Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Ubytek plynu chlodniczego

VIII plyn chlodniczy ubyte

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#1 czub89

czub89
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:uk
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:52, 09.09.2018

Witam wszystkich serdecznie.

Mam problem z ubywającym płynem chłodniczym. Ze wstępnych oględzin wygląda ze chłodnica jest ok. Jedyne co rzuciło mi sie w oczy to dziwny "osad" na końcu węża. Ktos mial cos podobnego? O czym może świadczyć takie zjawisko?

 

1891b4362363c.jpg


  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 18:04, 24.09.2018

Ten osad to płyn chłodniczy. Najpierw jednak zacznijmy od ilości płynu jaki ubywa.
Później od informacji czy przy dłuższej jeździe autostradą nie zaczyna się grzać silnik.
No i czy masz LPG

Wysłane z ALE-L21
  • 0

#3 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 18:21, 24.09.2018

Najpierw jednak zacznijmy od ilości płynu jaki ubywa.

Jaki ubytek jest w normie?
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#4 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 18:22, 24.09.2018

Nie ma czegoś takiego jak ubytek w normie.
Ale wielkość ubytku pozwoli ocenić gdzie szukać.
No i podstawowe pytanie o LPG bo na złączkach może ubywać.


Wysłane z ALE-L21
  • 0

#5 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 20:21, 24.09.2018

11 kwietnia uzupełniłem płyn do pełna, 15 lipca był już litrowy ubytek.
W tym czasie zrobione około 7-7,5 tysiąca kilometrów, w tym około 1,5 tysiąca autostradą.
Jeżdżone na gazie, nieekonomicznie.

Normalne czy szukać przyczyny?
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#6 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 20:37, 24.09.2018

11 kwietnia uzupełniłem płyn do pełna, 15 lipca był już litrowy ubytek.
W tym czasie zrobione około 7-7,5 tysiąca kilometrów, w tym około 1,5 tysiąca autostradą.
Jeżdżone na gazie, nieekonomicznie.

Normalne czy szukać przyczyny?

W twoim przypadku dociągnij opaski na wężach wodnych reduktora. Jak masz plastikowe trójniki to wymień na aluminium. Sprawdź kolanka na reduktorze czy nie ma śladów ubywającego płynu.

 

Ja mam jakiś litr na 2 -3 tyś km.

Ale mam magistralę wodną po stronie pompy zardzewiałą i nawet nowy oring nie pomaga. 


  • 0

#7 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 20:44, 24.09.2018

Nie można powiedzieć, że normalne - u mnie po przejechaniu takiego dystansu (też lpg) jest zero ubytku.

1 litr na takim dystansie, to niewiele, wskazuje (raczej) na nieszczelność układu - warto więc
odszukać te miejsca i naprawić.
To co pokazałeś w pierwszym poście nie spowodowało litrowego wycieku - tak na moje oko.

Zatem obmacać trójniki od gazu, okolice parownika, czy czujnika temperatury (jeśli jest dołożony na wężu)
i jeśli są mokre to działać (albo, czego ja bym nie zrobił, jeździć tak jak jest).
  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 20:47, 24.09.2018

Nie można powiedzieć, że normalne - u mnie po przejechaniu takiego dystansu (też lpg) jest zero ubytku.

1 litr na takim dystansie, to niewiele, wskazuje (raczej) na nieszczelność układu - warto więc
odszukać te miejsca i naprawić.
To co pokazałeś w pierwszym poście nie spowodowało litrowego wycieku - tak na moje oko.

Zatem obmacać trójniki od gazu, okolice parownika, czy czujnika temperatury (jeśli jest dołożony na wężu)
i jeśli są mokre to działać (albo, czego ja bym nie zrobił, jeździć tak jak jest).

Dlatego padło pytanie o wielkość wycieku ale jak narazie nie uzyskaliśmy odpowiedzi 


  • 0

#9 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 20:50, 24.09.2018

A ,,litrowy ubytek" ?
  • 0

#10 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 20:57, 24.09.2018

A ,,litrowy ubytek" ?

Popatrz kto jest autorem pierwszego posta :P


  • 0

#11 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 21:01, 24.09.2018

No tak - połączyłem dwóch userów.

ARTurde - chyba to zauważyłeś ?
  • 0

#12 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 06:56, 25.09.2018

Zauważyłem 👍

Muszę sprostować, bo źle napisałem.

To 11 kwietnia dolałem litr, do pełna.

15 lipca brakowało tylko 400ml.

Czy powodem takiego ubytku mogą być: upalne lato + gaz do dechy + autostrada, czy jednak nieszczelność?
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#13 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 09:21, 25.09.2018

To jakaś nieszczelność. U mnie jak bym nie jeździł ubywa czy to w VII czy VIII może szklanka na rok (czyli ~20000km).


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#14 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 09:25, 25.09.2018

Na pewno nieszczelność ale nie ma co panikować, sprawdź czy na złączkach węży do reduktora nic nie widać, delikatnie dociągnij opaski, bo to najprawdopodobniej będzie przyczyna.


  • 0

#15 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 11:42, 25.09.2018

Tak zrobię, dzięki.
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, plyn chlodniczy, ubyte

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq