XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Zielone wentyle
#1
Napisano 17:03, 28.06.2010
Miałem je zmienić na czarne bo wygląda to dla mnie dziwnie, że zatyczki wentyli mam zielone ale znajomy zwrócił mi uwagę, ze tak się oznacza fakt napełnienia opon azotem. Czy to prawda ?
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#2
Napisano 18:53, 28.06.2010
#3 Guest_Marta_*
Napisano 19:29, 28.06.2010
#4
Napisano 19:36, 28.06.2010
Aktualne modzenie - malowanie pokrywy zaworów > ready
Mój Accord 1.8 Silver
#5
Napisano 19:44, 28.06.2010
=== ZAPRASZAM PO PORTFEL, TOREBECZKE ===
http://allegro.pl/Sh...Show?id=1600961
#6
Napisano 19:57, 28.06.2010
#7
Napisano 21:09, 28.06.2010
Aktualne modzenie - malowanie pokrywy zaworów > ready
Mój Accord 1.8 Silver
#8
Napisano 10:30, 29.06.2010
Jak już powiedzieliście wcześniej pompowanie azotem ma sens ze względu na większa obojętność azotu na zmiany temperatur co za tym idzie zmianę ciśnienia w oponach, ale problem polega na czymś innym - otóż znaczący jest fakt czystość czynnika który pompujemy do opony. W powietrzy powiedzmy kompresorowym jest stosunkowo dużo wody i oleju czyli dwa czynniki które wpływają znacząco na starzenie się gumy, i korozje felg.
kilka wypowiedzi specjalistów
- Opona napompowana azotem utrzymuje ciśnienie trzykrotnie dłużej niż opona napełniona tlenem. Fakt ten ma niebagatelne znaczenie, gdyż ciśnienie w oponie niższe od nominalnego o 0,2 Bara skraca żywotność opony o 10%, a ciśnienie niższe o 0,6 Bara powoduje skrócenie jej żywotności blisko o połowę.
- Azot pozytywnie wpływa na żywotność opon – przeprowadzone testy wykazały, że zmniejszenie ilości tlenu o 6% powoduje wydłużenie żywotności aż o 22%.
- Ze względu na właściwości chemiczne azotu i brak wchodzenia tego gazu w reakcję z metalem występuje mniejsze ryzyko wystąpienia rdzy na obręczy.
[i] - Pompowanie powietrzem niesie za sobą niebezpieczeństwo „zbierania” z otoczenia nieczystości, między innymi drobin oleju, który jest przyczyną starzenia się wewnętrznych warstw gumy. Azot takim zagrożeniom zapobiega.
#9
Napisano 11:16, 29.06.2010
kilka wypowiedzi specjalistów
Mógłbym prosić nazwiska tych "specjalistów", lub chociaż link do jakichkolwiek naukowych publikacji
na ten tamat.
Czy badania prowadzili sami "gumiarze"?
Jak dla mnie to kolejny pic na wodę, żeby wyciągnąć kasę od kierowców.
Polecam ten link
http://blogsilnika.b...ponach-raz.html
Niewiele rozumiem z samych obliczeń, ale jakoś to do mnie bardziej przemawia niż
wypowiedzi "specjalistów gumiarzy", którzy oczywiście nie mają w tym żadnego
interesu, żeby pompować nas azotem.
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?
#10
Napisano 11:33, 29.06.2010
Można się dowiedzieć że już w latach 60 były próby - testy. Wystarczy może fakt ze w formule 1 koła są pompowane azotem - jeżeli zaawansowanie technologii w formule 1 jest dla Ciebie jakimś wyznacznikiem.
Osobiście pracuje przy oponach i mam okazje porozmawiać z technologami na temat użytkowania opon.
Opinie jak zawsze i w każdym temacie są różne - ja osobiście nie pompuję kół azotem.
A w linku który przytoczyłęś pisze dokładnie to samo co ja zacytowałem.
#11
Napisano 16:59, 29.06.2010
Aktualne modzenie - malowanie pokrywy zaworów > ready
Mój Accord 1.8 Silver
#12
Napisano 19:31, 29.06.2010
Poza tym, jak azot może powodować że nie schodzi ciśnienie, przecież to jest nielogiczne.
Jak jest nieszczelność, to środek opony będzie dążył do wyrównania ciśnienia, nieważne czy powietrze (prawie 80% azotu) czy azot (99%).
No i ten argument, że azot chroni nam felgę, no pięknie, pięknie. A ta część felgi co nie jest w oponie i otacza ją powietrze, to co z nią?
I do datek leci na nią sól, piach itp. Prędzej ona się rozpadnie, jak azot w oponie ochroni ją przed starzeniem/ korozją.
Oczywiście analogicznie ma się to do samej gumy. Co z tego że w środku jest "chroniona" przez azot, skoro na zewnątrz otacza ją zwykłe powietrze,
piach, asfalt, sól, itp
Jarek, w moim linku jest dokładnie odwrotnie. Są obliczenia na temat ciśnienia, przeczytaj całość proszę, a nie po łebkach.
I tam negują wartość azotu w cywilnych autach.
Odniosę się jeszcze do azotu w f1 bo może na niektórych robi to wrażenie. Owszem, stosuje się go bo ma mniejszą rozszerzalność cieplną niż tlen, ale
tam auta jeżdżą 250-300km/h, hamują z tych prędkości co chwila i tam pewnie te dodatkowe 21% azotu coś daje, no ale w normalnym aucie?
No proszę Cię
Za zaoszczędzoną kasę, piwko i paliwko żeby na spota przyjechać.
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?
#13
Napisano 20:16, 29.06.2010
Możliwe że rzeczywiście ktoś to wymyślił, przetestował a później wdrożył w użytkowanie tą technologię tylko po to, żeby pokazać jaki to kierowca jest tępy i naiwny. A więc jestem naiwny a z ciśnieniem w oponach mam spokój... na długi czas... a to że chroni oponę od środka plus felgę to mi to akurat nie przeszkadza...
A tak po za tym każdy oponiarz ma inne zdanie co do tego... jeden powie że gaz jest ok, a inny że to pic na wodę... więc postanowiłem sprawdzić sam... Czasami jestem zdziwiony że byle głąba przyjmują do roboty do wymiany opon itp. Pierwszy lepszy "Pan Czesiek" spod sklepu...
Za zaoszczędzoną kasę, piwko i paliwko żeby na spota przyjechać.
Lepiej tylko paliwko, a piwko to lepiej później...
Aktualne modzenie - malowanie pokrywy zaworów > ready
Mój Accord 1.8 Silver
#14
Napisano 20:27, 29.06.2010
Po prostu dyskutujemy i przytaczam argumenty oraz kontrargumenty, a nie tylko "wypowiedzi specjalistów".
Przecież można przedstawić swoją wizję.
Staram się być zawsze odporny na marketingowy bełkot, którym jesteśmy karmieni co dzień.
wdrożył w użytkowanie tą technologię tylko po to, żeby pokazać jaki to kierowca jest tępy i naiwny.
Na każdym kroku konsumenci są dyma.i w du.ę, więc i w tej kwestii gumiarze nie mają skrupułów.
Nie zdziwiłbym się, gdyby co niektórzy zamiast azotu walili do opon zwykłe powietrze. Jak to sprawdzisz, że masz azot?
Nawet sam Jarek, który robi w gumach nie pompuje kół azotem.
rozumiem że chociaż raz kiedyś spróbowałeś pojeździć na gazie w oponach??.
Cały czas jeżdżę
edit
mój 800 post, otwieram piwko
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?
#15
Napisano 20:45, 29.06.2010
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych