Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Kontrolka świec żarowych.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 eddy666

eddy666
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Szamotuły
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:01, 16.02.2019

Witam wszystkich serdecznie! Od roku borykam się z problemem zapalającej aię kontrolki świec żarowych w moim Acco VII 2.2 iCTDI z 2004r. Zapalała się wraz z kontrolką silnika w sytuacjach przy redukcji i dynamicznym przyśpieszaniu, auto gasło i można je było odpalić po paru minutach. Dzisiaj wsiadłem do auta i po odpalenie znowu pojawiła się kontrolka świec i jakieś zgrzyty z okolic pompy wspomagania. Po minucie wycie ustało. Po przejechaniu 30km zrobiłem postój. Teraz dzieje się tak że nie odpalę auta do póki nie wcisnę sprzęgła. Jestem zdruzgotany, bo żaden mechanik nie wie co jest grane. Znacie jakiegoś dobrego speca od Accordzików w dieslu z okolic Poznania?
  • 0

#2 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 14:51, 16.02.2019

Co pokazuje diagnostyka? Jakie błędy dokładnie wyskakują? co do tej pory było zrobione? sprawdzone? 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#3 eddy666

eddy666
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Szamotuły
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:08, 16.02.2019

Błedy jak jak na załączonej fotce. Ostatnio mechanik sprawdził wtryski testem przelewowym i stwierdził, że są ok.
  • 0

#4 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 17:24, 16.02.2019

Żadnego zdjęcia to ja nie widzę.

Przekaźnik świec? same świece były sprawdzane poprzez zmierzenie multimetrem oporności? 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#5 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 17:57, 16.02.2019

może filtr paliwa nie oryginalny? bo czasami to jest przyczyną


Użytkownik Maxell edytował ten post 17:57, 16.02.2019

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#6 eddy666

eddy666
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Szamotuły
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:19, 16.02.2019

Sorki, już daję to zdjęcie. Nie wiem jaką metodą były sprawdzane świece ale ponoć dobre. Filtr jest nieoryginalny MANa. Wymienię i zobaczę.
A skoro o filtrze mowa, to z tego co widziałem na forum to jedni twierdzą, że bosha a drudzy, że marki honda. Które kupić? Bo te drugie ciężko znaleźć.

Załączone pliki


Użytkownik eddy666 edytował ten post 18:29, 16.02.2019

  • 0

#7 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 18:27, 16.02.2019

Usuwanie usterek wg DTC: P16A2 (0-36) DTC P16A2:   Usterka obwodu wewnętrznego ECM
1. Włączyć zapłon (II). 2. Wyzerować ECM za pomocą HDS. 3. Wyłączyć zapłon i odczekać 30 sekund 4. Włączyć zapłon (II). 5. Uruchomić silnik. 6. Za pomocą HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC.

Czy jest wskazywany DTC P16A2?


TAK - Zaktualizować oprogramowanie modułu ECM, jeśli nie jest w nim zainstalowana najnowsza wersja oprogramowania lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie ustąpi po użyciu sprawdzonego w działaniu modułu ECM, wymienić dotychczasowy ECM.n


NIE - Usterka okresowa, system obecnie działa prawidłowo.n

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Usuwanie usterek wg DTC: P1062 (95-13), P1064 (95-15) DTC P1062:   Wysokie napięcie w obwodzie czujnika ciśnienia w listwie paliwowej po włączeniu zapłonu        
1. Sprawdzić, czy przewód powrotu paliwa nie jest uszkodzony lub słabo połączony.

Czy przewód powrotu paliwa jest sprawny?


TAK - Przejść do 2.


NIE - Wymienić zespół przewodu powrotnego paliwa, a następnie przejść do punktu 12.

2. Włączyć zapłon (II). 3. Skasować kody DTC testerem HDS. 4. Uruchomić silnik. Utrzymywać prędkość obrotową silnika na poziomie 2.000 obr./min. (min-1) bez obciążenia (na luzie) do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy, a następnie przejść na obroty jałowe. 5. Wyłączyć zapłon i odczekać 30 sekund. 6. Włączyć zapłon (II). 7. Za pomocą HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC.

Czy jest wskazywany P1062 lub P1064?


TAK - Przejść do 8.


NIE - Usterka okresowa, system obecnie działa prawidłowo.n

8. Odłączyć przewód powrotny paliwa (A) od cylindra nr 1 i podłączyć pompkępodciśnienia/wskaźnik do przewodu.

 


 
AB

9. Wytworzyć podciśnienie w przewodzie sztywnym.

Czy utrzymuje się podciśnienie?


TAK - Wymienić zespół przewodu powrotnego paliwa, a następnie przejść do punktu 12.


NIE - Przejść do 10.

10. Wyłączyć zapłon. 11. Wymienić listwę paliwową. 12. Włączyć zapłon (II). 13. Wyzerować ECM za pomocą HDS. 14. Uruchomić silnik. Utrzymywać prędkość obrotową silnika na poziomie 2.000 obr./min. (min-1) bez obciążenia (na luzie) do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy, a następnie przejść na obroty jałowe. 15. Wyłączyć zapłon i odczekać 30 sekund. 16. Włączyć zapłon (II). 17. Za pomocą HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC.

Czy jest wskazywany P1062 lub P1064?


TAK - Jeśli wskazywany jest DTC P1062 lub P1064, sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach czujnika FRP i modułu ECM, a następnie przejść do 1. Jeśli wskazywane są jakiekolwiek inne tymczasowe DTC lub DTC, przejść do procedury usuwania usterek dla wskazanych kodów DTC.


NIE - Przejść do 18.

18. Za pomocą testera HDS sprawdzić STAN OBD pod względem obecności DTC P1062 lub P1064 w MENU DTC.

Czy na ekranie został wyświetlony komunikat POZYTYWNY?


TAK - Usuwanie usterki zostało zakończone.n


NIE - Jeśli wyświetlany jest komunikat NEGATYWNY, sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach czujnika FRP i modułu ECM, a następnie przejść do 1. Jeśli na ekranie został wyświetlony komunikat NIEZAKOŃCZONY, przejść do punktu 14 i sprawdzić ponownie.


Użytkownik Maxell edytował ten post 18:28, 16.02.2019

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#8 eddy666

eddy666
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Szamotuły
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:37, 16.02.2019

Usuwanie usterek wg DTC: P16A2 (0-36) DTC P16A2: Usterka obwodu wewnętrznego ECM
1. Włączyć zapłon (II). 2. Wyzerować ECM za pomocą HDS. 3. Wyłączyć zapłon i odczekać 30 sekund 4. Włączyć zapłon (II). 5. Uruchomić silnik. 6. Za pomocą HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC.
Czy jest wskazywany DTC P16A2?
TAK - Zaktualizować oprogramowanie modułu ECM, jeśli nie jest w nim zainstalowana najnowsza wersja oprogramowania lub zamienić moduł ECM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie. Jeśli objaw/wskazanie ustąpi po użyciu sprawdzonego w działaniu modułu ECM, wymienić dotychczasowy ECM.n
NIE - Usterka okresowa, system obecnie działa prawidłowo.n

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Usuwanie usterek wg DTC: P1062 (95-13), P1064 (95-15) DTC P1062: Wysokie napięcie w obwodzie czujnika ciśnienia w listwie paliwowej po włączeniu zapłonu
1. Sprawdzić, czy przewód powrotu paliwa nie jest uszkodzony lub słabo połączony.
Czy przewód powrotu paliwa jest sprawny?
TAK - Przejść do 2.
NIE - Wymienić zespół przewodu powrotnego paliwa, a następnie przejść do punktu 12.
2. Włączyć zapłon (II). 3. Skasować kody DTC testerem HDS. 4. Uruchomić silnik. Utrzymywać prędkość obrotową silnika na poziomie 2.000 obr./min. (min-1) bez obciążenia (na luzie) do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy, a następnie przejść na obroty jałowe. 5. Wyłączyć zapłon i odczekać 30 sekund. 6. Włączyć zapłon (II). 7. Za pomocą HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC.
Czy jest wskazywany P1062 lub P1064?
TAK - Przejść do 8.
NIE - Usterka okresowa, system obecnie działa prawidłowo.n
8. Odłączyć przewód powrotny paliwa (A) od cylindra nr 1 i podłączyć pompkępodciśnienia/wskaźnik do przewodu.


AB

9. Wytworzyć podciśnienie w przewodzie sztywnym.
Czy utrzymuje się podciśnienie?
TAK - Wymienić zespół przewodu powrotnego paliwa, a następnie przejść do punktu 12.
NIE - Przejść do 10.
10. Wyłączyć zapłon. 11. Wymienić listwę paliwową. 12. Włączyć zapłon (II). 13. Wyzerować ECM za pomocą HDS. 14. Uruchomić silnik. Utrzymywać prędkość obrotową silnika na poziomie 2.000 obr./min. (min-1) bez obciążenia (na luzie) do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy, a następnie przejść na obroty jałowe. 15. Wyłączyć zapłon i odczekać 30 sekund. 16. Włączyć zapłon (II). 17. Za pomocą HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC.
Czy jest wskazywany P1062 lub P1064?
TAK - Jeśli wskazywany jest DTC P1062 lub P1064, sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach czujnika FRP i modułu ECM, a następnie przejść do 1. Jeśli wskazywane są jakiekolwiek inne tymczasowe DTC lub DTC, przejść do procedury usuwania usterek dla wskazanych kodów DTC.
NIE - Przejść do 18.
18. Za pomocą testera HDS sprawdzić STAN OBD pod względem obecności DTC P1062 lub P1064 w MENU DTC.
Czy na ekranie został wyświetlony komunikat POZYTYWNY?
TAK - Usuwanie usterki zostało zakończone.n
NIE - Jeśli wyświetlany jest komunikat NEGATYWNY, sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy na stykach czujnika FRP i modułu ECM, a następnie przejść do 1. Jeśli na ekranie został wyświetlony komunikat NIEZAKOŃCZONY, przejść do punktu 14 i sprawdzić ponownie.

Według tego co piszesz, choć nie wiele z tego rozumiem to całkiem możliwe że to filtr paliwa?

Użytkownik eddy666 edytował ten post 18:38, 16.02.2019

  • 0

#9 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 19:03, 16.02.2019

z filtrem paliwa to jest tak że  jak coś się dzieje z układem paliwowym tak jak w Twoim przypadku, to pierwsze co radzą na tym forum to wymienić filtr paliwa na oem i wykasować błędy i niektórym to pomogło, a jak nie pomoże to drążyć temat dalej, i przydał by Ci się HDS do odczytywania błędów bo za dużo jest tych nieznanych błędów


Użytkownik Maxell edytował ten post 19:03, 16.02.2019

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#10 eddy666

eddy666
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Szamotuły
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:26, 16.02.2019

z filtrem paliwa to jest tak że jak coś się dzieje z układem paliwowym tak jak w Twoim przypadku, to pierwsze co radzą na tym forum to wymienić filtr paliwa na oem i wykasować błędy i niektórym to pomogło, a jak nie pomoże to drążyć temat dalej, i przydał by Ci się HDS do odczytywania błędów bo za dużo jest tych nieznanych błędów


OK, dzięki za pomoc. Zrobię jak piszesz i zobaczę co dalej. Ten filtr to tylko w ASO dostanę czy znasz może jakiś sklep internetowy gdzie go dostanę?

Użytkownik eddy666 edytował ten post 19:29, 16.02.2019

  • 0

#11 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 19:48, 16.02.2019

nie wydaje mi się żeby jakaś duża różnica była w cenie , a taki filterek jak będzie długo leżał to może nawet zardzewieć, to lepiej wziąć świeży z aso niż z jakiś wyprzedaży


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#12 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 20:09, 16.02.2019

OK, dzięki za pomoc. Zrobię jak piszesz i zobaczę co dalej. Ten filtr to tylko w ASO dostanę czy znasz może jakiś sklep internetowy gdzie go dostanę?

 

 

Nie widzę sensu kupowania filtra w ASO :) w środku i tak jest bosch o nr:0450906442. Chyba że wolisz biały kartonik i naklejkę z logo hondy 

 

https://allegro.pl/o...-vii-6809964243

 

Skupiłbym się jeszcze na wtryskach i listwie wtryskowej. Ale zacznij od najprostszych i najtańszych rzeczy.

 

 

Błędy obecnie też są?? 

Podaj dokładnie jakie teraz wychodzą, zrobisz wszystko sam:

 

http://www.accordklu...tyka-spinaczem/


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#13 eddy666

eddy666
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Szamotuły
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 03:44, 17.02.2019

Nie widzę sensu kupowania filtra w ASO :) w środku i tak jest bosch o nr:0450906442. Chyba że wolisz biały kartonik i naklejkę z logo hondy

https://allegro.pl/o...-vii-6809964243

Skupiłbym się jeszcze na wtryskach i listwie wtryskowej. Ale zacznij od najprostszych i najtańszych rzeczy.


Błędy obecnie też są??
Podaj dokładnie jakie teraz wychodzą, zrobisz wszystko sam:

http://www.accordklu...tyka-spinaczem/


Dzisiaj po południu błąd zniknął i wszystko śmigało. Ale niestety to już nie pierwszy raz i na pewno nie ostatni. Dzięki za linka. W południe to ogarnę i dam znać co wyszło.
  • 0

#14 eddy666

eddy666
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Szamotuły
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:02, 17.02.2019

Z tego linka co podałeś do aukcji na allegro to mogę brać i będzie pasować? :)
  • 0

#15 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 09:30, 17.02.2019

a mnie się wydaje że z zamiennikami to można sobie eksperymentować jak nic z autem się nie dzieje, a jak sa jakies problemy to ja bym szedł w oem aby wykluczać wszystko po kolei, ale jak tam chcesz. Ten filtr z aukcji będzie pasował do Twojego accorda.


Użytkownik Maxell edytował ten post 09:34, 17.02.2019

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq