Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

nawiercane i nacinane tarcze co myslicie?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
221 odpowiedzi w tym temacie

#1 snajper0101

snajper0101
  • Forumowicz
  • 325 postów
  • Skąd:Jaworzno
  • Silnik:1.8
  • Wersja:jednorazowa, niepowtarzalna
  • KM:a kto to wie
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:52, 03.01.2011

Jak w temacie co myslicie o takich tarczach??

http://allegro.pl/ta...1379756153.html
  • 0

#2 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 20:00, 03.01.2011

jest pewien problem, Mikoda nie robi tarcz do naszych acco 1.8/2.0 więc nie ma o czym rozmawiać ;-)
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#3 snajper0101

snajper0101
  • Forumowicz
  • 325 postów
  • Skąd:Jaworzno
  • Silnik:1.8
  • Wersja:jednorazowa, niepowtarzalna
  • KM:a kto to wie
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:12, 03.01.2011

Ten link był przykładem, chodzi mi ogólnie o takie tarcze
  • 0

#4 tmc

tmc
  • Forumowicz
  • 633 postów
  • Skąd:Zakopane
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:15, 03.01.2011

ja mam nawiercane zimmermany i specjalnej różnicy nie odczułem
ale hamuje rewelacyjnie
  • 0
Moja Hańcza http://www.accordklu...p=106949#106949
=== ZAPRASZAM PO PORTFEL, TOREBECZKE ===
http://allegro.pl/Sh...Show?id=1600961

#5 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:18, 03.01.2011

snajper0101, maja i plusy i wady:) sa glosniejsze niz zwykle tarcze szczegolnie przy malych predkosciach. za to jak czesto ostro hamujesz to wytrzymaja znacznie wiecej. no i jak przekrocza minimum to pekna znacznie szybciej niz zwyczajnatarcza.
  • 0

#6 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:35, 03.01.2011

za to jak czesto ostro hamujesz to wytrzymaja znacznie wiece

Bzdura! Nacięcia na tarczy maja za zadanie zbieranie brudu z klocka oraz jego równomierne zużycie, nawiercenia natomiast mają za zadanie odprowadzić gazy powstałe przy hamowaniu (gdy tarcza jest mokra) które nie pozwalaja dobrze przylegać klockowi do tarczy podczas hamowania. Przy tarczy nacinanej i wierconej zużycie klocków i tarczy jest większe niż przy tarczy standardowej!
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#7 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 00:40, 04.01.2011

pawpor, wytrzymuja duzo wieksze temperatury, a raczej nie grzeja sie tak bardzo jak tradycyjna
  • 0

#8 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:42, 04.01.2011

pawpor, wytrzymuja duzo wieksze temperatury, a raczej nie grzeja sie tak bardzo jak tradycyjna

Nieprawda, są zrobione z tego samego materiału co standardowe tarcze (mówimy o tarczach nawiercanych do samochodów osobowych a nie rajdowych) i mają dokładnie takie same współczynniki tarcia oraz wytrzymują takie same temperatury. Jednak przez to że powierzchnia styku jest mniejsza (nawiercenia i nacięcia) oraz większa jest siła docisku (brak skierowanej prospodale od tarczy, spowodowanej "podzuką gazową") dlatego zużywają sie delikatnie szybciej. Nie mylcie tarcz do samochodów rajdowych z nacinanymi ATE lub Mikodami
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#9 gebek

gebek
  • Forumowicz
  • 313 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ELEGANCE
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:24, 04.01.2011

pawpor, ale Brembo ORO,sa odlewane juz w formie z otworami...wiec zalezy od producenta
  • 0
Jest Accord...oraz Shadow VT750 Black Spirit

#10 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:33, 04.01.2011

pawpor, ale Brembo ORO,sa odlewane juz w formie z otworami...wiec zalezy od producenta

Jesteś tego pewny? skąd masz takie informacje? Strasznie ciężko jest odlać taką tarczę z otworami, wiąże się to z segregacją materiału, ale to temat na cały wykład
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#11 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:30, 04.01.2011

sa odlewane juz w formie z otworami

ciekawa teoria, masz coś więcej na ten temat, bo ja z wykonawczej strony widzę duże problemy z takim odlewem, i mały sens takiego postępowania :roll:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#12 gebek

gebek
  • Forumowicz
  • 313 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ELEGANCE
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:30, 04.01.2011

W czasie poszukiwan zamiennikow tarcz do mojej starej Octavii...ktore non stop sie giely,wyczytalem gdzies w necie,
ze tak sie odlewa ORO i to daje im wyzszosc nad innymi tarczami.
Ale czy tak jest...no moze napisalem zbyt autorytatywnie :mrgreen: .
Ale biorac pod uwage,ze tarcze 280mm kosztuja 800pln,to moze cos w tym jest.
  • 0
Jest Accord...oraz Shadow VT750 Black Spirit

#13 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:13, 04.01.2011

ok, dzieki za rozwiniecie tematu ;-)
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#14 boryskonin

boryskonin
  • Forumowicz
  • 161 postów
  • Skąd:Konin
  • Paliwo:PB
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 02:10, 05.01.2011

Nieprawda, są zrobione z tego samego materiału co standardowe tarcze (mówimy o tarczach nawiercanych do samochodów osobowych a nie rajdowych) i mają dokładnie takie same współczynniki tarcia oraz wytrzymują takie same temperatury. Jednak przez to że powierzchnia styku jest mniejsza (nawiercenia i nacięcia) oraz większa jest siła docisku (brak skierowanej prospodale od tarczy, spowodowanej "podzuką gazową") dlatego zużywają sie delikatnie szybciej. Nie mylcie tarcz do samochodów rajdowych z nacinanymi ATE lub Mikodami


oj nie tak do końca...
zakładamy że są z tego samego materiału (bo to tanie firmy) to fakt: sam materiał wytrzymują te same temperatury i ma ten sam współczynnik tarcia.
Przez to że mają wspomniane nacięcia i nawierty mają większą powierzchie oddającą ciepło, są dodatkowo wentylowane (nawierty są przeważnie na wylot) czyli szybciej się schładzają i pracują w niższej temperaturze.
Nie myląc tarcz wyczynowych z cywilnymi, w przypadku tych pierwszych wyższa temperatura skraca drogę hamowania... w przypadku cywilnych jest odwrotnie...
Krótsza droga hamowania kosztem częściej wymienianych hamulców -coś za coś (jak zawsze)...

Jest jeszcze jedna sprawa... przeważnie to klocki są emelentem bardziej miękkim i to one szybciej się kończą a same tarcze starczają na dłużej (w prównaniu z tarczą gładką) ...
  • 0

#15 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:44, 05.01.2011

oj nie tak do końca...
zakładamy że są z tego samego materiału (bo to tanie firmy) to fakt: sam materiał wytrzymują te same temperatury i ma ten sam współczynnik tarcia.
Przez to że mają wspomniane nacięcia i nawierty mają większą powierzchie oddającą ciepło, są dodatkowo wentylowane (nawierty są przeważnie na wylot) czyli szybciej się schładzają i pracują w niższej temperaturze.
Nie myląc tarcz wyczynowych z cywilnymi, w przypadku tych pierwszych wyższa temperatura skraca drogę hamowania... w przypadku cywilnych jest odwrotnie...
Krótsza droga hamowania kosztem częściej wymienianych hamulców -coś za coś (jak zawsze)...

Tego zapomniałem ująć ;) :-P
Ale mimo to, z moich obsewacji wynikało (subiektywne) odczucie że jednak tarcze nacinane troszkę szybciej się zużywały od tarcz gładkich. Może to przez to że porównywałem dwie różne firmy. Jednak to że klocki kończą sieszybciej jest niepodważalne, lecz moim zdaniem warto wydać te pieniądze bo czasami 1-2m krótsza droga hamowania może uratować samochód a nawet zdrowie czy życie
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq