Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Błąd ABS + VSA + wykrzyknik

VIII Błąd ABS VSA Wykrzyknik

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
52 odpowiedzi w tym temacie

#1 majko

majko
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Malbork
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:50, 08.11.2018

Witam,

 

Accord 2010 R20A3 + LPG STAG QBOX

 

Od jakiegoś czasu wyświetla mi się sytuacyjnie błąd ABS, VSA, TSA, wykrzyknik. Przy wyświetlonych błędach w samochodzie nie działa ABS i VSA. 

Samo diagnostyka spinaczem nie wywala żadnego błędu ABS poza 61 (czyli za niskie/wysokie napięcie).

Błąd pojawia się sporadycznie raz na jakiś czas i po kilku odpaleniach auta lub niedługo po rozpoczęciu jazdy gaśnie, ale potrafi i świecić się przez całą jazdę w trasie.

Kostki pod względem czystości czy przerw w obwodzie posprawdzane. Samochód poza tym jeździ dobrze.

 

 

 

Rozwiązanie problemu u mnie:

 

W serwisie stwierdzono błąd 52-01 (zablokowanie silnika elektrozaworu w pompie abs). Okazało się że najlepiej jest mieć pompę o identycznym numerze jak u siebie w samochodzie bo z pompami o podobnym numerze mogą wystąpić problemy ze sterownikiem. Ilość takowych w internecie w moim przypadku wyniosła 1 sztukę i kosztowała 1000 zł. 

Zdecydowałem się na regenerację pompy w Eltronic Rumia. Wymienili silnik elektrozaworu oraz jego przekaźnik w pompie ABS. Dają 2 lata gwarancji. Ja zawiozłem auto do nich, to z robocizną w jeden dzień załatwiony temat 800 zł. Można też do nich wysłać pompę, wtedy koszt regeneracji wynosi 500 zł, a wysyłka w dwie strony na koszt klienta.

Jeszcze z tego co znalazłem to regeneracjami pomp abs zajmuje się ZM Serwis nad Łodzią w Ozorkowie.

U mnie jak na razie wszystko działa ok, zauważyłem że teraz jak VSA się załącza to przyhamowuje mnie delikatnie, a wcześniej wręcz przyhamowywało auto bardzo ostro.


Użytkownik majko edytował ten post 08:14, 19.12.2018

  • 0

#2 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:22, 08.11.2018

Poszukaj ten sam problem przy VII generacji, był opisywany. Być może adaptację trzeba przeprowadzić.

Napisz jeszcze po czym ten problem się pojawił. Podpinałeś może jakiś "obcy" tester?

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 majko

majko
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Malbork
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:17, 08.11.2018

Adaptację robiłem i wszystkie sugestie z tematu z VII gen. co jest na ponad 20 stron, próbowałem jeszcze błędy czytać za pomocą elm327 + torque ale bez rezultatu.

A nic charakterystycznego wcześniej nie robiłem, auto od 3 lat jeździ w rodzinie i nic z tych rzeczy się nie pojawiało


Użytkownik majko edytował ten post 11:18, 08.11.2018

  • 0

#4 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 13:23, 08.11.2018

U mnie problem był podobny (też mam STAG QBOX ale to raczej chyba nie przyczyna), błąd wyskakiwał podczas ponownego uruchomienia auta w krótkim odstępie czasu po zgaszeniu i dość często w momencie jak miałem ELM327 włożonego na stałe w OBDII lub w momencie jak po włożeniu kluczyka od razu odpalałem auto zamiast poczekać aż znikną testowe kontrolki na zegarach :)  

 

Czasem tak jak piszesz błąd potrafił zniknąć po kilku km jazdy ale to dlatego że czujniki miały już ok parametry a czasem zostwał na dłużej do całkowitego skasowania przez HDS.   

 

Po wymianie akumulatora problem całkowicie znikł :)  


  • 0

#5 majko

majko
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Malbork
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:43, 08.11.2018

Aku mam roczną Yuase 65 Ah, ELM327 nie mam na stałe włożonego, raz czy dwa do odczytu błędów


  • 0

#6 Dacc

Dacc
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:POLSKA
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TYPE-S
  • KM:224
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:50, 08.11.2018

Sprawdzałeś błędy pod kątem czujnika w kole? Jak miałem uszkodzony to raz mi się włączało raz nie. Czujnik wymieniony i  błąd ABS zniknął ale nie dało się przeprowadzić adaptacji VSA ręcznie i objawy są dalej takie same. Potrzebny jest kompl hondy. Czekam, aż znajdzie się ktoś z Wrocka z kompem, a jak nie to pojadę do aso na wykonanie tej procedury i dam znać. 


  • 0

#7 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 10:32, 09.11.2018

To coś słabo czytaliście te tematy o VSA przy VII genie, bo elm to sobie można co najwyżej błędy silnika odczytać, a nie układu ABS/VSA, czy SRS.

 

Ręcznie przy pomocy spinacza zresetować błędy, następnie kalibracja VSA, wszystkie komputery diagnostyczne "warsztatowe" resetują ustawienia położenia VSA, sprawdza błędy i niby wszystko ok, jedynie HDS do tego się nadaję lub zrobienie tego przy pomocy spinacza w 5 minut... 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#8 majko

majko
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Malbork
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:06, 09.11.2018

To coś słabo czytaliście te tematy o VSA przy VII genie, bo elm to sobie można co najwyżej błędy silnika odczytać, a nie układu ABS/VSA, czy SRS.

 

Ręcznie przy pomocy spinacza zresetować błędy, następnie kalibracja VSA, wszystkie komputery diagnostyczne "warsztatowe" resetują ustawienia położenia VSA, sprawdza błędy i niby wszystko ok, jedynie HDS do tego się nadaję lub zrobienie tego przy pomocy spinacza w 5 minut... 

 

Samo diagnostykę wykonałem po wcześniejszym usunięciu błędów ABS i jak i restarcie VSA i mimo że błędy ABS+VSA+wykrzyknik się pojawiają i znikają na kontrolkach to w samo diagnostyce żadnego błędu poza 61 nie ma.

Najgorsze właśnie jest to że błędy na kontrolkach wyskakują, a diagnostyka spinaczem nic nie pokazuje...


Użytkownik majko edytował ten post 12:09, 09.11.2018

  • 0

#9 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 14:33, 09.11.2018

Tą diagnostykę wykonałeś spinaczem? 

czyli reset błędów i kalibracja VSA


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#10 majko

majko
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Malbork
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:44, 12.11.2018

Tą diagnostykę wykonałeś spinaczem? 

czyli reset błędów i kalibracja VSA

spinacz - reset błędów abs za pomocą hamulca - kalibracja vsa za pomocą przycisku vsa - wyskoczyły błędy ABS+VSA+! - zczytanie błędów za pomocą spinacza - błędów brak poza błędem 61 (niskie napięcie)


  • 0

#11 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:17, 12.11.2018

a te systemy działają fizycznie?? Masz abs czy kontrole trakcji gdy świecą się trzy kontrolki na desce?


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#12 pawelski

pawelski
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,5
  • Wersja:Elegance
  • KM:208
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:GSE20L
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:08, 13.11.2018

Sprawdzałeś błędy pod kątem czujnika w kole? Jak miałem uszkodzony to raz mi się włączało raz nie. Czujnik wymieniony i  błąd ABS zniknął ale nie dało się przeprowadzić adaptacji VSA ręcznie i objawy są dalej takie same. Potrzebny jest kompl hondy. Czekam, aż znajdzie się ktoś z Wrocka z kompem, a jak nie to pojadę do aso na wykonanie tej procedury i dam znać. 

Dacc a tak z ciekawości, to który czujnik wymieniałeś i jak to się kształtuje finansowo czujnik + wymiana ? P.S. widziałem Cię jakieś 2 tygodnie temu, skręcałeś z Powstańców w Krzycką, tych felg nie można pomylić :-)


  • 0

Alfa Romeo 33 146 156,Accord VI VII,Lexus IS250


#13 Dacc

Dacc
  • Forumowicz
  • 68 postów
  • Skąd:POLSKA
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TYPE-S
  • KM:224
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:27, 13.11.2018

Dacc a tak z ciekawości, to który czujnik wymieniałeś i jak to się kształtuje finansowo czujnik + wymiana ? P.S. widziałem Cię jakieś 2 tygodnie temu, skręcałeś z Powstańców w Krzycką, tych felg nie można pomylić :-)

Hehe o podobne faktycznie cięzko. Czasem się tamtędy bujam. Czujnik to 70-80zł? Wymiana z 50zł pewnie. Tylko ja miałem błąd czujnika wykryty to wiedziałem, że to to. Muszę jeszcze przeprowadzić tą procedurę kalibracji na HDS, ale nie mam kiedy ogarnąć bo czekam jeszcze na blachy do auta... :/

Czujnik abs lewe tylne koło.


Użytkownik Dacc edytował ten post 20:28, 13.11.2018

  • 0

#14 pawelski

pawelski
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,5
  • Wersja:Elegance
  • KM:208
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:GSE20L
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:46, 13.11.2018

Dzięki za odpowiedź. Dziś byłem u znajomego mechanika, próbował się kompem podpiąć ale były problemy z połączeniem się, mówił że z Hondą to mu się często zdarza. Co ciekawe po 10 minutach do choinki lampek VSA i ABS itp dołączył wykrzyknik w trójkącie, wsadziłem spinacz na 4 i 9 w OBD, skasowałem błąd DTCB1170 PA50 potem kalibracja VSA i zgasło wszystko. Pomyślałem, że spinacz+podpięcie kompa załatwiło sprawę ale po kilku kilometrach choinka wróciła. Rozumiem, że idą święta lecz jest to frustrujące :-) Czekam 22 listopada na Wołka z HDS się zapowiadał na wizytę we Wrocławiu, zobaczymy jak się uda spotkać co wyjdzie.
  • 0

Alfa Romeo 33 146 156,Accord VI VII,Lexus IS250


#15 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 22:06, 13.11.2018

a tyle razy było pisane o podłączaniu komputerów diagnostycznych przez mechaników.... ustawienia VSA się wtedy kasują.

Skoro zrobiłeś wszystko spinaczem, to przed resetem błędów jaki błąd kontrolka ABS wymrugała? 

Tu nie ma żadnej czarnej magi, wymienia się co jest uszkodzone, reset błędów, kalibracja i po temacie.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Błąd, ABS, VSA, Wykrzyknik

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq