Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Problemy po naprawie przekładni Accord VI

VI accord podwozie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Michalo912

Michalo912
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:VTEC
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:07, 23.01.2020

Witam,

W ostatnim tygodniu oddałem samochód do mechanika na regenerację przekładni (był dosyć duży wyciek i wymagało to naprawy) oraz wymianę lewego sworznia. Zanim jednak to zrobiłem, to pojechałem na stację diagnostyczną ze względu na skrzypienie w podwoziu przy skręcaniu oraz najeżdżaniu na jakiekolwiek przeszkody. Po naprawie skrzypienie niestety zostało (skrzypiało mniej niż przed, tylko przy skręcaniu oraz ruszaniu), lecz zaniepokojony od razu pojechałem dzisiaj do mechanika żeby mu pokazać o co chodzi. Problem w tym, że skręcanie kołami na placu, aby pokazać mechanikowi dokładnie o co mi chodzi spowodowało nasilenie tego skrzypienia. Nie wiem czy permanentnie czy też chwilowo, ponieważ nie jeździłem już dzisiaj więcej samochodem. Dodam, że mechanik stawia na gumy w stabilizatorze, lecz z tego co czytałem i mi wiadomo może to też być coś z prawym sworzniem. Czy można samemu zdiagnozować ten problem, ponieważ auto oddaję do mechanika dopiero w następnym tygodniu, ponieważ potrzebuję samochodu na 50 km przejazd.

Mogę dodać, że ostatnio miałem także wymieniane klocki hamulcowe, oraz hamulec ręczny, oraz że lewy sworzeń uległ uszkodzeniu najprawdopodobniej kiedy uderzyłem bokiem koła na wystającą z krawężnika cegłę, co rozsadziło mi oponę (lecz to tylko spekulacje, przyczyna jego uszkodzenia mogła być oczywiście inna).

Moje pytanie wygląda następująco, czy da się jakoś samemu sprawdzić, czy to na pewno nic poważnego, ponieważ nie chciałbym stracić koła w środku trasy, a niestety muszę jechać w pilnej sprawie, więc nie mogę zrezygnować z auta dopóki nie jest to nic bardzo poważnego (potrzebuję samochodu do przejechania ok. 50 km).

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Użytkownik Michalo912 edytował ten post 00:27, 24.01.2020

  • 0

#2 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 00:07, 24.01.2020

sprawdzanie sworzni (na filmie widać, że sworzeń ma luz i jest do wymiany):

sworznie możesz też łatwo zdiagnozować dociskając od góry auto w dół w na nadkolu (będzie skrzypieć jak stary tapczan).

gumy stabilizatora mogą być przyczyną skrzypienia (przy podniesionym kole, ruszając kołem góra dół powinno być słychać, że gumy skrzypią - w dwie osoby, jeden macha kołem, drugi nasłu*cenzura*e. ewentualnie szarpać góra dół stabilizator ... najlepiej z kanału) , ale upewnij się lepiej ze sworzniami. jak nie wiesz czy były wcześniej wymieniane, to lepiej wymień je profilaktycznie, póki jeszcze koło nie stanęło Ci bokiem :zoltek:

sworznie najlepiej CTR, 555, a najlepiej było by dać OEM, ale kosztują sporo więcej niż zamienniki (jeśli auto nie jest w stanie perfekt, to nawet na OEM nie zwracaj uwagi :zoltek: ).

gumy stabilizatora oczywiście też OEM.

nie radzę bagatelizować tego typu usterek zawieszenia, bo ti igranie z 'kostuchą' ... jednemu się uda, z drugiego nie będzie co zbierać :>

50km to sporo dla uszkodzonych sworzni, a były przypadki, że auto się rozkraczyło przy wyjeżdżaniu z parkingu :zoltek:

odsyłam również do tematów, które powinieneś sprawdzić na pierwszym miejscu  :diabelmruga:

http://www.accordklu...-górne-i-dolne/
http://www.accordklu...-podczas-jazdy/


  • 0

#3 Michalo912

Michalo912
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:VTEC
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:34, 24.01.2020

Co do koła stającego bokiem, to niestety już się taz tak pare lat temu w tym samochodzie wydarzyło, że po wyjeździe z parkingu odleciało (o ile dobrze pamiętam) lewe koło. No cóż, rano to wszystko posprawdzam. Lewy sworzeń był wymieniany tydzień temu, więc jak już to trzeba będzie jeszcze wymienić prawy. :-P
Chociaż na stacji z 2-3 tyg. temu nic nie wspominali o prawym sworzniu, więc mam nadzieję, że to jednak nie on sie psuje.
Największy problem jest w tym, że podwozie raz skrzypi, a raz nie. Jak chciałem dzisiaj (w sumie to już wczoraj) mechanikowi pokazać to jak na złość przestało wydawać żadne dźwięki, dopiero po ciągłym skręcaniu w lewo i prawo zaczął tak skrzypieć, że myślałem że jeszcze chwila i się rozleci. :-P Co do wysłanych przez Ciebie filmów i postów to skrzypienie występuje u mnie tylko przy ruszaniu z miejsca i skręcaniu przy małej prędkości, więc nie skrzypi przy każdej możliwej sytuacji jak w w/w tematach.

Użytkownik Michalo912 edytował ten post 00:51, 24.01.2020

  • 0

#4 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 02:40, 24.01.2020

to może jednak to tylko gumy stabilizatora ... skręcając lewo, prawo, stabilizator pracuje w tych gumach i może wtedy właśnie skrzypieć ;) (jak to jednak sworzeń, to przy takich 'testach' może się wypiąć i wtedy tylko laweta :zoltek: lepiej nie kusić losu i nie drażnić portfela :diabelfaja:).

lepiej być pewnym i sprawdzić to tak jak się należy, dopiero wtedy wymienić właściwą część, a nie strzelać na ślepo i kupować niepotrzebnie części, które nie wymagają wymiany :)

jak robisz rocznie w okolicach 10 000 km, to skoro lewy sworzeń wysiadł, to i prawy już też wymaga wymiany :zoltek:


  • 0

#5 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 14:01, 24.01.2020

Zwykle końcówki drążków, sworznie, tuleje padają pierwsze z prawej strony. Bo przy prawym krawężniku są te studzienki, dziury itp . Czasami nie da się tego ominąć. Jakieś tam doświadczenie mam, więc to nie teoria. No i parkowanie. Jak często wbijacie tylko prawą stroną przez krawężnik? 80 %

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#6 Michalo912

Michalo912
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:VTEC
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:43, 24.01.2020

Z tym się w 100% zgadzam. No cóż, chyba warto będzie profilaktycznie wymienić prawy sworzeń, nawet jeśli problemem są zużyte gumy stabilizatora. Szczególnie, że koszta takiej wymiany nie są wielkie :-P


  • 0

#7 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 18:09, 24.01.2020

lepiej mieć powyrywane gumy stabilizatora, niż wyrwany przegub z kołem  :diabelgrin:


  • 0

#8 Michalo912

Michalo912
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:VTEC
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:48, 24.01.2020

Tak jeszcze na koniec mam jedno pytanie, podczas montowania przekładni mechanik także zauważył, że jest jakiś wyciek (oprócz tego z przekładni). Teraz moje pytanie jest następujące, jakie są Wasze przygody z wyciekami z waszych Accordów, co było najczęściej przyczyną, ponieważ nie wiem czego się spodziewać xP


  • 0

#9 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 19:27, 24.01.2020

jak dobrze trafisz, to cieknie wszystko, co może ciec w tym aucie  :diabelek2:

wycieki mogą pojawić się z przekładni, z pompy wspomagania, z węży od wspomagania, z pompy oleju, z okolic rozrządu, z misy olejowej, z pod pokrywy zaworów, ze skrzyni od prawego przegubu, na łączeniu skrzyni z silnikiem, z przewodów hamulcowych, z przewodów paliwowych, z chłodnicy jeśli dalej jest OEM, z węży klimatyzacji, z wysprzęglika i z pompki sprzęgła ... więcej na tę chwilę nie pamiętam (ja nie miałem tylko wycieku z wysprzęglika, pompki sprzęgła i łączenia skrzyni z silnikiem, bo poprzedni właściciel mógł to ogarnąć przy wymianie sprzęgła - ale reszta odbębniona, naprawiona, a kasa upłynniona :zoltek::diabelzadowol: ale to nie dział i temat o wyciekach  :diabeljezyk:


  • 0

#10 Michalo912

Michalo912
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:VTEC
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:38, 24.01.2020

No cóż, dzięki wielkie za pomoc. W następnym tygodniu dam znać co było powodem tego skrzypienia :-P

 

Edit: Poruszałem autem w lewo i prawo, przycisnąłem nadkole parę razy i nic nie było słychać, więc mam nadzieję, że to jednak nie sworzeń (który swoją drogą i tak będę wymieniał :-P)


Użytkownik Michalo912 edytował ten post 13:09, 25.01.2020

  • 0

#11 Michalo912

Michalo912
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:VTEC
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:39, 31.01.2020

Samochód już odebrany, problemem był jednak prawy sworzeń. :-D Oprócz tego wszystko dobrze, mechanik tylko powiedział, że trzeba zawieźć auto do blacharza z prawym nadkolem (zaraz zrobię o tym inny post) oraz mały wyciek ze skrzyni biegów, więc tragedii nie ma. 

No cóż, dziękuję wszystkim za pomoc i pamiętajcie, że samodzielna diagnoza nie zawsze może być trafna (tak jak to było w moim przypadku :-D )


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, accord, podwozie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq