieco uporządkować wiedzę na temat LPG do VII generacji Acco.

Postaram się tu zawrzeć parę niezaprzeczalnych faktów odnośnie konwersji (wszystkich) samochodów na gaz. Do tego parę szczegółów dotyczących naszych konkretnych silników.

1. Decydując się na montaż, przede wszystkim upewnijmy się najpierw że nasze auto jest w 100% sprawne jeśli chodzi o zasilanie benzyną. Wszelkie niedoskonałości, mogą się pogłębić przy LPG. Czyli: układ zapłonowy mamy sprawny, nie pali nam się żaden CE, sonda działa. Dodatkowo wiemy ile oleju nam ewentualnie ubywa - i to nie w przedziale 1000km, tylko najmniej 15000-20000. Unikniemy wtedy wszelkich problemów, które zwalimy na LPG pogłębiając w ten sposób mity odnośnie tego sposobu zasilania silnika.

2. Ponad połową sukcesu, jest znalezienie ludzi którzy znają się na montażu LPG. Po to jest LPG-FORUM, po to mamy tu osobny temat dla polecanych warsztatów, po to firmy na stronach internetowych zamieszczają galerie z montażu, by było nam łatwiej. Do kogo wolałbyś pojechać - pana Mietka w stodole, który zatrzymał się na polonezie, czy do człowieka który 'gazuje' dzień w dzień samochody wszelkiego typu - od Micry po S-klase? W niektórych zakładach terminy oraz ceny potrafią skutecznie odstraszyć - ale jeśli się zastanowić - jeśli ktoś jest naprawdę dobry, to na pewno nie zaprosi nas tego samego dnia na montaż ciesząc się, że w końcu jakiś klient się znalazł. Co do ceny - fama roznosi się szybko, i specjaliści w tej dziedzinie korzystają na swojej zasłużonej renomie. Robilibyście to samo, każdy chce zarobić. A nie są to jakieś kolosalne różnice - zwykle około 300-500 zł. To jest tyle, ile zapłacilibyście później za poprawki po jakimś partaczu, albo parę razy mniej za awarię silnika związaną z nieprawidłowo zamontowanym gazem. Czyli złota zasada: oszczędzamy po montażu - nie wcześniej. Oczywiście nie mówię, żeby lecieć tam gdzie drożej - każdy ma prawo do rozeznania się w cenach i własnej decyzji.

3. Zaczyna być już trochę technicznie. Kolektor ssący w naszym samochodzie, zgodnie ze sztuką powinien zostać zdjęty. Wyobraźcie sobie, że bierzecie wiertarkę/wkrętarkę i zaraz przed zaworami robicie sobie 4 dziurki. Ilość opiłków może zdziwić. Spadną one do kolektora, a w momencie odpalenia przy zassaniu powietrza rozproszą się one po "górze silnika" i szkoda myśleć gdzie dalej. Tam już nie ma żadnego filtra który je zatrzyma - wpadną i koniec. Możemy się posprzeczać co się dalej z nimi stanie, ale nie o tym temat. Jeśli mamy wybór - lepiej żeby po prostu kolektor został zdjęty i rozwiercony na stole. Kropka.

4. Lubryfikacja. Drażliwy temat. W założeniu ma pomóc w smarowaniu gniazd zaworowych, i ogólnie cud malina. W praktyce, niech każdy przemyśli w jaki sposób jest to podawane, w którym miejscu, i jak ma np. się dostać na zawory wydechowe. Nie chcę być tu sędzią ostatecznym - natomiast ogólnie przyjętym przez "śmietankę" naszego rynku gazowego jest stwierdzenie p. Adama Rogoskiego "Lubryfikacja, jest tak potrzebna jak zającowi dzwonki u jajek na polowaniu". Więc jeśli ktoś zaczyna rozmowę o dopłacie 200zł za magiczny płyn, zastanowiłbym się co do jego kompetencji oraz intencji.

5. Dotrysk benzyny. Tutaj również zdania są podzielone. Wiadomo natomiast, że zakładając gaz chcemy oszczędzać właśnie noPB. Więc po co np. przy 6k obrotów mamy znowu podpierać się benzyną? Prawidłowo założony i zestrojony gaz nie wymaga żadnego wsparcia. Niezależnie od prędkości,obrotów i pogody. Niektórzy monterzy upatrzyli sobie w tym jedyny sposób na to, by auto jechało 'do odcięcia'. Normalni instalatorzy robią wszystko, by auto jechało bez żadnego zająknięcia do końca na gazie. Stosują do tego swoją wiedzę, doświadczenie, sondy AFR oraz czasami hamownie. Nie istnieje regulacja "na postoju".

6. Części.

Sterowniki.

-zdecydowanie najpopularniejszy w naszym kraju jest Stag. warianty 300+,300premium,QBOX,ISA itd. Jeśli kogoś naprawdę interesuje różnica w ich działaniu, zapraszam na stronę producenta, porównywanie procesorów, algorytmów liczących. Jako normalny użytkownik nie odczujesz prawdopodobnie czy masz założonego QBOX'a czy Premiuma.
-druga jest Tech - podobnie jak Stag - czy to będzie 324,czy 224, czy 666 pro obd elo - ci z Was którzy będą chcieli coś dłubać, nie będą zadawać pytań co założyć, tylko świadomie sami poczytają i wyciągną wnioski.
-zenit - znam ludzi, którzy mają i chwalą. nic więcej ponad to co wyżej nie napiszę.
-BRC - o tym troszkę później.

są oczywiście jeszcze inne sterowniki, jednak ta czwórka jest zdecydowanie najpopularniejsza. Jeśli ktoś ma ochotę eksperymentować z czymś innym - proszę bardzo. Ja wolę sprawdzone rozwiązania.


Wtryskiwacze.
-Barracuda - 115l/min i 130l/min. Tabele wydajności przy odpowienich ciśnieniach są dostępne na internecie - kto chce niech obejrzy.
-Hana. w zależności od mocy silnika dobiera się je kolorami. Jeśli chodzi o silnik 2.0 - Hana Zielona. Jeśli 2.4 - Hana Niebieska.swego czasu poszło tego najwięcej stąd moze też głosy o dużej awaryjnosci

-ostatnimi czasy coraz więcej wtryskiwaczy firmy AC. AC W01, WO2, W03 - zakładają i śmigają!
-Napoleon
-Medy
-Keihin - najdroższy chyba, ponoć bardzo wytrzymały i precyzyjny.

Wszystkie wymienione będą działać. Kwestia czy pojedynczo, czy na listwie - zostawcie to już warsztatom polecanym.


Reduktory.
-AC R01 - jeden czarny, drugi czerwony. Odpowiednio jeden do 2.0, drugi do 2.4. Podobnie jak z Hanami, jest tego po prostu najwięcej. Jeździmy i działa.
-KME Silver/Gold - równie popularne rozwiązanie.
-Tomasetto
-Zavoli N/S

Nie wymieniamy wszystkich - znowu najpopularniejsze. Będą śmigać!


Wszystkie wymienione części, odpowiednio pomieszane w swoich kategoriach dają nam zestaw który nadaję się do naszego auta.

Teraz BRC. Nikt nie twierdzi, że jest to zła instalacja. Złą sławą owiane są jedynie niektóre zakłady 'specjalizujące' się we wrzucaniu pod maskę gotowych zestawów. Bez żadnego pomyślunku i uprzedzeń do pocięcia np. osłon. Jeśli chodzi o podzespoły, są to bardzo dobre reduktory oraz wtryskiwacze. Dobiera się cały zestaw w odniesieniu o moc samochodu. Sterownik dużo wybacza, subiektywnie interfejs jest mało czytelny. Serwis BRC, na pewno jest mniejszy od np. Staga lub Techa,mało warsztatów spoza sieci ma interfejs i program do sterownika (płatny).Najczęściej BRC idzie w parze z lubryfikacją - zawsze można powiedzieć "wole bez" i jechać "na sucho" - co kto lubi.


Butle - to już każdego indywidualna sprawa. można walnąć na całe auto 200litrów. można schować w koło, wtedy wchodzi nam około 42-45 l gazu. w każdym zakładzie zobaczycie jak to wygląda, pracownik na pewno coś doradzi.


Reszta rzeczy typu, przewody czy faro czy miedź, spinki, zaciski czy opaski - nie będziemy się rozmieniać. Każdy zakład ma swoje przyzwyczajenia i stosuje to co uważa za stosowne. Póki samemu nie będziemy chcieli czegoś rozbierać, nie powinno nas to interesować. Ważne by było szczelne, i trzymało się kupy.

7. Ceny. W zależności od regionu. Przyjmuje się, że poprawnie dobrana i założona instalacja do VII gen, to od 2700 do 3300. Plus minus 100zł oczywiście. Niektórzy w cenie zawierają koszty uszczelki kolektora (podwójnej), niektórzy każą dopłacać za wlew w klapce, za butle w kole itp itd.


Tyle w temacie polecanego LPG.

Mam nadzieję, że w zwięzły i jasny sposób jest wszystko napisane, a w tym temacie nie będą już się pojawiać po raz 30 pytania typu czy auto pojedzie na Hanie, Stagu 300 i AC R01.


  • 5


#613232 Nakładki gumowe pedał sprzegła i hamulca

Napisane przez sin88 w 21:01, 11.02.2015

Wysłane - dajcie znać jak dotrze. Za fatygę poproszę o punkta ;]


  • 5


#947984 Podniesienie mocy k24

Napisane przez MADMAN w 09:16, 08.11.2018

Znalazlem ciekawy post goscia który po kazdej modyfikacji lecial na hamownie. Auto Accord CL9 z K24A3.

https://www.k20a.org...?t=214793&amp=1

W skrócie:
183KM 199Nm - seria
191KM 213Nm - Hondata Flaspro (+8Km +14Nm)
195KM 213Nm - nowe świece (+4KM 0Nm)
199KM 219Nm - CAI 3" i dolot zimnego powietrza (+4KM +6Nm)
197KM 219Nm - przepustnica 72mm i polerka wejscia ssaka (-2KM 0Nm)
210KM 225Nm - ssak RSP z seryjna przepustnica (+11KM +6Nm)
213KM 232Nm - decat (+3KM +7Nm)
218KM 237Nm - pompa oleju K20 (+5KM +5Nm)
220KM 240Nm - VTC 50° i przepustnica 72mm (+2KM +3Nm)
231KM 252Nm - kolektor wydechowy PLM 421 (+11KM +12Nm)
231KM 252Nm - 3" wydech (0KM 0Nm)
241KM 253Nm - ssak RRC z przepustnica 72mm (+10KM +1Nm wzgledem zmiany z RSP, przy zmianie z serii na RRC trza liczyc pewnie kolo 20KM)
  • 4


#933464 Klima się nie załącza, dziwnie pracuje// Przekaźniki klimy// Czujnik ciśnieni...

Napisane przez Ślepak w 20:37, 10.07.2018

6561932000_1531251110_bigthumb.jpeg

 

 

Góra szary-Przekaźnik sprzęgła sprężarki A/C

doł z prawej szary=Przekaźnik wentylatora chłodnicy

doł z lewej szary- Przekaźnik wentylatora skraplacza układu klimatyzacji

 

nr9 20A   bezpiecznik wentylator skraplacza

nr11 20A  bezpiecznik wentylator chłodnicy

 

Zaznaczyłem wszystko na zdjęciu. Nabijałem klimę miesiąc temu i faktycznie wentylatory chodziły mimo prawie pustego układu.

Wszystko znajdziesz w instrukcji i ESM.

Czekam na "ocenę postu"   :diabelgrin:  oczywiście zielona strzałka do góry hehe


  • 4


#991292 Pompka spryskiwaczy szyby przedniej. Tani zamiennik

Napisane przez Gospeross w 20:39, 13.11.2019

Witam, z racji tego, że padła mi pompka od spryskiwaczy . Poszedłem na poszukiwania zamiennika , używki ,czegoś co będzie pasowało i w miarę nie drogie.

Po poszukiwaniach używki , nowych zamienników do Accorda VIII nie ma.  W Aso chcieli za pompkę 400zł :bojesie: .

Wiec zacząłem szukać podobnej  w internecie i znalazłem  , wygląda tak samo. Pompka do Acco pasuje od forda, kupiłem ja w inter carsie za 32zł. Jak na razie działa.

 

 

Załączone pliki


  • 3


#933505 Klima się nie załącza, dziwnie pracuje// Przekaźniki klimy// Czujnik ciśnieni...

Napisane przez Ślepak w 07:01, 11.07.2018

Za dużo myślenia za mało działań  :diabelgrin:

 

Masz problem z urządzeniami elektrycznymi także:

1- wszystkie przekaźniki i bezpieczniki

W małej skrzynce będą:2 bezpieczniki i 3 przekaźniki. Tak jak na zdjęciu:

3386345600_1531289164_bigthumb.jpeg 

Zaznaczyłem na żółto:Lewy przekaźnik wentylatora chłodnicy//Prawy- Przekaźnik sterujący wentylatorami.

 

2- Ilość czynnika w układzie klimatyzacji

2- sprawdzić na krótko działanie wentylatorów po podaniu +12V

3- sprawdzić na krótko działanie sprężarki po podaniu +12V

4- sprawdzić czujniki wentylatorów(zaznaczone na żółto):

    wyłącznik wentylatora chłodnicy (wysoki) w obudowie termostatu
    wyłącznik wentylatora chłodnicy (niski) w chłodnicy
 

6598671400_1531288569_bigthumb.jpeg

 
Dalsze kombinowanie i myślenie bez zrobienia powyższych rzeczy uważam za zbędne.
Skoro klima wywala błąd przekaźnika, to zacząłbym od sprawdzania w tej małej puszce , potem w tej dużej przekaźniki i bezpieczniki co pisałem wyżej.
 
Przekaźniki też sprawdzisz zwykłym multimetrem. 

  • 3


#688479 Czyszczenie komory silnika

Napisane przez Lukas__ w 19:04, 08.10.2015

Ja do wyczyszczenia silnika użyłem Shiny Garage Red Devil oraz IPA,

na plastiki położyłem Koch Chemie Plastar.

Wszystko ręcznie, szmatkami, gąbeczkami, patyczkami do uszu i wacikami, żona trochę jojczyła  :diabelgrin:

 

ale było naprawdę warto

 

7e3a936b196df292med.jpg


  • 3


#683907 Bagażnik i jego wymiar w kombi

Napisane przez Statom w 22:23, 22.09.2015

Łap...

fca5237b700e4b53gen.jpg

 

Pozdrawiam

Tomek


  • 3


#661639 Informacja na temat przednich sworzni dolnych w Hondzie

Napisane przez Haparts w 12:10, 01.07.2015

Panowie - nie odbierzcie tego źle, w pewnym sensie "natłukliście" 495 postów o niczym [przyp. moderatora - chodzi o temat Urwany sworzeń podczas jazdy].
 
O niczym, ale jednocześnie o czymś bardzo ważnym i bardzo niezrozumiałym. Temat powinien mieć jeden wątek i jeden post i zostać zamknięty. Powinna znaleźć się w nim informacja następująca:

"Kupiłeś Hondę, której przebiegu lub stanu albo historii napraw nie jesteś pewien? Chcesz zrobić to, do czego w Polsce przyzwyczajony jest każdy świeżo upieczony kierowca nowego automobila - czyli zmienić olej, filtry, zajrzeć w hamulce i ewentualnie rozrząd? Okej, ale nie tędy droga - pierwsze co musisz zrobić w KAŻDEJ Hondzie to wymienić dolne sworznie zwrotnic. Nie sprawdzać ich stanu, tylko wymienić."

To trochę tak jak z rozrządami, naprawdę nie da się czasami odróżnić czy pasek ma przejechane 30 czy 130 tysięcy kilometrów. Zasada jest taka, że nie jesteś pewien, chcesz uniknąć konsekwencji potencjalnej awarii silnika i droższej od wymiany rozrządu naprawy - zmieniasz rozrząd. To w Polsce jest przyjęte jako norma.

Z tym, że silnik najwyżej zgaśnie i uszczupli Ci konto, a urwany sworzeń może Cię zabić. I pisanie, że "Honda chciała mnie zabić", albo "wole opla bo tam nie odpadają koła" jest tylko i wyłącznie konsekwencją DEBILNEGO poziomu wiedzy polskich mechaników, diagnostów i właścicieli samochodów. Z tym, że właściciel samochodu wiedzieć o tym nie musi, skoro ma od serwisowania samochodu ludzi, którym za to płaci, ale skoro samochód wyjeżdża po przeglądzie od kogokolwiek, a kilka tysięcy później kończy na środku drogi z kołem wiszącym tylko na przewodzie hamulcowym - to świadczy o dwóch rzeczach: albo o tym, że mechanicy - o zgrozo - nie potrafią diagnozować samochodów, albo o tym, że stosowane części są tak *cenzura*OWEJ jakości (i pisze to świadomie jako właściciel firmy, która powinna dbać o dobry PR) że rozpadają się chwilę po tym, jak przed chwilą wydawały się być sprawne.
 
To słowem wstępu.

Sprawa druga - skoro jesteśmy na forum HAKPL - będę pisał o Accordach. Accordy posiadają sworznie dolne, ale są to sworznie ZWROTNIC (a nie błędnie nazywane sworznie wahaczy - na czym polega różnica pokażę zaraz), oraz sworznie górne, czyli sworznie WAHACZY.
 
Sworznie zwrotnic nazywane są sworzniami zwrotnic, bo osadzone są w zwrotnicy, a przykręcone do wahacza, a sworznie wahaczy nazywane są sworzniami wahaczy ponieważ osadzone są w wahaczu a przykręcone do zwrotnicy. Easy?
 
Coś takiego jak dolny sworzeń wahacza w Accordach nie istnieje. Ale to tylko tak między słowami gwoli doprecyzowania tematu.

I teraz gdzie jest problem, dlaczego sworznie ZWROTNIC wypadają (a wahaczy praktycznie w ogóle), i dlaczego jest to tak ciężko zdiagnozować i wymieniać należy "po przebiegu", a nie oceniając stan? I dlaczego jak coś stoi okrakiem na środku drogi bez koła to Honda? Albo jeszcze inaczej: dlaczego jedyne co potrafi unieruchomić Hondę to awaria sworznia?

Po kolei, będę posiłkował się tym co dostępne mam prosto od Japońskich braci. Spójrzcie na to:
555bj1.png

Tutaj wyjaśnione jest, że konstrukcyjnie wyróżniamy dwa rodzaje sworzni. Jedne z nich – jak widać, osadzone w wahaczu (po lewej stronie), drugie z nich osadzone w zwrotnicy (po prawej stronie) – GŁÓWNA, NAJWAŻNIEJSZA I ZASADNICZA różnica między nimi jest taka, że sworznie w wahaczu są przez masę samochodu „ściskane”, przez co podczas pracy, wraz z zużywaniem się sworznia nie grozi jego wypadnięciem, ponieważ nie ma siły, która może to spowodować.
 

 
Drugi rodzaj sworzni – te stosowane w Accordach i przeważającej, miażdżącej ilości modeli Hond, są przez konstrukcję zawieszenia i masę samochodu „rozrywane” non stop, podczas pracy wahacz pchany jest w dół przez masę samochodu i amortyzator, a zwrotnica przez dokładnie te same siły wypychana jest do góry. Wniosek jest taki – sworzeń się zużywa, powstaje luz, kilka tysięcy niutonów siły próbuje „wypiąć” sworzeń który się kręci i obraca, w końcu mu się to udaje. I prawie na pewno nie wcześniej niż 200 tysięcy kilometrów po tym, jak samochód wyjechał z fabryki.
 
Problem jest jeden: nie znam się na innych samochodach niż Hondy, ale szacuję, że 99% samochodów (czyli chyba wszystko niejapońskie + sporo japońskich producentów aut), stosuje rozwiązanie sworznia w wahaczu, przez co diagności i mechanicy głupieją („eeeeee, najwyżej jak się wystuka to będzie stukać – klient przyjedzie i zmienimy - to nic groźnego), a po drugie diagnostyka takiego sworznia jest zupełnie inna, ponieważ praktycznie NIE DA się zrobić tego na ziemi (albo po prostu mechanicy tego nie robią) (siły działające na układ zwrotnica/wahacz cały czas go ściskają), najpewniej jest do diagnozy samochód podnieść i dopiero wtedy problemu szukać – kiedy układ jest odciążony i można nim swobodnie poszarpać.
 
Dlatego też samochód jedzie do mechanika, mechanik mówi że jest sprawne (bo on na ziemi luzu nie czuje a w Passacie da się do wyłapać wsadzając mela pomiędzy zwrotnicę i wahacz), a potem gubi koło. Norma. A o tym, że mechanicy nie znają się na mechanice (tak in general), czy chyba tłumaczyć nie muszę?
O tym, że „mam nowy sworzeń” to też pierwsze słowa wróżące awarię już pisać nie chcę…
 
Teraz sprawa druga, czyli typowo handlowa – traktujcie to jako chamską reklamę, promocję, albo po prostu dobre słowo – każdy po swojemu, ale kilka zdań na ten temat się należy. Jestem Hondziarzem od zawsze i piszę to z dobrego serca i biznes też robię szczerze.
 
Jestem facetem, który siedzi w Hondach ponad pół życia i codziennie klnie na to, jak dramatycznej jakości części są sprzedawane i w Hondach używane. Klienci przychodzą do naszego sklepu i mówią, że 10 tysięcy kilometrów po wymianie wypadł im sworzeń firmy XYZ. No to patrzymy na niego i rozmawiamy: ale czego Pan się spodziewał po produkcie producenta, który nawet nie ma swojej strony internetowej? Chciałem pozbyć się problemu, założyłem firmę, staram się importować i sprzedawać tylko i wyłącznie najlepszej jakości graty w śmiesznych cenach – niestety Polski rynek i Polski klient przyjmuje to różnie. Polski klient woli Yamato za 40PLN niż 555 za 70PLN.
 
No ale co zrobić, skoro ktoś mu (potencjelnemu nabywcy) powiedział, że Yamato jest japońskie? A to, że KAŻDA bez wyjątku nasza konkurencja kłamie i handluje śmietnikiem? Nie wiem, nie mam pojęcia. Nie będę rozwodził się na elementach silnikowych, których podróbek oraz chińszczyzny jest równie wiele, skupię się na zawieszeniu.
 
Kilka faktów:
 
Firmy (a bardzo często tylko brandy) które sprzedają sworznie produkowane w chinach lub nie wiadomo gdzie, ale na 100% nie mające NIC wspólnego z Japonią (poza marnym marketingiem i Japońsko brzmiącymi nieraz nazwami) i które naszym zdaniem nie powinny byś stosowane, sprzedawane i montowane bo są niebezpieczne dla zdrowia i życia lub ich kupno jest ekonomicznie nieuzasadnione:
 
YAMATO, ASHIKA, TEKNOROT, NTY, FEBEST, TRW, JAPANPARTS, OYODO, JPN, SERVICE PARTS, JAPKO, SEN, LEMFORDER,
DELPHI, FEBI, MOOG, JC AUTO, MAXGEAR, DOKUJI, JAPAN LINE, RTS, DENCKERMANN, JAF, 4MAX, NIPPARTS, BLUEPRINT

 
Zaraz odezwie się ktoś kto powie, że TRW czy FEBI nie jest takie złe – owszem, ale mając do wyboru za 50PLN „niemieckobrzmiące coś”, albo za 70PLN rdzennego Japończyka – dla mnie wybór nie istnieje.
 
Fakt drugi: Firma, która jako jedyna NIEJAPOŃSKA, która nie zasługuje na naganę, chociaż jej produkty często nie są zwymiarowane tak, jak Hondowskie oryginały: CTR
 
Fakt trzeci: JEDYNA dostępna w Polsce i w Europie JAPOŃSKA firma, która produkuje sworznie w JAPOŃSKIEJ fabryce i tam też je testuje oraz projektuje: SANKEI INDUSTRY CO., LTD., która jest właścicielem brandu 555 (nie znamy przypadku awarii tych sworzni poniżej 100 tysięcy kilometrów).
 
Fakt czwarty dla tych, którzy chcą mieć pełną głowę wiedzy: są też produkty oryginalne Honda (Honda OEM). Dla Hondy sworznie produkuje JAPOŃSKA firma MUSASHI. Mamy dobry kontakt z tą firmą, jednak firma Musashi ma zakaz sprzedawania swoich części na rynek części zamiennych, może dostarczać je tylko Hondzie do fabryk oraz ASO, więc w zamienniku ich nie zobaczymy jeszcze przynajmniej kilak lat (nie znamy przypadku awarii tych sworzni poniżej 200 tysiecy kilometrów).
 
Zmierzając do końca, chciałem tylko powiedzieć, że jeżeli ktoś zamontował sworzeń jednej z firm, której długą listę wymieniłem: nie chcę jechać z nim samochodem, boje się. Nie można mieć pretensji, że sworzeń firmy YAMATO wypadł po 8 tysiącach kilometrów, bo skoro produkt w hurcie kosztuje 1,50 dolara, jest najgorszą możliwą do zamówienia chińszczyzną, a na targach motoryzacyjnych wystawia się na chińskiej hali obok takich firm jak PORSZCHE XEONG PARTS – to wymagać od niego więcej nie można. 8 tysięcy to i tak sporo.
 
Teraz możecie pisać że promuję 555 bo ściągam 555 i handluję 555 i robię sobie reklamę, ale wyobraźcie sobie że jestem wolnym młodym przedsiębiorcą który chce oferować najwyższej jakości części – oryginalne sworznie Honda mamy na zamówienie jako numer 1 jeżeli chodzi o wytrzymałość, ich producent – czyli firma MUSASHI nie może nam ich sprzedać, więc numer trzy to firma 555 i tylko tej firmy sworznie możemy mieć w ofercie. I robimy to. Gdyby dało się lepiej to byśmy to zrobili, ale się nie da. Albo o czymś nie wiem?
 
Co o ich jakości? Testujemy je w kilkudziesięciu samochodach, jeżdżą rajdach w Polsce i za granicą, mamy jeden rajdowy team, który twierdzi nawet, że końcówki drążków i sworznie 555 wytrzymują im dłużej niż oryginalne graty Hondowskie, ale ani my nie traktujemy tego jako wyznacznik, ani nie chcemy tego używać w marketingu – traktujemy to tylko jako potwierdzenie najlepiej możliwej jakości i ciekawostkę.
Jeżeli wszystkie sworznie 555, są dostępne poniżej 100PLN, a za chińszczyznę trzeba zapłacić 40PLN, a jej żywotność jest żadna – no to sorry, jeżeli ludzie będą używać takich części to daleko nie zajadą. Szkoda tylko, że 99% konsumentów nie zwraca uwagi na markę, nie zna się i ufa sprzedawcom.
 
Przez to nie ufają też i nam. Szkoda tylko, że cała reszta kłamie.
 
Jeszcze jedna rzecz od producenta:
 
555bj2.png
 
I wcale nie twierdzimy, że te produkty tyle wytrzymują, ale mam kontakt do Pana Nakamuro który mówi wprost: „jeżeli któryś z naszych produktów ulegnie uszkodzeniu szybciej niż po połowie tego przebiegu – daj mi znać Mr Michał, będziemy szukać problemu i dopracujemy ten produkt tak, żeby to się więcej nie powtórzyło”.


  • 3


#1000724 Wyleciał sworzeń ze zwrotnicy- co wybrać? Ankieta

Napisane przez Statom w 11:04, 26.02.2020

Koledzy (piszę do wszystkich), dalsza przepychanka nie ma żadnego sensu... z dyskusji i odpowiedzi Kolegi gkill wynoszę, że to nie jest sprawa praktyczna, ani techniczna, a filozoficzna.
Nic nam do tego (piszę bez cienia złośliwości) - Kolega ma prawo nie chcieć kupować oryginalnych części, z powodów światopoglądowych i nic nam do tego.
Ja i większość Kolegów podeszliśmy do tematu praktycznie i stąd niezrozumienie idei pytania.
Kolego gkill mogłeś od tego zacząć i wyjaśnić, że części OEM nie będziesz kupował (z takiego czy innego powodu) i to ucięłoby wszelką dalszą dyskusję, a już na pewno moje pytanie.
Zapytałem właśnie dlatego, żeby poznać Twoje pobudki chęci oszczędzenia tych 17zł, ale teraz już je znam.
  • 3


#1035224 Wibracje przy przyspieszaniu w zakresie 40-70km/h

Napisane przez Ślepak w 08:41, 22.07.2021

Pisałem kilka razy o Motomax, kiedyś było super, obecnie opinie różne niestety. Dlatego nie raz lepiej zaryzykować używki niż regenerowane czy jak w Twoim przypadku zamienniki za nie mała kasę.
  • 2


#1033869 Wymiana pierścieni czy dolewki Accord VIII

Napisane przez otf82 w 09:14, 24.06.2021

Opiszę swoją przygodę:

Accord VIII 2.4 z 2008, kupiony rok temu z przebiegiem (100% pewnym) 185 tyś km. Na dzień dobry płukanka i zmiana oleju na Liqui Moly 5W30. Po przejechaniu paru tyś. km okazało się że silnik pije 100-200 ml oleju na tyś. km, w zależności od stylu jazdy (nogę mam raczej ciężką). Po czterech miesiącach ponowna płukanka i przesiadka na Motul 0W30. Tym razem musiałem już dolewać 400 ml oleju na każdy przejechany tysiąc km. Przy jeździe autostradowej, na odcinku 60 km i ostrym butowaniu (prędkość 170-200 km/h) musiałem dolać już ponad 700 ml by uzupełnić stan do górnej kreski bagnetu. Pod koniec kwietnia tego roku, przy kolejnej zmianie oleju postanowiłem o takiej kolejności działań:

1. Odkręcenie świec i zalanie płukanki (TEC2000) na noc do każdego cylindra (ok. 90 ml na cylinder),

2. Następnego dnia odpalenie silnika na 40 min z płukanką, która wcześniej spłynęła z cylindrów,

3. Następnie zlanie oleju, wymiana filtra i zalanie 4,5 l oleju  do płukania silników Millers Oils IT Flushing, na tym oleju silnik "chodził" równo 3 minuty,

4. Ponowne zlanie oleju,

5. Wymiana filtra i zalanie docelowego oleju - tym razem AMSOIL 5W40 + ceramizer,

Może za wcześnie by się cieszyć, ale od tego czasu przejechałem 2 tyś. km i nie musiałem jeszcze dolewać oleju. 

Będę Was informował na bieżąco jak ten zabieg zadziałał na dłuższą metę, z każdym kolejnym przejechanym tysiącem km. 


  • 2


#1029644 Poradnik jakie wycieraczki tj. pióra, gumy

Napisane przez senior w 10:07, 08.04.2021

No może po 5 minut na pióro  :cyklop:.

U mnie tak wymienione gumki OEM wystarczają na 1 - 2 sezony.


  • 2


#1028556 Dorobienie kluczyka z pilotem, najtańsza opcja!

Napisane przez infinitini w 23:23, 23.03.2021

Jest to mój pierwszy temat i chciałem się z wami podzielić chyba najtańszym możliwym sposobem, na dorobienie klucza do VII gen, bo mnie osobiście po usłyszeniu 1200 zł w ASO lekko zamurowało :).

Zaczynamy od rozebrania oryginalnego kluczyka, sprawdzamy częstotliwość działania pilota, i jak wygląda pastylka immobilizera. U mnie przedlift, konkretnie 2005, i było to 433 mhz, numer pilota G8D-382H-A.
Patrzymy również na pastylkę immobilizera, jeśli jest szklana rurka, to znaczy że ID48, jeśli coś zalanego plastikiem, to jest to ID46. 

Odpalamy aliexpress, można tam znaleźć chiński odpowiednik kluczyka. 
Szukamy po numerze pilota, i po "ID" pastylki immobilisera. 

Ja osobiście szukałem wszystkiego na raz, ale jestem na 99% pewny, że poszczególne elementy kluczyka można kupić też osobno. Do wyboru są opcje z 2, 3, 4 przyciskami. U mnie wersja z 3 (lock, unlock, trunk).

https://pl.aliexpres....18a95c0fTxGYDL

U mnie ten wyżej zadziałał idealnie, firma naywa się "SIKALI", koszt: 37 zł!

Jak kluczyk dojdzie, pilota programujemy sami, procedurę można znaleźć na forum w innych tematach. 

Zostało nam docięcie, i zaprogramowanie immo w jakimkolwiek punkcie dorabiania kluczy.
U mnie wyszło (śląsk) 40 zł docięcie + 100 zł kodowanie immo. 

Czuć że klucz jest z troszeczkę gorszego plastiku niż oryginał, ale tragedii nie ma, grot nie jest luźny, spasowanie bardzo dobre, logo na kluczyku troszeczkę gorszej jakości i w sumie tylko po nim widać że to chińczyk. Zobaczymy jak będzie z czasem, jednak jest to taka taniocha że moim zdaniem warto :)
Moim zdaniem na pewno lepsza opcja niż kupowanie jakiegoś używanego w niewiadomo jakim stanie połamanego, porysowanego klucza i kombinowanie z przekładaniem gratów. 

Oceńcie sami na zdjęciach czy klucz z aliexpress jest na prawdę taki tragiczny, ja w tej cenie jestem naprawdę pozytywnie zaskoczony.
Z tego co wiem, to można jeszcze kombinować z jakimiś scyzorykami, ale podobno jakość tragiczna, więc ja odpuściłem.

PODSUMOWUJĄC:
Za niecałe 180 zł (zależy od 'klucznika' który go docina i programuje, ale w 200 powinno się zamknąć), mamy kluczyk, który działa, który nie wygląda jak chińska tandeta, i którego w sumie nie szkoda zgubić :)
Ponad 1000 PLN w kieszeni, pozdro!

 

Załączone pliki

  • Załączony plik  klucz1.jpg   339,91 KB   7 Ilość pobrań

  • 2


#1027821 Felgi do VIII gen. - wygląd na samochodzie (galeria)

Napisane przez ARTurde w 19:36, 14.03.2021

Udało się może komuś dojść do tego, co to za felgi z postu #211? Podobne do tych z Typka, jednak mają coś w sobie fajniejszego :D

Felgi OEM z Hyundai Genesis Coupe 2009-2012.

Numer części : 529102M020

jihmPh9.jpg
  • 2


#1025163 Zwarcie, silnik nie odpala, migające zegary, otwierające sie szyby.

Napisane przez Srebrny w 09:55, 31.01.2021

Masz kostkę typu "grzybek". Na rynku części raczej rarytas. Można wywnioskować, że wymieniana wieki temu lub wcale. Poczytaj tematy o kostce. Te alarmy z ukrytym wyłącznikiem lubią się z czasem dezaktywować, ale raczej bez wpływu na instalację. Grzybka da radę przełożyć a kostka wiele nie kosztuje. Kup nowa kostkę, wypnij starą. Podłącz nową do złączek, nie montuj do kierownicy, odpal śrubokrętem, będziesz miał odpowiedź.

Wysłane z mojego SM-T580 przy użyciu Tapatalka
  • 2


#1022626 Klocki , tarcze VIII gen.

Napisane przez VTECkick w 21:11, 18.12.2020

Również polecam połączenie tarcz OEM i klocków EBC Green. To nie jest jakiś wielki koszt zmienić klocki co kilkadziesiąt tyś a jak ktoś umie jeździć bez nadmiernego używania hamulców to starczą na długo. Na hamulcach się nie oszczędza a to czy ktoś jeździ dynamicznie czy nie to awaryjne hamowanie może się zdarzyć każdemu...


  • 2


#1022394 zmiana głośników accord 2008

Napisane przez KulawyJohn w 12:55, 16.12.2020

Fabryczne głośniki mają gniazda, które musiałbyś przelutować do niefabrycznych, by podłączyć wtyczki przewodów od PSS. Fabryczne głośniki są kiepskie, ale zakładając lepsze i tak nie usłyszysz różnicy nie wygłuszając drzwi matami i pianką. Kup fabryczne, ale z POLIFTA, bo te się nie psują. Będą pasowały P&P.

A zdjęcie cie boczku to łatwizna. Żeby się nauczyć zacznij od drzwi pasażera lub tylnych. Jedna śróbka jest we wnęce klamki za zaślepką, druga pod sterowaniem szybą, trzecia we wnęce uchwytu do zamykania drzwi. Ale to piszę z pamięci. Reszta to zatrzaski, więc lekko poszarpując boczek powoli wyczujesz jak i w którą stronę szarpać ;)
  • 2


IPB Skin By Virteq