Cześć,
Myślę ostatnio nad poprawą ustawienia swojego Accorda VIII 2.4 sedan ponieważ poprzedni właściciel jeździł na gwincie ISC ale przed sprzedażą zmienił na oryginalne zawieszenie kupione z allego i mam wątpliwości czy aby na pewno przód i tył są od tej samej wersji Accorda tzn. przód stoi dość wysoko tzw. motorówka.
Nie chcę obniżać i utwardzać samochodu poprzez montaż zawieszenia gwintowanego czy sprężyn Eibach, H&R, KW itd.
Chciałbym żeby miał zawieszenie fabryczne od Accorda K24Z3 Executive, sedan, manualna skrzynia, 2008 rok. Zrobiłem małe rozeznanie na allegro i kompletnie nie wiem jak rozumieć oznaczenia na sprzężycach w ofertach oryginalnych, używanych zawieszeń - mam namyśli kolory kropek na sprężynach. Na aukcjach można znaleźć sprężyny o oznaczeniach m. in.:
silnik 2.0 - 156 KM
- przód - nie znalazłem ofert
- tył - nie znalazłem ofert
silnik 2.4 - 201 KM
- przód - sedan dwie kropki czerwona i pomarańczowa (na innej aukcji dwie kropki - niebieska i pomarańczowa; na dwóch innych aukcjach takie same oznaczenia ma zawieszenie do sedana 2.0)
- tył - dwie kropki zielona i czerwona
silnik 2.2 i-DTEC 150 KM
- przód - nie znalazłem ofert
- tył - nie znalazłem ofert
silnik 2.2 i-DTEC 180 KM
- przód - ma kropkę czerwoną, srebrną i niebieską (a na czterech innych aukcjach mają trzy niebieskie kropki a na kolejnej zieloną i niebieską)
- tył - nie znalazłem ofert
Do tego dochodzi kwestia czy sedan czy kombi, czy type S czy executive bo o ile mi wiadomo Type S był fabrycznie obniżony w porównaniu do executive.
Czy ktoś z na forum posiada wiedzę aby usystematyzować te oznaczenia sprężyn?
Byłoby super bo mam wrażenie że sprzedający używane części na allegro sami nie wiedzą do jakich wersji silnikowych i nadwoziowych sprzedają te części.
Piszcie Panowie jeśli macie taką wiedzę - może innym pozwoli to uniknąć nietrafionego zakupu