Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

K24Z3 problem z bogatą mieszanką P0172

VIII sonda lambda K24Z3 Accord

Najlepsza odpowiedź 0mati012 , 08:57, 09.10.2019

Przyczyną był uszkodzony przepływomierz powietrza. Korekty po wymianie Max 7% różnicy między zadaną przez ECU. Temat do zamknięcia. Przejdź do postu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 0mati012

0mati012
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-s
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:03, 06.10.2019

Witam.

Mam problem z moją Honda Accord 8gen. z silnikiem K24Z3, skrzynia A/T. Od pewnego czasu borykam się z błędem bogatej mieszanki paliwowej (P0172). Po uruchomieniu silnika korekta krótko terminowa spada stopniowo w dół aż do uzyskania wartości 0.69-0.77 (-31%, -23%). Po dłuższej pracy silnika około 5 min korekta długo terminowa osiąga wartość korekty krótko terminowej i pojawia się błąd DTC, co prawda tymczasowy ale wystarczyło by tylko ruszyć i zostanie zapisany jako trwały. Najciekawsze jest to że podczas przyśpieszania korekta krótko terminowa pokrywa się z korektą zadaną przez komputer.Druga sytuacja gdy przyśpieszę i utrzymam stałą prędkość obrotową np. 3.5 tyś obr. to różnica korekt między zadaną a zmierzoną będzie się różnić min 20%. czyli mniej więcej to samo się dzieje co na wolnych obrotach. Czynności jakie wykonałem aby rozwiązać problem. Przede wszystkim na pierwszy odstrzał poszła pierwsza sonda lambda, została założona DENSO DOX 1460. Samochód posiada instalacje gazową, lecz podczas szukania problemu gaz został zakręcony na zaworze w butli oraz zostały opróżnione przewody. Filtr powietrza drożny, czujnik map (24kpa na wolnych), wtryski benzynowe sprawdzałem na kartonie podczas rozruchu (jednakowo rozpylają), kolektor nie posiada nieszczelności (sprawdzałem zmywaczem podczas pracy silnika), sprawdzany zawór evap par paliwa został zaślepiony brak poprawy. resetowany był komputer ECM/PCM, wyczyszczona została przepustnica oraz przyuczanie biegu jałowego wraz z współczynnikiem zabrudzenia, regulacja zaworów.Na tych rzeczach moje pomysły się kończą. Głównym objawem jest wspomniany błąd oraz podczas ruszania silnik się 'dusi' i dopiero jedzie dalej.

Proszę o pomoc co jeszcze mogę sprawdzić...

Pozdrawiam


Użytkownik 0mati012 edytował ten post 13:02, 06.10.2019

  • 0

#2 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 16:38, 06.10.2019

Katalog denso podaje że ta sonda nie jest dedykowana do tego silnika.
  • 0

#3 0mati012

0mati012
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-s
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:55, 06.10.2019

A jaka powinna być ?. Taka mi dobrali w sklepie motoryzacyjnym. Była dobierana po numerze oryginału (Denso DU5D 211200-2500)


Użytkownik 0mati012 edytował ten post 17:08, 06.10.2019

  • 0

#4 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 17:40, 06.10.2019

https://www.denso-am.pl/e-katalog/
  • 0

#5 0mati012

0mati012
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-s
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:29, 06.10.2019

Tylko teraz tak na dwóch sondach było by dokładnie to samo 🤔. Z oryginalnej zmieniłem na dox 1460 i dokładnie tak samo pokazuje.
  • 0

#6 muloj

muloj
  • Klubowicz
  • 293 postów
  • Skąd:Bieszczady
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU 2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:36, 07.10.2019

Tak będzie pokazywać bo oryginalna umarła a ta denso nie współpracuje z ecu. Znajdź sprawną używkę i zamkniesz temat.


  • 0

Tomek
zawsze czarna perła  Hania CG9>CL7>CU2  2.4 i-VTEC


#7 0mati012

0mati012
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-s
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:57, 09.10.2019   Najlepsza odpowiedź

Przyczyną był uszkodzony przepływomierz powietrza. Korekty po wymianie Max 7% różnicy między zadaną przez ECU. Temat do zamknięcia.
  • 0

#8 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 12:14, 09.10.2019

Tyle się napracowałeś, a tu się okazała taka pierdółka :D dobrze, że temat rozwiązany :)

Cenna lektura ;)
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, sonda lambda, K24Z3, Accord

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq