Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

2.4 turbodoładowanie

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Marek09

Marek09
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Wuppertal
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Cu2
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Cu2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:49, 16.01.2020

Witam,
Szukałem, ale nie znalazłem więc piszę.
Jak wygląda sprawa z turbosprężarką do tego silnika ?
Ile można wyciągnąć z auta?
Jaki koszt i co trzeba przy okazji zrobić żeby to miało ręce i nogi?
Czy po takim zabiegu auto będzie paliło mniej przez założenie turba?
I ostatnie najważniejsze pytanie.. czy jest sens w ogóle? Auto używam codziennie, nie chcę z niego zrobić wyścigówki tylko poprawić osiągi.

Dzięki z góry !
  • 0

#2 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 15:56, 16.01.2020

http://www.accordklu...e-1#entry987968
Rozumiem, że ten wątek przestudiowany? Jest tego 52 strony :D

Tak z pamięci, kto ma dmuchnięte K24...
FairFax - K24A3 kompresor
kamilsabala - K24Z3 kompresor (ale już sprzedane)
lolmundx - K24Z3 turbo

Ile można uzyskać? To zależy od wielu zmiennych, a najbardziej chyba od budżetu :D bo to droga zabawa jest (bez 20tys zł nie podchodź). Śmiało ponad 300 kuni się ugra.

Dużym minusem dla K24Z3 jest brak możliwości dobrania szpery. Gadałem z Jarkiem z jarusnet. Nie widział szpery dedykowanej do skrzyni SM5M z K24Z3. Jedynie wchodzi w rachubę rzeźba z montażem skrzyni lub bebechów ze skrzyni od K24A3...

Tapniynte ze szajsunga
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#3 Marek09

Marek09
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Wuppertal
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Cu2
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Cu2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:23, 16.01.2020

Dzięki za szybką odpowiedź !

A jakiś inny sposób żeby auto zbierało się lepiej przy niższych obrotach ?
Ten temat chyba widziałem już, postaram się jeszcze raz w nim rozejrzeć.
  • 0

#4 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 16:36, 16.01.2020

Downpipe/testpipe zamontować i pozbyć się choć jednego kata, zmienić wydech na minimum 2,5 cala - dla odetkania silnika. Kolektor ssący - tu jest parę opcji do wyboru. Dla poprawy w średnim zakresie obrotów warto rozważyć chyba RSP, RGB, RBB. RRC trochę odbiega cenowo, ale ten z kolei daje najwięcej na wysokich obrotach.

I najważniejsze! REFLASH

Tapniynte ze szajsunga
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#5 Marek09

Marek09
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Wuppertal
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Cu2
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Cu2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:37, 16.01.2020

Dzięki za szybką odpowiedź!!

Jest jakiś mniej kosztowny zabieg na ożywienie samochodu na niższych brotach ?
Ogólnie auto dobrze się zbiera i fajnie się jeździ ale oczekiwałem trochę więcej od vtec 2.4,
Wiem że duża robotę robi tutaj skrzynia at.. jestem pewien że w ręcznej lepiej by chodziło.
  • 0

#6 Marek09

Marek09
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Wuppertal
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Cu2
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Cu2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:40, 16.01.2020

Wysłałem druga wiadomość bo wydawało mi się że nie wysłało pierwszej.

Znasz może jakiś godziwy warsztat w woj. Malopolskim, świętokrzyskim
Do którego mógłbym się udać, nie bojąc się o zj***ie roboty ?
  • 0

#7 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 16:41, 16.01.2020

Najważniejsze to kolektor wydechowy, wydech i reflash. Jak pokombinujesz to zmieścisz się zapewne w 3tys zł. Efekt będzie odczuwalny.

O warsztat poszukaj info w dziale regionalnym.

Tapniynte ze szajsunga
  • 1

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#8 Marek09

Marek09
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Wuppertal
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Cu2
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Cu2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:12, 16.01.2020

Dzięki za wszystko !

Mam jeszcze jedna prośbę, gdybyś mógł zerknąć na ten temat http://www.accordklu...utomatem/page-2

U mnie są podobne objawy, z resztą opisałem wszystko w temacie na końcu.
  • 0

#9 FairFaX

FairFaX
  • Informatyk
  • 301 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type-S Supercharged
  • KM:300 ???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:20, 18.01.2020

Żeby skrócić dyskusje - doładowanie w K24, zeby miało sens wymaga sporego nakładu finansowego. Niby da sie zrobic budżetowy turbo setup, pewnie w okolicach 10k, ale samo dmuchanie to nie wszystko.

 

Przeniesienie napędu, sprzęgło, układ paliwowy, wydech, hamulce itp Na moje oko 20k w góre, żeby to zrobić sensownie.

Jak nie masz takiego budżetu, to odpuść dmuchanie, bo zawsze cos wyjdzie - tymbardziej, że te samochodu mają już swoje lata.

 

W okolicach 5k mozna juz zrobic cos sensownego z K24 - nie bede rzucał konretnymi cenami, bo trzeba by to policzyc, ale moze daloby raze zrobic z 220-230 koni - Kolektor wydechowy, dolotowy, dolot, moze przepustnica, conajmniej reflash albo strojenie, jakiś wałek i cos z tego może być.


  • 0

#10 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 09:01, 19.01.2020

Z tego co napisales to 215 KM nikt nie przekroczy a co dopiero 245

Ale tu jest temat o turbo i tak jak Fairfax pisał zrobić z głową bezawaryjnie 20 kola trzeba mieć .

Użytkownik slasz129 edytował ten post 09:14, 19.01.2020

  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#11 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 12:59, 19.01.2020

Do listy. Warto Dopisac jeszcze Ralfiego ze swoim k24A3T
Oraz Adam54GH ktory tez mial kilka setupow z doladowaniem.


Ps. Nie nazywajcie strojenia pod Turbo Reflashem.... Bo juz byl taki przypadek ze przy turbo wpadl reflash i bylo po silniku...

Strojenie to strojenie = indywidualne dobieranie parametrów.

Reflash to Reflash= gotowiec
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#12 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1721 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 14:03, 19.01.2020

To nie lepiej dołożyć te 20 tyś i zakupić Legenda?fabryka dała już prawie 300KM,a do tego wolnossace V6.bajka jak dla mnie.

Jezdziles Legendem? Ma to co prawda 300km, ale ja mialem srednie odczucia i serio dupy nie urywa ze startu. Skrzynia mocno kastruje te auta. Nawet glupie filmiki na youtubie to pokazuja. A kolejna sprawa ceny i dostepnosc czesci to juz nie poziom Accorda, choc jak ktos chce pchac trubo to pewnie mu to nie robi ;)

Wysłane z mojego *cenzura*ałeja PDwudziechy przy użyciu Tapatalka
  • 0

#13 FairFaX

FairFaX
  • Informatyk
  • 301 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type-S Supercharged
  • KM:300 ???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:07, 19.01.2020

@93karol myślę, że nikt z wypowiadających się nie myli reflasha, że strojeniem. A już tym bardziej w kwestii doładowania.

Piszemy że bez budżetu na poziomie 20k+ pozostaje tylko zabawa w NA i 'drobne' modyfikacje. Nawet Franek to wydatek na poziomie 10k.

Doładowanie i to każde wymaga strojenie i aż w szoku jestem, że ktoś wgrał gotowca pod turbo :O
No można gotowa mapę wrzucić na moment na pierwsze odpalenie i sprawdzenie wycieków a później to już zabawa w mapy i to dużo zabawy.

Sended from OnePlus 5T
  • 0

#14 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 14:18, 19.01.2020

@93karol myślę, że nikt z wypowiadających się nie myli reflasha, że strojeniem. A już tym bardziej w kwestii doładowania.

Piszemy że bez budżetu na poziomie 20k+ pozostaje tylko zabawa w NA i 'drobne' modyfikacje. Nawet Franek to wydatek na poziomie 10k.

Doładowanie i to każde wymaga strojenie i aż w szoku jestem, że ktoś wgrał gotowca pod turbo :O
No można gotowa mapę wrzucić na moment na pierwsze odpalenie i sprawdzenie wycieków a później to już zabawa w mapy i to dużo zabawy.

Sended from OnePlus 5T


Ten temat jest o doladowaniu. Wiec tego sie tu trzymamy.


Tematy modzienia NA sa juz długo na forum i co troche aktualizowane nowymi informacjami. Wiec bardzo duzo sie można dowiedziec. Tylko chwilke poswiecic na szukanie i czytanie.

Soul masz racje. Seryjny legend zabity skrzynia :/
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#15 Kuba18p

Kuba18p
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:192
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:T
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:31, 19.01.2020

Dzięki za szybką odpowiedź!!

Jest jakiś mniej kosztowny zabieg na ożywienie samochodu na niższych brotach ?

Jest, trzeba sprzedać i kupić turbo benzynę :-) sam przez wiele lat jeździłem tb i teraz czuję się jak grzyb zmieniając biegi przy 3 kRPM. Accord ma fajny bagażnik (mam trumniaka) i dlatego go kupiłem. A żeby wsadzić 20k+ w samochód warty 30k to trzeba być kolekcjonerem albo kochać Hondę bardziej niż żonę ;-) racjonalnych powodów nie ma :-)
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq