Witam. Problem pojawił się dzisiaj. Podczas jazdy wyświetlił się komunikat Check Engine Oil. Dodam że Accorda kupiłem w Salonie jako używane od pierwszego właściciela z przebiegiem niecałe 148 tyś. km. Przy kupnie zostałem zapewniony że olej w silniku został wymieniony, lecz po powrocie do domu po obejrzeniu szabelki zobaczyłem że stan jest "pełny", ale barwa jest ciemna. Od tamtego czasu przejechałem (2 miesiące) około 1500 km i wyświetlił mi się ww komunikat. Wiem że Honda używa Shella a na nalepce napisane było 5W30 i taki zakupiłem na stacji paliw i dolałem. I tutaj pojawia się pytanie. Czy normalne jest żeby cały stan spadł po 1500 km? Czy może na salonie walili w ciula i nie wymienili oleju? Dzięki za odpowiedzi i sugestie. Dodam że na samochód dali mi gwarancję na rok lub 10 tyś. km. Pozdrawiam.
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#1
Napisano 20:42, 20.04.2019
#2
Napisano 21:00, 20.04.2019
Nie sprawdziłeś stanu oleju po zakupie?
Zrób dolewkę i obserwuj co się będzie działo. Honda lubi olej.
W civicku vii gen dolewalem po każdej trasie (1500km), ale zawsze pod dach zapakowany i ten silnik 1.4... niemniej jednak jeździ do dzisiaj i BA! nowy właściciel wymienia olej bez dolewek!
W VIII gen UFO, też dolewalem między wymianami.
Jak jeździsz Hondą to warto mieć ten litr na dolewki i tyle
Gesendet von meinem FS8010 mit Tapatalk
#3
Napisano 21:01, 20.04.2019
Olej po wymianie musi być jasny. Możesz spróbować zadzwonić do salonu lub podjechać i na początku zapytać jakie były robione czynności przed zakupem. Tak dla pewności, ale nie tłumacząc niczego. Czynności serwisowe, o ile się nie mylę, powinni mieć odnotowane w systemie. Dalej to już chyba tylko postępowanie gwarancyjne.
#4
Napisano 21:12, 20.04.2019
"Przy kupnie zostałem zapewniony że olej w silniku został wymieniony, lecz po powrocie do domu po obejrzeniu szabelki zobaczyłem że stan jest "pełny", ale barwa jest ciemna" Wyżej napisałem że sprawdzałem Tak czy tak będę musiał się tam wybrać, tyle że auto kupiłem w Wieliczce, a ja jestem z Rzeszowa. Pracuję za granicą i goni mnie wyjazd. Wszystko się tak niestety złożyło... Dzięki koledzy za odpowiedzi.
#5
Napisano 21:20, 20.04.2019
To w takim razie nie pozostaje Ci nic innego , jak tylko wozić ze sobą bańkę z oliwą na dolewki i pilnować jej poziomu .
#6
Napisano 21:27, 20.04.2019
Myślę że zaraz po świętach sprawa się wyjaśni. Zadzwonię na salon i zapytam jak oni się na to "zapatrują". Jeśli naprawią to dobrze ewentualnie zwrócą gotówke. Jeśli nie to pozostanie droga sądowa.
#7
Napisano 21:36, 20.04.2019
Nie tak ostro kolego z tą naprawą (nie naprawią) a na drodze sądowej to życzę szczęscia parę lat. Powoli- kup dobry olej i filtry , wymień , obserwuj i zobaczysz jak się silnik spisuje, a dopiero później okreslisz co i jak zrobisz. Pozdrawiam
krzysiek
#8
Napisano 21:47, 20.04.2019
Myślę że zaraz po świętach sprawa się wyjaśni. Zadzwonię na salon i zapytam jak oni się na to "zapatrują". Jeśli naprawią to dobrze ewentualnie zwrócą gotówke. Jeśli nie to pozostanie droga sądowa.
Zobacz najpierw jakie ubytki oleju przewiduje jako "normę" książka obsługi Twojego Accorda ...
A po drugie to usłyszysz , że oni olej wymienili , a że poprzedni właściciel "zostawił" syf w silniku i on został wypłukany przez nowy olej , który dlatego ściemniał , to nie ich wina i tak po prostu się dzieje ...
Czyli co ? Robisz płukankę i zalewasz nowy olej ?
#9
Napisano 22:21, 20.04.2019
Po przeczytaniu Waszych odpowiedzi zostanie mi faktycznie zrobienie płukanki i zalanie dobrej oliwy... A jeśli przy tym wątku jestem to co faktycznie zalać? Czytałem różne wypowiedzi i widziałem 5W30, 5W40 itp.. Jeśli chodzi o silnik to moim zdaniem trzyma moc, jest dosyć żwawy. Zapomniałem dodać jeszcze, że sprawdzałem ostatnio u kolegi kompresję na cylindrach (tylko na ciepłym). Wiem że powinno się mierzyć na zimnym, ale zegar pokazywał około 16 bar na każdym baniaku. Dodam że silnik nie ma żadnych wycieków.
Użytkownik Antau edytował ten post 22:21, 20.04.2019
#10
Napisano 22:40, 20.04.2019
Nie szukaj na siłę dziury w całym ...
Jaki olej ? Ojjj masz cały wątek olejowy do przeczytania ( osobny temat ) , lub przynajmniej jego ostatnie kilkanaście stron . Ostatecznie możesz napisać do Croma ( zmienolej.pl - tu na naszm forum) i on Ci poradzi co dokładnie zrobić i jaki olej zalać i nawet Ci go sprzeda .
#11
Napisano 23:14, 20.04.2019
Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek
Moja "Czarnula"
"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"
#12
Napisano 05:34, 21.04.2019
Wlej olej o parametrach takich, jak zaleca producent auta. Nie patrz wyłącznie na lepkość, ale również na klasy jakościowe wg ACEA oraz klasy lepkości wg API.
#13
Napisano 06:52, 21.04.2019
Dzięki Panowie
#14
Napisano 09:26, 21.04.2019
Ja leje tylko że do 2.4 Shella Helix ultra 5w40 i na razie poboru nie ma Wiem że dla wielu Shell to lipa, ale taki jest u mnie lany od nowości i żadnych dolewek.
Użytkownik VTECkick edytował ten post 09:26, 21.04.2019
#15
Napisano 13:50, 21.04.2019
VTECkick zazdroszczę Co do wczorajszych wypowiedzi... Troszkę się zdenerwowałem i poleciałem za daleko może z tymi sądami. Sorki, ale coś z tym fantem muszę zrobić bo z 5l bańką oleju nie będę jeździł w trasy. Tak nawiasem w mojej byłej Audi TT olej po 10 tyś był żółty prawie jak na początku (Motul 5W-40). Może faktycznie poprzedni właściciel lał nie wiadomo co do silnika... No ale we wtorek biorę się za wymianę oleju.
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, olej
|
VIII
Mechanik →
Układ elektryczny →
Jakie żarówki HB3 do świateł długich (jako dzienne) ?Napisany przez michal750 , 18 kwi 2024 VIII, hb3 żarówki dzienne |
|
|
|
VIII
Mechanik →
Zawieszenie →
2.2 pływanie autaNapisany przez ksiądz wikary , 15 kwi 2024 VIII, zawieszenie |
|
|
||
VIII
Mechanik →
Nadwozie →
Demontaż nadkolaNapisany przez Accord2.4 , 14 kwi 2024 VIII |
|
|
||
|
VIII
Mechanik →
Zawieszenie →
Ścięte opinyNapisany przez kirsa , 13 kwi 2024 VIII |
|
|
|
VIII
Mechanik →
Opony / Felgi →
VIII generacja - felgi - opony →
Jaka dojazdówka 17 cali ?Napisany przez michal750 , 07 kwi 2024 VIII, zapas, dojazdówka |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych