Witam
Od początku tego roku mój Acco viii 2.2 w dieslu zaczął puszczać chmurki/y dymu przy odpalaniu, nie tylko z rana, nawet po 2h postoju potrafił przydymić, chmury były nieregularne, raz mniejsze raz duże, przy czym i tak te małe wykazuja ze coś jest ne tak, dodatkowo zaczęła dość szybko czernić się końcówka wydechowa. Potwierdzają to wynik spalin z tamtego roku był 0,05 a z tego 0,36 (to samo paliwo, podobny stan oleju i jego przebieg). Wybór padł na wtryski - najprawdopodobniej ciekną mimo, że wszystkie testy (korekty max -0,7, przeplewowy, test HDS) nie wskazują na to. Jedyne co mi się rzuciło w oczy to to że HDS przed odpaleniem silnika pokazuje ciśnienie paliwa 0 do docelowego 23, dopiero po odpaleniu ciśnienie jest docelowe.
Wracając do tematu.
Przed wymiana wtrysków wypada zmienić filt paliwa. Także w sumie dużego doświadczenia nie mam, (moja druga wymiana) zauważyłem gdzieniegdzie taki srebrny drobny brokat (filtr po 25k km). W odessanym paliwie było go więcej, trochę na dnie pojemika, trochę drobniejszego pyłku wisiało w paliwie, jednak nie reagował na magnes. Nie były to wielkie ilości jednak wzbudziły mój niepokój, Sąsiad zasugerował że to może być syf z tankowania. Dodatkowo wykonałem kolejną próbe przelewową skupiając się czy nie znajde w tym paliwie opiłków- było czyste. Auto ma 244 przelotu
W sumie to mam kilka pytań:
Ile tych opiłków może się tam znaleźć?
Jak sprawdzić parametry pompy przy użyciu HDS (test pompy w HDS zaliczony)
Jak będą pracować wtryski gdy dostaną jakiś syf?
Pozdrawiam
Konrad
Edit:
Wstawiłem filmy jednak wszystkiego nie widać:
https://www.youtube....h?v=YtG3hBPr7is
https://www.youtube....h?v=J0CNaXNuBZg
Użytkownik Oggo edytował ten post 21:28, 06.05.2019