Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Diagnoza- cewka klimatyzacji padła.

VIII Kompresor

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gospeross

Gospeross
  • Forumowicz
  • 76 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Cw1
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:47, 02.11.2021

Witam,
przerabiał ktoś podobny temat?
Chodzi mi o to czy kupić wystarczy zestaw naprawczy do kompresora czyli sprzęgło , cewka , koło. Jeśli tak to jaki stopień trudności wymiany?. Czy po prostu kupić kompresor i go wymienić, jeśli taka opcja to ma ktoś namiary na regenerowane czy nowy odrazy.Wszystkie sugestie mile widziane.
Pozdrawiam
Daniel

Benzyna 2.0
R20A3
  • 0

#2 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 06:29, 03.11.2021

ja wymieniałem, tyle że w 2.4, ale zasada jest ta sama, mi udało się bez wyciągania kompresora, ale fakt jet taki, że trzeba było go od silnika odkręcić żeby "zeskosować" i dzięki temu był dostęp od koła, tym samym uniknąłem wizyty w serwisie (odsysanie/ napełnianie układu, prawdopodobnie osuszacz trzeba byłoby wymienić przy takiej operacji - pusty i otwarty układ to prawie zawsze konieczna wymiana osuszacza), może być potrzebny ściągacz do koła pasowego jak i do tarczy, przy montażu musisz dobrać podkładkę pod tarczę, tak żeby był odpowiedni luz pomiędzy nią a kołem pasowym, w 2.4 jest to 0,5mm, a jak w 2.0 trzeba sprawdzić w manualu, przed zakupem zmierz średnicę koła pasowego,

mnie całość kosztowała niecałe 200 zł, czyli koszt zakupu sprzęgła, robota własnoręczna więc trzeba doliczyć 2 x browar ;) 


Użytkownik rafisz edytował ten post 06:33, 03.11.2021

  • 0

#3 jerry69

jerry69
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Czeladź
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:204
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:28, 15.05.2023

Witaj co to znaczy zeskosowac?
  • 0

#4 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 18:50, 15.05.2023

ustawić pod kątem hehe, tu definicja https://sjp.pwn.pl/s...em;3028813.html


  • 0

#5 jerry69

jerry69
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Czeladź
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:204
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:30, 15.05.2023

Oczywiście definicja jest jasna ale miałem na myśli to co w praktyce trzeba zrobić aby zdemontowac to koło pasowe bo dziś się mojemu mechanikowi to nie udało niestety
  • 0

#6 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 08:44, 16.05.2023

ustawić kompresor pod kątem tak żeby koło pasowe było dostępne od wnęki koła, po to właśnie trzeba kompresor odkręcić od bloku silnika, oczywiście trzeba uważać na węże


  • 0

#7 jerry69

jerry69
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Czeladź
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:204
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:44, 16.05.2023

Dziękuję bardzo, teraz to jest jasne!
A mam takie ogólne jakby pytanie czy przy naszych autach patrząc na roczniki - mój 2010 nie warto rozważyć wymiany/regenearcji całej sprężarki żeby mieć już spokój na jakiś czas?
  • 0

#8 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 09:10, 17.05.2023

Nie

Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#9 jerry69

jerry69
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Czeladź
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:204
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:11, 17.05.2023

👍
Oddam do mechanika, wymianę sprzęgła cewki iłozyska wycenił na ok 450 zeta
  • 0

#10 jerry69

jerry69
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Czeladź
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:204
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:18, 09.07.2023

Jestem po wymianie sprzęgła i mam teraz wrażenie że klima nie pracuje dość wydajnie, w położeniu LOW temperatura powietrza w kratce wynosi 11stopni na zewnątrz upał ok 30 a mechanik sprawdzi i uzupełnił czynnik jak mówi faktura. Jaka powinna być ta temperatura? Z ciekawości sprawdziliśmy z kumplem Skodę Yeti tam doszliśmy do 5 stopni
  • 0

#11 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:21, 16.08.2023

Nie

Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka

 

Hej,

Mam i ja - padła cewka, więc do wymiany sprzęgło + cewka ...

Jaki sensowny zamiennik sobie kupić ? jakiej firmy ?

Pozdr,

e12

 

 

edit: To odpowiem sobie sam :)

Cewka i sprzęgło zakupione - na alledrogo jakaś firma AcMax. Wygląda, że jest solidnie wykonane, łożysko dobrej jakości. Do wymiany potrzebny jest klucz do przytrzymania tarczy sprzęgła, ściągacz do łożysk o ramionach 120mm lub więcej i dobre szczypce do segerów zewnętrznych, 90st i proste. Trzeba wyciągnąć alternator, osłonę i wentylator chłodnicy klimy, pasek. Sprężarka do odkręcenia i operację przeprowadzamy z wnęki koła. Jest trochę zabawy, ale da się zrobić.

Nowe sprzęgło siadło bez podkładek dystansujących, miałem przerwę 0,35 i więcej na obwodzie. Pracuje tak cichutko, że chyba nowe tak nie śmigało. Nie słychać załączenia ... Mam nadzieję ze pochodzi komplet jeszcze jakiś czas :) Na razie miło wieje zimnym z kratek :P

Pozdr,

e12


Użytkownik egon12 edytował ten post 09:48, 22.08.2023

  • 0

#12 sagan555

sagan555
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Limuzyna
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:11, 27.09.2023

Witam. Opisze również moja sytuacje moze sie komus przyda. Z dnia na dzień klima przestała działać tzn zimne powietrze przestało lecieć, a sprezarka przy włączaniu nie uruchamiała się. Do tego szumienie i odgłosy z łożyska koła kompresora. Diagnoza: uszkodzone łożysko, cewka-trafna. Po wymianie kpl tj cewki koła z łożyskiem, docisku klima chodzi. Zadzwoniłem do warsztatu który się tym trudni koszty: 180 odciągnięcie czynnika, 340 cena za część ,350 wymiana. Kupiłem na Allegro część za 313zł koło z cewka z dociskiem. Wymiana bez odciagania gazu trzeba było odkrecic spodnią osłonę silnika, boczną od strony koła gdzie można było dojść do koła układając kompresor po skosie, a wcześniej go odkrecając 4 śróby. Sciągacz sie przydał, młoteczek, wkrętak, 14 płaska i grzechotka. Czas 2h.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Kompresor

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq