Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Check engine+złącze diagnostyczne

VI

  • ZamkniÄ™ty Temat jest zamkniÄ™ty
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 pablo88

pablo88
  • Nowy
  • 2 postów
  • SkÄ…d:KÅ‚ecko
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:11, 07.04.2021

Witam wszystkich , potrzebuję pomocy a więc od jakiegoś czasu mam problem na zimnym silniku, odpalam auto, chodzi dobrze przez kilka sekund aż do momentu kiedy zapali się check engine, gdy się zapali momentalnie gaśnie, odpalam ponownie i w ogóle nie trzyma obrotów, chodzi cicho, wskazówka obrotomierza przy 0 , problem znika gdy silnik się troszkę rozgrzeje , wtedy obroty trzyma i nie gaśnie, ale check nadal się pali czy ktoś miał z tym problem ? dodam że mam instalacje gazową STAG , choć to nie istotne bo problem jest na benzynie i na zimnym silniku. Wiem że nie mam złącza OBD2, i tu moje pytanie gdzie znajduję się złączę diagnostyczne , ewentualnie jaki kolor to jest , gdzieś wyczytałem że to na 2 piny pod nogami kierowcy, czy da radę dokupić jakąś przejściówkę żeby podłączyć OBD2? 2 tyg temu wymieniłem przewody zapłonowe oraz świece,3 tyg została wymieniona nowa listwa wtrysków gazu gdyż nie dało rady jechać na gazie bo tak szarpał i brak mocy, na nowej listwie ładnie jeździ ale zbyt dużo pali gazu ( za 50zł tj 20l gazu 160km) oraz podczas gdy się kończy gaz auto strasznie przerywa , po przejściu na bp jedzie ładnie( na starej listwie wtryskowej nie miałem problemów z spalaniem oraz szarpaniem podczas kończenia się gazu), dziś byłem u gazownika , założył kolejną nową listwę wtryskową , bo być może tamta jest jakaś ferelna , ale podejrzewamy że wszystko spowodowane jest check engine, być może pierwsza sonda lamda która wchodzi w silnik jest walnięta i temu się tak dzieje. Na odczyt błędu jestem umówiony na wtorek w przyszłym tyg więc pewnie się wszystko wyjaśni, ale postanowiłem opisać tutaj swój problem bo może ktoś miał taki sam. Auto to Honda Accord 1998r, 1.8 v-tech 136km sedan. Proszę o jakieś wskazówki. Z góry dziękuję :)


  • 0

#2 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 15:28, 07.04.2021

niebieska wtyka 2pin do diagnostyki spinaczem jest pod schowkiem pasażera ;) bez odczytania kodu bÅ‚Ä™du jesteÅ›my bezradni :zoltek: przejÅ›ciówkÄ™ da siÄ™ kupić na OBD, ale nie tylko przejÅ›ciówka jest tu potrzebna i nawet z kompletem nie odczytasz bÅ‚Ä™dów inaczej, jak spinaczem :zoltek: problem tego typu już byÅ‚ i to nie raz tutaj na forum  :diabelfaja: jak szarpie i dużo pali, to podejrzana jest sonda, bÄ…dź czujnik spalania stukowego. wymiana listwy jest dla mnie kluczowa, bo nie piszesz dlaczego jÄ… wymieniÅ‚eÅ›. na pierwszy ogieÅ„ idzie regulacja zaworów ... bez tego nawet nie ma sensu dalej zgÅ‚Ä™biać tematu.


  • 0

#3 pablo88

pablo88
  • Nowy
  • 2 postów
  • SkÄ…d:KÅ‚ecko
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:36, 07.04.2021

niebieska wtyka 2pin do diagnostyki spinaczem jest pod schowkiem pasażera ;) bez odczytania kodu bÅ‚Ä™du jesteÅ›my bezradni :zoltek: przejÅ›ciówkÄ™ da siÄ™ kupić na OBD, ale nie tylko przejÅ›ciówka jest tu potrzebna i nawet z kompletem nie odczytasz bÅ‚Ä™dów inaczej, jak spinaczem :zoltek: problem tego typu już byÅ‚ i to nie raz tutaj na forum  :diabelfaja: jak szarpie i dużo pali, to podejrzana jest sonda, bÄ…dź czujnik spalania stukowego. wymiana listwy jest dla mnie kluczowa, bo nie piszesz dlaczego jÄ… wymieniÅ‚eÅ›. na pierwszy ogieÅ„ idzie regulacja zaworów ... bez tego nawet nie ma sensu dalej zgÅ‚Ä™biać tematu.

szarpie, zamula jak jest mało gazu i zaczyna mrugać kontrolka że gaz się kończy, na starej listwie wtryskiwaczy ten problem nie występował, a listwa wtryskowa od gazu wymieniona ponieważ auto na gazie strasznie zamulało , szarpało, zero mocy itp możliwa sonda lambda , ale czy ja w swojej hani mam 2 sondy czy 1? rocznik 1998r auta. Tutaj jest wiele wątków o podobnych problemach lecz wszystko jest stare, dlatego odkopuję temat! Czytam że jedna sonda jest w kacie a druga za katem czyli te regulacyjna od mieszanki paliwa tak? żadnej innej sondy nie ma która wchodzi w silnik ?


  • 0

#4 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 01:46, 08.04.2021

gaz to oddzielna sprawa i nie ma opcji, żeby dobrze działał, jak auto na benzynie nie działa jak należy :zoltek: jeśli nikt nie zaglądał do zaworów przez długi czas, to ta listwa LPG nie miała nic wspólnego z szarpaniem i zamulaniem. po prostu zawory się rozjechały i mieszanka paliwa była do kitu. na benzynie człowiek aż tak bardzo tego nie odczuje, ale na gazie wyjdą wszystkie zaniedbania auta.

w teorii w 1.8 przed liftem powinna być jedna sonda przed katalizatorem, za plecionką (gdzieś na wysokości ściany grodziowej na rurze wydechowej ;) ), ale wychodziły takie dziwne kombinacje, że mogły Ci się trafić i dwie sondy (wtedy sonda jest w kolektorze wydechowym pod maską). pierwsza sonda odpowiada za mieszankę paliwa, druga sonda za katalizatorem / w katalizatorze jest pomocnicza i tylko informuje o tym, że katalizator nie jest wydajny, bądź przepuszcza za dużo 'złych' spalin (druga sonda występowała przeważnie w silnikach 2.0, 2.2, 2.3 i dodatkowo w 1.6, 1.8 po lifcie). jeśli pierwsza sonda jest uszkodzona, albo źle działa to auto pali na bogato i dlatego wychodzi większe spalanie. jak sonda dodatkowo jest wpięta w centralkę od gazu, to będzie miało to wpływ na mieszankę gazu (źle wyregulowana instalacja LPG uśmierca powoli silnik :zoltek: ). najważniejsze w Twoim przypadku jest prawidłowe wyregulowanie zaworów i odczytanie kodu check engine ;) jeśli po regulacji zaworów i powiedzmy wymianie sondy (bo check na to wskaże) na benzynie silnik będzie chodził ok, to dopiero wtedy można ogarniać LPG. do tego czasu na gazie nie zalecał bym jeździć, bo można narobić 'kuku' silnikowi, a remont jest nieopłacalny w tym modelu.

podsumowując: sprawdź/wyreguluj zawory, bądź daj komuś do regulacji kto się zna na Hondach (papraków od wszystkiego radzę omijać), odczytaj Check Engine'a, nie jeździj na gazie i zostaw na razie sondy/czujniki w spokoju :zoltek:


  • 0

#5 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 07:23, 08.04.2021

1. Diagnostyka 

http://www.accordklu...iagnostycznego/

 

2. Zawory 

 

3. Jakie kable, świece założone

 

 

4. Jak będziesz znał nr błędu i wyregulowane zawory polecam użycie wyszukiwarki i kontynuowanie w istniejącym temacie.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq