Witam
Poprzedni mój post związany z błędem P2138 i doprowadził mnie do ewidentnego problemu elektrycznego.
Silnik R20A3
Po długim czasie poszukiwań i konsultacji zdiagnozowałem, że problem sporadycznie i nieregularnie występującego błędu spowodowany jest znaczną rozbieżnością napięć między obwodem APP Sensor A i B.
Przy prawidłowo działających obwodach parametr A=B/2. Czyli jasna sprawa dwa razy mniejsze jest dla obwodu B.
Posiadam HDS robiłem symulacje na zgaszonym silniku i parametr A/B/2 potrafi rozjechać się nawet do 2-4 % . ale widać komp to akceptuje i wszystko działa cacy.
I na zgaszonym silniku jak wszystko działa to napięcie na APP Sensor A =1.02V, a APP Sensor B=0,49 V czyli jak widać nadal A=B/2
Jednak jak ściągam "Freeze Frame" z błędu zawsze tego samego P2138 to komputer ją zrzuca kiedy coś się bardzo mocna rozjeżdża z napięciami.
takich ramek mam już kilka i zawsze jest rozjazd APP A i APP B
Ostatnia ramka od razu po zapaleniu na mrozie to APP A = 1,02 , a APP B=0,67 /////// tu już mamy rozjazd 31% i słuszna informacja kompa o błędzie.
Wymieniłem już przepustnicę, która chodziła i chodzi w wzorowych parametrach, dalej błąd wskazywał . Tu zabrałem się pedał gazu. Mam już 3 używane i nadal nie tędy droga. ale wymiana pedału gazy trochę pomogła tzn. błąd występuje rzadziej. Kostkę popryskałem "kontaktem" , ale to nie rozwiązuje sprawy. Nadal napięcia maja maja rozjazd
Pytanie moje brzmi: jeżeli problem jest z napięciami w dwuobwodowym układzie sterowania sygnałem gazu , to gdzie jeszcze szukać słabych miejsc/kostek /połączeń zanim sygnał trafi do komputera?