Temat dotyczy VIII Gen 2.2 Sedan (jak w tytule), a problemow mam z nim kilka.
Pierwszy to metaliczne szuranie w prawej stronie pojazdu TYLKO przy skrecie w prawo. Dzwiek jakby dochodzil z przodu (przednia os) pojazdu. Do tego pojazd sciaga na lewo mimo tego, ze byla robiona zbieznosc (w zalaczniku). No i jak to zwykle z bywa, na dodatek musi cos sie rozwalic, wiec... spalinami smierdzi w kabinie jak cholera. Samochod byl na rampie i mechanik powiedzial,ze nalezy wymienic - 4 shock absorbers
2 front lower arms i manifold. Prosze mi wybaczyc wstawke z eng., ale to uslyszala zona, kiedy byla na rampie i chcialbym zweryfikowac, czy dobrze tlumacze. Z tego co rozumiem, w prostym tlumaczeniu nalezy wymienic 4 amortyzatory, wachacz dolny lewy i prawy oraz kolektor (czego sie spodziewalem). Podobno za szuranie odpowiada krzywy wachacz, ale cos mi chodzi po glowie, ze zona sie nie zrozumiala i on odpowiada za sciaganie.
No i teraz dochodzimy do sedna - ktore to sa czesci? Mam na mysli numery OEM. Dlaczego amortyzatory? Samochod ma wylatane 100tys mil, czy mogly sie juz zuzyc? Nie sadze, ale to przeciez nie jest wyznacznik...
Kolejna sprawa to kolektor i ja rozumiem, ze chodzi o kolektor wylotowy, prawda? Gdzie taki moge znalezc? Moze jakis zamiennik? Moze spawanie wchodzi w rachube?
Wiem, ze warto przy okazji sprawdzic sworznie, jeden z nich, taki plaski z trzyramiennym wytloczniem wyglada na zuzyty, gdzies widzialem tutaj schemat przedniuego zawieszenia z numerami czesci, ale nie moge sobie za nic przypomniec gdzie. O ile pamietam, w trojkatnej czesci sa zamontowane trzy sworznie, w tym jeden dosc kluczowy, ktory wyglada jak granat F1 . Ktore to czesci??
Jakie amorki kupic? Czy firma KYB jest odpowiednia? Czy sa jakies lepsze, ktore nie zrujnuja mi budzetu?
No i ostatnie pytanie, gdzie moge w PL kupic dobrej jakosci takie czesci, bo podejrzewam z przesylka bedzie taniej z PL, jak kupowac tutaj (o ile sie dostanie, bo i z tym jest problem).
Pozdrawiam.
P.S. - jezeli gdzies jest podobny temat, to prosze o link, bo czesc forum przekopalem, ale skoro wciaz nie znalazlem tych numerow, to zapewne nie wszystkie tematy sa mi znane.
P.S. 2 - Ok, poszukalem w necie i znalazlem schematy:
Dol
https://japancars.ru...&nplblk=B__2710
Gora
https://japancars.ru...&nplblk=B__2700
Jak rozumiem, musze kupic czesci nr
51350-TA0-A00 <-- prawy wachacz dolny
51360-TA0-000 <-- lewy wachacz dolny
Czy one posiadaja juz w sobie sworznie wewnetrzne(taki jeden wyglada u mnie na zuzyty, jak juz wspomnialem)?
Rozumiem, ze dolny wachacz laczy sie ze zwrotnica zawiesznia za pomoca kluczowego sworznia zwrotnicy. Dobrze rozumiem?
18100-RL0-G00 <-- numer OEM kolektora
51220-TA0-A02 <-- sworznie zwrotnicy
51621-TL0-E01 <-- amortyzator przod lewy
51611-TL0-E01 <-- amortyzator przod prawy
Załączone pliki
Użytkownik knjaz.gromowladny edytował ten post 09:25, 29.09.2021