Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Montaż instalacji gazowej woj. lubelskie

VIII 2.0 Comfort 2008

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 henio5020

henio5020
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Szczebrzeszyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:06, 23.07.2019

Witam

 

Zdecydowałem się na montaż instalacji gazowej.

Faworytem jest BRC pomimo, że połowa forumowiczów twierdzi że jakość taka sama jak w polskich instalacjach a cena zawyżona.

W dotychczasowym aucie Alfa Romeo 147 1.6 TS na instalacji BRC przejeździłem około 80. 000 km i jedyne wizyty w warsztacie gdzie montowałem gaz to były regularne przeglądy z wymianą filtrów. Stąd mój wybór. 

 

Wcześniejszy montaż został wykonany w Biłgoraju na ul. Krzeszowskiej w firmie Tech Car Sławomir Skrobański. 

 

Wtedy byłem zadowolony, obsługa wydawała się profesjonalna, instalacja schludnie prezentująca się pod maską. Ustawianie odbywało się na postoju ale i też w trakcie jazdy wszystko było sprawdzane.

 

Obecnie będąc po zakupie Hondy Accord wersja Comfort 2.0 156 KM 2008 r. stanąłem przed decyzją odnośnie instalacji gazowej.

- Roczne przebiegi jakie wykręcam to ok. 27.000 km

- 90% trasa

- zakupione auto do końca serwisowane w ASO w Lublinie (dostałem komplet faktur z ASO)

- dotychczasowy przebieg 142.000 km potwierdzony w ASO

- auto po sprawdzeniu u mechanika - poza sprawami eksploatacyjnymi wszystko ok

- z faktur wynika, że ostatnie sprawdzenie luzu zaworowego miało miejsce 42.000 km temu  (2015 r.)     i wtedy wymieniono uszczelkę pokrywy zaworów

- czekam grzecznie w kolejce na sprawdzenie luzu teraz

 

Dzwoniłem do ww.  warsztatu Tech Car i wypytałem o szczegóły, uzyskałem takie informacje:

  • montowane są tam instalacje BRC i Zavoli (rzekomo na częściach BRC tyle, że bez ogólnopolskiej gwarancji jak to jest w przypadku BRC).
  • proponowana instalacja BRC Sequent 32 plug and drive
  • właściciel zaleca lubryfikację elektroniczną z pompą (mówiłem o wątpliwościach co do lubryfikacji, o tym że dużo rozbierznych informacji jest w internecie i że wiele głosów opowiada się za brakiem potrzeby takich wynalazków. Odp. była szybka - w mieście i ogólnie na krótkich dystansach lubryfikacja jest zbędna gdyż na światłach, krzyżówkach czy korkach wszystko się chłodzi. Natomiast na trasie cały czas utrzymują się wysokie temp. i wtedy lubryfikacja podając olej jeśli dobrze pamiętam ma chłodzić zawory.  A w Hondzie jest to potrzebne kontynuował gdyż trzonki zaworowe? są dość cienkie i nie oddają tak dobrze ciepła.
  • Pytałem o wtryskiwacze Keihin czy można zamontować, i można ale padła sugestia że przy moich przebiegach nie wykorzystam ich potencjału
  • I wyraziłem od razu prośbę, że jeśli dojdzie do montażu żeby kolektor ssący został zdemontowany na czas nawiercania - odp. że wszystko zrobią tak że będę zadowolony
  • Koszt 3400 PLN z lubryfikacją, 3900 PLN z  lubrą i wtryskiwaczami Keihin

Przeczytałem ostatnio sporo na naszym forum i poza nim o instalacjach i szczerze mówiąc jestem rozbity i trochę zagubiony. Nie zamierzam oszczędzać przy montażu tylko podczas eksploatacji, jestem świadomy konieczności regularnego sprawdzania luzu i dbałości o auto 2 x bardziej niż na Pb. Nie wiem jaką ostatecznie podjąć decyzje odnośnie lubryfikacji. Pomóżcie Panowie.


Użytkownik henio5020 edytował ten post 20:26, 23.07.2019

  • 0

#2 JerzykTor

JerzykTor
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:E
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:22, 23.07.2019

Kolektor będą ściągać ? Lubryfikację w takiej cenie sobie odpuść.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik JerzykTor edytował ten post 22:26, 23.07.2019

  • 0

#3 henio5020

henio5020
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Szczebrzeszyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:30, 24.07.2019

Łaski ze zdjęciem kolektora nie robią. Jako klient daję taki warunek i tak ma być.
  • 0

#4 JerzykTor

JerzykTor
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:E
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:36, 24.07.2019

Łaski ze zdjęciem kolektora nie robią. Jako klient daję taki warunek i tak ma być.

Ja zagazowlem auto przedwczoraj. ...kolektor sam zdjąłem i zawiozłem do nich wczesniej i sam założyłem ... Niestety to nie jest bułka z masłem.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik JerzykTor edytował ten post 13:38, 24.07.2019

  • 0

#5 henio5020

henio5020
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Szczebrzeszyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:45, 24.07.2019

Ja zagazowlem auto przedwczoraj. ...kolektor sam zdjąłem i zawiozłem do nich wczesniej i sam założyłem ... Niestety to nie jest bułka z masłem.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Jeżeli jest ryzyko, że pomimo obietnicy szefa zakadu mogą mnie w tej kwestii oszukać lub „zapomnieć" poproszę o wykonanie zdjęcia potwierdzającego tą czynność.


Użytkownik henio5020 edytował ten post 17:17, 24.07.2019

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, 2.0, Comfort, 2008

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq