Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Przepustnica Acco 8

VIII przepustnica brak mocy check

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 Olass

Olass
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:SED
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:06, 10.06.2019

Witam wszystkich bardzo serdecznie

 

Dzisiaj tj 10-06-2012 dołączyłem do rodziny posiadaczy Accord'a 8

Krótko o mojej nowej maszynie...

Odkupiony z firmy w której pracuję. Od samego początku blisko moich "rąk" , cała historii od pierwszego kilometra mi znana .

Regularny serwis itd.

Auto ma przejechane 121kkm. wersja 2.0 , 156 KM, 2012r.

Ogólna igła .

Od pewnego czasu zaczęły się problemy z wyskakującym check'iem. i błędem P2138. Szybkie rozeznanie tematu przez już nie serwis :) tylko szpeca od HOND i werdykt:

albo potencjometr gazu , albo przepustnica. Kilka "napraw" okolic pojawiającego się błędu nie dało rezultatu, ale jak to Pan stwierdził to na pewno nie pedał gazu tylko przepustnica.

Samochód ogólnie nie ma większego problemu z jeżdżeniem raczej dookoła komina ponieważ czasami palą się tylko kontrolki ale auto jedzie normalnie, trochę trzęsie, a czasami max 3000 obr , muł. zgaszenie i zapalenie uzdrawia sytuację . Auto pojechało jeszcze na ogólny przegląd do serwisu przed sprzedażą na ostateczną wycenę i oczywiście na ostatniej stronie kody DTC błąd P2138.

Czyli jak wyżej.

W serwisie taka przyjemność to koszt 3500zł . Mówię tu o przepustnicy. Patrząc , że kilka jeszcze takich "ósemek" mamy w firmie nikt nigdy nie narzekał na tego typu dolegliwości. nawet niewiele jest w necie napisane o typowym uszkodzeniu tego elementu. i nie piszę tu o czyszczeniu czy innych podstawowych czynnościach.

 

Reasumując i nie rozwlekając całej sprawy, czy jest ktoś, kto jest mnie w stanie przeprowadzić przez ogólną poradę dot. całej operacji. Wiele jest przepustnic w necie po 80- 200 zł

Czy ja mam na aucie jakiś egzotyk, czy to zwyklak ogólnodostępny, czy od większych silników też pasują. Czy trzeba robić jakąś specjalną adaptację nowego elementu, jak tak to jaki kabel do tego kupić.

 

I podstawowe pytanie czy jestem w stanie to ogarnąć nie mówię tu o braku podstawowej wiedzy mechanicznej i elektronicznej, tylko raczej czary mary , które może wykonać tylko serwis.

 

W załączniku zdjęcie pacjenta.

 

pozdrawiam i liczę na pomoc

 

Olas

 

 

Załączone pliki


  • 0

#2 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 22:12, 10.06.2019

Była czyszczona przepustnica? Jeśli nie to zdemontować, wyczyścić, podpiąć pod HDS (wystarczy chiński), przeprowadzić procedurę zgodnie z manualem i po sprawie. W manualu jest trochę punktów, na które trzeba zwrócić uwagę, żeby nie pojawiały się - jak u niektórych - problemy z obrotami, ale jak zrobisz punkt po punkcie nie będzie problemów. Mam ten sam motor i wszystko hulało po czyszczeniu jak należy. Roboty na max godzinę - półtorej. Nawet uszczelki nie trzeba było zmieniać - była jak nowa a robiłem to przy przebiegu ok. 180 kkm.

Użytkownik lajsta edytował ten post 22:15, 10.06.2019

  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#3 Olass

Olass
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:SED
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:49, 11.06.2019

Była czyszczona przepustnica? Jeśli nie to zdemontować, wyczyścić, podpiąć pod HDS (wystarczy chiński), przeprowadzić procedurę zgodnie z manualem i po sprawie. W manualu jest trochę punktów, na które trzeba zwrócić uwagę, żeby nie pojawiały się - jak u niektórych - problemy z obrotami, ale jak zrobisz punkt po punkcie nie będzie problemów. Mam ten sam motor i wszystko hulało po czyszczeniu jak należy. Roboty na max godzinę - półtorej. Nawet uszczelki nie trzeba było zmieniać - była jak nowa a robiłem to przy przebiegu ok. 180 kkm.

Dzięki bardzo za zainteresowanie tematem.

Jeszcze denata nie odkręcałem , ale tyle razy to było robione, we wspomnianym warsztacie że czyszczenie musiała przechodzić. Myślę, a raczej jestem pewien, że jest uszkodzona i trzeba ją wymienić. W Hondach nie mam takiego rozeznania czy symbole przepustnic są różne , czy jak jest silnik 2.0 to czy to będzie przepustnica od CRV 2.0, czy Accorda 8 2.0 to i tak będzie chodziło. Jeżeli będzie chodziło to wolę kupić używkę zamontować  i pożegnać temat. Jeżeli chodzi o kabel HDS to rozumiem nie pakować się w nic drogiego??!!


  • 0

#4 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 14:00, 11.06.2019

Pewnie, że nie. Wystarczy to co polecają na tutejszym forum.
  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#5 Olass

Olass
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:SED
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:50, 12.06.2019

Kabelek już kupiłem , czekam aż dotrze.

Czy jesteś mi w stanie powiedzieć coś tym silniku, przepustnicy konkretnie pytam o ( symbol) .

Wolę już się przymierzyć do zakupu jakiejś używki.

pytam o takie szczegóły , ponieważ jestem na etapie uzyskiwania z serwisu danych z pierwszej strony książki serwisowej. Tej strony jak ostatnio zauważyłem nie ma , została wyrwana.


Użytkownik Olass edytował ten post 09:54, 12.06.2019

  • 0

#6 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 10:38, 12.06.2019

Przypadek? Nie sądzę
  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#7 Olass

Olass
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:SED
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:37, 12.06.2019

Przypadek? Nie sądzę

Nie demonizujmy, raczej przypadek. Jak wspomniałem połowę przebiegu ja zrobiłem tym autem, a widziałem je praktycznie codziennie pod biurem więc to raczej robota jakichś lepkich rączek w placówce mechanicznej lub innej w której coś trzeba było sprawdzić i lepiej było wędrować z kartką a nie książką .


  • 0

#8 Olass

Olass
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:SED
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:10, 12.06.2019

No nic... dzisiaj rękawy poszły do góry rękawice lekarza na dłoń i jazda ....

Kartę homologacji zdobyłem,  silnik to jak czytam na forum popularna jednostka R20A3

 

Zabrałem się za weryfikację stanu denata czyli przepustnicy symbol GMD3A.

Po rozebraniu widok trochę inny niż w przepustnicy jaką rozbierałem dobrych kilka lat temu i była na potencjometrze.

Tu widać jakiś jest bezkontaktowy nastawnik elektromagnetyczny z zalaną całkowicie elektroniką.

Strona mechaniczna jak widać czyściutka czyli mechanik zrobił to co napisał w karcie przeglądowej.

Pozostało mi wszystko złożyć i tymczasowo zamontować na kolektorze , żeby myszy nie właziły do silnika :))

Następnie  szybki przegląd popularnych portali aukcyjnych :) i sztuka kupiona za 100 zł. Nawet jest gwarancja rozruchowa :))

 

czekamy.

 

Zawczasu zapytam czy inna przepustnica wymaga specjalnej procedury adaptacji przy pomocy HDSa, czy zakładam kasuję błąd grzeję silnik i gotowe??

 

 

 

 

Załączone pliki


  • 0

#9 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:58, 12.06.2019

Trochę z manuala. Generalne polecam ściągnąć sobie manual z działu Klubowicz i tam znajdziesz wszystko czarno na białym

Załączone pliki


Użytkownik lajsta edytował ten post 22:05, 12.06.2019

  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#10 Olass

Olass
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:SED
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:18, 13.06.2019

Zdecydowanie muszę jeszcze poczekać, żeby się tam dostać. Na razie nie mam wystarczających uprawnień, a manual dostępny ogólnie na forum kończy się na roczniku 2010 więc to za wiele nie daje. ( chyba).

 

Dzisiaj doszedł kabel mozolna konfogiracja 2 lapków  i ruszyło. Jakoś wooooolno to wszystko wykrywa auto, później jakoś śmiga. ( jak miałem Audi A6 3.0 v6 tam po CANie wszystko leciało jak marzenie, dosłownie pstryk i było). Może za tani kabel kupiłem :))

Generalnie wykryło błąd 2138 - czyli przepustnica , po skasowaniu, wyskoczył nowy 2610 coś z zapłonem nieprawidłowego. Auto pali na dotyk.

Może jutro przyjdzie przepustnica to zrobię podmiankę i  pełną adaptację i ten drugi błąd może zniknie, bo wcześniej nigdy go nie było.

 

 


  • 0

#11 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:25, 13.06.2019

Tam różnic nie było, dalej to silnik R20A3
  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#12 Olass

Olass
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:SED
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:16, 18.06.2019

Przepustnica wymieniona , adaptacja zrobiona, wszystko przeszło idealnie . Uczenie obrotów biegu jałowego zrobione . Wolne obroty trzyma 680 RPM. Po chwili gong i choinka :( . I to na wolnych obrotach bez gazowania  !! ??

HDS znowu wywalił błąd P2138. Czyli pozostaje już mi tylko pedał gazu. Zaspokajając ciekawość i być może kierunek usterki rozebrałem mój potencjometr gazu i sytuacja analogiczna jak w przepustnicy. Rdzeń czytający położenie magnetycznej wkładki w dźwigni. Jedyną częścią mechaniczną była tam sprężyna , żadnych potencjometrów nic co by się mogło zużyć. Tracę powoli nadzieję  bo już dopuszczam sytuację taką jak z przepustnicą  , czyli wymienię i dalej będzie lipa.

Podsuńcie pomysł gdzie jeszcze mogę szukać usterki , jest jakiś moduł pośredni?? czy tym steruje już tylko komp. Może jest uszkodzony??!!

 

w niedalekiej przeszłości auto miało wymienione 2 cewki zapłonowe na ( Delphi) i sondę górną. Mogło by to wyrzucać taki błąd z zupełnie innej okolicy??


Użytkownik Olass edytował ten post 08:21, 18.06.2019

  • 0

#13 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 09:17, 18.06.2019

Górna sonda od mieszanki wymieniona na OEM?  jak wygląda AFR na jałowym ?


  • 0

#14 Olass

Olass
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:SED
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:03, 20.06.2019

Górna sonda od mieszanki wymieniona na OEM?  jak wygląda AFR na jałowym ?

Górna sonda wymieniona na DENSO J-G141. Mechanik mówi, że to oryginała. pozostaje mi wierzyć.  naprowadź mnie na ten parametr AFR, bo na biegu jałowym porobiłem screeny wszystkich parametrów pracy, ale takiego skrótu tam nie mam. Nnajbliżej to np. AF Lambda ( Value - 1.02),  albo AF Lambda CMD ( Value - 1.02).

Zastanawiam się czy np. rysując graf. z odpowiedniej sekwencji zestawionych ze sobą parametrów  od TP Sensor ...do... CRUS REQ TH. jestem w stanie wyłapać te anomalia które wywalają mi błąd P2138(37)

Wieczorem wrzucę zrzutki ze wszystkich parametrów biegu jałowego, jak ogarnę jakiś portal do zamieszczania zdjęć.


Dzisiaj pedał wymieniony na ...inny:). teraz jeździć i czekać na checka ;(


  • 0

#15 Olass

Olass
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:SED
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:06, 20.06.2019

A no i jeszcze  porozpinałem wszystkie kostki lecące w wiązce przepustnicy, tak dla poprawy sprawy, na wypadek gdyby chochlik siedział w niepewnym styku.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, przepustnica, brak mocy, check

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq