Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Półoś prawa luzy + wahacze góra L + P przód

VII zawieszenie półoś luzy wahacz

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 oxylane4

oxylane4
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Jelenia Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:52, 11.12.2019

Hejka

Kupiłem w sierpniu swój drugi samochód, od członka rodziny i wiem, błąd tragiczny, sam sobię pluje w brodę uwierzyłem że zadbane, rodzina samych mechaników znawców ja jeszcze młodziak 19lat

Do sedna.

Na samochodach nie znam się wcale od strony mechanicznej, wiedza internetowa max.

W moim mieście (Jelenia Góra)mechanicy i diagności nie mogą dojść do konsensusu co właściwie jest do zrobienia.

Mechanik nr1. Wahacze góra dół lewo prawo wycenili ze wszystkim 1870zł, wstrzymałem się, spora kasa jak na młodziaka

diagnosta stacji kontroli pojazdów: sprawa groszowa Łączniki stabilizatorów 80zł sztuka to wymieniłem od razu, bez zmian szukam dalej

Mechanik nr3. przez telefon zdiagnozował półoś, przyjeżdżam, faktycznie, żeby zobrazować wygląda to podobnie jak w niżej wymienionym filmie lecz jeszcze mocniej :

Nie wiem co mam wymienić, czy całe elementy, czy sprawy groszowe, nie chce marnować kasy do zrobienia jest dużo.

Auto jest w średnim stanie, oceniam na 3 może 2+ polubiłem je, zamierzam sukcesywnie zrobić z niego cudo ale potrzebuje pomocy bo nawet mechanicy nie do końca wiedzą co by chcieli zrobić

Za błędy wnoszę o łaskę, pierwszy post :)

 

 

 

Załączone pliki


  • 0

#2 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 23:33, 11.12.2019

Tylko w czym kolego tak naprawdę tkwi problem?? :) Pytasz co najpierw zrobić? 

 

Jeżeli wahacze mają luzy to trzeba je zrobić jak najszybciej, dolne sworznie potrafią przysporzyć sporo kłopotów,  możesz dosłownie "zgubić" koło...co może skończyć się nie wesoło i było dużo takich przypadków, oczywiście w pierwszej kolejności także  hamulce, opony,dobre oświetlenie;  jakieś pół osie czy łączniki  itp zostawiłbym na dalszy plan, zacznij od swojego i innych bezpieczeństwa. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#3 oxylane4

oxylane4
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Jelenia Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:08, 12.12.2019

Dzięki za odzew
Generalnie po tych diagnozach nie jezdze tym samochodem zwyczajnie strach, o dolnych sworzniach przeczytałem dziś i wpisałem na 3 miejsce po półosi i wahaczach pytam w jakiej kolejności i jakie części zamienne, za priorytet wziąłem półoś usłyszałem że mi sie ukręci prędzej czy później, eh ciężko bez znajomości nomenklatury opisać, na wahaczu chyba nie ma luzu a problemem jest to że ktoś go przykręcał na podniesionym aucie także wywalone są gumy i nie wiem czy jest potrzeba wywalać cały wahacz
  • 0

#4 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 08:28, 12.12.2019

Ja jednak uważam że sworznie są ważniejsze niż pół oś, ukręci się to trudno staniesz w miejscu i tyle... gdy pęknie/wypadnie dolny sworzeń to będzie znacznie gorzej...

 

Można i same tuleje wymienić, ale kup górne kompletne wahacze, do dolnych wahacze sworznie CTR i na 90% w dolnych tuleje też masz rozerwane, ale tutaj sprawdza się tylko oryginał.  Następnie zajmij się hamulcami/oponami. 

 

Możesz zadzwonić do kolegi wolek, ma nowe jak i używane części, także może i w kompletnie Ci ładną pół oś wyślę wraz z górnymi wahaczami, a do dolnych tuleje oem jak i sworznie  ctr. 

 

górne wahacze i dolne sworznie:

nr 5/6 oraz 22

https://japancars.ru...&nplblk=B__2700

 

Tuleje do dolnego wahacza:

nr 8/9/10:

https://japancars.ru...&nplblk=B__2710


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#5 oxylane4

oxylane4
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Jelenia Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:48, 12.12.2019

Okej, zmieniam priorytety na
#1 sworznie. Ale chciałbym to zrobić razem z wahaczami i półosią. Rozejrze się po sklepie i zadzwonie później do pana Wolka bo cena nowych dosc przerażająca 600$) Może założe temat w "nasze auta" i kogos zainteresuje doprowadzenie tego super zadbanego rupiecia do stanu dobrego, wgl na tej stronie jak "Qty" ilosc jest wpisana 2 to rozumiem że to komplet

Załączone pliki


Użytkownik oxylane4 edytował ten post 09:09, 12.12.2019

  • 0

#6 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 09:21, 12.12.2019

Na tej stronie na ceny części nie patrz, bardziej niech Cię interesują nr części OEM numerów które Ci podałem :) 

 

Znajdziesz wszystko na allegro czy jak napisałem u Wolka w dobrych cenach, pół oś nowa zamiennik zdecydowanie NIE bo są fatalnej jakości, także tutaj używany zamiennik. Tuleje oryginalne, a sworznie CTR, kupisz np.tuleje w zamienniku i ta duża pozioma (nr 8) rozleci się po pół roku... także szkoda twojej kasy za to i potem płacić dwa razy za robotę...  Informacje z własnego doświadczenia jak i wielu innych osób tutaj na forum. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#7 oxylane4

oxylane4
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Jelenia Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:30, 12.12.2019

Rozumiem,jestem za biedny na tanie części niskiej jakości tylko zrozum mój problem nie wiem który pdroucent produkuje śmieci, który tylko pakuje itp itd muszę się nauczyć :) Także sworznie CTR/555 tuleje oem. Nie do końca rozumiem odpowiedź, półoś + wahacze moga być uzywki? Widzialem gdzies wczoraj po 50zł wahacze a byly z auta 30-40tyś

Użytkownik oxylane4 edytował ten post 09:31, 12.12.2019

  • 0

#8 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 10:37, 12.12.2019

Pisz PW do wolka, dzwoń ;) nie trać czasu. Ten gość to pewniak. Nawet nie musisz uczyć się tych marek, która dobra a która nie. On wie kto robi lepsze poszczególne części. Jemu można ufać w ciemno. Przyśle Ci używane oryginały (wahacze, półosie), niezawodne zamienniki lub oryginały (sworznie, tuleje).
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#9 oxylane4

oxylane4
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Jelenia Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:39, 12.12.2019

Tylko wyjdę ze szkoły i dzwonie uczciwy człowiek na wage złota, gorzej z warsztatem który to poskłada :D
  • 0

#10 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 10:41, 12.12.2019

Jesteś z dolnośląskiego? Poczytaj w dziale regionalnym ;)

Ewentualnie PW do przemkowal :)

I oczywiście zachęcamy do założenia swojego tematu w dziale Nasze Accordy :)
  • 1

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#11 oxylane4

oxylane4
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Jelenia Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:15, 12.12.2019

Dziękuje bardzo za pomoc i zainteresowanie napiszę za pare dni co wyniknęło i zaraz zrobie temat co juz robilem i jak auto wygląda, doprowadzenie do ok stanu zajmie sporo czasu i przydusi mój portfel
  • 0

#12 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 15:55, 12.12.2019

Najpierw rzetelną diagnostyke zrób bo pół auta wymienisz.
  • 0

#13 oxylane4

oxylane4
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Jelenia Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:10, 12.12.2019

https://zapodaj.net/...54bedd.jpg.html

https://zapodaj.net/...86a3df.jpg.html

https://zapodaj.net/...dca074.jpg.html

SpeedCar Jelenia Góra stacja diagnostyczna

ogólnie lewa strona jest ok, prawy wahacz górny ponoć też ale zerwane są tuleje więc można by go ratować ale nie wiem czy jest sens

dolne wahacze przód niby ok.

Prawa półoś ze zdj. jest hipoteza że uszkodzone jest łożysko w tej podporze a sama półoś ok

no i pan zanotował jakiś wyciek trzeba sprawdzić mam nadzieje że to nie blok silnika :D

Więc powinienem wymienić wahacz prawy góra + sworznie zwrotnicy które ponoć są w dobrym stanie i mam nie wymieniać dobrego na dobre ale chyba to zrobie żeby koła nie stracić, dalej: dać komuś wyjąć półoś żeby sprawdzić czy to faktycznie łożysko, ale wychodzi na to że musze znaleźć kogoś u kogo auto postoi. Dobre informacje generalnie


Użytkownik oxylane4 edytował ten post 19:46, 12.12.2019

  • 0

#14 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 19:52, 12.12.2019

przyjedz do mnie na warsztat i bedziesz miał sprawdzone auto jak nalezey i zrobione co trzeba od ręki. 


  • 0

#15 vitosho

vitosho
  • Klubowicz
  • 120 postów
  • Skąd:bdg
  • Silnik:K24
  • Wersja:type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:07, 12.12.2019

przyjedz do mnie na warsztat i bedziesz miał sprawdzone auto jak nalezey i zrobione co trzeba od ręki. 

x2. I postoisz tylko kilka godzin. U Wolka to tak: obydwa sworznie z prawej to jakieś 1,5h. Przy okazji leci prawa półoś i następna godzinka na wymianę. Najgorszy ten wyciek. Z której strony silnika leci?


  • 0
<p>Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach...<br><br>
rock n rolla</p>





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, zawieszenie, półoś, luzy, wahacz

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq