Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Ruda na wahaczach, sankach, podwoziu, półosiach - prośba o ocenę

VIII rdza wahacze sanki podwozie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#1 m3ntor

m3ntor
  • Młodszy Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:17, 12.12.2019

Cześć :)

 

Znajomy ma Accorda VIII i tak wygląda podłoga w nim, wahacze, sanki itd. Porobiłem zdjęcia, ale że się na tym nie znam ani ja ani on, nie wiemy na ile zaawansowana jest ruda, która się tam panoszy, diagnoście ciężko było się wypowiedzieć jednoznacznie.

 

Pytanie moje - na ile jest to zaawansowane? Standard? Auto z 2009 roku.

Jeżeli jest to do ogarnięcia, jakim kosztem i czy wchodzą w grę jakieś elementy do wymiany? Czy wahacze kwalifikują się do wymiany? Półosie całe rude, więc też pytanie o ich ewentualną wymianę.

 

Z góry dzięki za odpowiedzi :)

 

 

10.jpg

 

9.jpg

 

8.jpg

 

7.jpg

 

6.jpg

 

5.jpg

 

4.jpg

 

3.jpg

 

1.jpg

 

2.jpg


  • 0

#2 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 21:26, 12.12.2019

Standard. Nic (pomimo, że to tylko zdjęcia) nie kwalifikuje się do wymiany.
Oczywiście do ogarnięcia.
Koszty - jest o tym cały wątek - zależne od zakresu prac, użytych materiałów i wykonawcy.
  • 1

#3 m3ntor

m3ntor
  • Młodszy Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:29, 12.12.2019

Standard. Nic (pomimo, że to tylko zdjęcia) nie kwalifikuje się do wymiany.
Oczywiście do ogarnięcia.
Koszty - jest o tym cały wątek - zależne od zakresu prac, użytych materiałów i wykonawcy.

Mógłbyś tylko podać widełki orientacyjnie za ogarnięcie i zakonserwowanie tego? Zanim znajdę ten temat to wieki miną...


  • 0

#4 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 21:38, 12.12.2019

http://www.accordklu...wacja +podwozia

http://www.accordklu...h&fromMainBar=1
  • 1

#5 JanB

JanB
  • Forumowicz
  • 66 postów
  • Skąd:Wielkopolska
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Comfort
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:46, 12.12.2019

Potwierdzam to, co napisał kolega piasek101. Mam Accorda z 2009, którego kupiłem w lipcu. Ponieważ chcę tym autem jeździć długo zleciłem zabezpieczenie podwozia. Blacharz, który mi to robił, stwierdził, że "ruda" jest powierzchowna. Wyczyścił wszystko i zabezpieczył. Dodatkowo wykleił mi nadkola. Jest dobrze.


  • 0

#6 m3ntor

m3ntor
  • Młodszy Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:06, 12.12.2019

Potwierdzam to, co napisał kolega piasek101. Mam Accorda z 2009, którego kupiłem w lipcu. Ponieważ chcę tym autem jeździć długo zleciłem zabezpieczenie podwozia. Blacharz, który mi to robił, stwierdził, że "ruda" jest powierzchowna. Wyczyścił wszystko i zabezpieczył. Dodatkowo wykleił mi nadkola. Jest dobrze.

U Ciebie było podobnie jak tu na fotach? Ile zapłaciłeś jeśli można wiedzieć?


Użytkownik m3ntor edytował ten post 23:07, 12.12.2019

  • 0

#7 JanB

JanB
  • Forumowicz
  • 66 postów
  • Skąd:Wielkopolska
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Comfort
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 06:21, 13.12.2019

Zapłaciłem 1500, ale w tym była naprawa i polakierowanie 2 progów (wgniecenia miały) no i wyczyszczenie spodu plus nałożenie podkładu i baranka tam gdzie trzeba. Zapsikał też profile zamknięte i wykleił nadkola bitumem. Chyba niezadrogo dałem.


  • 1

#8 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 09:02, 13.12.2019

U mnie jest niemal identyczna sytuacja jak ta przedstawiona na fotach. Wszystko do zrobienia ;) najtrudniej jest znaleźć rzetelny warsztat blacharski :D

Koszty tak jak kolega wyżej pisał, 1500, może do 1800, zależy z jaką starannością ma być zrobione.
  • 1

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#9 Uzumymw

Uzumymw
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:Ma
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:14, 13.12.2019

O ile jest taka możliwość, proponuję zrobić samemu. W tych tematach ciężko o warsztat, który się przykłada.
 


  • 0

#10 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 11:17, 13.12.2019

Zgadzam się z powyższym (już gdzieś tu o tym pisałem) - odbierany jest samochód wypryskany na czarno, ładnie wygląda bo rudej nie widać.

Z wyklejaniem nadkoli bym uważał - nie widać czy coś się dzieje pod tym, a jak już widać to często tylko remont.
Nad rantem z tyłu wyczyścić odpowiednio zaaplikować inhibitor korozji, podkład i cienką warstwę (podkreślam cienką) zabezpieczenia.
Raz w roku zajrzeć tam i ewentualnie zrobić poprawki.
Nie polecam ,,barankować" tych miejsc.
  • 1

#11 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 00:19, 14.12.2019

Taka ruda to nie ruda, do zrobienia, wbrew pozorom, to są dosyć grube blachy w Hondzie na spodzie i trzeba by dosyć długo jeździć gdzie sól jest żeby to przegniło. Choć oczywiście trzeba takie rzeczy starać się zrobić jak najszybciej tym bardziej, że w Polsce zimą i jeszcze wiosną sypie się do przesady dużo soli.
Ale to też taka dziwna przypadłość jest, co nowsza generacja Accorda i młodsza, tym bardziej mniej odporna na korozję jest...
  • 0

#12 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 12:31, 14.12.2019

O ile jest taka możliwość, proponuję zrobić samemu. W tych tematach ciężko o warsztat, który się przykłada.
 

 

 

Zgadzam się z powyższym (już gdzieś tu o tym pisałem) - odbierany jest samochód wypryskany na czarno, ładnie wygląda bo rudej nie widać.

Z wyklejaniem nadkoli bym uważał - nie widać czy coś się dzieje pod tym, a jak już widać to często tylko remont.
Nad rantem z tyłu wyczyścić odpowiednio zaaplikować inhibitor korozji, podkład i cienką warstwę (podkreślam cienką) zabezpieczenia.
Raz w roku zajrzeć tam i ewentualnie zrobić poprawki.
Nie polecam ,,barankować" tych miejsc.

 

Również się zgadzam z przedmówcami, miałem robić w zakładzie i w bardzo znajomym zakładzie, jednak ich techniki mi nie odpowiadają, prześledziłem masę for i grup na fb, naczytałem się różnych tematów i niestety idealnego środka na rudą nie ma, każdy mówi wypiaskować i później podkład 2K. Dlatego sam będę się bawił w konserwację podwozia, najlepiej robić to późną wiosną/latem. Co do piaskowania, mam dostęp do kompresora, dlatego kupię sobie podręczną, prowizoryczną "piaskarkę", która pozwoli mi wyczyścić newralgiczne miejsca, których nie damy rady wyczyścić inaczej, na pewno nie jest to piaskowanie piaskarką z prawdziwego zdarzenia, ale tutaj jest też plus, że wszystkiego od dołu nie musisz rozbierać. A najlepszy środek na pozostałości rdzy to FERTAN, aczkolwiek trafiają się również negatywne opinie. Ale APP R-Stop przetestowałem już u siebie i wcale nie zdał egzaminu. A co do środków w następnych etapach, już rozpisywałem się w innym temacie. 

Jedno jest pewne, bardzo trudno w dzisiejszych czasach jest znaleźć porządnych usługodawców i nie mówię tutaj tylko o branży motoryzacyjne, ale też ogólnie. Dlatego wszystko co możliwe robię sam, a co nie jestem w stanie, prowadzę to zaufanych osób. Ale też rozumiem osoby, które chciałaby robić same, ale niestety warunki im na to nie pozwalają, dlatego muszą zaufać zakładom. 


  • 1

#13 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 22:22, 15.12.2019

Zdjęcie nr 2 (szczegół) - wyciek płynu chłodzącego, albo był rozlany przy dolewce.
  • 0

#14 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 16:41, 27.12.2019

Zajrzyj w przednie nadkola skoro to nowy zakup.Zdemontuj spinki ostrożnie bo mogą się uszkodzić(radze się zaopatrzyć w narzędzia do demontażu spinek to zmniejszy ryzyko uszkodzenia)Tam pewnie będziesz miał ,,niespodziankę,,

Teraz bez warunków warsztatowych nie zrobisz tego dobrze.Auto trzeba umyć chemią z ciepłą wodą pod ciśnieniem.U mnie jeszcze dodatkowo szorowałem szczotką mimo że użyłem chemii i myjki ciśnieniowej Karcher .Musisz zdemontować wszystkie plastiki po podwoziem i wtedy wszystko umyć.Nadkola z tyłu dokładnie wodą ze szczotką i chemią plus Karcher. Zaopatrz się w komplet spinek (w zamienniku bo oryginał zabije Cię ceną )Ja używam spinek firmy ROMIX

Na ich stronie https://www.romix.pl/ znajdziesz katalog i dobierz wszystko według auta(nie wszystkie spinki są takie same)Musisz dobrać według numerów oryginałów według schematów i rysunków w programie https://7zap.com/en/...onda/brand/22/0   https://japancars.ru/catalogs wpisując numer VIN znajdziesz wszystkie spinki po numerach.

Po umyciu dopiero będziesz wszystko widział jak wygląda spód.Potem to wszystko musi dokładnie wyschnąć(dlatego najlepsza pora na konserwacje to ciepłe dni w lato )Po umyciu wszystko musi dokładnie wyschnąć i odparować .Do konserwacji dokładnie zabezpiecz nadwozie folią malarską z użyciem taśmy aby nic się nie dostało na lakier pod folią bo będziesz miał problem aby dobrze umyć lakier.Tam gdzie możesz to usuń rdze mechanicznie.Tam gdzie nie masz dostępu dobrej chemii (ja np stosuje preparaty firmy FORCH  https://www.forch.pl...hrony-karoserii  ) Wtryśnij preparat w profile zamknięte (w każdy otwór w płycie podłogi żeby nadmiar wyleciał)Otwórz drzwi i zdemontuj w progach plastikowe nakładki (przy użyciu długiej sondy wprowadź tam środek do profili zamkniętych wzdłuż całych progów.Nadmiar powinien wyjść otworami dołem co będziesz widział.Dodatkowo zabezpiecz łączenia blach w przedniej klapie i tylnej.Nie zapomnij o profilach w drzwiach (u dołu masz specjalne otwory na sondę .Zabezpiecz w każdych drzwiach dolne ranty przy użyciu wosku bezbarwnego.U siebie tylne nadkola konserwowałem dwoma środkami.Ostatni środek na pędzel i trzy warstwy bo nie ma nadkoli.https://www.forch.pl...ili-zamknietych  Dobrze zabezpiecz miejsce nad rantami bo tam się zbiera cały syf.

Ostatnio konserwowałem znajomej Hondę Jazz i samo mycie podwozia z demontażem plastików zajęło mi 5 godzin(mycie pod ciśnieniem kilka razy plus chemia i szczotka)Tylko od Twojej dokładności będzie zależało jak to będzie zrobione.


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 16:47, 27.12.2019

  • 6

#15 JanB

JanB
  • Forumowicz
  • 66 postów
  • Skąd:Wielkopolska
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Comfort
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:17, 27.12.2019

Jakbym mógł to koledze backdraft998 dałbym 5 zielonych pochwał.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, rdza, wahacze, sanki, podwozie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq