Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

śruba/tuleja z tyłu do regulacji zbieżności

VII VII 2.2 CDTI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 accord999

accord999
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Krk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:h
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:30, 29.05.2020

Dzień dobry,

 

Chciałem ostatnio zrobić geometrie, ale Pan popatrzył na belkę z tyłu i powiedział, że śruby od regulacji zbieżności są bardzo zardzewiałe i ciężko będzie je odkręcić i lepiej je wymienić.  Później byłem u mechanika i powiedział, że trzeba wymienić nie tylko śrubę  od regulacji ale też tuleje wenętrzna wachacza od regulacji ??

 

Moje pytanie brzmi co tak na prawdę trzeba wymienić żeby udać się bez obaw ponownie na geometrię ? Rzeczywiście kupować nowe śruby czy spróbować je odkręcić ?

Szukam na allegro tej tulei i znaleźć nie mogę...

 

Z góry dzięki za pomoc.


  • 0

#2 Waldi.

Waldi.
  • Moderator
  • 631 postów
  • Skąd:TM
  • Silnik:2.4
  • Wersja:王冠の宝石
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 07:35, 29.05.2020

Tak naprawdę całe zawieszenie.
Śruby może spróbować o niż sie uda a jak nie to co wtedy.? Koszt ok. 200 pln.
  • 0

#3 accord999

accord999
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Krk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:h
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:41, 29.05.2020

Tak naprawdę całe zawieszenie.
Śruby może spróbować o niż sie uda a jak nie to co wtedy.? Koszt ok. 200 pln.

 

Całe zawieszenie ? Nie załamuj mnie  królu ;DD 


  • 0

#4 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 08:31, 29.05.2020

spróbować odkręcić śrubę, jak nie pójdzie to wyciąć, kupić tuleje i śruby poskładać i jechać na geometrię, roboty dużo ale zrobić się da, śruby chyba tylko oryginały, natomiast tuleje produkuje febest, ja robiłem własnoręcznie, nawierciłem łeb śruby tak żeby się dało go ukręcić, wyciągnąłem drążek i przy pomocy konkretnego młotka wybiłem z tulei pozostałości śruby, nie musiałem wymieniać tulei, ale jak piszą chłopaki na forum - nie zawsze się to udaje


  • 0

#5 Waldi.

Waldi.
  • Moderator
  • 631 postów
  • Skąd:TM
  • Silnik:2.4
  • Wersja:王冠の宝石
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 08:36, 29.05.2020

Całe zawieszenie ? Nie załamuj mnie królu ;DD

To sa drogie prace tak że lepiej robić kompleksowo.

Abyśmy się zrozumieli, wszystkie tuleje powinny być sprawne. A wiadomo w kilkunastoletnim aucie to co nie było wymieniane jest do wymiany. Normalnie wymienia się drążki, stabilizatory a nośne nie i jakoś to się trzyma drogi.
Ale gdy doszedłeś do geometrii to już czas na wymiane reszty.
  • 0

#6 accord999

accord999
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Krk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:h
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:03, 29.05.2020

spróbować odkręcić śrubę, jak nie pójdzie to wyciąć, kupić tuleje i śruby poskładać i jechać na geometrię, roboty dużo ale zrobić się da, śruby chyba tylko oryginały, natomiast tuleje produkuje febest, ja robiłem własnoręcznie, nawierciłem łeb śruby tak żeby się dało go ukręcić, wyciągnąłem drążek i przy pomocy konkretnego młotka wybiłem z tulei pozostałości śruby, nie musiałem wymieniać tulei, ale jak piszą chłopaki na forum - nie zawsze się to udaje

 Jak dokładnie nazywa się ta tuleja?


  • 0

#7 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 09:16, 29.05.2020

HAB-097 chyba tego szukasz https://febest.de/po...bushing-hab_097, upewnij się czy na pewno to, ewentualnie może ktoś potwierdzi, tak jak pisałem wyżej - ja nie musiałem wymieniać więc 100% pewności nie mam


  • 0

#8 accord999

accord999
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Krk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:h
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:22, 29.05.2020

To sa drogie prace tak że lepiej robić kompleksowo.

Abyśmy się zrozumieli, wszystkie tuleje powinny być sprawne. A wiadomo w kilkunastoletnim aucie to co nie było wymieniane jest do wymiany. Normalnie wymienia się drążki, stabilizatory a nośne nie i jakoś to się trzyma drogi.
Ale gdy doszedłeś do geometrii to już czas na wymiane reszty.

 

Ogólnie diagnosta sprawdził wszystkie luzy w zawieszeniu i wszystko ok, oprócz właśnie tych zardzewiałych śrub, gdzie jest ryzyko, że się nie odkręci albo urwie. 

Geometrię chcę zrobić bo wymieniłem opony na nowe, trochę mnie ściąga w prawo podczas jazdy.


  • 0

#9 Waldi.

Waldi.
  • Moderator
  • 631 postów
  • Skąd:TM
  • Silnik:2.4
  • Wersja:王冠の宝石
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:29, 29.05.2020

Od czegoś musisz zacząć.
  • 0

#10 accord999

accord999
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Krk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:h
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:40, 29.05.2020

Od czegoś musisz zacząć.

To co spróbować odkręcić sruby, jak się nie uda, to wtedy nowa śruba + tuleja silentblock drążka tylnego ?

SILENTBLOK DRĄŻKA TYLNEGO
  • 0

#11 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 10:15, 29.05.2020

tak zrób, w sumie i tak nie masz innego wyjścia...


  • 0

#12 Waldi.

Waldi.
  • Moderator
  • 631 postów
  • Skąd:TM
  • Silnik:2.4
  • Wersja:王冠の宝石
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 10:30, 29.05.2020

To co spróbować odkręcić sruby, jak się nie uda, to wtedy nowa śruba + tuleja silentblock drążka tylnego ? SILENTBLOK DRĄŻKA TYLNEGO

I nie żałuj na nowe nakretki do śrub. One też są ważne.
  • 0

#13 querke

querke
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:57, 29.05.2020

Niedługo planuję zmierzyć się dokładnie z tym samym problemem. 

 

I nie żałuj na nowe nakretki do śrub. One też są ważne.

Chciałem zapytać dlaczego nowe nakrętki mają duże znaczenie i nie można wykorzystać starych? 

 

Pzdr


  • 0

#14 tolakowy

tolakowy
  • Forumowicz
  • 236 postów
  • Skąd:Nowa Dęba
  • Silnik:2,4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:37, 29.05.2020

Panowie zastanawiam się dlaczego nikt nie proponuje wymienić całego wahacza? Jeżeli kolega kupi wcześniej tuleje i śruby a okaże się że nie wybije starej tulei (prawdopodobnie nie wybije) to co wtedy?
  • 0

pzdr


#15 Waldi.

Waldi.
  • Moderator
  • 631 postów
  • Skąd:TM
  • Silnik:2.4
  • Wersja:王冠の宝石
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 15:41, 29.05.2020

Panowie zastanawiam się dlaczego nikt nie proponuje wymienić całego wahacza? Jeżeli kolega kupi wcześniej tuleje i śruby a okaże się że nie wybije starej tulei (prawdopodobnie nie wybije) to co wtedy?

W kombi wybiły się wszystkie.
A sedana dopiero będę robił.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, VII 2.2 CDTI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq