Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Słaby docisk ramienia wycieraczki

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 igzyst

igzyst
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Włocławek
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Es
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:27, 25.10.2018

Siema, mam problem z dociskiem wycieraczki bezszkieletowej do szyby, ramię wymieniałem już na inne, odginałem, doginałem, zmieniałem pióra, na nowych to samo. Problem polega na tym, że pióro gdy wraca zostawia wodę na środku szyby.
Próbował ktoś kiedyś skracać tą sprężynę od ramienia ? Lub jakiś swap na nowsze ramię, bo podejrzewam, że nowego ramienia do VI nie dostane.
  • 0

#2 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 05:48, 25.10.2018

Mam identyczny problem. Chyba jedynym sensownym rozwiązaniem jest używanie klasycznych wycieraczek.


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#3 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 08:25, 25.10.2018

Przekręć ramię w osi tak aby na środku szyby po zatrzymaniu pióro było ustawione prostopadle
Druga opcja kupić hybrydowe

Użytkownik Wlodar edytował ten post 08:34, 25.10.2018

  • 0
                       

#4 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 08:54, 25.10.2018

Wlodar co Ty powiesz? Pokazać Ci zdjęcie jak wycieraczka wraca (ustawiona prostopadle)? Środek jest zawinięty w jedną stronę końcówki w drugą stronę. Podejrzewam, że VI gen szyba jest bardziej wygięta jak w nowszych samochodach.


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#5 Piecho1991

Piecho1991
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:02, 25.10.2018

Nie wiem jak to wygląda w przypadku VI gen, ale ja u siebie w VII miałem bardzo podobny przypadek. Na środku przy powrocie zostawała plama (jeździłem na bezszkieletowych) i w końcu doszedłem ze z jednej strony wycieraczkę mocniej dociska plastik który ma za zadanie trzymać pozycję pióra szkieletowego...

 

Odkręciłem ten plastik i plamy już nie ma bo pióro jest dociskane tylko w jednym miejscu.


  • 1
"Samochodu nie można traktować jak żyjącej istoty. Samochód potrzebuje miłości..." - Walter Röhrl

#6 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 11:21, 25.10.2018

https://i.imgur.com/LPqxufu.jpg
 
LPqxufum.jpg

Użytkownik pablo.see edytował ten post 11:23, 25.10.2018

  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#7 Mika11

Mika11
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Skąd:Wiena
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:175KM 400Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 12:25, 25.10.2018

Wewnątrz ramienia wycieraczki masz sprężynkę i mały trzpień i on się zaciera. Smary z spreyu  pomagały na krótko i zdecydowałem że wysmaruje wszystko Łt43 smar do łożysk. Miałem pewne obawy że  smar będzie jakoś spływał lub mieszał się  z płynem, ale nic takiego nie ma miejsca.

 

47ceabb253f775c7gen.jpg


Użytkownik Mika11 edytował ten post 12:26, 25.10.2018

  • 0

#8 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 12:44, 25.10.2018

Pomogło?
  • 1

Do zobaczenia na trasie.


#9 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 14:16, 25.10.2018

A nie będzie ten otwór się jakoś slimaczył po aucie jak pojeździsz jakiś czas w deszczu (tydzień pogody deszczowej ma przykład)?
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#10 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:23, 25.10.2018

Ja Wam proponuje ściągnąć sprężynę trochę podgiąć oczko i założyć z powrotem, łatwo nie jest ale nie ma tragedii. (ja tak zrobiłem w 6 jak miałem i 7 i to pomaga a smarowanie moim zdaniem to kant o d..e). Wystarczy dosłownie podgiąć o 2-3mm a różnica znaczna w docisku. Ja robiłem to tak ze podginałem samo oczko i to wystarczało. Wiadomo ze po tylu latach sprężyna traci swoje właściwości.


  • 0

#11 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 14:48, 25.10.2018

https://i.imgur.com/LPqxufu.jpg

LPqxufum.jpg

Z tej pozycji twierdzisz ,że jest prostopadle i to widzisz ? :) Musisz zatrzymać podnieść i opuścićna szybę aby nie miało naprężenia ,a najlepiej jak wypniesz pióro i zobaczysz jak haczyk jest ustawiony w stosunku do szyby
Ogólnie ja sobie odpuściłem płaskie wycieraczki ,bo często takie jaja się robią choć zawsze je jakoś okiełznałem :)
Z tak długim płaskim piórem często takie numery się robią .Możesz jeszcze podkręcić lekko w osi ramię tak aby bardziej się kładło w tą stronę w którą nie zbiera aby lamela zgarniająca bardziej się kładła
(W Twoim przypadku w prawo)

Użytkownik Wlodar edytował ten post 14:52, 25.10.2018

  • 0
                       

#12 Mika11

Mika11
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Skąd:Wiena
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:175KM 400Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 15:46, 25.10.2018

Pomogło, pióro (bosch areo) ładnie dolega. Jeszcze wcześniej próbowałem z PTFE, ale co jakiś czas problem wracał. Teraz idzie czwarty miesiąc i odpukać smar daje rady.


  • 0

#13 igzyst

igzyst
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Włocławek
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Es
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:51, 25.10.2018

Pomogło, pióro (bosch areo) ładnie dolega. Jeszcze wcześniej próbowałem z PTFE, ale co jakiś czas problem wracał. Teraz idzie czwarty miesiąc i odpukać smar daje rady.

 

 

a jak powyżej 100/120 km/h ?


  • 0

#14 Mika11

Mika11
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Skąd:Wiena
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:175KM 400Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 16:08, 25.10.2018

Pełny docisk pióra przy

160km/h w lekkim deszczu, wycieraczki dawały jeszcze rady.


  • 0

#15 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 16:50, 25.10.2018

Ja Wam proponuje ściągnąć sprężynę trochę podgiąć oczko i założyć z powrotem, łatwo nie jest ale nie ma tragedii. (ja tak zrobiłem w 6 jak miałem i 7 i to pomaga a smarowanie moim zdaniem to kant o d..e). Wystarczy dosłownie podgiąć o 2-3mm a różnica znaczna w docisku. Ja robiłem to tak ze podginałem samo oczko i to wystarczało. Wiadomo ze po tylu latach sprężyna traci swoje właściwości.

 

Punkcik należy się dla Grzegorza. A więc tak:

- zdejmujemy ramię (ściągacz nie powinien być potrzebny, sposób Erica https://youtu.be/JwfT5Njnzhg?t=52 )

- zdejmujemy sprężynę i łącznik w kształcie "C"

- spryskujemy olejem penetrującym oś dzięki której można odchylać ramię

- spryskane ramię trzeba "rozchodzić", część ramiona osadzona na ośce jest z aluminium i utlenia się w miejscu nita (osi) łączącej dwie części ramienia

- zmywamy olej porządnie. Nigdzie nie ma prawa być tłuste i żadnych smarów! Ma być sucho!

- łącznik "C" ściskamy maksymalnie o 1 mm i polecam to zrobić tylko w ramieniu wycieraczki kierowcy. Inaczej będzie hard core założyć sprężynę

- ramiona demontować pojedynczo żeby łatwiej było ustalić pozycję

- nakrętkę dokręcić z niedużą siłą - gwint drobnozwojowy!

 

Nie giąć żadnych ramion! Nic nie smarować! Wyciera się również otwór w którym siedzi sprężyna.


  • 1

Do zobaczenia na trasie.






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq