Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Olej skrzyni biegów Honda Accord

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
267 odpowiedzi w tym temacie

#1 apacz

apacz
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:chojnice
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:16, 13.05.2014

Posiadam Honde Accord 2007 rok 2.0 i-vtec przebieg 60800 kilometrów.Chciałem sie dowiedzieć co ile trzeba wymieniać olej skrzyni biegów i o jakich ma być parametrach ( oznaczeniu ) ?


  • 0

#2 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 18:37, 13.05.2014

Olej w skrzyni wymienia się co 120 000km na oryginalny MTF-3 Honda. Do wymiany będzie Ci potrzebne 1,85L ( dwie butelki po 0,946 L )


http://jarusnet.com/...rzyni-biegow-2/


  • 0

#3 gebek

gebek
  • Forumowicz
  • 313 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ELEGANCE
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:34, 13.05.2014

A co, jest w tym oleju takiego specjalnego....ze nie mozna uzyc zamiennikow np. Motul.Amsoil itp ?


  • 0
Jest Accord...oraz Shadow VT750 Black Spirit

#4 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:11, 13.05.2014

Można użyć zamienników np. bardzo dobry jest Texaco MTF-94 na którym biegi podobno wchodzą lżej niż na Honda MTF ;)

 

Honda MTF to jest po prostu syntetyk 75W80 z pakietem dodatków ale zalewasz do skrzyni młodej jak i starszej/zużytej i masz problem z bani na kolejnych kilka lat ...


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#5 Miszka87

Miszka87
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Lublin/Markuszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:25, 14.05.2014

A cenowo to samo wychodzi:)


  • 0

#6 60398

60398
  • Nowy
  • 22 postów
  • Skąd:Debrzno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Komfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:18, 14.05.2014

Witam, 

 

Kupilem Accorda VII generacji (2003) tydzien temu od babci na emeryturze i wlasnie wyczytalem z ksiazki serwisowej ze jeszcze nigdy nie byl wymieniany olej w skrzyni biegow. Auto ma przejechane 119 000.

 

Pytanie: mieszkam w Danii i domyslam sie ze tutaj wymiana wyniesie mnie krocie, panikowac i mimo to wymieniac, czy poczekac az zjade do Polski za jakies 2 miesiace (zrobie max 4000 km do tego czasu). Biegi wchodza moim zdaniem troche ciezko, ale z drugiej strony to moj pierwszy raz jak jezdze Accordem.

 

Pytanie drugie: w dunskiej ksiazce serwisowej polecaja Honda ATF-Z1 olej (Automatic Transmission Fluid). Czy to jest to samo co tak polecany tutaj MTF?

 

Z gory dziekuje za pomoc!


  • 0

#7 eric70

eric70
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Szczecin/Irlandia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport GT euroR bodykit
  • KM:174KM-391Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan (kolor czarna perła B92P)
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 23:23, 14.05.2014

Witam, 

 

Kupilem Accorda VII generacji (2003) tydzien temu od babci na emeryturze i wlasnie wyczytalem z ksiazki serwisowej ze jeszcze nigdy nie byl wymieniany olej w skrzyni biegow. Auto ma przejechane 119 000.

 

Pytanie: mieszkam w Danii i domyslam sie ze tutaj wymiana wyniesie mnie krocie, panikowac i mimo to wymieniac, czy poczekac az zjade do Polski za jakies 2 miesiace (zrobie max 4000 km do tego czasu). Biegi wchodza moim zdaniem troche ciezko, ale z drugiej strony to moj pierwszy raz jak jezdze Accordem.

 

Pytanie drugie: w dunskiej ksiazce serwisowej polecaja Honda ATF-Z1 olej (Automatic Transmission Fluid). Czy to jest to samo co tak polecany tutaj MTF?

 

Z gory dziekuje za pomoc!

Ja w swojej Hance wwymieniałem na oryginał hondowski mtf przy 190 tys km i wątpie aby był kiedykolwiek wcześniej wymieniany.Jak sama nazwa wskazuje atf do automatu a mtf do manuala. Zamawiany w UK koszt cos około 80euro + 25 wymiana u mechanika który ma odpowiednie do tego i miejesce i narzędzia.A sam mtf bardziej wygląda jak płyn aniezeli olej


Użytkownik eric70 edytował ten post 23:33, 14.05.2014

  • 0

#8 kryniek

kryniek
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Węgrów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 00:10, 15.05.2014

Witam, 

 

Kupilem Accorda VII generacji (2003) tydzien temu od babci na emeryturze i wlasnie wyczytalem z ksiazki serwisowej ze jeszcze nigdy nie byl wymieniany olej w skrzyni biegow. Auto ma przejechane 119 000.

 

Pytanie: mieszkam w Danii i domyslam sie ze tutaj wymiana wyniesie mnie krocie, panikowac i mimo to wymieniac, czy poczekac az zjade do Polski za jakies 2 miesiace (zrobie max 4000 km do tego czasu). Biegi wchodza moim zdaniem troche ciezko, ale z drugiej strony to moj pierwszy raz jak jezdze Accordem.

 

Pytanie drugie: w dunskiej ksiazce serwisowej polecaja Honda ATF-Z1 olej (Automatic Transmission Fluid). Czy to jest to samo co tak polecany tutaj MTF?

 

Z gory dziekuje za pomoc!

Olej który podałeś jest do automatów (od nazwy AT) MTF jest do skrzyń manualnych. To są zupełnie inne oleje i nie wolno ich zamieniać

jeśli o to ci chodzi. Nie napisałeś jaką masz skrzynię.

W automatach olej trzeba wymieniać na czas, tym bardziej że całość nigdy nie zlatuje i mogą być problemy z przełączaniem biegów. Może poszarpywać.

Właściciele manualnych skrzyń mogą się tym nie przejmować.

Mój Civic ma 280 tys. i olej nie był jeszcze wymieniany. Zlałem go kiedyś, zobaczyłem że jest kryształowo czysty i zalałem spowrotem.

W instrukcji jest wyraźnie napisane że jeśli nie ma dostępu do MTF można zalać zwykłym silnikowym.

Tak zrobiłem w innym Civicu. Jest zalany Lotos Syntetic 5W40 i śmiga do dziś. Biegi wchodzą nieco lżej niż na MTF. Do Accorda nie studiowałem instrukcji szczegółowo ale logika podpowiada że będzie tak samo.

Taka jest specyfika Hondy. Nawet w  hondowskich motocyklach silnik i skrzynia są smarowane tym samym olejem, Dosłownie: jest jeden obieg i wszystko smaruje olej silnikowy. 


  • 0
Stag 300 Premium, KME Silver, Hana Gold, wlew pod klapką, zb. 55 l

#9 60398

60398
  • Nowy
  • 22 postów
  • Skąd:Debrzno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Komfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:03, 15.05.2014

Ja w swojej Hance wwymieniałem na oryginał hondowski mtf przy 190 tys km i wątpie aby był kiedykolwiek wcześniej wymieniany.Jak sama nazwa wskazuje atf do automatu a mtf do manuala. Zamawiany w UK koszt cos około 80euro + 25 wymiana u mechanika który ma odpowiednie do tego i miejesce i narzędzia.A sam mtf bardziej wygląda jak płyn aniezeli olej

 

 

Olej który podałeś jest do automatów (od nazwy AT) MTF jest do skrzyń manualnych. To są zupełnie inne oleje i nie wolno ich zamieniać

jeśli o to ci chodzi. Nie napisałeś jaką masz skrzynię.

W automatach olej trzeba wymieniać na czas, tym bardziej że całość nigdy nie zlatuje i mogą być problemy z przełączaniem biegów. Może poszarpywać.

Właściciele manualnych skrzyń mogą się tym nie przejmować.

Mój Civic ma 280 tys. i olej nie był jeszcze wymieniany. Zlałem go kiedyś, zobaczyłem że jest kryształowo czysty i zalałem spowrotem.

W instrukcji jest wyraźnie napisane że jeśli nie ma dostępu do MTF można zalać zwykłym silnikowym.

Tak zrobiłem w innym Civicu. Jest zalany Lotos Syntetic 5W40 i śmiga do dziś. Biegi wchodzą nieco lżej niż na MTF. Do Accorda nie studiowałem instrukcji szczegółowo ale logika podpowiada że będzie tak samo.

Taka jest specyfika Hondy. Nawet w  hondowskich motocyklach silnik i skrzynia są smarowane tym samym olejem, Dosłownie: jest jeden obieg i wszystko smaruje olej silnikowy. 

 

Hej Eric70 i Kryniek. Dzieki za odpowiedz. Ostatnio jestem troche chory i pewnie dlatego sie nie skapnalem ze ten ATF to od automatycznej skrzyni... Ja mam manualna, wiec oczywiscie zaleje MTF. Ogolnie ksiazka jest cala po dunsku wiec rozumiem co druga strone. Skoro Wam sie nic nie dzieje to ja tez poczekam az zjade do Polski i odwiedze jakis punkt ASO, gdzie wymienie olej, podlacze pod komputer i dokonam prawidlowego przegladu. Moze cos poradza na te ciezko wchodzace biegi. 

Musze przyznac ze to forum mnie zadziwia, bardzo uprzejmi i pomocni uzytkownicy. W porownaniu z forami gier komputerowych - jestescie o klasa wyzej!


  • 0

#10 apacz

apacz
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:chojnice
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:02, 16.05.2014

Jakieś propozycje gdzie mogę kupić oryginalny MTF-3 Honda.Ale pewne źródła.

to znalazłem na allegro

 

http://allegro.pl/or...4215953247.html

http://allegro.pl/ol...4182320821.html

http://allegro.pl/ol...4245544290.html


  • 0

#11 Miszka87

Miszka87
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Lublin/Markuszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:05, 03.06.2014

Takie pytanie . dwie butelki trzeba tak? Mechanik dzownił do mnie,ze za mało oleju w  do skzyni kupiłem tj dwie butelki kupiłem owszme ale mówi,ze nie przelało się więc jego zdaniem za mało. Oryginał MTF


  • 0

#12 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 11:08, 03.06.2014

nie możliwe.. 2 butelki na równo starczają.


  • 0

#13 Miszka87

Miszka87
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Lublin/Markuszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:37, 03.06.2014

No to samo mu mówiłem, że tak jak instrukcja , może gdzieś coś rozlali i brakuje. Powinno sie przelać? Czy wlewamy 2 butle i spokój? Po prostu nie przelało się, więc wyszli z założenia ,ze coś nie tak. a nasze skrzynie mają korek przelewowy czy nie?


Użytkownik Miszka87 edytował ten post 12:29, 03.06.2014

  • 0

#14 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 15:58, 03.06.2014

Jeżeli mechanik mówi że wlał dwie butelki oleju po 946ml a w sumie ma być 1,85L i mówi że za mało to coś kręci. U siebie wymieniałem 3 razy i za każdym razem przez korek przelewowy zaczyna się sączyć olej. Widocznie łajza gdzieś rozlała i nie chce się do tego przyznać.
Ile według niego brakuje ? 100-200-300 ml ?
Jak Ci dużo nie brakuje mogę Ci odsprzedać parę setek Millersa 75W90 mam taki w drugim aucie.
http://www.zmienolej...4-gl5-1l-detail


  • 0

#15 Miszka87

Miszka87
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Lublin/Markuszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:37, 04.06.2014

brakuje 200 ml, spuścili 2,2 litra ze skrzyni. Wczoraj jeździłem i różnica ogromna jest w jakości zmainy biegów po wymianie oleju:)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq