Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Dławienie silnika i brak mocy 1.8 VTEC (F18B2) '99


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Pinki

Pinki
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Jawor
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:22, 19.07.2010

Silnik dławił się i nie miał mocy. Wymieniłem kable i świece, później też olej w poszukiwaniu błędu VTEC'a. Był spokój przez jakiś czas i problem znowu powrócił. Zwłaszcza przy zwiększonej wilgotności powietrza.
Diagnostyka ECU pokazała mi padnietą sondę lambda.
Ale jednak nie o sondę chodziło.

Znalazłem prawie całkiem pęknięty główny przewód masowy silnika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dorobiłem z dostępnych pod ręką części "rezerwową" masę w żółtej izolacji.

Dołączona grafika

Przewód cienki i w niewłaściwych miejscach przykręcony ale masę poprawił. Silnik już nie dławi się i dysponuje swoją mocą.

A sonda okazała się dobra, ECU po resecie nic nie pokazuje :mrgreen:

A złącze serwisowe w moim miejscu znajduje się na środku pod pokrywą przed nogami pasażera. Nie wiem do czego służy ta kość, którą trzymam w palcach

Dołączona grafika

Mam nadzieję, że temat okaże się komuś przydatny.
  • 0
Accordeon by Pinki

Macham siemkę mijanym Accordom:)

#2 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 20:15, 19.07.2010

Witaj, to złącze w Twoim ręku to złącze diagnostyczne do komputera, które wykorzystują ASO lub inne warsztaty specjalizujące się w Hondach i posiadające odpowiedni interfejs. Jest niestandaryzowane i dlatego mało kto oprócz ASO ma możliwość korzystania z niego co skwapliwie ASO wykorzystuje i kasuje szmal za diagnostykę. A ta wtyczka "OBD" to wtyczka od samodiagnostyki. Raczej na wyrost nazwana przez Ciebie OBD :-)
Pozdrawiam !!
  • 0

#3 Pinki

Pinki
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Jawor
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:27, 19.07.2010

Może i na wyrost ale może się komuś skojarzyć. Poza tym zawsze w pewnych kręgach osób bawiących się elektryką i diagnostyką złącze to nazywaliśmy OBD1.

Dzięki za udzielenie info w temacie tego drugiego złącza.
Pzdr!

[ Dodano: 2011-01-12, 13:24 ]
Nadeszła pora odświeżyć ten temat bo problem znowu powrócił.
Znowu w przedziale obrotów, w których załącza się vtec pojawiło się dławienie.
Na forum wyczytałem, że jak sonda jest walnięta to po "wywaleniu" check'a silnik ma dużo większego kopa od momentu załączenia się vtec'a ale dużo więcej pali.
I te właśnie objawy zauważyłem u siebie. Problem w tym, że nie zawsze chce "wywalić" check'a a silnik pracuje jakby na 3 gary. Przeważnie było tak, że przetrzymywałem silnik na tym zdławianiu, nagle wyświetlało błąd i auto dostawało dużo większego przyspieszenia. Wtedy ma potencjał :)
Idę zrobić samodiagnostykę i zrobię jazdę próbną na odpiętej lambdzie. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
  • 0
Accordeon by Pinki

Macham siemkę mijanym Accordom:)

#4 arturkuszu

arturkuszu
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Zabrze
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:SHHCH6740YU008317
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:11, 06.12.2017

Do łączę się do tematu, jeśli chodzi o kostkę którą masz w dłoni to jest 5 pinowa i dorwałem do tego złącze z 5 pina na obd 16pin, pięknie wszystko ale majac nawet kupioną pełną wersję programu diagnostycznego nic nie zdziałam.  I niewiem w czym jest problem. Bo telefonem z ECU się połącze ale niestety nic więcej nie zrobię.
Co prawda ja mam do wyczyszczenia EGR i chce go później zaślepić, ale dowiedziałem się ze to trzeba terż z ECU wyłączyć opcję zaworu EGR.

Jeśli chodzi o złącze to jeśli ktoś z was się bawił to mniej więcej  proszę mi jakieś wskazówki podać co mogę żle robić że ECU nie "chce podać info na telefonie"  program w telefonie to "DashCmd"
I kolejne pytanko czy faktycznie to że po zaślepieniu EGR trzeba się coś pobawic w ECu aby wyłączyć EGR??
 


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq