Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wałek rozrządu

VII Opinie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 spajder

spajder
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Sandomierz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:55, 09.03.2018

Hej, oddalem accorda na wymianę olejów, regulacje zaworów + ogólne sprawdzenie.. Przy regulacji jak w większości przypadków wyszło cos "grubszego" ( zdjęcie do wglądu )
Jakie koszta będą sie z tym wiązać? Mechanik oszacował na około 1500
- wałek 600
- łańcuch Ślizgi ( nie do końca rozumiem ) + jakies napinacze około 400
- robocizna 500
I jak z doświadczonego oka wygląda na chwile obecna stan? Da rade jeszcze chwile pociągnąć ( myślę ze pod konie MSC zdecydowałbym sie na wymianę ) czy raczej nie ma co z tym zwlekac?

Załączone pliki


  • 0

#2 chachor

chachor
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:saloon
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:06, 09.03.2018

Odradzam dalsze użytkowanie do czasu naprawy.


  • 1

#3 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 17:22, 09.03.2018

To czego brakuje na krzywkach walka to poszlo w olej. Dalsza jazda to zarzynanie silnika!

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 1

#4 spajder

spajder
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Sandomierz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:32, 09.03.2018

Czyli stan krytyczny? A jak  kosztami i co konkretnie do wymiany? Jestem laikiem w tym temacie, to co wypisałem czy jednak coś za dużo dopisane / coś ominięte ?


  • 0

#5 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 18:49, 09.03.2018

To nie stan krytyczny tylko tak bywa.
Jeździć można.

Wymiana wałka Oki, tylko dowiedz się dlaczego komplet łańcucha chce wymienić?

Tzn na jakiej podstawie bo może jest ok i dostaniesz za 400 zł COŚ nic nie wartego.

400 zł za łańcucha, ślizgi i napinacz to cena jak za części z papieru.

Łańcuch i napinacz OEM to koło 1000zl, rzadko kiedy w benzynie ślizgi wymagają wymiany.

Użytkownik Sacrum edytował ten post 18:56, 09.03.2018

  • 2

#6 spajder

spajder
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Sandomierz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:12, 09.03.2018

Dobra, czyli po samym zdjęciu wynika, że tylko wałek jest do wymiany, dobrze zrozumiałem? Dorzucę tylko że przebieg 282 tysiące, o ile ma to jakieś większe znaczenie


Wiem, że trochę truję dupę głupimi pytaniami, ale jak to typowy Polak chce jak najtaniej i jak najlepiej haha - to swoją drogą, a druga sprawa to taka, że nie mam żadnego dobrego mechanika - pewniaka, który nie będzie chciał naciągnąć na koszta, dlatego wole aby ktoś bardziej obeznany doradził w pewnych kwestiach... Zdaję sobie sprawę że  po zdjęciu w pixelach nie da się od razu z góry wszystko powiedzieć co i jak.. 


  • 0

#7 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 20:03, 09.03.2018

Zapytaj na jakiej podstawie (konkretnie) stwierdził że rozrząd do wymiany.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#8 spajder

spajder
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Sandomierz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:07, 09.03.2018

Z tego co zrozumiałem, łańcucha nie miał na myśli, bo tego są o wiele wyższe koszta, tylko raczej same te wszystkie napinacze
  • 0

#9 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 20:12, 09.03.2018

Nie ma opcji wymiany napinacza bez łańcucha. W drugą stronę można zakombinować aczkolwiek lepiej nie.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#10 spajder

spajder
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Sandomierz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:19, 09.03.2018

Dobra nie będę mieszał, bo szczerze mówiąc trochę się przerazilem i przejalem ta sprawa jak o tym powiedział i ciężko mi powtórzyć... Ale tez mam jakieś przejawy ze o rozciągnięciu cos wspominał.. Podjade po weekendzie i pogadam na "trzeźwo" :D
  • 0

#11 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 22:51, 09.03.2018

Hmm tak z czystej ciekawości nie ma już dostępnych akcji serwisowych na wymianę wadliwych wałków? 


  • 0

#12 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 01:28, 10.03.2018

Zuzycie wyciagniecie lancucha mozna sprawdzic przy napinaczu olejowym (poczytac jest o tym na naszym forum) i chyba wyskakuje engine check jakis blad ktory nie wskazuje jednoznacznie ns lancuch ale w tej sprawie niech wypowiedza sie mechaniory.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
  • 0

#13 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:21, 10.03.2018

Zuzycie wyciagniecie lancucha mozna sprawdzic przy napinaczu olejowym (poczytac jest o tym na naszym forum) i chyba wyskakuje engine check jakis blad ktory nie wskazuje jednoznacznie ns lancuch ale w tej sprawie niech wypowiedza sie mechaniory.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

Może wyjść brak synchronizacji sygnałów z czujników położenia wału i wałków przy zbyt rozciagnietym łańcuchu.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#14 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:25, 10.03.2018

Tutaj mają nowe wałki do Twojego auta od ręki z gwarancją chyba 2 letnią:

http://www.hondacentrum.pl

 

Wiem bo szukałem do swojego auta  wałka rozrządu ale do mojego tylko na indywidualne zamówienie.

Te wałki podobno dobre mają i nie było reklamacji na nie w przeciwieństwie do oryginalnych wałków rozrządu Honda OEM które mają wadę fabryczną.


  • 1

#15 spajder

spajder
  • Forumowicz
  • 60 postów
  • Skąd:Sandomierz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:40, 14.03.2018

To tak... Jutro będę wiedział jaki będzie koszt ogólny tego, wałek rozrządu... A co do łańcucha rozrządu, założył tylko czysto hipotetycznie, że lubią się rozciągać.. A jak będzie w rzeczywistości okaże się przy wymianie tego wałka ..


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Opinie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq