Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Awaria Stag 4 plus

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 08:56, 02.07.2022

Chyba usmażyłem wczoraj w tych upałach instalację LPG. miałem dłuższą trasę 800 km. W okolicach 500 kilometra zatrzymałem się na dłuższą przerwę. W sumie nie zauważyłem w jakim czasie od uruchomienia zapalił się chek engine i centralka zgasła. Dalsza trasa na benzynie bez problemów. Błąd to był 45  (zbyt uboga lub bogata mieszanka) Po powrocie do domu błąd skasowany (odpięcie akumulatora) nie pojawia się na benzynie. Jakieś sugestie ? wstępnie przejrzałem (późna pora) bezpieczniki generalnie nic nie zauważyłem.

Znalazłem bezpiecznik zasilający sterownik był przepalony. Po wymianie LPG ożyło tylko do momentu przełączenia centralką na gaz. Drugi bezpiecznik też spaliło. Ewidentnie coś nie halo. Sterownik ?


Użytkownik Srebrny edytował ten post 15:18, 02.07.2022

  • 0

#2 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1572 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 19:04, 02.07.2022

sprawdź czy nie masz zwarcia na elektrozaworach albo na wtryskach, pod staga podłączałeś się? nie ma tam jakichś błędów?


  • 0

#3 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:32, 02.07.2022

Zkomunikuję się jak będzie bez napięcia?

Wysłane z mojego SM-T580 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#4 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:21, 02.07.2022

Nie
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#5 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 08:08, 03.07.2022

sprawdź czy nie masz zwarcia na elektrozaworach albo na wtryskach, pod staga podłączałeś się? nie ma tam jakichś błędów?

"Królu Złoty" , dziękuję za podpowiedź :) Nowy bezpiecznik, zdjąłem jeden przewód z elektrozaworu przy parowniku i "tadam" bezpiecznik cały :) To ja rozumiem pomoc. Jeszcze raz dziękuję, bo dobierałem się do sterownika.

Wysłane z mojego SM-T580 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#6 Mateusz Byczek

Mateusz Byczek
  • Forumowicz
  • 114 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:37, 03.07.2022

sprawdź czy nie masz zwarcia na elektrozaworach albo na wtryskach, pod staga podłączałeś się? nie ma tam jakichś błędów?

czy można jakoś podłączyć się przez telefon do STAGA Qbox żeby sprawdzać i usuwać błędy?  


  • 0

#7 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 14:52, 03.07.2022

Za pomocą jakiegoś tam modułu napewno. Tylko czy to ma tak naprawdę sens?
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#8 Mateusz Byczek

Mateusz Byczek
  • Forumowicz
  • 114 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:24, 03.07.2022

Za pomocą jakiegoś tam modułu napewno. Tylko czy to ma tak naprawdę sens?

 

dla mnie ma bardzo duże znaczenie bo ostatnio rozłącza mi gaz bo wyskakuje błąd zapłonu i muszę jechać na benzynie. Robię bardzo często długie trasy powyżej 500 km i zanim dojadę znowu do gazownika to koszt podróży mocno rośnie. Gazownik kasuje błąd w 3 min i znowu mogę jeździć po kilka tysięcy kilometrów do następnego błędu. Teraz mi znowu w trasie gaz rozłączył i musiałem 800 km na PB przejechać.

 

Gazownik mówił o błędzie zapłonu na każdym cylindrze i podobno jak sterownik gazowy wyłapie ileś błędów to rozłącza centralkę do usunięcia błędu. Gazownik mówił że może być to wina świec z tym zapłonem - świece zostały zmienione sytuacja znowu się powtórzyła, dlatego chciałbym mieć możliwość samemu skasowania błędu aby nie musieć jeździć na PB.

 

Pytałem też o możliwość wyłączenia na sterowniku tej opcji aby nie rozłączał centralki ale podobno się nie da...

 

Moje pytanie dotyczyło właśnie jaki to moduł jest potrzebny?

 

Np do złącza samochodowego OBD mam wpięty ELM i jak jest błąd to nie ma problemu sprawdzić i skasować telefonem. Tak samo poszukuje czegoś do wpięcia do sterownika gazowego. Aplikację widziałem STAG MOBILE  ale potrzebny jakiś moduł żeby się połączyć z LPG


Użytkownik Mateusz Byczek edytował ten post 15:25, 03.07.2022

  • 0

#9 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6019 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 17:19, 03.07.2022

Tylko że błędy bez powodu się nie pojawiają, radzę zmienić gazownika i szukać przyczyny ze strony instalacji lub silnika.

W kółko resetowanie nawet samemu błędów nie rozwiązuje przyczyny, a błąd zapłonu za chwilę będzie miał opłakane skutki... I zamiast kilku PLN więcej wydanych na paliwo czy naprawę, będziesz szukał drugiego silnika.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#10 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 17:33, 03.07.2022

Radzę zacząć od regulacji luzu zaworowego. Skoro robisz głównie trasy, zubozona dawka LPG rozwala głowice poczynając od zaciesnienia luzu zaworów na wydechu


A o pozostawianiu adaptera OBD w gnieździe nie wspomnę... Masakra jakas

Użytkownik mlodyolek edytował ten post 17:34, 03.07.2022

  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#11 Mateusz Byczek

Mateusz Byczek
  • Forumowicz
  • 114 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:27, 03.07.2022

Radzę zacząć od regulacji luzu zaworowego. Skoro robisz głównie trasy, zubozona dawka LPG rozwala głowice poczynając od zaciesnienia luzu zaworów na wydechu


A o pozostawianiu adaptera OBD w gnieździe nie wspomnę... Masakra jakas

 

Skąd wiadomo że zubożona dawka? a czemu masakra zostawienie OBD w gnieździe? 

 

Luz zaworowy świeżo regulowany przez Wieśka polecanego tu na forum między innymi przez Edsona więc na pewno zrobione dobrze


Użytkownik Mateusz Byczek edytował ten post 18:28, 03.07.2022

  • 0

#12 Mateusz Byczek

Mateusz Byczek
  • Forumowicz
  • 114 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:30, 03.07.2022

Tylko że błędy bez powodu się nie pojawiają, radzę zmienić gazownika i szukać przyczyny ze strony instalacji lub silnika.

W kółko resetowanie nawet samemu błędów nie rozwiązuje przyczyny, a błąd zapłonu za chwilę będzie miał opłakane skutki... I zamiast kilku PLN więcej wydanych na paliwo czy naprawę, będziesz szukał drugiego silnika.

 

Błąd zapłonu pojawił mu się tylko na sterowniku LPG gdyby mi nic o tym nie powiedział to bym nawet nie wiedział bo komputer samochodowy nie pokazuje błędów. Chciałbym wiedzieć co jest tego powodem to chętnie bym usunął tą usterkę


Użytkownik Mateusz Byczek edytował ten post 18:32, 03.07.2022

  • 0

#13 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6019 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:47, 03.07.2022

Dlatego napisałem wcześniej : zmień gazownika, myślę że warto ustawić wszystko na nowo w innym miejscu.
Nic bez przyczyny się nie dzieje, bez znaczenia w którym sterowniku są błędy.

Jakie świece wsadziłeś? Ngk? Cewkom też bym się przyjrzał jak i całej instalacji LPG czy prawidłowo dobrana.

Problemów ze stag 4 i wypadaniem zapłonów sporo w Google :


https://a4-klub.pl/t...0-p0301-4-mapa/
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#14 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8863 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:19, 03.07.2022

Stag ma moduł na bt


Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#15 Mateusz Byczek

Mateusz Byczek
  • Forumowicz
  • 114 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:44, 03.07.2022

Stag ma moduł na bt


Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

 

czy taki moduł będzie ok? https://allegro.pl/o...xt-10002589050#


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq