Witam. Na dzisiejszy wieczór - temat regulowanego zawieszenia w ósemce, całego zawieszenia.
Kwestia 1.:
Gwint BC Racing BR series - dostępne są dwa warianty: RS i RA. Poniżej wypis ze strony sklepu:
- RS Series - The RS series coilover kits are supplied with aluminium front top mounts with rubber centres and aluminium rear top mounts with rubber centres or no rear top mounts
- RA Series - The RA series coilover kits are supplied with aluminium front top mounts with pillowball centres (camber adjustable if macpherson) and aluminium rear top mounts with rubber centres or no top mounts
Na czym dokładnie polega ta różnica w top mountach? Czy warto dopłacić 550zł do serii RA?
Temat 2.:
Regulowane wahacze. Dostępnych jest kilka firm, mój wybór zawęża się do K-Tuned i Hardrace. Różnica w cenie nie jest jakoś mega znacząca (dla zestawu na tył - 1500zł K-Tuned vs 2000zł za Hardrace), z powodów wizualnych bardziej bym się skłaniał ku K-Tuned (są czarne, więc nie musiałbym ich ruszać - niebieskie Hardrace bym musiał przemalować). Ale czy jest jakaś zasadnicza różnica w jakości wykonania? Na temat Hardrace przeczytałem dość sporo pozytywnych opinii, choć większość przemilczała fakt, że jeszcze 10 lat temu to były po prostu tanie, tajwańskie części... Bo obecnie mają sporą renomę. Czy idzie za tym lepsza jakość, nie mam pojęcia.
Ale w kwestii K-Tuned ciężko mi znaleźć jakieś informacje. Fakt, że dość zaufany sklep (tegiwaimports.com) je sprzedaje w pewien sposób wpływa dla mnie zachęcająco do zakupu. Czy ktoś zetknął się już z tymi wahaczami i może się wypowiedzieć na temat ich jakości?
Jeszcze kwestia poboczna - oczywiście nie ma w ogóle dyskusji na temat wahaczy przednich, bo tam musi być coś "zaufanego", a jak to się ma do tylnego wahacza dolnego i wahacza zbieżności? Bądź co bądź, te elementy nie są aż tak wysilone jak np. zawieszenie przednie, więc teoretycznie - poza szajsowatymi tulejami, które zapewne wytłuką się po miesiącu - z takimi np. Godspeedami czy innymi chińczykami nie powinno się nic stać po zamontowaniu ich na tylnej osi? (Żeby nie było, jak wspomniałem wcześniej, do siebie będę celował w KTuned/Hardrace, ale kusi mnie, żeby z ciekawości/dla testu kupić też takiego chińczyka na tył)
Temat 3.:
Stabilizatory. O ile w przypadku tylnego stabilizatora sprawa jest dość prosta, bo można od ręki wymienić go na 19mm od Hardrace'a i regulowane łączniki stabilizatora, tak - co z przodem? Czy poza ściąganiem staba UltraRacing z USA jest jakaś alternatywa? Hardrace/Eibach/H&R robią cokolwiek, co by spasowało na przód?