Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Jaki silnik do miasta z AT? 2.0 czy 2.4?

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#1 morek71

morek71
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 17:46, 28.06.2020

Cześć wszystkim,
 
Długo myślałem nad wyborem mojego Accorda VIII i padło na wersję z automatyczną skrzynią biegów w wersji Executive w nadwoziu sedan.
 
Karoserię i układ napędowy mam już za sobą. Teraz została najtrudniejsza decyzja, mianowicie silnik.
 
Samochód będzie użytkowany w 100% po mieście. Maksymalnie robię miesięcznie około 1000km, co daje rocznie 12kkm.
 
Zastanawiam się teraz nad wyborem jednostki napędowej. Bardziej skłaniam się ku wersji 2.0 niż 2.4, ponieważ obawiam się spalania w mieście, które może zrujnować mój portfel. Takie mam przeczucie, natomiast chciałbym spytać się Was o radę.
Ile realnie palni takie 2.4?
Oczywiście chodzi mi o styl jazdy, umiarkowany a nie o pałowanie od swiatel do swiatel na czerwonym polu :)
 
Jestem w stanie zaakceptować spalanie na poziomie 11-12l przy jednostce 2.0, natomiast wydaje mi się, że 2.4 + automat w mieście spali grubo ponad 15-16l.
 
Nie chcę kupować samochodu z LPG, natomiast jeżeli spalanie mnie dobije to jestem w stanie zalozyc markowy GAZ.
 

  • 0

#2 kamil10

kamil10
  • Forumowicz
  • 107 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exxcutive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:saloon
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:33, 28.06.2020

2.4 7 gen
Londynskie drogi 13-14l lato
Pseudo zima 14-16l
16l przy krotkich odcinkach sklep Dom.

2.0 automat bedzie mulowaty.

Moja subiektywna opinia.


Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk
  • 0

#3 morek71

morek71
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 19:07, 28.06.2020

2.4 7 gen
Londynskie drogi 13-14l lato
Pseudo zima 14-16l
16l przy krotkich odcinkach sklep Dom.
 

 

Cześć, dzieki za odpowiedź.

Powiedz mi prosze czy masz Automat czy manual?


  • 0

#4 gabrys000

gabrys000
  • Forumowicz
  • 243 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2014
  • Nadwozie:Re6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:20, 28.06.2020

Accord viii tourer 2.4 at
Spalanie w mieście 11-13 przy
normalnej jeździe.
  • 0

moje :gd1-l13a1 cvt

Re6-N22b4 At


#5 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:23, 28.06.2020

Przy tej masie auta jak ma być AT to zdecydowanie 2.4.

 

Miałem wiele automatów z BP i to lżejszych o sporo kg, reguła którą powtarzałem wielokrotnie na forum, jak ma być AT to minimum te 180 koni dla klasycznego automatu hydraulicznego. 

 

 

Sporo kilometrów zrobiłem crv z 2.0 AT czy swoim prywatnym 2.3 w qp VI genie także z mocą 150ps i w obydwóch przypadkach było to za mało do sprawnego/dynamicznego poruszania się po trasie/mieście.

Chodź to już kwestia indywidualna tak naprawdę, jednemu starczy 120 koni przy aucie +/- 1500 KG i stwierdzi że jest dynamiczne, a drugiej już osobie to przy 150 ps stwierdzi że w połączeniu z AT to zdecydowanie za mało.

Także proponuje mimo wszystko SAMEMU się przejechać 2.0 jak i 2.4 i porównać, różnica będzie znacząca według mnie. 

 

 

Nie róbmy Panowie z tego tematu typowo o spalaniu bo wszystko jest tutaj:

http://www.accordklu...94#entry1010080

 

Dodam jeszcze że wcale dużej różnicy w spalaniu między 2.0 a 2.4 nie będzie...bo 2.0 żeby jechało trzeba "mocniej/żwawiej oraz więcej" wciskać pedału gazu przez co spalanie rośnie, a sam automat sporo odbiera autu wigoru... dlatego twierdzę że 2.0 i at to jednak za mało, co przy jeździ crv z tym samym silnikiem mnie tylko w tym przekonało. 

 

Silnik 2.4 i AT radzi sobie znacznie lepiej z poruszaniem ciężkiego accorda VIII przez co spalanie stoi na porównywalnym poziomie.


  • 1

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#6 kamil10

kamil10
  • Forumowicz
  • 107 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exxcutive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:saloon
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:25, 28.06.2020

Sorki ,zapomnialem dodac.
Moj jest automat .
Zeby bylo smiesznie to na autostradzie moge nim zejsc do ok 6.5l przy 100km/h

Ogolnie jak zobaczysz sobie porownania spalania generacji 7 I 8
To 8 jest o ok 1 litr oszczedniejsza na silniku 2.4 w automacie .
Niewiem w jakim miescie bedziesz sie przemieszczal ale wydaje mi sie ze bedzie I tak lepiej niz Londynie .

Automat bardzo zamula samochody w szczegilnosci te ktore maja 150KM
Lub mniej.

Ja bym bral 2.4


Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk
  • 0

#7 morek71

morek71
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 20:48, 28.06.2020

Zapomniałem dodać, że miasto miastu nie równe. Moim miastem jest zakorkowany wiecznie Wrocław
  • 0

#8 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 07:49, 29.06.2020

Mam 2.4 AT i może jestem dziwny, ale uważam że 2.0 w AT by mi wystarczyło. Mało kiedy korzystam z vtecka więc to też świadczy o moim tempie jazdy 😁
Jeśli jednak planujesz gaz, to koszty są małe więc brał bym chyba 2.4
  • 0

#9 morek71

morek71
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 08:34, 29.06.2020

@Sanction dzieki za odp. A powiedz mi, czy jezdziles 2.0, czy to tylko takie przypuszczenie?
  • 0

#10 kamil10

kamil10
  • Forumowicz
  • 107 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exxcutive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:saloon
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:45, 29.06.2020

Jezeli chodzi omnie to jezdIlem
Gen 7 2.0 manualem
Gen 7 2.4 automatem
Gen 7 2.2 ictdi manualem
Gen 7 2.2 ictdi manual po remapie

Najslabiej wypada 2.0 manual ,jak pisal kolega TrZeba wiecej kascy na Gaz zeby osaiagnac to co w 2.4 .

Moj Ojciec jezdzil ta Sama trase przez 4 Lata 2.0 manualem I mial srednie spalanie 11l
Teraz jeDzi Mazda 6 2.5auto z 2016 Roku I jego spalanie jest tez 11 litrow

Wiec 2.0 automat raczej bym odrzucil



Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk
  • 0

#11 LK90

LK90
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:56, 29.06.2020

Ja mam dwa accordy. Pierwszy przedlift sedan exe 2.0 MT i drugi polift tourer type s 2.4 MT. Jest delikatna różnica ale nie oszukujmy się, to nie jest żadna przepaść albo zupełnie inne auto. Do spokojnej jazdy wystarczy w zupełności. Accord to nie jest sportowe auto ;)

 

Ja osobiście brałbym 2.0 jest mniej problematyczne niż 2.4 :)


  • 0

:diabelgrin: BLACK TOURER TYPE S  :diabelgrin:

http://www.accordklu...-lk90/?p=982930

 

 


#12 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 802 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 09:12, 29.06.2020

Ja do jazdy wyłącznie miejskiej odpuściłbym Accorda wogóle. Jeżdżę po mieście swoim Acco ViI i równolegle Mazdą 2 1,3 PB (86 KM) no i Mazda spod świateł startuje jak na skrzydłach, a Accord sprawia wrażenie mega ociężałego. O kwestii parkowania nie wspominam, bo czasem miejsca na 4,5 m auta tez trzeba się dużo naszukać. Na miasto maksymalnie Civic, optymalnie Jazz. Pozdrawiam. 

 

Co do tematu do zostałbym przy 2,0 bo 2,4 ATVIII gen też nie jeździ jakoś wybitnie dynamicznie w mieście. 


  • 0

#13 morek71

morek71
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 09:33, 29.06.2020

Dziekuje za zaangażowanie w temat. Na prawdę, wiele mi to pomaga.
@LK90 wspomniałeś o tym, że 2.0 jest mniej problematyczne niż 2.4. Masz na myśli no większe zużycie oleju czy jeszcze inne przypadłości?
  • 0

#14 kamil10

kamil10
  • Forumowicz
  • 107 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exxcutive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:saloon
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:06, 29.06.2020

Moj 2.4 auto nie pobiera ani grama oleju a jarzdze czaesto na zimnym silniku . Natomiast stary 2.0mt pobieral nawet jak bym rozgrzany.
Duzo zalerzy jak samochod byl urzytkowany wczesniej ....
Czyli zalerzy jak trafisz ....

Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk
  • 0

#15 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 11:26, 29.06.2020

R20A3 nie ma kół zmiennych faz rozrządu(VTC), jest na jednym wałku a same zmienne fazy działają bardzo podobnie do tych co w F serii, żadziej występuje problem z poborem oleju niż w k24, nie licząc roczników 2012 z wadliwymi pierścieniami. W k24 są problematyczne wałki rozrządu tj wycierają się i powstają wżery. Do tego r seria lepiej znosi lpg niż k seria. Pewnie więcej się znajdzie.


Użytkownik gkill edytował ten post 11:28, 29.06.2020

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq